Euroferry Olympia: Ρυμουλκείται φλεγόμενο με 550οC θερμοκρασία! «Κοιμόντουσαν στα αυτοκίνητα γιατί το πλοίο ήταν άθλιο», λέει γιος αγνοούμενου

1
288
Euroferry Olympia: Ρυμουλκείται φλεγόμενο σε ασφαλές σημείο – Θερμοκρασίες 550 βαθμών Κελσίου στο εσωτερικό του!
ploio__7_

Προσπαθούν να σβήσουν τη φωτιά και παράλληλα το «Euroferry Olympia» να μην βυθιστεί – Δεν μπορούν να ανέβουν οι διασώστες

Συνεχίζονται οι προσπάθειες κατάσβεσης της φωτιάς που καίει από χθες τα ξημερώματα στο πλοίο Euroferry Olympia ανοικτά της Κέρκυρας.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το πλοίο έχει ήδη προσδεθεί από ρυμουλκό ώστε να μην κινδυνεύσει να παρασυρθεί .

Οι ναυαγοσωστικές εταιρείες που έχουν σπεύσει σε συνεργασία με τις Αρχές, έχουν ξεκινήσει να μεταφέρουν το πλοίο σε ασφαλέστερο σημείο ώστε να είναι προστατευμένο σε περίπτωση που ο καιρός αλλάξει προς το χειρότερο.

Euroferry Olympia
ploio__4_

Αυτή τη στιγμή οι συνθήκες είναι ευνοϊκές για τα πλοίο της Πυροσβεστικής να το μεταφέρουν καθώς όσο είναι στα ανοικτά υπάρχει φόβος  να προσαράξει στα αβαθή ή να προσκρούσει πάνω σε κάποιο άλλο πλοίο.

Παράλληλα, συνεχίζεται η κατάσβεση της πυρκαγιάς στο πλοίο από τα ρυμουλκά καθώς και τα πυροσβεστικά πλοία της Πυροσβεστικής.

Καθώς το πλοίο ρυμουλκείται βόρεια της Κέρκυρας, οι θερμοκρασίες πάνω σε αυτό «αγγίζουν» τους 550 βαθμούς Κελσίου. Βασικό μέλημα είναι τόσο να σβήσει η φωτιά, όσο και το πλοίο να μην βυθιστεί. Η επιχείρησ κατάσβεσης θα διαρκέσει μέρες, ενώ, προτού το πλοίο προσεγγίσει σε λιμάνι, θα πρέπει να έχει γίνει απάντληση των πετρελαιοειδών.

euroferry-olympia-1
euroferry-olympia-2
ploio__6_

Αγωνία για τα καύσιμα – Στους 550°C η θερμοκρασία στο εσωτερικό 

Εκτός από τους εγκλωβισμένους για τους οποίους θα συνεχιστεί αναζήτηση όταν οι φλόγες που καίουν στο εσωτερικό του πλοίου σταματήσουν να καίνε, ανησυχία υπάρχει και σχετικά με τα καύσιμα του πλοίου καθώς εγκυμονεί κίνδυνος μεγάλης περιβαλλοντικής καταστροφής και ρύπανσης της θάλασσας.

ploio__1_

Το Euroferry Olympia «κουβαλά» περίπου 700 τόνους καύσιμα και αν η φωτιά δεν σβηστεί, δεν μπορεί να γίνει η απάντληση των καυσίμων από τις αρμόδιες εταιρείες.

Σύμφωνα με την τελευταία μέτρηση που έγινε στο εσωτερικό του πλοίου, θερμοκρασία του βρίσκεται στους 550 βαθμούς Κελσίου

ploio__6_

Επί του παρόντος, οι διασώστες δεν μπορούν να ανέβουν στο πλοίο, καθώς η φωτιά που καίει στο εσωτερικό του δεν τους το επιτρέπει. Για την ώρα συνεχίζονται οι προσπάθειες κατάσβεσης της πυρκαγιάς, ώστε να συνεχιστεί η αναζήτηση των αγνοουμένων στο εσωτερικό του.

ploio__3_

Γύρω από το πλοίο υπάρχει αντιρρυπαντικός εξοπλισμός και σκάφη στην θαλάσσια περιοχή για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τυχόν διαρροή καυσίμων στην θάλασσα.  Για αυτό το λόγο είναι στη περιοχή μια έμπειρη ειδική ναυαγοσωστική ομάδα που αποτελείται από 14 άτομα. Πρόκειται για ναυαγοσώστες των εταιρειών MEGATUGS και SMIT Salvage που βρίσκονται στην περιοχή προκειμένου να διεξαχθούν οι εργασίες με τον καλύτερο και ασφαλέστερο τρόπο.

Στο σημείο βρίσκεται και η φρεγάτα «Ύδρα» του Πολεμικού Ναυτικού.

Ειδήσεις σήμερα

Στιγμές αγωνίας για τους δικούς τους ανθρώπους που αγνοούνται περνούν οι οικογένειες των Ελλήνων που δεν κατάφεραν να βγουν από το φλεγόμενο πλοίο στο ανοικτά της Κέρκυρας – «Δεν σβήνει η ελπίδα», λένε οι συγγενείς του Νίκου Μπεκιάρη που αγνοείται

Με κομμένη την ανάσα περιμένουν τη στιγμή που θα χτυπήσει το τηλέφωνο και θα ακούσουν τη φωνή των οικείων τους που δεν έχουν καταφέρει ακόμα να βγουν από το φλεγόμενο Euroferry Olympia στα ανοικτά της Κέρκυρας.

Οπως σας ενημερώσαμε νωρίτερα, οι οικογένειες των τριών Ελλήνων που αγνοούνται μετέβησαν στο νησί των Επτανήσων με τη συνοδεία ψυχολόγων του Λιμενικού Σώματος ώστε να ενημερώνονται από τα αρμόδια χείλη και την κατάλληλη στιγμή για τις εξελίξεις των επιχειρήσεων πάνω στο πλοίο.

«Το πλοίο ήταν άθλιο»

Ο Ηλίας Γεροντιδάκης, ο πατέρας του οποίου είναι επαγγελματίας οδηγός και η τύχη αγνοείται αναφέρθηκε στις άθλιες συνθήκες που επιρκατούσαν στο συγκεκριμένο πλοίο. Όπως είπε και ο ίδιος έχει ταξιδέψει με αυτό αρκετές φορές. «Τελευταία φορά μίλησα με τον πατέρα μου λίγο πριν μπει στο καράβι, όσο ήταν στην Ηγουμενίτσα. Τελικός προορισμός του ήταν η Βαρκελώνη»,  λέει αρχικά.

Και προσθέτει σχετικά με τις συνθήκες που επικρατούσαν: «Δεν ήταν σωστό το καράβι, δεν είχε πολλές καμπίνες. Είχε μέσα 150 φορτηγά και κανονικά θα έπρεπε να έχει 70-75 καμπίνες και έχει 50. Μας υποχρεώνει να κοιμόμαστε ανά 4. Ο πατέρας μου από ότι μαθαίνω κοιμήθηκε στο αυτοκίντο.

Το καράβι είναι άθλιο από κάθε οπτική. Είχε κοριούς, ήταν βρώμικο, δεν είχε συστήματα ασφαλείας, έχω ταξιδέψει άπειρες φορές με αυτό. Ούτε μπάνιο δεν κάνεις σε αυτο το καράβι».

Όσο για την τύχη του πατέρα του, ο Ηλίας Γεροντιδάκης δήλωσε: «Δεν μπορούμε να μιλήσουμε μαζί του ακόμα και τώρα. Ήμουν στην Ιταλία και ετοιμαζόμουν να έρθω στην Ελλάδα όταν με ενημέρωσαν ότι το καράβι που βρίσκεται ο πατέρας μου, φλέγεται. Αυτή ήταν και η τελευταία ενημέρωση που είχα, δεν έχω καταφέρει να μιλήσω μαζί του».

 

«Δεν χάνουμε την ελπίδα μας»

Ο ξάδερφος του αγνοούμεντου οδηγού Νίκου Μπεκιάρη,  Βασίλης Βέργης μίλησε για την τελευταία ενημέρωση που είχε για τις επιχειρήσεις κατάσβεσης λέγοντας:  «Μιλήσαμε με τον επικεφαλής της διασωστικής ομάδας. Έχουν σαρώσει όλη τη περιοχή με θερμικές κάμερες, δεν έχουν βρει τίποτα. Στο πλοίο δεν μπορούν να μπουν γιατί φλέγεται εσωτερικά όλο. Δεν χάνουμε τις ελπίδες μας. Πιθανόν να είναι σε κάποιο σημείο, στο δεύτερο γκαράζ. Μάλλον έμεινε μέσα στο φορτηγό γιατί φοβόταν για τον κορωνοϊό. Φοβόταν τις καμπίνες. Έλεγε ότι επειδή είναι μικρό το ταξίδι θα καθίσει εκεί. Προς το παρόν μόνο νερό πέφτει, πάνω στο πλοίο δεν είναι κανείς».

Από την μεριά του, ο γαμπρός του Νίκου Μπεκιάρη, Κώστας Μαθός, μίλησε με δυσκολία στο protothema.gr και ανέφερε: «είναι οδηγός, δεν είχαμε καμία επικοινωνία. Ελπίζουμε να βρεθεί ζωντανός. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση, γίνεται προσπάθεια κατάσβεσης της φωτιάς για να μπορούν να μπαίνουν μέσα οι διασώστες».

πηγή: protothema.gr

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ