Σχολεία: Τι σημαίνει απαλλαγή για τους ορθόδοξους χριστιανούς από τα θρησκευτικά; Γιατί αυτή η σπουδή;

8
1089

Μια νέα διαδικασία η οποία αναμένεται να προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία.

Ουσιαστικά η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα επανακαθορίζει τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες οι μαθητές μπορούν να απαλλαγούν από το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία.

Οι λόγοι που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν την εξαίρεση ανάγονται πλέον σε γενικότερες κοσμοθεωρητικές αντιλήψεις.

Έτσι λοιπόν οι λόγοι που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν την εξαίρεση από το μάθημα των Θρησκευτικών δεν είναι μόνο όσοι αναφέρονται στη θρησκευτική συνείδηση των παιδιών και των γονέων ή των κηδεμόνων τους, αλλά οποιοσδήποτε λόγος που ανάγεται σε γενικότερες αντιλήψεις. Πρακτικά τι σημαίνει αυτό;

Ότι η απαλλαγή από το μάθημα δεν θα απαιτεί να δηλώσεις και να αποδείξεις ότι δεν είσαι Χριστιανός Ορθόδοξος. Θα αρκεί μια δήλωση ότι απλά έχεις μία άλλη κοσμοθεωρία για τη ζωή.

Για να είμαστε σαφείς, η απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών θα είναι πανεύκολη. Κι εδώ τίθενται πολλά ερωτήματα μεταξύ των οποίων:

-Γιατί αυτή η σπουδή ορισμένων να οδηγήσουν εκτός του μαθήματος όσο περισσότερο πληθυσμό των Ελλήνων μπορούν;

-Γιατί προχωρούν σε αυτή τη βάναυση υποβάθμιση της ουσίας της διδασκαλίας των θρησκευτικών; Τι είναι αυτό που τους ενοχλεί;

Ορισμένα χρήσιμα συμπεράσματα μπορούν να βγουν από το σκεπτικό της απόφασης της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Ποιο είναι το σκεπτικό της γνωμοδότησης για τα Θρησκευτικά;

Σύμφωνα με το σκεπτικό της γνωμοδότησης: «Η γενική ελευθερία της συνείδησης δεν έχει ένα τυποποιημένο περιεχόμενο, καθώς εκφράζει την ελευθερία του αυτοκαθορισμού της προσωπικής συνείδησης και καλύπτει όλες τις συνειδησιακές πεποιθήσεις του ατόμου και όχι μόνο εκείνες που αφορούν το θρησκευτικό φαινόμενο. Από την άποψη αυτή, η αναφορά στην προτεινόμενη ρύθμιση σε “λόγους θρησκευτικής συνείδησης” και μόνον, ως δικαιολογητική αιτία για την άσκηση του δικαιώματος απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών, δεν καλύπτει πλήρως όλο το εύρος των συνειδησιακών πεποιθήσεων που προστατεύονται από την ΕΣΔΑ και το ελληνικό Σύνταγμα, και στις οποίες περιλαμβάνονται “και [οι] γενικότερες κοσμοθεωρητικές αντιλήψεις.

Υπό αυτό το πρίσμα η Αρχή έκρινε ότι αποκλείονται ρητά και εξ ορισμού από το δικαίωμα απαλλαγής οι χριστιανοί Ορθόδοξοι μαθητές και μαθήτριες ή οι γονείς τους, οι οποίοι προκειμένου να ασκήσουν το δικαίωμα αυτό πρέπει να αποποιηθούν τη θρησκεία τους. Για ισορροπίες μεταξύ της σχέσης κράτους – πολίτη, λένε πως «η ελεύθερη αυτή σχέση μεταξύ της προσωπικής θρησκευτικής πεποίθησης και της ατομικής συνείδησης είναι άξια συνταγματικής προστασίας, ως εκδήλωση του αυτοκαθορισμού της συνείδησης, και θα πρέπει να μπορεί να βρει δυνατότητα έκφρασης στο πλαίσιο της ρύθμισης του δικαιώματος της απαλλαγής».

Συνδέουν δηλαδή την θρησκευτική πεποίθηση μόνο με την ατομική συνείδηση και προς τούτο επικαλούνται το Σύνταγμα! Ότι δηλαδή ο αυτοκαθορισμός της ατομικής συνείδησης είναι συνταγματικά κατοχυρωμένος. Μόνο που οι κύριοι της Αρχής Προστασίας λησμονούν ότι η επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα ορίζεται και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το Σύνταγμα ως «επικρατούσα».

Εμφανίζεται ήδη στο πρώτο Σύνταγμα της Επιδαύρου το 1822 μαζί με την επίκληση της Αγίας Τριάδας στο προοίμιο, η επίκληση δε αυτή επαναλαμβάνεται σε όλα τα μεταγενέστερα Συντάγματα με την εξαίρεση του 1927. Αποτελεί δηλαδή έκφραση της παράδοσης και της ιστορικότητας του ελληνικού συνταγματισμού και δεν εμποδίζει κανέναν στην εκδήλωση των θρησκευτικών του πεποιθήσεων, που προστατεύονται πλήρως από το άρθρο 13 του Συντάγματος.

Λησμονούν λοιπόν αθέλητα ή σκόπιμα ότι η Ορθοδοξία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την έννοια και τους αγώνες του Έθνους και δεν είναι ζήτημα ατομικής συνείδησης.

Είναι ζήτημα εθνικής συνείδησης η οποία προφανώς ενοχλεί.

Τη διάσταση αυτή δεν επιτρέπεται να την προσπερνάμε βιαστικά. Η Ορθοδοξία στη χώρα μας δεν αποτελεί μόνο θρησκευτικό δόγμα. Αποτελεί και θεμελιώδες στοιχείο πολιτισμού, ιστορίας και παράδοσης και με την έννοια αυτή αποτυπώνεται στο συνταγματικό κείμενο. Το Σύνταγμα της Ελλάδας ξεκινάει με την επίκληση:

«Εις το όνομα της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος», από συστάσεως του Ελληνικού Έθνους.

Οι λόγοι που κάτι τέτοιο ενοχλεί διάφορα κέντρα και παράκεντρα είναι λοιπόν προφανείς και θα κάμουν ότι μπορούν για να το διαλύσουν. Εναπόκειται σε αυτό τον λαό αν θα δεχθεί την κατάλυση του Έθνους, του Συντάγματος και της Ιστορίας μας…

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

8 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σημαίνει αποχριστιανισμος της Ορθοδοξίας στην Ελλάδα με εντολές των άθεων της ευρωπαϊκής Ένωσης . Η έλλειψη των ηθικών κανόνων και της χριστιανικής διδασκαλίας θα γεμίσει με αμβλημενες αναστολές και ανύπαρκτους ηθικούς κανόνες τα νέα παιδιά ώστε να παρανομουν ευκολοτερα. Μην απορειτε που τα παιδιά παραπέουν στα ναρκωτικά στα εγκλήματα στην αθρησκεια. Γι’αυτό το Ισλάμ θα κυριέψει για δύο λόγους . Πρώτον με το κύμα μετανάστευσης και δεύτερον με το κενό της αθείας που δημιουργούν οι κυβέρνηση και οι οι υπεύθυνοι για την σωστή ανατροφή των παιδιών μας

  2. Όσο απομακρυνόμαστε από την ομπρέλα προστασίας του Χριστού και Δημιουργού τόσο χειροτερεύει η ζωή μας. Γιατί αναρωτιόμαστε τελευταία ότι περνάμε τις πληγές του Φαραώ. Τι θέλετε πλημμύρες πυρκαγιές ξηρασία σεισμούς ελλείψεις τροφίμων πείνα ενεργειακή και οικονομική κρίση θανατηφόρες πανδημίες πολέμους και αναταραχές καύσωνες και παγωνιά επικίνδυνα φυσικά φαινόμενα κλιματικής αλλαγής . Όλα έρχονται μέσα στην βλάσφημη αθεια των αρχόντων. Βέβαια όποιος θέλει πιστεύει αλλά όχι να ξεριζώσουμε την θρησκεία από τα παιδιά.

    • Δηλαδή όλα αυτά τα φαινόμενα που είπες για πυρκαγιές, για ξηρασία, για σεισμούς, για πλημμύρες, και όλα τα υπόλοιπα, γίνονται επειδή απομακρύνεται ο κόσμος από το Χρήστο; Λογικά και στις Μουσουλμανικές χώρες κάτι ανάλογο θα λένε, ότι επειδή έχει απομακρυνθεί ο κόσμος από το Κοράνι, γίνονται όλα αυτά τα φαινόμενα. Εδώ μιλάμε για μεσαιωνικές αντιλήψεις, έλεος πια!!!

  3. Μην ξεχνάτε τα ποιο πολλά μπλόκα της αστυνομίας κατά την καραντίνα ήταν μπροστά σε ιερούς ναούς. Μόνο στην Ελλάδα από ορθόδοξες χώρες είχε τέτοια μέτρα στις εκκλησίες. Μην ξεχνάτε ότι οι παπάδες συμφώνησαν και κλείδωσαν τις πόρτες. Θα δείτε πολλά ακόμη.Ρε σεις ο παπά ροκάς απ’ το Τρίκορφο Φωκίδος έστελνε το περιπολικό στα μοναστήρια να δει αν τηρούνται τα μέτρα. Τι να λέμε τώρα! Ο κάθε ένας ας αναλάβει τις ευθύνες του. Άκου πρόστιμο 300€ αν πας να ανάψεις κερί 🕯️! Ρε τι ζήσαμε. Καλά μας κάνουν που μου θέλετε και θρησκευτικά. Όποιος θέλει ας κάνει ιδιαίτερα στο παιδί του. Άλλωστε το είχε πει και ο Ναυπάκτου κάντε εκκλησίες τα σπίτια σας. Το ίδιο και τώρα. Κάντε κατηχητικά στα σπίτια σας. Γιατί μάθαμε ότι οι παραδόσεις είναι για να σπάνε.

  4. Αγαπητοί μου
    το θέμα είναι μείζον, μην το περιορίζετε στα Θρησκευτικά.
    Αφού κατ’ αρχην μιλάτε για μαθήματα, ρωτήστε τα παιδιά ποιά μαθήματα θέλουν να κάνουν.
    Λέτε να πούν Αρχαία π.χ.;
    Αφού δεν έχουν ακόμα βιώσει την αναγκαιότητα των Αρχαίων Ελληνικών ως ΜΟΝΟ μάρτυρα
    της Ελληνικότητας των παραλίων απέναντι, της παράδοσής μας γενικότερα και ως προς το Ευαγγέλιο.
    Η παρακμή είναι βαθύτερη και αν αντιμετωπιστεί σωστά όλα τα παρεπόμενα μπαίνουν στη θέση τους.

  5. Όσοι έχουν αποποιηθεί τη θρησκεία τους, δηλαδή ναι μεν είχαν βαπτισθεί χριστιανοί, αλλά έχουν απομακρυνθεί από την εκκλησία και το θρήσκευμα, δηλαδή δηλώνουν άθεοι, δεν πιστεύουν στην ορθοδοξία, πράγμα που είναι δικαίωμά τους (τι θέλετε, να τους ρίξουμε στην πυρά όπως γινόταν το Μεσαίωνα;), αυτοί έχουν δικαίωμα απαλλαγής.

  6. Μα καλα κύριοι σε ποια εποχή ζείτε ; Ειναι δυνατόν το 2022 να έχετε τέτοιες μεσαιωνικές αντιλήψεις ; Ειναι προφανής η έλλειψη γνώσης , και ο θρησκευτικός φανατισμός που υπάρχει στα αρρωστημένα μυαλά σας και δεν σας αφήνει να δείτε την πραγματικότητα δλδ εσείς δεν διδαχθήκατε τίποτα απο τον λαμπρό αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό ; Τι εδίδασκαν οι αρχαίοι δάσκαλοι τα παιδια ; Ήθος , σεβασμό στους γηραιότερους , Μαθηματικά , Γλώσσα , Γυμναστική , Αρμονία , Μουσική και βέβαια σεβασμό στον θεσμό της Δημοκρατίας , ούτε θρησκευτικά ούτε άλλες μπούρδες . Αυτοί που σχολιάζουν ,δίδαξαν τα παιδιά τους αυτά τα πράγματα ;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ