Όλα σε Ένα! Έρχεται ο προσωπικός αριθμός του πολίτη – Θα είναι ενιαίος για ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, ταυτότητα και διαβατήριο

6
13016

Ένας αριθμός για όλα τα έγγραφα – Στόχος να ξεκινήσει η εφαρμογή μετά τον προσεχή Νοέμβριο – Η διαδικασία θα ισχύσει και για όσους θα εκδώσουν νέου τύπου ταυτότητα – Ανακοινώσεις από Μητσοτάκη στη ΔΕΘ

Σε μια περίοδο έντονης αναταραχής με φόντο τις εξελίξεις γύρω από τις νέες ταυτότητες, η κυβέρνηση δεν παίρνει το πόδι από το γκάζι ως προς την ψηφιοποίηση των επαφών του πολίτη με το Δημόσιο, αλλά αντίθετα πρόκειται το επόμενο διάστημα να συστηματοποιήσει τις πρωτοβουλίες για τη διευκόλυνση της καθημερινότητας.

Ετσι, πέρα από τις νέες ταυτότητες που προοδευτικά θα αντικαταστήσουν τις παλιές που όλοι έχουμε σήμερα, φαίνεται πως έχει έρθει η ώρα να γίνει πράξη μία από τις πρώτες δεσμεύσεις της προηγούμενης περιόδου ως προς τα προσωπικά στοιχεία των πολιτών: ο προσωπικός αριθμός για κάθε πολίτη.

Στην πραγματικότητα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να ανακοινώσει στη ΔΕΘ ότι οι πολίτες το επόμενο διάστημα θα έχουν έναν μοναδικό αριθμό ο οποίος θα συμπυκνώνει όλους τους διαφορετικούς αριθμούς που έχουμε ως τώρα σε μια σειρά από κρατικά έγγραφα. Ο στόχος είναι απλός: η διευκόλυνση του πολίτη, αλλά και του κράτους, ώστε οι αριθμοί να είναι διαλειτουργικοί για τη διοίκηση, αλλά και οι πολίτες να μην πρέπει να συγκρατούν στη μνήμη τους πολλούς διαφορετικούς αριθμούς.

Με βάση τον προγραμματισμό του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η εν λόγω πλατφόρμα για την απόκτηση του προσωπικού αριθμού θα τεθεί σε λειτουργία μετά τον Νοέμβριο, ενώ σημειωτέον έχει ήδη νομοθετηθεί από το 2020.

Με βάση τον σχεδιασμό που γίνεται στο υπουργείο, ο νέος προσωπικός αριθμός θα ενοποιεί τον ΑΦΜ, τον ΑΜΚΑ, τον Αριθμό του Δελτίου Ταυτότητας, τον αριθμό του Διαβατηρίου και ενδεχομένως τον αριθμό του διπλώματος οδήγησης.

Με άλλα λόγια, ένας αριθμός για όλα τα έγγραφα. Είναι προφανές πως όσοι έχουν κρατικά έγγραφα εν ισχύι με τους πρότερους αριθμούς -ακόμα και όσοι βγάλουν νέου τύπου ταυτότητες από το τέλος Σεπτεμβρίου που θα είναι διαθέσιμες και εντεύθεν- θα πρέπει να μπουν στον κόπο να αλλάξουν τον αριθμό και στα έγγραφά τους.

taytotites_psek__4_
Εμπρός όψη
taytotites_psek__3_
Πίσω όψη

Με βάση τα όσα είχαν νομοθετηθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προ τριετίας, ο μοναδικός αριθμός θα αποτελείται από τον ΑΦΜ του καθενός και επιπλέον τρία ψηφία και γράμματα, που μένει να φανεί αν θα καθορίζονται αλγοριθμικά ή θα είναι επιλογή του πολίτη.

Μάλιστα όπως είπε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννης Οικονόμου το πρωί της Δευτέρας στον ΣΚΑΪ FM, «κάθε δελτίο ταυτότητας έχει έναν αριθμό. Αυτόν θα έχει και το δελτίο ταυτότητας. Αυτό που μπορεί να προστεθεί στο δελτίο ταυτότητας θα είναι ο προσωπικός αριθμός που δεν έχει καμία σχέση ούτε με το 666 ούτε με οτιδήποτε. Είναι ο αριθμός του ΑΦΜ που έχεις μαζί με 2-3 στοιχεία που θα διαλέγεις εσύ. Εσύ θα λες μαζί με το ΑΦΜ μου βάλε το 1 το 8 και το Α. Είναι αυτό που θα βοηθήσει, πέραν των χαρακτηριστικών που έχει μία ταυτότητα, και στη διευκόλυνση της συναλλαγής με το κράτος σε μία σειρά από υπηρεσίες στον Έλληνα πολίτη. Από το Δεκέμβριο και μετά θα έχει τη δυνατότητα να προστεθεί».

Ο χρόνος που απαιτείται για τη δρομολόγηση της εν λόγω μεταρρύθμισης είναι αυτός της προσαρμογής όλων των συστημάτων ώστε να «διαβάζουν» τον έναν και μοναδικό αριθμό για κάθε πολίτη ανεξαρτήτως του ποιο κρατικό έγγραφο χρησιμοποιεί. Με δεδομένο μάλιστα ότι αυτός θα ενοποιεί αριθμούς που αποδίδονται στους πολίτες σε διαφορετικά στάδια της ζωής τους -π.χ. ένα βρέφος μπορεί να εκδώσει διαβατήριο αλλά όχι ΑΦΜ-, μελετάται το ενδεχόμενο όλοι οι πολίτες, από πολύ νεαρή ηλικία, να έχουν αυτό τον μοναδικό προσωπικό αριθμό ώστε να μη δημιουργείται σύγχυση και να πρέπει κάποια στιγμή κρατικά έγγραφα να επανεκδίδονται.

Brainstorming

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, πάντως, δρομολόγησε μία ακόμη πρωτοτυπία, η οποία ομολογουμένως πέρασε κάτω από τα ραντάρ. Με τη συμμετοχή του γνωστού τηλεοπτικού Παναγιώτη Χατζηδάκη, ο οποίος έχει πάρει μέρος σε αρκετές ψυχαγωγικές εκπομπές, έδωσε στη δημοσιότητα ένα σποτ στα social media του υπουργείου παρακινώντας τους πολίτες να γράψουν ιδέες στα σχόλια των αναρτήσεων για το ποιες υπηρεσίες και διοικητικές πράξεις θα ήθελαν το επόμενο διάστημα να ψηφιοποιηθούν και να αποτελέσουν μέρος του «μπουκέτου» του gov.gr.

Ηδη οι απαντήσεις ήταν αρκετές και ενδιαφέρουσες, φερ’ ειπείν η ψηφιοποίηση της διαδικασίας μεταβίβασης οχήματος ή η αντικατάσταση και έκδοση ταυτότητας, ενώ άλλοι ζήτησαν να υπάρχει διασύνδεση μεταξύ ΑΑΔΕ και ΕΦΚΑ έτσι ώστε σε περίπτωση που μεταβληθεί ένα προσωπικό στοιχείο να γίνεται ενιαία ενημέρωση.

Ψηφιακός φάκελος ακινήτων

Μετά τις πρώτες παρεμβάσεις που έκανε το υπουργείο στο φλέγον πρόβλημα των Κτηματολογικών Γραφείων, με την καθιέρωση του συστήματος ηλεκτρονικής έκδοσης αριθμού προτεραιότητας για εξυπηρέτηση κατ’ αρχάς στο γραφείο των Αθηνών, φαίνεται ότι στις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας είναι να γίνει αρκετή δουλειά σε ό,τι αφορά την ψηφιοποίηση των πράξεων για τα ακίνητα.

Μέχρι την πλήρη ψηφιοποίηση της κτηματολογικής διαδικασίας που θα πάρει ακόμα χρόνο, το υπουργείο δρομολογεί σε πρώτη φάση την ψηφιοποίηση του τεράστιου αρχείου των υποθηκοφυλακείων της χώρας, διαδικασία που αναμένεται να κρατήσει περίπου 2 χρόνια, ως τις αρχές φθινοπώρου του 2025.

Παράλληλα, ένα ακόμα ζήτημα που αποτελεί άμεση προτεραιότητα για το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι ο ψηφιακός φάκελος ακινήτων. Μια πλατφόρμα μέσω του gov.gr δηλαδή, μέσω της οποίας οι συμβολαιογράφοι, μετά από εξουσιοδότηση του αγοραστή και του πωλητή, θα αντλούν ηλεκτρονικά όλα τα απαραίτητα έγγραφα και δικαιολογητικά για τη μεταβίβαση και στη συνέχεια οι υποθέσεις θα περαιώνονται ταχύτερα και με μικρότερα γραφειοκρατικά κωλύματα.

Ειδήσεις σήμερα:

Η Κυβέρνηση Εξαναγκάζεται να Θεσπίσει Άμεση Υποχρεωτικότητα της Βιομετρικής Ταυτότητας λόγω των Αντιδράσεων

Η εισαγωγή νέων τεχνολογιών και συστημάτων στην καθημερινή μας ζωή συχνά συναντά αντίδραση από τον κοινό.

Στην περίπτωση της νέας βιομετρικής ταυτότητας, οι αντιδράσεις του κοινού έχουν εξαναγκάσει την κυβέρνηση να σκεφτεί σοβαρά το ενδεχόμενο θέσπισης της υποχρεωτικότητας για τη χρήση αυτής της νέας ταυτότητας μέσα στο 2024.

Ας εξετάσουμε τον λόγο πίσω από αυτήν την πιθανή απόφαση και τις αντιδράσεις που την προκάλεσαν.

1. Ανησυχία για την Ασφάλεια:

Οι αντιδράσεις του κοινού σχετικά με τη νέα βιομετρική ταυτότητα συχνά έχουν ρίζες στην ανησυχία για την ασφάλεια και την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Οι πολίτες φοβούνται ότι η ψηφιακή ταυτότητα μπορεί να εκτίθεται σε κακόβουλες επιθέσεις και παραβιάσεις της ιδιωτικότητάς τους.

2. Αντιδράσεις Στην Εξάρτηση από την Τεχνολογία:

Πολλοί φοβούνται ότι η υποχρεωτική χρήση της βιομετρικής ταυτότητας θα τους εξαρτήσει από την τεχνολογία και τα συστήματα που την υποστηρίζουν. Αυτή η εξάρτηση μπορεί να είναι ανησυχητική για όσους θεωρούν ότι τα τεχνολογικά συστήματα είναι ευάλωτα σε διάφορες απειλές.

3. Προβληματισμός για την Ιδιωτικότητα:

Η ιδιωτικότητα είναι ένα κεντρικό θέμα για πολλούς πολίτες. Οι αντιδράσεις σχετικά με τη βιομετρική ταυτότητα αντικατοπτρίζουν την ανησυχία για το πώς τα προσωπικά δεδομένα θα χρησιμοποιηθούν και ποιος θα έχει πρόσβαση σε αυτά.

4. Αντιδράσεις σε Πιθανές Καταχρήσεις:

Οι αντιδράσεις του κοινού μπορεί επίσης να είναι αποτέλεσμα της φόβου για τυχόν καταχρήσεις εξουσίας από την κυβέρνηση. Οι πολίτες ανησυχούν ότι η υποχρεωτική βιομετρική ταυτότητα μπορεί να δώσει στην κυβέρνηση ανεξέλεγκτη εξουσία.

Η Αντίδραση του Κοινού Οδήγησε στην Υποχρεωτικότητα:

Οι παραπάνω αντιδράσεις του κοινού έχουν οδηγήσει την κυβέρνηση στον συλλογισμό της υποχρεωτικότητας της βιομετρικής ταυτότητας. Οι ανησυχίες για την ασφάλεια, την ιδιωτικότητα και τις πιθανές καταχρήσεις έχουν καθιστήσει σαφές ότι η πλειονότητα του πληθυσμού απαιτεί τη λήψη μέτρων για την προστασία των συμφερόντων τους.

Η Ανάγκη για Προστασία της Ταυτότητας:

Οι νέες ταυτότητες διαθέτουν προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως βιομετρικά δεδομένα και ηλεκτρονικές υπογραφές, που καθιστούν αδύνατη την παραχάραξή τους. Αυτό είναι κρίσιμο για την προστασία από απάτες, εγκλήματα και άλλες απειλές που αντιμετωπίζει η σύγχρονη κοινωνία.

Τέλος θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε με βάση τα άπειρα μηνύματα που δεχόμαστε πως οι νέες βιομετρικές ταυτότητες θεωρούνται από τους πνευματικά προχωρημένους ορθοδόξους ως το χάραγμα της αποκάλυψης του Ευαγγελιστή Ιωάννου αλλά παρόλα αυτά, καλούν και παρακαλούν την κυβέρνηση για την άμεση υποχρεωτικότητα των νέων ταυτοτήτων. Αυτοί οι ορθόδοξοι αγωνίζονται για την άμεση υποχρεωτικότητά τους, παρά τις συνέπειες που θα συνοδεύσουν αυτή την επιλογή τους και ο λόγος όπως μας έχουν πει είναι γιατί οι ορθόδοξοι χριστιανοί μόνο με μαρτυρικό βίο σώζονται.

Παρόλο που η υποχρεωτική εφαρμογή της βιομετρικής ταυτότητας μπορεί να εξαναγκάσει ορισμένους πολίτες, είναι σημαντικό να υπάρχει ισορροπία μεταξύ της ασφάλειας, της ιδιωτικότητας και των προσωπικών ελευθεριών.

Η συζήτηση γύρω από το θέμα αυτό πρέπει να διεξάγεται με προσοχή και διαφάνεια, προκειμένου να βρεθεί η βέλτιστη λύση για την κοινωνία.

crime-study.gr

Ταυτοποίηση, με δεδομένα και με λογική

Όπως έχω κάνει κόπο για πολλά άλλα πράγματα, διέθεσα χρόνο για να βάλω σε μια τάξη, και να σχολιάσω, με την επιστημοσύνη και την εμπειρία μου, τα των νέων εγγράφων. Εκτιμώ ότι το κείμενο που ακολουθεί παρακάτω παρέχει μια περιεκτική εικόνα σε όποιον ενδιαφέρεται για αποσαφηνίσεις. Αν και εσύ πιστεύεις ότι μπορεί αυτό να συνιστά μια χρήσιμη προσφορά στους αναγνώστες σου, διάθεσέ το ελεύθερα. Μόνο θα ήθελα να μην εμφανίσεις την ταυτότητά μου/πηγή και παράλειψε ότι γράφω από εδώ και πάνω. Βάλε δηλαδή μόνο από εδώ και κάτω:
Λέει ο υπουργός Οικονόμου ότι “οι ταυτότητες που υπάρχουν σήμερα εκδίδονται με απαρχαιωμένους όρους του 1961”. Αμ, εδώ το backbone (η ραχοκοκκαλιά) της χώρας, δηλαδή το ασφαλιστικό σύστημα, πάει πέρα ακόμα με τον κανονισμό ασφαλιστικής αρμοδιότητας του 1938 του μεταξικού ΙΚΑ (Υπουργική Απόφαση 57440/1938 (ΦΕΚ 33/Β/7.2.1938: https://www.elinyae.gr/ethniki-nomothesia/ya-574401938-fek-33b-721938

Αν πάμε και μια βόλτα στον Πειραιά θα δούμε ότι το Πρωτοδικείο Πειραιά είναι χτισμένο ακόμα πάνω στο βασιλικό διάταγμα του 1918: https://www.protodikeio-peir.gr/wp-content/uploads/2019/06/fek233a1918.pdf

… Είμαστε στην τρίτη ελληνική δημοκρατία και πάμε για τέταρτη με αυτά τα ξεφτέρια. Το πρόβλημα δεν είναι η παλαιότητα εν προκειμένω, αλλά το γεγονός ότι οι πολιτικοί μάς λένε μισές αλήθειες και πολλά ψέματα. Προχθές η ΕΡΤ, σε ρεπορτάζ, έγραφε ότι από το 2026 δεν θα ισχύουν διεθνώς …αι υφιστάμεναι ταυτότηται. Την επόμενη αυτό το επίρρημα (“διεθνώς”) εξαφανίστηκε από τα ρεπορτάζ. Όταν κάτι είναι τόσο καλό, γιατί να χρειάζεται να πεις ψέματα;

Επιπλέον, η Κυβέρνηση προειδοποιεί, με δημοσιεύματα που διοχετεύει στα ΜΜΕ, ότι “Όσοι ανθίστανται μανιωδώς στην αλλαγή τους, διευκολύνουν -συνειδητά ή ασυνείδητα τις επιδιώξεις εγκληματικών οργανώσεων”. Η ρητορική από μόνη της καταδεικνύει ότι το Κυβερνητικό πλήρωμα, με όρους Ψυχολογίας, προβάλλει στοιχεία του εαυτού του πάνω σε εκείνους που δεν επιθυμούν την αλλαγή των ταυτοτήτων τους και στη συνέχεια τους κατηγορεί ότι διακατέχονται από μανία. Μάλιστα! Και έγκλημα διακινδύνευσης πλέον η άρνηση αλλαγής δελτίου ταυτότητας. Πεδίον δόξης λαμπρόν· να το δούμε κι αυτό να εισάγεται στον ποινικό κώδικα, αφού τόσο πιστά υπηρετείται η νομιμότητα στο θέμα των νέων διαβατηριακών ταυτοτήτων.

Τώρα, ως προς τα αυξημένα πρότυπα ασφαλείας και αποθήκευσης ψηφιακών δεδομένων, επικαλούμενος υποχρέωση από τον ευρωπαϊκό κανονισμό 679/2016 και τον 1157/2019, σε συνδυασμό με το έγγραφο 9303 ICAO, ο υπουργός μάς λέει φύρδην μίγδην πράγματα από τα τηλεοπτικά πάνελ, τα οποία μάλλον… δεν ευσταθούν. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είναι υπερκυρίαρχο υπερκράτος και δεν έχει αρμοδιότητα να επιβάλει στην Ελλάδα ποια έγγραφα θα εκδίδει για εσωτερική χρήση. Στο υφιστάμενο δίκαιο της ΕΕ, η Δικαιοσύνη και οι Εσωτερικές Υποθέσεις δεν καν αντικείμενο κοινής πολιτικής. Κοινά ταυτοποιητικά έγγραφα για εσωτερική χρήση σε κάθε κράτος-μέλος της Ε.Ε. θα σήμαινε ότι προηγουμένως έχουμε συγχωνεύσει ουσιαστικά, συνταγματικά και διοικητικά τις έννομες τάξεις των κρατών-μελών της Ε.Ε.. Εν προκειμένω, θα είχαμε κοινό διοικητικό δίκαιο με την Γερμανία, τη Γαλλία κλπ., και κοινό ποινικό κώδικα, και πάνω από τον Έλληνα Υπουργό του Έλληνα Πολίτη θα υπήρχε ένας Ευρωπαίος Υπερ-Υπουργός του Ευρωπαίου Πολίτη που δεν θα του επέτρεπε να λέει ό,τι του καπνίσει.

Η εισαγωγή και χρήση στοιχείων Ζώνης Μηχανικής Ανάγνωσης/MRZ και microchip εξειδικεύεται στην εφαρμοστική οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής C(2018)7767/2018:

Εκεί λοιπόν προκύπτει ότι η εισαγωγή αυτών των δυο στοιχείων είναι υποχρεωτική αν ο ενδιαφερόμενος θέλει να χρησιμοποιήσει την ταυτότητά τους ως ταξιδιωτικό έγγραφο, να μετακινηθεί δηλαδή ελεύθερα και να διαμείνει σε άλλη χώρα-μέλος της Ε.Ε., καθώς μόνον έτσι θα μπορεί να αιτηθεί έκδοση άδειας διαμονής από τη χώρα υποδοχής. Ο τρόπος που διαχειρίζεται η Κυβέρνηση το θέμα των ταυτοτήτων (δηλ. μια εκδοχή ταυτότητας για όλους, με MRZ και microchip μαζί), και μάλιστα με μισές αλήθειες και πολλά ψεύδη, συνιστά προσβολή για τον πολίτη της που γεννήθηκε και ζει σε αυτή την επικράτεια, καθώς η ερμηνεία της επί του Ευρωπαϊκού Δικαίου και η πρακτική που ακολουθεί, τον αντιμετωπίζει εξ ορισμού ως μέτοικο στη χώρα του.

Οι δύο σχετικοί ευρωπαϊκοί κανονισμοί δεν υποχρεώνουν τη χώρα στην εισαγωγή κανενός τεχνολογικού εργαλείου στα δελτία ταυτότητας που εκδίδονται για τους Έλληνες υπηκόους αυτής, όταν αυτά εκδίδονται για εσωτερική χρήση. Παραπλανητικά γίνεται αναφορά σε υποχρέωση που απορρέει από κανόνα δικαίου της Ευρωπαϊκής/Κοινοτικής Έννομης Τάξης, καθώς σχετική υποχρέωση υφίσταται μόνο για έγγραφα που εκδίδονται από τα κράτη-μέλη και που σκοπείται-πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για μετακίνηση και διαμονή πολιτών ενός κράτους-μέλους στο εσωτερικό κάποιου άλλου κράτους-μέλους·η ευρωπαϊκή υποχρέωση, δηλαδή, αφορά σε διεθνή ταξιδιωτικά έγγραφα και όχι σε προσωποποιημένα-ατομικά έγγραφα που εκδίδονται για χρήση στο εσωτερικό και συνιστούν/επιτρέπουν ταυτοποίηση του πολίτη από τις αρχές/υπηρεσίες του κράτους που τα έχει εκδώσει και συναλλαγές με τις αρχές αυτές.

Η Κυβέρνηση μας, λοιπόν, βάζοντας σε μια ενιαία συσκευασία το έγγραφο της εθνικής-ταυτότητας και το έγγραφο ενός “διαβατηρίου” περιορισμένης χωρικά χρήσης (για ευρωπαϊκή μόνο χρήση), το κάνει από δική της αυθαίρετη, καταχρηστική και παράνομη επιλογή, και όχι από ευρωπαϊκή νομοθετημένη υποχρέωση. Το ερώτημα είναι γιατί χρειάζεται να πάει αποκλειστικά σε αυτή την εξόφθαλμα άνομη επιλογή, μη αφήνοντας παράθυρο παράλληλης δυνατότητας έκδοσης απλού εγγράφου ταυτότητας για εσωτερική χρήση; Γιατί, επίσης, να απαιτεί 10ευρο παράβολο για ένα υποχρεωτικό έγγραφο που είναι υποχρέωση του κράτους να το διαθέτει δωρεάν στους πολίτες του;
Είναι σαφές ότι δεν πρόκειται για έγγραφο ταυτότητας πολίτη κυρίαρχου κράτους, αλλά για διεθνές ταξιδιωτικό έγγραφο. Κι ως γνωστόν, η έκδοση ταξιδιωτικών εγγράφων είναι προαιρετική και η έκδοσή τους συνιστά: α) επιλογή, συνεπαγόμενη υποχρέωση της προσωπικής επιλογής ενός να ταξιδέψει έξω από τη χώρα του, όπου θα εισέλθει σε μια άλλη έννομη τάξη και β) υποχρέωση έκδοσης από αποστολέα ή τον κομιστή στην περίπτωση διασυνοριακής διακίνησης εμπορευμάτων.

Και για τον τελευταίο αυτό σκοπό έχει θεσπιστεί το διαβατήριο (passport) και η φορτωτική (bill of lading – BoL). Στην περίπτωσή του τρέχοντος ζητήματός μας έχουμε να κάνουμε με έκδοση/επανέκδοση Κάρτας του Πολίτη· Γιατί λοιπόν το αντικείμενο να μετατοπίζεται στις έννοιες “ταξιδιώτης” και “εμπόρευμα”; Εμμέσως πλην σαφώς, η Κυβέρνηση μας λέει ότι εμείς οι αυτόχθονες-πολίτες της Ελλάδας αντιμετωπιζόμαστε από το κράτος μας είτε ως μέτοικοι-ταξιδιώτες είτε ως εμπορευματοκιβώτια σε κατάσταση τράνζιτ. Όποιος δεν κατανοεί αυτήν την απαξίωση, δεν κατανοεί και την έννοια του “Πολίτη”, και προφανώς δεν κατανοεί την πολιτική και πολιτειακή έννοια του “Κράτους”, της αποστολής του Κράτους, των υποχρεώσεων του Κράτους και των περιορισμών του Κράτους σε μια ευνομούμενη πολιτεία και σε μια εθνική συνταγματική τάξη. Και θα έλεγε κανείς “γούστο του και καπέλο του” κάποιου να μην κατανοεί και να μην ενδιαφέρεται για το τι σημαίνουν και τι συνεπάγονται αυτές οι έννοιες. Έλα όμως που οι συνέπειες δεν είναι μόνο για τον εαυτό του, αλλά νοθεύουν τις έννοιες και αυτόματα διαχέονται και στο κοινό θεσμικό μας οικοδόμημα και εγκαθίστανται ως κυρίαρχοι και “ορθολογικοί” (εμμέσως και δολίως νομιμοποιημένοι) μορφότυποι πολιτικής και κοινωνικής στάσης απέναντι στα κοινά μας πράγματα…

Αυτό που συντελείται σήμερα με τις λεγόμενες “Νέες Ταυτότητες” δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο στα ελληνικά εννοιολογικά και πολιτειακά χρονικά· είναι η μόνιμη επωδός της εξ αρχής παραχαραγμένης Ελληνικής Πολιτείας, όπου οι σφετεριστές του Κράτους με τον κομματικό στρατό τους και ένα μείγμα από αφελείς και εξυπνάκηδες σέρνουν το χορό και υποχρεώνουν με αλαλαγμούς, απειλές, εκβιασμούς και ψευτονομικά παραληρήματα όλους τους υπόλοιπους να πιαστούν στο tranzit γαϊτανάκι και να ακολουθήσουν. Κι αλίμονο αν ξέρουν που πάνε και που θέλουν κι εμάς να πάνε…

Κεφαλικό ιδρυτικό αξίωμα της Ελληνικής Πολιτείας (sic), του Κράτους με άλλα λόγια, είναι το “αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα”. Έχουν πληρωθεί τόσα πολλά σε πόνο ψυχής, σε αίμα και σε βιασμό της διανοίας, οφειλόμενα στις αμαρτίες των προηγούμενων κάθε φορά, και που σωρευτικά θα έπρεπε κάποια στιγμή να σκάσουν όλα σε έναν τοίχο και να διαλυθούν. Δυστυχώς όμως η παροχέτευση έχει εξ αρχής μεθοδικά γίνει στον ωκεανό της λήθης και της λησμονιάς, γι αυτό και δεν επέρχεται έκλαμψη, φόβος θεού, φώτιση, μετάνοια. Το πλήρωμα αυτής της χωρικής ενότητας που ονομάζεται Ελλάδα είναι καταδικασμένο να πληρώνει βαρύ τίμημα μέχρι την απώλεια και του τελευταίου, μέχρι να περάσει ολοσχερώς και πλήρως στην ανυπαρξία.

Πόσοι σήμερα στην Ελλάδα σκέφτονται ή τολμούν να σκεφτούν ότι οι “αθώες” πράξεις/επιλογές τους, με τις οποίες επέρχεται, συντελείται επίρρωση των επιλογών των χυδαίων σφετεριστών της εξουσίας της Πολιτείας, κληροδοτούν επαυξημένο το βδέλυγμα της ερημώσεως στα παιδιά της Ελλάδας; Εκείνοι που προχθές, χθες, σήμερα έπραξαν και πράττουν ελαφρά τη καρδία, πολλοί για ίδιον όφελος, αρκετοί από αυτούς διατυμπανίζοντας επιπρόσθετα ότι βρίσκονταν/βρίσκονται στη σωστή πλευρά της ιστορίας, καλύτερα να μην είχαν πράξει και αποφασίσει τίποτα· καλύτερα να είχαν περιοριστεί στο να υπομείνουν στωικά το βάρος που οι Πρώτοι του Κράτους τους κληροδότησαν. Έλα όμως που ο κάθε ένας από αυτούς θεωρεί, διαχρονικά, Πρώτο τον εαυτό του! Άλυτο το Πρόβλημα των Τράνζιτ Νεοελλήνων της Νεοελλάδος, αφού εξ αρχής αρκέστηκαν στον νεφελώδη, limbo χώρο, κι ας νομίζουν ότι μες στον κόσμο ταξιδεύουν. Κι αν η νέα, η ευρωπαϊκή ταυτότητά τους είχε επάνω μια στάμπα αλλοτινή που έγραφε “TOUS LES PAYS – PLUSIERS DES VOYGAGES”, θα έλεγε κανείς πως δικαίως εξαπατήθηκαν οι μανιώδεις ταξιδιώτες. Αλλά…

Ας δούμε όμως αναλυτικότερα τα της νομιμότητας στο κεφάλαιο “νέες ταυτότητες”

Κανονισμός ΕΕ 1157/2019 “για τις ταυτότητες”:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019R1157&from=EN

“Άρθρο 2 – Πεδίο εφαρμογής:
“Ο παρών κανονισμός εφαρμόζεται σε:
α) δελτία ταυτότητας που εκδίδονται από τα κράτη μέλη για τους υπηκόους τους, όπως αναφέρεται στο άρθρο 4 παράγραφος 3 της οδηγίας 2004/38/ΕΚ”

Πάμε τώρα στην οδηγία 2004/38/ΕΚ:

ΟΔΗΓΙΑ 2004/38/ΕΚ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 29ης Απριλίου 2004
σχετικά με το δικαίωμα των πολιτών της Ένωσης και των μελών των οικογενειών τους να κυκλοφορούν και να διαμένουν ελεύθερα στην επικράτεια των κρατών μελών

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32004L0038R(01)&from=EN

Η Οδηγία 2004/38/ΕΚ μεταφέρθηκε στην εσωτερική έννομη τάξη (έγινε δηλαδή νόμος του Κράτους) με το Προεδρικό Διάταγμα 106/2007- ΦΕΚ Α-135/21-6-2007: “Ελεύθερη κυκλοφορία και διαμονή στην ελληνική επικράτεια των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των μελών των οικογενειών τους.”

https://www.e-nomothesia.gr/kat-allodapoi/polites-europaikes-enoses/pd-106-2007.html

Είναι σαφές ότι το το πεδίο εφαρμογής (η υποχρεωτικότητα) της Οδηγίας αφορά στις διασυνοριακές μετακινήσεις των πολιτών της Ε.Ε. και τη διαμονή σε άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε., και όχι στη χρήση από τον πολίτη μέσα στο κράτος του.

Ας δούμε τώρα τι αναφέρει το περίφημο ΦΕΚ των ταυτοτήτων, δηλαδή η υπουργική απόφαση 8200/0-109568/ΦΕΚ Β΄824 /17-2-2023:

https://www.nomotelia.gr/photos/File/824b-23.pdf

Πουθενά στα “έχοντας υπόψη” δεν αναφέρεται ο Κανονισμός 1157/2019. Δεν έχει εισαχθεί ούτε έχει εξειδικευτεί με διάταξη νόμου στην εσωτερική έννομη τάξη.

Εξηγείται τώρα, λοιπόν, γιατί ακούμε γενικόλογα ότι …”είναι υποχρέωση από την Ε.Ε.”, και όχι από τον τάδε ή δείνα νόμο του ελληνικού Κράτους. Το κράτος δεν μπορεί να επικαλείται αόριστα και γενικόλογα υποχρέωση από την Ε.Ε. αν δεν έχει μεταγράψει αυτή την υποχρέωση σε νόμο του κράτους.

Ας εστιάσουμε όμως στο περιεχόμενο του άρθρου 1 παρ. 8 της υπουργικής απόφασης για τις ταυτότητες:
“Αντικατάσταση Δελτίων Ταυτότητας Παλαιού τύπου
«Μέχρι την αντικατάστασή τους, τα δελτία ταυτότητας παλαιού τύπου θεωρούνται ισχυρά»”.

Που σημαίνει, πολύ απλά, ότι αν δεν αντικατασταθεί το Δ.Τ. από τον κάτοχο, παραμένει σε ισχύ…, χωρίς αστερίσκους, υποσημειώσεις, αιρέσεις και προϋποθέσεις.

Να ευχηθούμε καλά ευρωπαϊκά ταξίδια και καλή χρήση στο εσωτερικό (αν και αυτό πλέον δεν εξαρτάται μόνο από τον ψηφιοποιημένο κάτοχο) σε κάθε πολίτη που θα αλλάξει το δελτίο ταυτότητάς του. Το επιχείρημα του “2 σε 1” βέβαια δεν είναι ιδιαίτερα ισχυρό, καθώς οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (τις οποίες η Κυβέρνηση εμφανίζει να απαιτούν την έκδοση και χρήση της νέας ταυτότητας) μάλλον δεν αρκούνται στη νέα ταυτότητα, αλλά θα εξακολουθήσουν να ζητούν διαβατήριο για τους Έλληνες που εισέρχονται στο έδαφός της, όπως και κάθε χώρα που δεν είναι στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Άλλα ζητήματα:

1. Για ένα τόσο κρίσιμο έργο, και τόσο μεγάλης κλίμακας, θα έπρεπε να έχει φτιαχτεί μια ιστοσελίδα αφιερωμένη αποκλειστικά σε αυτό. Γιατί δεν έχει γίνει αυτή η ιστοσελίδα; Και δεν μιλάμε για μια ιστοσελίδα “dummy”, μιλάμε για μια ιστοσελίδα όπου θα περιγράφεται αναλυτικά το έργο, και θα είναι διαθέσιμα όλα τα στοιχεία, τεχνικά, επιχειρησιακά, χρονοδιαγράμματα, εμπλεκόμενοι, μελέτες, κανονισμοί συμμόρφωσης, διαδικασίες κ.α..
2. Δεν επιτρέπεται σε έργο τέτοιας διάστασης να μην έχει παραχθεί και γνωστοποιηθεί έγγραφο “πολιτικής προστασίας προσωπικών δεδομένων” (privacy policy), όπως και κανόνες χρήσης του προϊόντος/υπηρεσίας (κάρτα και διασυνδεδεμένες με αυτή μονάδες).
3. Δεν επιτρέπεται σε έργο τέτοιου μεγέθους να μην έχει εκπονηθεί η επιβεβλημένη από τον GDPR (ΓΚΠΔ) μελέτη εκτίμησης επιπτώσεων/impact assessment (άρθρο 35). Και μόνο το γεγονός ότι η υπουργική απόφαση προδιαγράφει μια ασαφή, απροσδιόριστη και πονηρή προοπτική αυθαίρετης και μονομερούς ένταξης στην κάρτα διαδικτυακών υπηρεσιών του κράτους και συνεργατών του (σ.σ. επί λέξει: “θα δύναται να αποθηκευτούν τα στοιχεία που απαιτούνται για τις Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, εάν αποφασισθεί να συμπεριληφθούν στο εν λόγω μέσο”), λειτουργεί αποθαρρυντικά στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους και πολίτη, δικαιολογημένα από την πλευρά του πολίτη.
4. Δεν επιτρέπεται σε τέτοιας έκτασης έργο να μην έχει εκπονηθεί σχέδιο που θα καταγράφει αναλυτικά διαδικασίες, συμμετέχοντες, δομές, συνεργαζόμενους φορείς, ρόλους, εξουσιοδοτήσεις, και να μην έχει οριστεί θεματοφύλακας. Δεν μιλάμε απλά για Data Protection Officer (DPO), αλλά για έναν οργανισμό ο οποίος θα έπρεπε να έχει συσταθεί και να έχει αποκλειστικό σκοπό την εποπτεία ορθής χρήσης της κάρτας και ελέγχου της προστασίας των προσωπικών δεδομένων που σε αυτή αποθηκεύονται και με αυτήν παράγονται και διακινούνται. Το πιο απλό που θα έπρεπε να έχει κάνει η Κυβέρνηση, είναι να έχει ορίσει με κανονιστική πράξη DPO για το έργο, και να έχει γνωστοποιήσει τα στοιχεία του στους πολίτες. Ασφαλώς, ο υφιστάμενος DPO της Αστυνομίας δεν μπορεί να εκτελέσει και να επιτελέσει αυτό τον τόσο απαιτητικό ρόλο. Απαιτείται ομάδα πολυμελής, διεπιστημονική, και εξοπλισμένη άρτια.

5. Καλείται ο πολίτης να πάει στο Αστυνομικό Τμήμα και να υποβληθεί σε μια σειρά διαδικασιών και πράξεων με τη χρήση μηχανημάτων ψηφιακής τεχνολογίας. Πριν ξεκινήσει, θα πρέπει να του δοθεί ένα έντυπο, παραχθέν στις γραμμές των απαιτήσεων του GDPR, όπου ο πολίτης θα ενημερώνεται τι συμβαίνει, με όρους παροχής δεδομένων και εξουσιοδοτήσεων, όταν συναινεί και λαμβάνει μέρος στη διαδικασία έκδοσης της νέας ταυτότητας και κατά τη χρήση αυτής. Προφανώς, τέτοιο έντυπο δεν υπάρχει, γιατί αν υπήρχε, δεν θα είχε λόγους η Κυβέρνηση να μην το έχει παρουσιάσει. Δεν θέλει η Κυβέρνηση να έχει τον πολίτη ενημερωμένο;

Για να υλοποιήσεις ένα τόσο καινοτόμο έργο σε εθνική κλίμακα, το οποίο σημαίνει ψηφιακό καθολικό άλμα, θέλεις το ανάλογο κράτος. Και δεν το έχεις… Για να ευθυμήσουμε και λίγο, όταν επί πανδημίας πηγαίναμε να κάνουμε ένα “γνήσιο υπογραφής” στο ΚΕΠ με την μάσκα Ν95 επί προσώπου, και ο εξουσιοδοτημένος κρατικός υπάλληλος δεν αναρωτιόταν αν ορθώς χορηγούσε το γνήσιο υπογραφής σε κάποιον που φοράει μάσκα (δηλαδή χωρίς να τον ταυτοποιήσει με τη φωτογραφία της ταυτότητάς του), πώς μπορείς να περιμένεις από τον ίδιο εξουσιοδοτημένο κρατικό υπάλληλο να πάρει χαμπάρι και να αντιδράσει, αν μπροστά του κινούνται binary δεδομένα που ούτε καν τα βλέπει… Πού θα πάμε έτσι;

Κατά τα άλλα ο …πάνσοφος και …πολυσχιδής υπουργός έπιασε μέχρι και τον Γκόγια, προκειμένου να επιδείξει …γνώση; Ελαφρότητα; Ή εμμέσως αποφασιστικότητα επιβολής της κάρτας; Ναι, ο Ύπνος της Λογικής γεννά Τέρατα, αλλά όταν εκφέρεται από έναν κρατικό του ελληνικού Κράτους, του τέρατος των τεράτων, τότε μάλλον κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια…

Έχει πέσει γραμμή να γραφικοποιήσουν το θέμα της ηλεκτρονικής σκλαβιάς και να απομονώσουν τους πολίτες που λένε όχι στις ταυτότητες ως οπισθοδρομικούς και ακροδεξιούς προερχόμενοι από συγκεκριμένο πολιτικό χώρο.

romioitispolis.gr

Το μέλος ΔΣ της Ενωμένης Ρωμηοσύνης και Δικηγόρος παρ΄ Αρείω Πάγω Δήμος Θανάσουλας μιλά για τα κρίσιμα ζητήματα που ανακύπτουν με τις νέες ψηφιακές ταυτότητες: Ποια δικαιώματα μας διακυβεύονται, τι κίνδυνοι υπάρχουν, τι προβλέπει σχετική απόφαση του ΣτΕ για τη λήξη ισχύος των τωρινών ταυτοτήτων, που οδηγεί η ψηφιακή ταυτότητα, αν ανακύπτουν ζητήματα θρησκευτικής ελευθερίας, κ.λπ.

https://enromiosini.gr/arthrografia/dimos-thanasoylas-dikigoros-i/

“Βόμβα” από το Μάκη Τριανταφυλλόπουλο: Εδάφιο για καταγραφή προσωπικών δεδομένων στο νομοσχέδιο για τις ταυτότητες

Βόμβα έριξε ο μαχητικός δημοσιογράφος Μάκης Τριανταφυλλόπουλος σχετικά με το νομοσχέδιο που πέρασε η συμμορία του Μητσοτάκη στη Βουλή για την αντικατάσταση της κλασικής ταυτότητας με ψηφιακή.

Όπως αναφέρει κανένας πολίτης δεν θα πρέπει να την πάρει γιατί το νομοσχέδιο περιλαμβάνει εδάφιο που νομιμοποιεί την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων κάτι το οποίο δεν επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

“Κανένας φυσιολογικός άνθρωπος δεν θα αρνηθεί την έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας λόγω του …σατανικού 666. Θα την αρνηθεί μόνον εάν ο κ. Μητσοτάκης δεν πάρει πίσω την αλλαγή της αρχικής υπουργικής απόφασης περί έκδοσης νέων ταυτοτήτων.Πρόκειται για ένα πονηρό εδάφιο βάσει του οποίου θα μπορούν να συμπεριλαμβάνονται εν καιρώ στοιχεία για τις υπηρεσίες ψηφιακής διακυβέρνησης. Κάτι που δεν απαιτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, εξυπηρετεί όμως τα άθλια σχέδια όποιου συνέλαβε μια τέτοια ιδέα για να παραβιάζει ανά πάσα στιγμή την ιδιωτικότητα των πολιτών. Σωστά κ. Μητσοτάκη; Ή έχετε χάσει τον έλεγχο ή βαδίζετε βάσει σχεδίου. Δεν θα περάσει  να είσαστε σίγουρος. Θα ενημερωθούν κι οι πέτρες και θα σας πάρουν με τις πέτρες.”

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σιγά- σιγά, μετά την κάρτα και την ταυτότητα, δηλαδή το «φακέλωμα», θα προχωρήσουν πονηρά στο σφράγισμα.Με διάφορα πονηρά μέσα θα κάνουν εκβιασμούς, για να δέχονται οι άνθρωποι το σφράγισμα στο μέτωπο ή στο χέρι. Θα στριμώξουν τα πράγματα και θα πουν: «Μόνο με τις κάρτες θα κινείσθε, τα χρήσιμα θα καταργηθούν». Θα δίνη κανείς την κάρτα στο κατάστημα και θα ψωνίζει, και ο καταστηματάρχης θα παίρνει τα χρήματα από την Τράπεζα. Όποιος δεν θα έχει κάρτα, δεν θα μπορεί ούτε να πουλάει ούτε να αγοράζει. Από το άλλο μέρος θα αρχίζουν να διαφημίζουν «το τέλειο σύστημα», το σφράγισμα με ακτίνες λέιζερ με το 666 στο χέρι ή στο μέτωπο, που δεν θα διακρίνεται εξωτερικά. Συγχρόνως στην τηλεόραση θα δείχνουν ότι ο τάδε πήρε την κάρτα του τάδε και του πήρε τα χρήματα από την Τράπεζα και θα λένε συνέχεια:«Πιο σίγουρο είναι το σφράγισμα είναι το τελειότερο σύστημα. Ούτε το κεφάλι μπορεί να πάρει ο άλλος ούτε το χέρι, ούτε το σφράγισμα βλέπει».

    • Ήδη είσαι φακελωμενος από χίλιες δυο μεριές και δεν το έχεις πάρει είδηση.
      Αν βγη μόνο πλαστικό χρήμα, θα οφελειθουν όλοι οι συνταξιούχοι και οι μισθωτοι, γιατί αυτοί σηκώνουν το βάρος της φορολογίας.
      Θα ζημιωθούν όσοι δουλεύουν με μαύρο χρήμα.
      Δες Μύκονο, Κω και απανταχού της επικρατείας.
      Αν δεν είναι αυτό ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ τότε ποιο άλλο είναι?
      Εσύ μαύρε μου τι φοβάσαι? Ότι θα σου κοπούν τα τσάμπα σφορολογητα κέρδη,?
      Τώρα σχετικά με τον ΜΑΠ τι φοβάσαι? Τώρα έχεις 3-4 αριθμούς και θα έχεις έναν και μόνο. Που είναι το πρόβλημα σου?
      Πολύ εκκλησία βλέπεις και Netflix.
      Και διάβασε καλά τι εννοεί το. ιερό βιβλίο της Αποκάλυψης.
      Έχε την πίστη σου δυνατή στον Θεό και άσε τις σειρήνες να φωνάζουν όσο θέλουν.
      Μην γίνεσαι βόδι επειδή το θέλουν κάποιοι επιτήδειοι.

  2. Το φακέλωμα των Ελλήνων, έχει απαγορευτεί απο το 1984.Ολά τ αρχεία πριν το 84 έχουν καταστραφεί. Το πρόβλημα δεν είναι οι νέες ταυτότητες, αλλά, τι καινούρια σχέδια θα προσθέτουν ,μετά την έκδοσή τους. Είναι αντισυνταγματική η πράξη και θα πρέπει να γίνει δημοψήφισμα. Καμία υποχρεωτικότητα, δεν έχει λογική.
    Και ναι, είναι βιομετρική, δηλαδή θέλουν να γνωρίζουν προσωπικά δεδομένα και για την υγεία. Αυτό δεν θεωρείται ταυτοπροσωπία! Θέλουν να φακελώσουν ξανά τους Ελληνες. Για ποιο λόγο άραγε;;;

  3. Η συμπερίληψη της ύπουλης παραγράφου στο σχετικό ΦΕΚ που αναφέρει ότι στις νέες ταυτότητες θα «δύναται να αποθηκευτούν τα στοιχεία που απαιτούνται για τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης», απλά επιβεβαιώνουν μια προειλημμένη απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Είναι πασιφανές ότι η ηλεκτρονική ταυτότητα δεν έρχεται στη ζωή μας για να χρησιμοποιηθεί ως απλό μέσο ταυτοποίησης, άλλα για να μετατραπεί τελικά σε Κάρτα του Πολίτη, δηλαδή σε κλειδί «πασπαρτού» για την άσκηση όλων των δικαιωμάτων, που θα ανήκει περισσότερο στον «κλειδοκράτορα» μιας υπερεξουσίας, παρά στον ίδιο τον πολίτη. Το τσιπάκι, αν δεν μπορεί σήμερα να «βλέπει» ανελλιπώς τη γεωγραφική θέση μου (αν και θα μπορεί να το κάνει αποσπασματικά στα σημεία που χρησιμοποιείται η κάρτα), θα μπορέσει να το κάνει αύριο μέσω των αναβαθμίσεων της ταυτότητας και της εξέλιξης της τεχνολογίας. Το θέμα είναι ότι παραδίδοντας όλα τα δεδομένα σου στο κράτος, παραδίδεις ολόκληρη τη ζωή σου στο υπερκράτος, που κατευθύνει το σημερινό κράτος – μαριονέτα.

  4. Μήπως σας φαίνονται υπερβολικά όλα αυτά; Μα, ήδη τα είδαμε να εφαρμόζονται στον καιρό της πανδημίας, σε πρώιμη και πιλοτική μορφή. Απλά αυτό που έλειπε από τα κέντρα εξουσίας ήταν μία ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα επεξεργασίας πληροφοριών που θα συντονίζει πλήρως τον έλεγχο των πολιτών, τους περιορισμούς τους και τις κυρώσεις που θα έχουν. Σε αυτήν ακριβώς την πλατφόρμα θέλουν να υποτάξουν την ελευθερία των λαών, με τις ηλεκτρονικές ταυτότητες.

    Τα παραπάνω είναι άκρως ρεαλιστικά, φτάνει μόνο να ανακαλέσουμε ότι ο επικεφαλής του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, Κλάους Σβαμπ, στον οποίο «κλίνουν το γόνυ» ευλαβικά οι πλείστοι των ηγετών της Δύσης δήλωσε ότι θεωρεί το τεχνοφασιστικό κράτος της Κίνας, ως «πρότυπο» για τις κοινωνίες του κοντινού μέλλοντος.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ