Όλοι υπεύθυνοι! Γιατρός φέρεται να έδωσε αναρρωτική άδεια στον επιθεωρητή Λάρισας χωρίς να τον εξετάσει | Γνώριζαν από το 2017 ότι τα τρένα πάνε στα τυφλά – «Δεν προχωράτε τις συμβάσεις λόγω διαπλοκής…»

2
2613

Γιατρός φέρεται να έδωσε αναρρωτική άδεια στον επιθεωρητή Λάρισας χωρίς να τον εξετάσει

Ο γιατρός που υπογράφει την αναρρωτική άδεια υποστήριξε δίδοντας εξηγήσεις ότι δέχθηκε εντολή από ανώτερό του στην ιεραρχία του τμήματος

treno-tempi_mak2

Αποκάλυψη: Γνώριζαν από το 2017 ότι τα τρένα πάνε στα τυφλά – «Δεν προχωράτε τις συμβάσεις λόγω διαπλοκής…»

Βαριές κατηγορίες από τον βουλευτή της κυβερνητικής πλειοψηφίας ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ Νίκο Νικολόπουλο για διαπλοκή του γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών Θάνου Βούρδα, κουμπάρου του Σπίρτζη με τους «εθνικούς εργολάβους που σταμάτησαν το έργο» – Η ερώτηση κατατέθηκε μετά το δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017

spirtzis_mak_2

Σε μία ερώτηση-βόμβα που κατατέθηκε τον Ιούλιο του 2017 στη Βουλή προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, αναδεικνύεται κατά τρόπο ανατριχιαστικό ότι οι αρμόδιοι γνώριζαν με πλήρη λεπτομέρεια ότι τα συστήματα ασφαλείας των τρένων δεν λειτουργούν και γι’ αυτό συνέβη το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Αδενδρο και χάθηκαν τρεις ζωές.

Συγκεκριμένα ο συνεργαζόμενος με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος κατέθεσε στις 5-7-2017 μία λεπτομερέστατη ερώτηση στη Βουλή σύμφωνα με την οποία «οι καθυστερήσεις στην σύμβαση 717 (σ.σ. αυτή που συζητάμε και σήμερα για την τηλεδιοίκηση- ασφάλεια των τρένων) δεν λειτουργούσε με συνέπεια να κυκλοφορούν τα τρένα τυφλά και να χαθούν τρεις ανθρώπινες ζωές».

Αποδίδει μάλιστα τις καθυστερήσεις σε διαπλοκή με «εθνικούς εργολάβους» που σχετίζονται με τον τότε γενικό γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Θάνο Βούρδα, κουμπάρο του υπουργού κ. Σπίρτζη. Ωστόσο στην γραπτή απάντησή του ο υπουργός περιορίζεται σε τεχνικά θέματα και δεν αναφέρει το παραμικρό σχετικά με την παράδοση του έργου από τους εργολάβους.

spirtzis-vourdas
Ο Χρήστος Σπίρτζης με τον κουμπάρο του και άνθρωπο της απολύτου εμπιστοσύνης του, Θάνο Βούρδα, ο οποίος διετέλεσε αρχικά διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ και στη συνέχεια γενικός γραμματέας Μεταφορών επί των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ

Σημειώνεται ότι ο Νικολόπουλος ήταν ένας βουλευτής που συντασσόταν σε όλες τις ψηφοφορίες με την τότε κυβερνητική πλειοψηφία του ΣΥΡΙΖΑ με τους Ανεξάρτητους Ελληνες.

Ωστόσο, οι ερωτήσεις του για τον σιδηρόδρομο ήταν εφιαλτικές – και οι προβλέψεις του «δικαιώθηκαν» έξι χρόνια αργότερα, με την εθνική τραγωδία των Τεμπών: «Οι διάσπαρτες εργολαβίες, που δεν τελειώνουν ποτέ, έχουν μετατρέψει το δίκτυο σε ένα απέραντο εργοτάξιο και ακόμα και τα συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και τηλεποικοινωνιών που λειτουργούσαν επιτυχώς επί χρόνια έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας και τα τρένα κυκλοφορούν τυφλά, με ανταλλαγή τηλεγραφημάτων όπως την εποχή του Τρικούπη», αναφέρει χαρακτηριστικά – κάτι που θα μπορούσε να είχε γραφτεί και για το συστύχημα στα Τέμπη, έξι χρόνια αργότερα…

Ο βουλευτής επικεντρώνεται στις συνεχείς συμπληρωματικές συμβάσεις, για τις οποίες πίεζε η τότε Κοινοπραξία «ΤOMHΣ» – ΑLSTOM TRANSPORT, ανεβάζοντας κατά πολλά εκατομμύρια το κόστος των έργων, εξέλιξη την οποία χρεώνει κατά βάση στον Θάνο Βούρδα, κουμπάρο και άνθρωπο της απολύτου εμπιστοσύνης του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Χρήστου Σπίρτζη. Ο συγκεκριμένος ήταν διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ και βρέθηκε στη θέση του γενικού γραμματέα δύο μήνες πριν από το δυστύχημα στο Άδενδρο, μετά από την παραίτηση της Πέτης Πέρκα, που είναι σήμερα βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

Συγκεκριμένα, ο βουλευτής καταγγέλλει ότι μόλις ανέλαβε γραμματέας Μεταφορών ο κ. Βούρδας, άλλαξε η στάση τόσο του ΟΣΕ όσο και της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης για τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα – και εν μία νυκτί, ενώ προηγουμένως απέρριπταν τις εισηγήσεις Βούρδα, που ζητούσε την αντικατάσταση των συστημάτων που λειτουργούσαν και όχι την ανάταξή τους, ανέκρουσαν πρύμναν μόλις εκείνος κατέλαβε τη θέση του γενικού γραμματέα Μεταφορών. Αφού αναφέρεται σε όλα τα προηγούμενα απορριπτικά έγγραφα των δύο Υπηρεσιών, αναρωτιέται: «Μήπως λοιπόν αυτό οφείλεται στη μετακίνηση του κ. Βούρδα, ο οποίος ήταν εισηγητής της πρότασης, από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ στη θέση του γ.γ Μεταφορών και όσα αναφέρονται παραπάνω είναι στάχτη στα μάτια για να καλυφθεί έτσι η αλλαγή στάσης;».

Ακόμα, ο Νικολόπουλος αναφέρει ότι η επίκληση από την κοινοπραξία προβλημάτων για την ανάταξη της τηλεδιοίκησης είναι προφανώς παραπλανητική, αφού ήταν η ίδια η ALSTOM η οποία είχε κατασκευάσει τα συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης Πλατύ – Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας , τα οποία ήθελε στη συνέχεια να αντικαταστήσει. «Μήπως όταν η εταιρεία ALSTOM είδε ότι με την επίκληση προβλημάτων για την ανάταξη του εξοπλισμού σηματοδότησης δίνονται από την ΕΡΓΟΣΕ στους «εθνικούς εργολάβους» ( σημειώνεται ότι η ΤΟΜΗ είναι εταιρεία του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ) αφειδώς εκατομμύρια που δεν δικαιούνται, διεκδίκησε και αυτή το μερίδιό της;», ρωτούσε ο βουλευτής.

Μάλιστα, ο βουλευτής ρωτούσε αν είχε παραδοθεί η σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση στο τμήμα Πλατύ- Θεσσαλονίκη και επέμενε στο γιατί δεν λειτουργούσε στο δυστύχημα στο Άδενδρο. Είναι ενδιαφέρον ότι στην απάντησή του, το υπουργείο ρίχνει την ευθύνη στον ΟΣΕ και αναφέρει ότι «η θέση σε λειτουργία και η εκμετάλλευση αυτού δεν είναι αρμοδιότητας της ΕΡΓΟΣΕ».

«Έχετε αντιληφθεί, κύριε υπουργέ, ότι αν είχε εγκαίρως ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο του 2016 η σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ δεν θα είχε συμβεί το τραγικό αυτό δυστύχημα, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 3 συνάνθρωποί μας;», αναρωτιόταν ο βουλευτής – και έκανε λόγο «για καταλήστευση του δημοσίου χρήματος στην οποία εμπλέκονταν όσοι διαχειρίστηκαν από πλευράς ΕΡΓΟΣΕ την αμαρτωλή αυτή σύμβαση».

Δείτε εδώ την ερώτηση του Νίκου Νικολόπουλου

erwtisi_nikolopoulou-1
erwtisi_nikolopoulou-2
erwtisi_nikolopoulou-3
erwtisi_nikolopoulou-4
erwtisi_nikolopoulou-5
erwtisi_nikolopoulou-6
erwtisi_nikolopoulou-7
erwtisi_nikolopoulou-8
erwtisi_nikolopoulou-9
erwtisi_nikolopoulou-10
erwtisi_nikolopoulou-11
erwtisi_nikolopoulou-12
erwtisi_nikolopoulou-13
erwtisi_nikolopoulou-14

Δείτε εδώ την απάντηση του Χρήστου Σπίρτζη 

apantisi-spirtzi-1
apantisi-spirtzi-2
apantisi-spirtzi-3
apantisi-spirtzi-4
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Απομακρύνθηκαν τα βαγόνια από το σημείο της τραγωδίας - Δείτε βίντεο και φωτογραφίες

Προς αποκατάσταση η σιδηροδρομική γραμμή  – Ειδικά συνεργεία απομάκρυναν τα βαγόνια και τα συντρίμμια από την περιοχή σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα

Τι κατέθεσε ο άνθρωπος που άλλαξε τον μοιραίο σταθμάρχη μετά το δυστύχημα

2,5 ώρες στο γραφείο της ανακρίτριας κατέθετε ο έμπειρος σταθμάρχης – Το έγγραφο με το αρχικό πρόγραμμα των σταθμαρχών

stathmarxis-blur1

Ολοκληρώθηκε η κατάθεση του σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλων, που ανέλαβε την επόμενη βάρδια από την αυτήν κατά την οποία σημειώθηκε το δυστύχημα στα Τέμπη και στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Ο έμπειρος συνάδελφος του προφυλακισμένου 59χρονου, ο οποίος έσπευσε στο σταθμαρχειο Λάρισας μετά το δυστύχημα, έμεινε για περίπου 2,5 ώρες στο γραφείο της ανακριτριας προκειμένου να καταθέσει από τη μεριά του όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται για να σχηματιστεί πλήρης εικόνα για το τι συνέβη το βράδυ της τραγωδίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ άλλων, προσκόμισε το έγγραφο με το αρχικό πρόγραμμα υπηρεσιών των σταθμαρχων που είχαν ορισθεί για τον μήνα Φεβρουάριο.

Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα φέρεται να αναγράφονται συνολικά τρεις βάρδιες για το βράδυ της Τρίτης, οι οποίες ήταν 9ωρες: Πρωϊνή: 6.00 – 15.00, απογευματινή: 14.00 – 23.00, βραδινή: 22.00 – 7.00.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι δύο πρώτες βάρδιες προβλέπουν δύο μόνιμους σταθμάρχες, ενώ στην τρίτη και τελευταία προβλέπεται ένας.

Αυτό που ερευνάται είναι μια καταγγελία που αναφέρει ότι ο απογευματινός σταθμάρχης έφυγε μισή ώρα νωρίτερα από τη λήξη της βάρδιας, με αποτέλεσμα ο 59χρονος να είναι μόνος του λίγη ώρα πριν και τη στιγμή του μοιραίου δυστυχήματος.

Η ανακριτρια που χειρίζεται τη σοβαρή υπόθεση, έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον και υπέβαλε πολλές ερωτήσεις σχετικά με τον ηλεκτρονικό πίνακα που έχουν μπροστά τους οι σταθμάρχες και, μεταξύ άλλων, δείχνουν πού βρίσκεται κάθε τρένο, με τις λειτουργίες και τις ενδείξεις του, και τον σταθμάρχη να εξηγεί με κάθε λεπτομέρεια όλα όσα θα έπρεπε να γνωρίζει.

Σημειώνεται ότι τα επομενα 24ωρα ανοίγει η βενταλια των καταθέσεων για να οριστικοποιηθεί η αλληλουχία των γεγονότων και να ανοίξει ο δρόμος για την έκδοση νέων ενταλμάτων σύλληψης, αν και εφόσον προκύψουν ατομικές ευθύνες.

Ποια ήταν τα εφεδρικά συστήματα ασφαλείας που δεν λειτούργησαν στα Τέμπη

Tους καλά φυλαγμένους σκελετούς του ελληνικού σιδηροδρόμου, αποκαλύπτουν με τον πλέον τραγικό τρόπο τα φονικά τρένα της Hellenic Train που, πριν από τρεις μέρες, έκοψαν το νήμα της ζωής σε 57 συμπολίτες μας και βύθισαν στο πένθος όλη την χώρα.

Είναι η κατάληξη μιας ανείπωτης τραγωδίας που μπορεί να προκάλεσε ένα ανθρώπινο χέρι, κουβαλά ωστόσο ευθύνες και παραλείψεις διαχρονικά, κυβερνήσεων, εταιρειών του σιδηροδρόμου και εργολάβων που με τις τακτικές και τα τερτίπια τους καθυστέρησαν πολύτιμες συμβάσεις έργων για την ασφάλεια και την σηματοδότηση του δικτύου.

Η ειρωνεία είναι ότι δεν λειτουργούν πανάκριβα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, χάρη στα οποία θα είχε αποτραπεί άλλη μια τραγωδία μετά το συμβάν στο Άδενδρο το 2017. Τι έφταιξε και η Ελλάδα βιώνει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό ατύχημα στην ιστορία της σε μια περιοχή όπως τα Τέμπη που πριν από 25 χρόνια εκτυλισσόταν μια παρόμοια τραγωδία με θύματα μαθητές μιας σχολικής εκδρομής;

Το τελευταίο διάστημα, η απερχόμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών αποφάσισε να προχωρήσει σε διαγωνισμούς για τη συντήρηση του δικτύου με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) χωρίς ωστόσο να υπολογίσει ότι για να τρέξουν οι επίμαχες εργολαβίες θα πρέπει να παραδοθούν οι αμαρτωλές συμβάσεις! Στελέχη του σιδηροδρόμου υποστηρίζουν ότι σήμερα σε ένα μικρό τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός λειτουργεί η σηματοδότηση. Όπως σημειώνουν, η σηματοδότηση είναι ένα ακόμη θύμα της απουσίας συντήρησης του δικτύου αλλά και παράνομων κυκλωμάτων λεηλασίας του εξοπλισμού.

Τα συστήματα δούλευαν μέχρι το 2008 έως 2009. Έκτοτε έχουν πάψει να λειτουργούν με τους συνδικαλιστές να έχουν αποστείλει στον ΟΣΕ τρία εξώδικα το τελευταίο διάστημα, με αφορμή και τους δυο τελευταίους εκτροχιασμούς, κρούοντας το καμπανάκι του κινδύνου για την ανάγκη άμεσης αποκατάστασης του δικτύου και την ασφάλεια της σιδηροδρομικής υποδομής. Στοιχεία όμως που ο ΟΣΕ εμφανίζεται να έχει απορρίψει, χαρακτηρίζοντας αστήρικτες τις καταγγελίες και ανακρίβειες τους σχετικούς κινδύνους.

Για να βρεθεί λύση, επιστρατεύτηκε η περίφημη εργολαβία 717, προκειμένου να αναβαθμίσει τη σηματοδότηση και τα άλλα συστήματα. Όμως συμπτωματικά, από τότε πέρασαν σχεδόν δέκα χρόνια χωρίς να έχει παραδοθεί το έργο. Προ διετίας την εργολαβία εκτελούσε η κοινοπραξία ΤΟΜΗ – Alstom. Όμως από το 2021 το έργο έχει αναλάβει αποκλειστικά η γαλλική Alstom, την ώρα που επικρέμεται ευρωπαϊκή καμπάνα για επιστροφή κονδυλίων λόγω των καθυστερήσεων.

Το ντόμινο της τεχνολογικής απαξίωσης του σιδηροδρόμου επεκτείνεται και στην τηλεδιοίκηση, την εξ’ αποστάσεως διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών από τα τρία κέντρα που διαθέτει ο ΟΣΕ σε Αθήνα, Λάρισα και Θεσσαλονίκη.

Ούτε και το σύστημα ECTS για την ασφάλεια κυκλοφορίας που αν λειτουργούσε θα ειδοποιούσε εγκαίρως πως δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν το βράδυ της Τρίτης στην ίδια γραμμή.

Τα τελευταία χρόνια η ρύθμιση κυκλοφορίας γίνεται τοπικά, δηλαδή από σταθμάρχες και κλειδούχους που βρίσκονται στις μεγάλες πόλεις από τις οποίες διέρχεται το σιδηροδρομικό δίκτυο. Οι σταθμάρχες ρυθμίζουν την κυκλοφορία στις διακλαδώσεις και αποφασίζουν ποιο τμήμα της διπλής γραμμής θα μονοδρομηθεί, στην περιοχή ευθύνης τους, μέχρι να φτάσει ο συρμός στον επόμενο σταθμάρχη.

Σύμφωνα με παράγοντες του σιδηροδρόμου αν λειτουργούσαν τα συστήματα φωτοσήμανσης και ο μηχανοδηγός είχε ένδειξη από τα φανάρια ότι κάτι έρχεται, θα σταματούσαν σε απόσταση 1,5 χιλιομέτρου και η τραγωδία θα είχε αποτραπεί. Τα επιβατικά αναπτύσσουν ταχύτητες 160 χιλ ανά ενώ στα 110 χιλ πέφτει η ταχύτητα στα εμπορικά.

Στον παροπλισμό της σύγχρονης τεχνολογίας για την παρακολούθηση των τρένων που τα τελευταία χρόνια, αξιοποιείται ακόμη και από εταιρείες ντελίβερι αλλά και ταξί για την παρακολούθηση του στόλου τους, θα πρέπει να προστεθεί και η δραματική λόγω μνημονίων υποστελέχωση του ΟΣΕ. Σήμερα υπολογίζεται ότι για την συντήρηση του δικτύου αξιοποιούνται από την Πάτρα μέχρι το Ορμένιο, περί τους 30 υπαλλήλους. Το δε προσωπικό του οργανισμού είναι περίπου 700 άτομα, πολλοί από τους οποίους είναι στο στάδιο της συνταξιοδότησης. Το οργανόγραμμα του Οργανισμού προβλέπει 2.200 εργαζόμενους.

Για κακούργημα κατηγορείται ο σταθμάρχης

Υπενθυμίζεται πως την προσωπική ευθύνη για το ολέθριο σφάλμα του, τους λανθασμένους χειρισμούς που έκανε το βράδυ της Τρίτης, οι οποίοι οδήγησαν στην φρικτή τραγωδία με τους 57 νεκρούς ανέλαβε ενώπιον του εισαγγελέα ο σταθμάρχης Λάρισας. Έστω και «στα πλαίσια που του αναλογεί» όπως ανέφερε σε τηλεοπτικές δηλώσεις του ο συνήγορος του κατηγορούμενου, ο 60χρονος σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς παραδέχεται την κρίσιμη συμβολή του στην πολύνεκρη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη.

Ο σταθμάρχης κλήθηκε να παρουσιαστεί στον αρμόδιο εισαγγελέα Λάρισας, όπου και απαγγέλθηκε εις βάρος του σειρά κατηγοριών, για σοβαρά αδικήματα κακουργηματικού χαρακτήρα. Μετά από την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του σταθμάρχη, αναμένεται η παραπομπή της υπόθεσης στην Ολομέλεια του Εφετείου Λάρισας και η ανάθεσή της σε εφέτη ειδικό ανακριτή. Ο δε σταθμάρχης τελεί υπό προσωρινή κράτηση.

Συγκεκριμένα, εις βάρος του σταθμάρχη Λάρισας, Βασίλη Σαμαρά, ασκήθηκε κακουργηματική ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες εξ αμελείας. Το μεσημέρι της Πέμπτης 2 Μαρτίου, ο σταθμάρχης παρέμεινε επί 10 λεπτά ενώπιον του εισαγγελέα και μετά από την απαγγελία των κατηγοριών έλαβε προθεσμία να απολογηθεί στον ανακριτή το ερχόμενο Σάββατο. Έως τότε θα παραμείνει κρατούμενος.

Σημειώνεται ότι η αρχική αντίδραση του σταθμάρχη ήταν η άρνηση, καθώς αποπειράθηκε να αποσείσει την ευθύνη από τον εαυτό του. Υποστήριξε ότι το δυστύχημα ήταν απόρροια λάθους του συστήματος διαχείρισης της κυκλοφορίας των τρένων. Ο σταθμάρχης είπε, μάλιστα, ότι συνειδητοποίησε τι είχε κάνει ο ίδιος όταν πληροφορήθηκε ότι υπήρξε σύγκρουση αμαξοστοιχιών. Σε δεύτερη φάση, ενώ αποκαλύφθηκαν και δημοσιοποιήθηκαν οι εντολές που έδωσε, ο σταθμάρχης ομολόγησε το μοιραίο λάθος του, το οποίο απέδωσε στην «κακιά ώρα». Επί της ουσίας, ο Βασίλης Σαμαράς παραδέχτηκε ότι τροχιοδρόμησε την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος γραμμή.

Σίγουρα δεν έδωσα εντολή να μπει το τρένο στη γραμμή ανόδου για Θεσσαλονίκη, είπε ο μοιραίος σταθμάρχης

Όσον αφορά στο μοιραίο κλειδί, ισχυρίστηκε «κενό μνήμης» και δεν μπόρεσε να απαντήσει στις ερωτήσεις της ανακριτριας

atixima-trena

«Αυτό που θυμάμαι είναι πως σίγουρα δεν έδωσα εντολή να ακολουθήσει η αμαξοστοιχία την γραμμή ανόδου για Θεσσαλονίκη» φέρεται να ισχυρίστηκε ο 59χρονος σταθμάρχης στην ανακρίτρια, λίγο πριν αποφασιστεί η προφυλάκισή του για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε στα Τέμπη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, όσον αφορά στο μοιραίο κλειδί, το οποίο φέρεται να ξέχασε να γυρίσει ο σταθμάρχης, με αποτέλεσμα η αμαξοστοιχία Intercity 62 να συγκρουστεί με το εμπορικό τρένο και να συμβεί το δυστύχημα, ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε «κενό μνήμης» και ουσιαστικά δεν μπόρεσε να απαντήσει στις ερωτήσεις της ανακριτριας.

Υπενθυμίζεται ότι, με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα, ο σταθμάρχης κρίθηκε προφυλακιστέος το βράδυ της Κυριακής, έπειτα από μια μαραθώνια κατάθεση 7,5 ωρών.

Ο 59χρονος δεν εμφανίστηκε με απολογητικό υπόμνημα και, σύμφωνα με πληροφορίες, απάντησε σε πλήθος ερωτήσεων της ανακρίτριας και του εισαγγελέα.

«Με ομόφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακριτή ο κατηγορούμενος κρίθηκε προσωρινά προφυλακιστέος. Ήταν κάτι αναμενόμενο λόγω της σπουδαιότητας της υποθέσεως, του βάρους και των ευθυνών» τόνισε ο δικηγόρος του σταθμάρχη, Στέφανος Παντζαρτζίδης, προσθέτοντας: «Δυστυχώς, τώρα αρχίζουν όλα».

«Ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα: Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν, χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι. Ο άνθρωπος ούτε έπινε ούτε γλένταγε. Πότε δεν εγκατέλειψε τη θέση του» τόνισε και υπογράμμισε ότι ο 59χρονος είναι σε τραγική κατάσταση.

Οι γονείς της Ιφιγένειας είναι εξοργισμένοι και ζητούν να αποδοθούν ευθύνες

Σύμφωνα με τον Στέλιο Σούρλα η οικογένεια της 23χρονης ζητάει από την πολιτεία να κάτσουν όλοι οι υπεύθυνοι στο σκαμνί και κανείς να μην διαφύγει των ευθυνών τους»

f1-ifigeneia

«Η οικογένεια είναι συγκλονισμένη και ταυτόχρονα πολύ οργισμένη. Ζητάει από την πολιτεία να κάτσουν όλοι οι υπεύθυνοι στο σκαμνί και κανείς να μην διαφύγει των ευθυνών τους». Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο Στέλιος Σούρλας, συνήγορος της οικογένειας της 23χρονης Ιφιγένειας Μήτσκα που έχασε τη ζωή της στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

«Εγώ θα καταθέσω μήνυση τις επόμενες μέρες και θα ζητήσω υπεράσπιση κατηγορίας, καθώς και την διερεύνηση ποινικών ευθυνών κατά της προϊσταμένης Αρχής, αλλά και κατά των πολιτικών προσώπων που είχαν την εποπτεία και όφειλαν να ελέγχουν τα μέτρα ασφάλειας» σημείωσε ακόμη ο κ. Σούρλας. Ακόμη τόνισε πως η ποινική ευθύνη που θα αναζητηθεί από την οικογένεια είναι στην μνήμη της Ιφιγένειας.

Ειδήσεις σήμερα:

Έρευνα για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη ξεκινά η Βουλή

Οικονόμου: Ο Καραμανλής θα είναι υποψήφιος στις εκλογές

Με την τσάντα της υπηρεσίας η κηδεία του 23χρονου πυροσβέστη και της φίλης του – Δείτε βίντεο και φωτογραφίες

Share to WhatsAppShare to ΕκτύπωσηShare to Περισσότερα…

Τι θα εξετάσει ο εφέτης ανακριτής για την τραγωδία στα Τέμπη – Χωριστή έρευνα για τα έργα

Aίτημα του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Σταμάτη Δασκαλόπουλου για αναβάθμιση των ερευνών – Με εντολή Ντογιάκου ο Οικονομικός Εισαγγελέας θα ερευνήσει τις καθυστερήσεις των έργων

treno_diasostes_treno_arthro

Την πλήρη αναβάθμιση των ερευνών για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη δρομολόγησε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, o oποίος ζήτησε την άμεση σύγκληση της Ολομέλεια των Εφετών Λάρισας (21 δικαστές) προκειμένου να αποφασίσει εάν θα ανατεθεί ή όχι σε εφέτη ανακριτή η ανάκριση για την υπόθεση του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Ο κ. Δασκαλόπουλος στο έγγραφο του για σύγκλιση της Ολομέλειας των 21 προέδρων εφετών και εφετών που υπηρετούν στην πρωτεύουσα της θεσσαλιας, μεταξύ άλλων, σημειώνει:

«Ενόψει των τεράστιων και πολυσύνθετων ευθυνών που ανακύπτουν από τα μέχρι αποδεικτικά στοιχεία επιβάλλεται να εξεταστούν σύντομα και ενδελεχώς τα πάντα είτε στο πλαίσιο της συμμετοχής άλλων προσώπων στο έγκλημα του άρθρου 291του Ποινικού Κώδικα (διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, είτε στο πλαίσιο διάπραξης άλλων συναφών εγκλημάτων)».

Επίσης, αναμένεται λόγω της σπουδαιότητας και του κοινωνικού ενδιαφέροντος της υπόθεσης να οριστούν και επίκουροι εφέτες προκειμένου να συνδράμουν στο έργο του εφέτη ανακριτή.

Η απόφαση για το αν θα ανατεθεί ή όχι η υπόθεση σε εφέτη ανακριτή θα είναι των 21 προέδρων εφετών και εφετών που θα συμμετέχουν στην Ολομέλεια Εφετών της Λάρισας.

Πάντως, έχουν υπάρξει και περιπτώσεις που αν και συγκλήθηκε η Ολομέλεια Εφετών για να ανατεθούν υποθέσεις σε εφέτη ανακριτή, οι Ολομέλειες αποφάσισαν αρνητικά. Όμως, όπως εκτιμούν δικαστές, αν όχι εκφράζουν βεβαιότητα, η υπόθεση των Τεμπών θα ανατεθεί σε εφέτη ανακριτή.

Η ανάθεση της υπόθεσης σε εφέτη ανακριτή έχει το προτέρημα ότι ο εφέτης που θα αναλάβει την ανάκριση, διαθέτει πολύ μεγαλύτερη εμπειρία από έναν πρωτοδίκη, στον οποίο με την φυσιολογική πορεία των πραγμάτων θα χρεωνόταν.

Παράλληλα, η ανάθεση της έρευνας σε εφέτη ανακριτή συντομεύει το χρόνο ολοκλήρωσης της έρευνας, καθώς ο εφέτης που θα αναλάβει απαλλάσσεται των λοιπών καθηκόντων του και απασχολείται μόνο με την συγκεκριμένη υπόθεση.

Η έρευνα που θα ανατεθεί με την επικείμενη απόφαση της Ολομέλειας των Εφετών σε εφέτη, θα κινηθεί προς κάθε κατεύθυνση για την αναζήτηση ποινικών ευθυνών, εκτός από εκείνες του σταθμάρχη, σε υπηρεσιακούς παράγοντες του ΟΣΕ, επιθεωρητή κυκλοφορίας και άλλους, οι οποίοι θα ελεγχθούν για το πώς ένας άπειρος σταθμάρχης με μηδενική σχεδόν εμπειρία βρέθηκε στο νευραλγικό πόστο της Λάρισας και μάλιστα το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας, όταν η κίνηση των τρένων ήταν αυξημένη.

Αναλυτικότερα, αναμένεται, να ελεγχθούν τα πάντα, οι συνομιλίες με τους άλλους σταθμάρχες που έχουν δει και το φως της δημοσιότητας, καθώς και αν υπήρξαν ευθύνες από τους μηχανοδηγούς οι οποίοι δυστυχώς δεν βρίσκονται πια στη ζωή και είναι ανάμεσα στα θύματα του τραγικού δυστυχήματος.

Χωριστή έρευνα για τα έργα

Την ίδια στιγμή, με αφορμή την επιστολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη προς τον κ. Ντογιάκο, διατάχθηκε ξεχωριστή έρευνα για την καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, με έλεγχο των συμβάσεων, γιατί δεν προχώρησαν, πόσα χρήματα δαπανήθηκαν, γιατί δεν τηρήθηκαν χρονοδιαγράμματα και ποιου ευθύνονται για όλα αυτά. Η έρευνα ανατέθηκε στον Οικονομικό Εισαγγελέα Χρήστο Μπαρδάκο.

Προηγούμενα, το πρωί, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε στείλει επιστολή στον κ. Ντογιάκο με την οποία του ζήτησε η έρευνα της Δικαιοσύνης για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη να τεθεί σε απόλυτη προτεραιότητα και η ανάθεση των σχετικών ερευνών να γίνει «στο υψηλότερο δυνατό ανακριτικό επίπεδο».

Στην επιστολή του ο πρωθυπουργός ζήτησε αναβάθμιση της έρευνας στη Λάρισα στο υψηλότερο δυνατό ανακριτικό επίπεδο και έρευνες σε βάθος για τις καθυστερήσεις στα έργα από τη δικαιοσύνη πριν ακόμα ολοκληρωθεί η έρευνα της ειδικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων, το πόρισμα της οποίας, όπως αναφέρει θα διαβιβαστεί στη δικαιοσύνη.

Ειδήσεις σήμερα:

Bασίλη… φεύγω – Οι τραγικές ιστορίες στα συντρίμμια των τρένων

Κατεπείγουσα έρευνα για την αναρρωτική άδεια του επιθεωρητή του σταθμάρχη στη Λάρισα

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αν το » ατύχημα» γινόταν μέτα από 50 μέτρα… Θα είχαμε πυρηνικοολοκαύτωμα..!
    Κάποιοι… ηθελαν να ειναι πολυ μεγαλυτερο απο αυτο που κατάφεραν… Τους λόγους δεν ξέρουμε ,…για λίγα μέτρα δεν ειχαμε ενα ολοκαυτωμα… Με τις φιάλες… Υγραερίου… (όπως φημολογείται.).. Που μετέφερε… Εντελώς τυχαία… Η χωρίς έλεγχο… Το Εμπορικό βαγόνι.. Και γιατί δεν κρατούσε μέτρα ασφαλείας από το επιβατικό? Το κακο έγινε.. Απλά αν γινόταν με στην συραγγα.. ..το κακό θα ήταν εγγυημένο σίγουρο.. Αλλά και έτσι έγινε….. Δεν μπορεί να είναι τυχαία όλα… ΌΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΜΕΛΕΤΗΜΕΝΑ… (.. Μην μου πείτε και οι πυρκαγιές, τυχαίοι η ότι λυπήθηκαν για τις 90 νεκρούς ….

  2. Κλαίει το σύστημα για τα παιδιά. Αυτό το σύστημα που τους έδινε βάουτερ και δωρεάν ίντερνετ να πάνε να κάνουν την ένεση. Σαν δεν ντρέπεστε όλοι. Δεν ξεχνώ.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ