Το ταϊλανδέζικο μαύρο τζίντζερ βρέθηκε να καθυστερεί την εξέλιξη της αρθρίτιδας και να καταστέλλει τη φλεγμονή

Το Kaempferia parviflora, κοινώς γνωστό ως Thai black ginger ή Thai ginseng, είναι ένα φαρμακευτικό φυτό που ανήκει στην οικογένεια του τζίντζερ. Ενδημικό στην Ταϊλάνδη, τη Μαλαισία, το Βόρνεο και το νησί Σουμάτρα στην Ινδονησία, το ρίζωμα αυτού του ποώδους φυτού χρησιμοποιείται ως λαϊκή ιατρική εδώ και χιλιάδες χρόνια.

Η φυλή των λόφων Hmong, μία από τις μεγαλύτερες εθνοτικές ομάδες στη Βόρεια Ταϊλάνδη, πιστεύει ότι η λήψη του ταϊλανδικού μαύρου τζίντζερ μπορεί να βελτιώσει τη σωματική απόδοση. Το βότανο χρησιμοποιείται επίσης παραδοσιακά για την ενίσχυση της σεξουαλικής απόδοσης και τη θεραπεία όλων των ειδών των παθήσεων, όπως αλλεργίες, αποστήματα, ουρική αρθρίτιδα, υπέρταση, γενικοί πόνοι και έλκος.

Σύμφωνα με μελέτες, το ταϊλανδέζικο μαύρο τζίντζερ έχει πολλές ιδιότητες που υποστηρίζουν την υγεία, όπως αντιαλλεργικές, αντιφλεγμονώδεις, αντικαταθλιπτικές, αντιμικροβιακές, αντικαρκινικές, κατά της παχυσαρκίας και καρδιοπροστατευτικές δραστηριότητες. Αυτές οι ιδιότητες μπορούν να αποδοθούν στην παρουσία δύο κύριων φλαβονοειδών στο μαύρο τζίντζερ της Ταϊλάνδης, δηλαδή της 5,7-διμεθοξυφλαβόνης (DMF) και της 5,7,4?-τριμεθοξυφλαβόνης (TMF).

Η έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Heliyon υποδηλώνει ότι η DMF είναι μία από τις πολυμεθοξυφλαβόνες πίσω από την ικανότητα του ταϊλανδέζικου μαύρου τζίντζερ να ενισχύει τη σωματική απόδοση και τη μυϊκή αντοχή. Η DMF έχει επίσης αποδειχθεί ότι υποστηρίζει τον υγιή ενεργειακό μεταβολισμό σε μελέτες σε ζώα.

Η TMF, από την άλλη πλευρά, έχει αναγνωριστεί ως φυσικό αγγειοχαλαρωτικό – δηλαδή ως ουσία που μπορεί να προκαλέσει χαλάρωση των αιμοφόρων αγγείων. Σε μελέτη που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Pharmacology, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η TMF παίζει σημαντικό ρόλο στις αντιυπερτασικές επιδράσεις του ταϊλανδέζικου μαύρου τζίντζερ.

Οι ενώσεις του ταϊλανδέζικου μαύρου τζίντζερ μπορούν να προστατεύσουν από την αρθρίτιδα
Τα DMF και TMF είναι επίσης υπεύθυνα για τις αντιαρθριτικές επιδράσεις του ταϊλανδέζικου μαύρου τζίντζερ. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Molecules ανέφερε ότι το εκχύλισμα του Thai black ginger αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη φυσική θεραπεία για την αρθρίτιδα, χάρη στις βιολογικές δραστηριότητες των DMF και TMF. Μια τρίτη ένωση, η 5,7,3;,4;,-τετραμεθοξυφλαβόνη (TeMF), αναδείχθηκε επίσης ως συντελεστής των αντιαρθριτικών δραστηριοτήτων του ταϊλανδικού μαύρου τζίντζερ.

Για να κατανοήσουν πώς λειτουργεί το ταϊλανδέζικο μαύρο τζίντζερ και τα τρία κύρια συστατικά του, οι ερευνητές διεξήγαγαν πειράματα σε τρία μοντέλα: ένα μοντέλο αρθρίτιδας αρουραίου, ένα μοντέλο εκβλάστησης χόνδρου που απομονώθηκε από φρέσκα πόδια χοίρων και ένα μοντέλο κυτταροκαλλιέργειας χρησιμοποιώντας μια ανθρώπινη κυτταρική σειρά χονδροσαρκώματος. Οι ερευνητές ανέφεραν ότι η θεραπεία με εκχύλισμα μαύρου τζίντζερ Ταϊλάνδης που περιέχει DMF, TMF και TeMF μείωσε τους δείκτες αρθρίτιδας σε αρουραίους με αρθρίτιδα που προκλήθηκε από adjuvant του Freund.

Στο μοντέλο εκβλάστησης χόνδρου, η θεραπεία με το ίδιο εκχύλισμα οδήγησε σε χονδροπροστασία, η οποία, όπως σημείωσαν οι ερευνητές, επιτεύχθηκε με την καταστολή της απελευθέρωσης θειωμένων γλυκοζαμινογλυκανών. Αυτοί οι πολυσακχαρίτες είναι σημαντικά δομικά συστατικά του χόνδρου, του εύκαμπτου συνδετικού ιστού που προστατεύει τα οστά και τις αρθρώσεις σας.

Η προστασία του αρθρικού χόνδρου (χονδροπροστασία) λέγεται ότι είναι μια βιώσιμη στρατηγική για την πρόληψη της εξέλιξης της οστεοαρθρίτιδας και της απώλειας της λειτουργίας των αρθρώσεων. Η οστεοαρθρίτιδα είναι μια μορφή αρθρίτιδας που χαρακτηρίζεται από πόνο, δυσκαμψία των αρθρώσεων και έλλειψη κινητικότητας που προκύπτουν από την υποβάθμιση του χόνδρου, τις μη φυσιολογικές αλλαγές στο σχήμα των οστών και τη φλεγμονή. (Σχετικά: Απλοί και φυσικοί τρόποι για να μειώσετε τα συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας).

Στα ανθρώπινα χονδροκύτταρα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το DMF, το TMF και το TeMF κατέστειλαν την έκφραση γονιδίων που σχετίζονται με τη φλεγμονώδη αρθρίτιδα. Αυτές οι ενώσεις του ταϊλανδέζικου μαύρου τζίντζερ ανέστειλαν επίσης δύο κρίσιμα μονοπάτια σηματοδότησης για την αρθρίτιδα, δηλαδή το NF-?B και το MAPK, τα οποία εμπλέκονται στη φλεγμονή και την απόπτωση (προγραμματισμένος κυτταρικός θάνατος), αντίστοιχα.

Σύμφωνα με προηγούμενη μελέτη Ιαπώνων ερευνητών, το DMF και το TMF στο ταϊλανδέζικο μαύρο τζίντζερ μπορούν επίσης να καταστείλουν την έκφραση ενζύμων που αποικοδομούν τον χόνδρο, καθώς και των μεταλλοπρωτεϊνασών της μήτρας (MMPs). Οι MMPs είναι τα κύρια ένζυμα που ευθύνονται για τις εκφυλιστικές αλλαγές στο χόνδρο που σχετίζονται με την αρθρίτιδα. Λέγεται επίσης ότι παίζουν ρόλο στη φλεγμονή.

Εν τω μεταξύ, το TeMF στο ταϊλανδέζικο μαύρο τζίντζερ έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα επίπεδα των προφλεγμονωδών σηματοδοτικών μορίων σε αρουραίους με οστεοαρθρίτιδα. Το TeMF μπορεί επίσης να μειώσει τον ρυθμό απόπτωσης των χονδροκυττάρων, των κυττάρων που είναι υπεύθυνα για τον σχηματισμό του χόνδρου. (Σχετικό: Η μεσογειακή διατροφή μειώνει τη φλεγμονή και την υποβάθμιση του χόνδρου σε ασθενή με οστεοαρθρίτιδα).

Συνολικά, τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι το ταϊλανδέζικο μαύρο τζίντζερ μπορεί όχι μόνο να ανακουφίσει τη φλεγμονή που σχετίζεται με την αρθρίτιδα, αλλά και να καθυστερήσει την ανάπτυξη και την εξέλιξη της νόσου. Η ανώμαλη απόπτωση των σχετικών κυττάρων στις αρθρώσεις, η οποία αναστέλλεται από τις δραστικές ενώσεις του ταϊλανδέζικου μαύρου τζίντζερ, έχει ενοχοποιηθεί για την παθογένεια της αρθρίτιδας.

Το ταϊλανδέζικο μαύρο τζίντζερ είναι ένα ισχυρό βότανο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως φυσική θεραπεία για διάφορες παθήσεις, συμπεριλαμβανομένης της αρθρίτιδας. Μπορείτε να πάρετε το ταϊλανδέζικο μαύρο τζίντζερ σε μορφή συμπληρώματος ή να χρησιμοποιήσετε το ακατέργαστο βότανο για να φτιάξετε ένα τσάι από βότανα. Το ταϊλανδέζικο μαύρο τζίντζερ μπορεί επίσης να ενσωματωθεί σε μια μεγάλη ποικιλία συνταγών. Για την ασφάλειά σας, συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία φυσικής υγείας για το πώς μπορείτε να μεγιστοποιήσετε τα οφέλη του ταϊλανδέζικου μαύρου τζίντζερ.

Παρακολουθήστε αυτό το βίντεο για να μάθετε πώς να αντιμετωπίσετε τη ρευματοειδή αρθρίτιδα με φυσικό τρόπο.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ