Νίκος Μυλωνάς: Ερωτήματα σχετικά με την ναυπήγηση νέου πλοίου της ΑΝΕΜ

26
1301

 

ΘΕΜΑ: Ερωτήματα σχετικά με την ναυπήγηση νέου πλοίου της ΑΝΕΜ

Η συνέντευξη δεν κατάφερε να θεμελιώσει την πρόταση και να πείσει για την πληρότητα της. 

  1. Είδαμε την χθεσινή συνέντευξη τύπου της δημοτικής αρχής με την εξαγγελία ναυπήγησης νέου συμβατικού πλοίου (μήκους 42,5μ, δυναμικότητας μεταφοράς 300 ατόμων) της ΑΝΕΜ κόστους επένδυσης 3,3 εκ ευρώ από τα οποία 2 εκ από τού αποθεματικό της εταιρίας και 1,1 εκ τραπεζικό δανεισμό (τρ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ). Χωρίς αντιπολιτευτική διάθεση θέτουμε μερικά ερωτήματα.
  2. Μια επένδυση 3,3 εκ στον πολύ δύσκολο χώρο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε μια τόσο δύσκολη εποχή, θέτει σοβαρά ζητήματα: κατ αρχήν ειλικρίνειας (γιατί όλα είναι στον αέρα) και στην συνέχεια κινήσεις υψηλού σχεδιασμού, σοβαρής τεκμηρίωσης, διαφανούς 2. πλήρους προγραμματισμού και αποτελεσματικής διαχείρισης. Η συνέντευξη δεν κατάφερε να θεμελιώσει την πρόταση και να πείσει για την πληρότητα της.  Η δημοτική πολιτική αιτιολόγηση της επένδυσης έγινε μέσω επεκτατικών σχεδίων της  …fraport(ξέχασαν την TUI) που μας … αναγκάζει  να κάνουμε την σύνδεση της Κω προς βορά μέχρι  Σάμο και προς νότο μέχρι Ρόδο, ώστε να μετατραπεί η Κω σε αναπτυξιακό πόλο-κόμβο!  Ωραία! Ομως αν η στόχευση είναι τέτοιας εμβέλειας, τα βήματα της επένδυσης όπως ανακοινώθηκαν είναι από προβληματικά έως επικίνδυνα ως προς την υλοποίηση αλλά και για την ύπαρξη της ίδιας της ΑΝΕΜ.

Κατ αρχήν έπρεπε να παρουσιαστεί:

α. μελέτη σκοπιμότητας της διασύνδεσης

β. τεχνική μελέτη εναλλακτικών επιλογών μέσων διασύνδεσης

γ. οικονομο-τεχνική μελέτη αποδοτικότητας (μελέτη κόστους – οφέλους)

δ. αποφάσεις του ΔΣ της ΑΝΕΜ για την στρατηγική, την τακτική και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της επένδυσης

ε. αποφάσεις της ΑΝΕΜ για την ανάθεση των μελετών και της κατασκευής (που ξεκινά αύριο!)

ζ. απόφαση του ΔΣ για την τραπεζική χρηματοδότηση  και την αναζήτηση αλλού τύπου κρατικής ενίσχυσης (αναπτυξιακός νόμος)

η. πρόταση της ΑΝΕΜ για μελέτες και κατασκευές συνοδών τεχνικών έργων,

θ. άποψη Δημοτικού συμβούλιου Κω -έκφραση γνώμης- για την επεκτατική πολιτική της ΑΝΕΜ

ι. χρονοδιάγραμμα του έργου

κ. μηχανισμός παρακολούθησης και παρεμβάσεων ποιοτικού σχεδιασμού του έργου κλπ

  1. Αντί αυτών είδαμε μια εξαγγελία που κυριαρχούσε η ελαφρότητα της επικοινωνιακής παρουσίασης, ο πολιτικός  ετσιθελισμός, τα τετελεσμένα,  ο εντυπωσιασμός, ‘’όλα πάνε καλά’’ και φυσικά η καταδίκη των προηγούμενων που ‘’δεν έκαναν τίποτα’’! (ναι! δεν έκαναν κάτι πέρα από την απλή διαχείριση)
  2. 4. Πολύ ενοχλητικό στοιχείο ήταν οι εκατέρωθεν φιλοφρονήσεις’’, τα ‘’ευχαριστήρια’’ οι επώνυμες προσωπικές αναφορές σε ‘’φίλα προσκείμενους’’ και η ‘’παρα-φιλολογία’’ περί ονοματολογίας του νέου σκάφους και του αθλητικού κέντρου Κεφάλου που θα χρηματοδοτήσει η ΑΝΕΜ (αν καλά καταλάβαμε). Πολύ αμφιβάλλουμε για την χρησιμότητα του μηνύματος των ονοματοδοσιών τοπικων πολιτικών συνδημοτών μας, αλλά και για το αν ο ίδιος ο Νίκος Ζερβός ήθελε  αυτού του τύπου ‘’λιβανίσματα’’ ως αντιπαροχή για την συμμετοχή του στα κοινά της κοινότητας  του (μας).
  3. Είναι γνωστά τα συνεχή διοικητικά προβλήματα της ΑΝΕΜ που έχουν σχέση και με το μεικτό ιδιοκτησιακό μοντέλο (κοινότητα Αντιμαχίας 51%, ιδιώτης 49%) μετά την εμπλοκή του συνεταίρου της ΑΝΕΜ σε ανταγωνιστική ναυτιλιακή εταιρεία εκμετάλλευσης της ίδιας γραμμής ΜΑΣΤΙΧΑΡΙ-ΚΑΛΥΜΝΟΥ. Η ΑΝΕΜ τα τελευταία χρόνια για πολιτικούς λόγους- βλέπε πελατειακές λογικές είχε πάρει την κάτω βόλτα και γι αυτό μείωσε από 3 σε 1 τα σκάφη της προ κρίσης. Δεν είναι στα καλύτερα της και τώρα! Αν κοιτάξει κανείς τους ισολογισμούς της αντιλαμβάνεται τα προβλήματα. Γι αυτό η απάντηση στα ερωτήματα μας είναι πολλαπλά χρήσιμη. Στοχεύουμε στην βιωσιμότητα της ΑΝΕΜ και όχι στην πρόχειρη εκμετάλλευση μιας ελαφράς συνέντευξης τύπου.
  4. Περιττό αλλά κρίσιμο να ειπωθεί: δεν κατηγορούμε κανένα! Η ΑΝΕΜ είναι ότι απέμεινε στα δημοτικά μας πράγματα από μια περίοδο που αναζητούσαμε μια αλλού τύπου ανάπτυξη πέραν αυτής της ατομικής επιχειρηματικής δράσης. Μας πονεί και μας επιβάλλει την ειλικρίνεια.

Ν. Μυλωνάς

26 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΑΜΑΝ ΡΕ ΜΥΛΩΝΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΙΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΕΙΣΑΙ ΕΙΔΗΜΩΝ?ΕΧΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΛΕΥΚΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ.ΑΣΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ.

  2. Άντε πάλι τα ίδια. Ο ξερόλας Μυλωνάς που έδειξε την ανικανότητα του 5 χρόνια με τον Κυριτση. Άσε μας ρε Μυλωνά σας αρέσει δεν σας αρέσει ο Νικηταράς και οι συνεργάτες του είναι οι καλύτεροι. Έχουν σχέδιο και τα καταφέρνουν χωρίς πολλά λόγια

  3. Σοβαρά τώρα κύριε Μυλωνά. Ζητάτε από τον Δήμαρχο να ανακοινώσει λεπτομερώς το πλάνο μιας επιχείρησης που λειτουργεί σε ανταγωνιστικό περιβάλλον; Μάλλον δε θέλετε το Καλό αλλα την καταστροφή της ΑΝΕΜ. Σίγουρα η επιχείρηση είναι υγιής για αυτό την δανείζουν οι τράπεζες. Τι δεν καταλαβαίνετε;

    • Προφανως ρουφιανακο το να μην ανακοινωσει το «πλανο»της επιχ/σης το διδυμο της συμφορας..
      αποτελει ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΥΣΤΙΚΟ…
      τι πινετε μαζι με το Κοψιμιο θα μας πειτε????χαχαχαχαχ
      τελικα ο Ρασπουτιν θα μας εξηγηση..εαν στο καταστατικο της νεοφιλελε ΝουΔουλαρας
      αναφερει καπου οτι ο δημος μπορει να ειναι και εφοπλιστης!!!!

      • Ψιτακο εσυ το κουτι ψαχνε.. τι σχεση εχεις με το δημο και τις επιχειρησεις του? Προτιμας να βουλιαξει το νησι για να ξαναγυρισει ο ξεβ..ωτος. οτι και να κανετε τα πολιφαδια, ο ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ θα ειναι δημαρχος για πολλα χρονια!!!

        • Καμμια!!!!!
          ουτε εμμισθος….ουτε ρουφιανος..ΣΑΝ ΚΑΙ ΕΣΑΣ!!
          ΕΙΜΑΙ ΜΠΗΧΤΗΣ..ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΛΥΦΤΗΣ!!!!!

  4. Κύριε Νίκο τόσα πολλά πού ζητάτε για μια αγορά ενός πλοίου πού φέρνει ανάπτυξη στον τόπο, φαντάζομαι εάν ήσουν πρωθυπουργός αυτής τίς χώρας τι χαρτομανι θα ζητούσες για να έρθει η FRAPORT
    Πρέπει να το καταλάβεις η θεωρία πού είχατε ως παράταξη δεν πετάμε χρήματα στην θάλασσα ΠΕΘΑΝΕ και μάλιστα ως Έλληνας ζεις στην χώρα πού έχει πρώτη θέση στην Παγκόσμια Ναυτιλία

    ΕΛΕΟΣ πια!!!!!!!!!!

  5. Κύριε Νίκο τόσα πολλά πού ζητάτε για μια αγορά ενός πλοίου πού φέρνει ανάπτυξη στον τόπο, φαντάζομαι εάν ήσουν πρωθυπουργός αυτής τίς χώρας τι χαρτομανι θα ζητούσες για να έρθει η FRAPORT
    Πρέπει να το καταλάβεις η θεωρία πού είχατε ως παράταξη δεν πετάμε χρήματα στην θάλασσα ΠΕΘΑΝΕ και μάλιστα ως Έλληνας ζεις στην χώρα πού έχει πρώτη θέση στην Παγκόσμια Ναυτιλία

    ΕΛΕΟΣ πια!!!!!!!!!!

  6. Σιγά μην πάρει-πλοίο .Εκτός από το να φυτέψουν καμία ελιά τι άλλο έχουν κάνει; Απλά…..θα.

  7. Άλλη μια φορά ασχολήθηκαν με την ανεμ στην προηγούμενη θητεία τους και κόντεψε να την διαλύσουν ..,, έχασε η εταιρεία καμία εκατοστάρα χιλιάδες …. και είναι οι ίδιοι που πήγαν να αναπτύξουν την Βιμελ και την αφάνισαν … φυσικά αυτοί που επέτρεψαν στο ///////// να γίνει ανταγωνιστής της εταιρείας και ταυτοχρόνως ////////////// …

  8. Βρε νικολακι αφου τα ξερεις ολα, και εχεις λογο επι παντος, τοτε που συνεργαστηκες με τον πρωην, δεν μπορουσες να του δοσεις καμμια συμβουλη, να μη βουλιαξει ο τοπος? Δε μπορουσες να του πεις οτι δεν αποκαλουν ΣΚΟΥΛΗΚΙΑ τους πολιτες? Δεν τουλεγες να μη////// μπροστα σε ηλικιωμενους ταξιτζηδες? Δεν τουλεγες να σταματησει την καλοπεραση, να κοψει //////// και να δει λιγο τα προβληματα του νησιου μας? Που ησουν μια πενταετια? Δε σκεφτηκες οτι το νησι θα παθαινε ανεπανορθωτη ζημια? Τοσα σχολεια εχουμε αναγκη και δε φροντισε τιποτα. Ταξιδια και καλοπεραση ηταν η αρχη και το τελος της παρατσξης. Εσυ που ησουνα? Εχεις και συ ευθυνες νικο, για τη χαμενη πενταετια. Κριμα γιατι ο κοσμος ειχε προσδοκιες που τις διαψευσατε…

    • Ενω εσεις…. θα τις επαληθευσετε!!!!
      Μελι σταζετε λεμε!!!!
      Αυτο το επιπεδο… αυτη και η ενοτητα πιυ λετε!!!
      Οποιος δεν σας ξερει….

  9. Νίκο άδικος κόπος.οι λαοί έχουν τους ηγέτες που τους αξίζουν.και τις υποσχέσεις που θέλουν να ακούνε.κι από πάνω να θεωρούν ότι ευνοούνται.ασε σου λέω…

  10. Νίκο Μυλωνά αυτά που γράφεις εδώ να τα πεις στον Γιάνη Μπαρουφάκη που σε έχει στην Κεντρική Επιτροπή του κόμματός του

  11. εάν ισχύουν τα παρακάτω που καταγγέλλει ο κ. Μυλωνάς, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στην ΑΝΕΜ :
    Είναι γνωστά τα συνεχή διοικητικά προβλήματα της ΑΝΕΜ που έχουν σχέση και με το μεικτό ιδιοκτησιακό μοντέλο (κοινότητα Αντιμαχίας 51%, ιδιώτης 49%) μετά την εμπλοκή του συνεταίρου της ΑΝΕΜ σε ανταγωνιστική ναυτιλιακή εταιρεία εκμετάλλευσης της ίδιας γραμμής ΜΑΣΤΙΧΑΡΙ-ΚΑΛΥΜΝΟΥ. Η ΑΝΕΜ τα τελευταία χρόνια για πολιτικούς λόγους- βλέπε πελατειακές λογικές είχε πάρει την κάτω βόλτα και γι αυτό μείωσε από 3 σε 1 τα σκάφη της προ κρίσης. Δεν είναι στα καλύτερα της και τώρα! Αν κοιτάξει κανείς τους ισολογισμούς της αντιλαμβάνεται τα προβλήματα. Γι αυτό η απάντηση στα ερωτήματα μας είναι πολλαπλά χρήσιμη. Στοχεύουμε στην βιωσιμότητα της ΑΝΕΜ και όχι στην πρόχειρη εκμετάλλευση μιας ελαφράς συνέντευξης τύπου.

    • κεφα ελοσ δημαρχε για τη κεφαλο τιποτα ο τροχοσ γυριζει γρηγορα

      βρε αντε μασ εχεισ ζαλισει ////// καρεκλοκενταωρε κσερολα

  12. Αλλά και άλλα αριστεροί τ………. ευτυχώς ο κόσμος σας έστειλε στο σπίτι σας και πάλι καλά που οι δικοι σου δεν κ…… την Ανεμ αλλά έπρεπε να τα πουν ολα βρήκαν μέλι και το εγλυαν ακόμα και τους δικηγόρους από Αθήνα από εκεί τους πλήρωσαν

  13. ρε ψιτ ΕΙΣΑΙ ΜΠ@ΧΤΗΣ..ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΛΥΦΤΗΣ Αφού είσαι μπ@χτης και μαγκάς πες μας και ποιος εισαι να σου βρουμε καμία ……

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ