ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΤΕΛ ΣΤΗΝ ΚΩ ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ?
Στην πρωτεύουσα της Κρήτης ο σταθμός των υπεραστικών λεωφορείων ήταν επί σειρά ετών ένας χώρος που δεν παρέπεμπε σε μία από τις μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας, αλλά σε κάτι που μετά βίας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κωμόπολη.
Αν σε μια αυθαίρετη παραλλαγή ίσχυε το «δείξε μου του ΚΤΕΛ σου να σου πω τι πόλη είσαι», για τους Ηρακλειώτες ένας τέτοιος παραλληλισμός θα ήταν άκρως υποτιμητικός.
Όλα αυτά έως τις 24 Ιουνίου του 2018.
Έκτοτε αυτό που θύμιζε Γ’ κατηγορία αναβαθμίστηκε αίφνης σε… Τσάμπιονς Λιγκ. Πλέον το ΚΤΕΛ Ηρακλείου παραπέμπει σε ευρωπαϊκή μεγαλούπολη. Τόσο χαώδης είναι η απόσταση που χωρίζει τον παλιό… απλησίαστο αισθητικά χώρο με το σημερινό στολίδι, στο οποίο άνετα θα μπορούσε κάποιος να «σκοτώσει» λίγο χρόνο, όχι (μόνο) ως επιβάτης, αλλά (και) ως περαστικός!
Δεν πρόκειται απλώς για ένα νέο επιβατικό σταθμό υπεραστικών λεωφορείων που ανεβάζει άρδην το επίπεδο εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού σε όλα τα επίπεδα. Αλλά για ένα καλαίσθητο έργο αξιοποίησης ενός ιστορικού βιομηχανικού κτηρίου, που έχει γράψει τη δική του σελίδα στην ιστορία της πόλης, και για έναν χώρο που εμφανίζει προοπτικές αξιοποίησης σε μια ευρεία γκάμα δράσεων.
Ή αλλιώς ένα σημείο αναφοράς αρχιτεκτονικής, αισθητικής, λειτουργικότητας και καινοτομίας.
Για τις ανάγκες του νέου έργου αξιοποιήθηκε το ιστορικό Κτήριο «Αθηνά» στη συμβολή των λεωφόρων Ικάρου και Εθνικής Αντιστάσεως. Χρησιμοποιήθηκε το 1/3 της έκτασης των 9 στρεμμάτων που καταλαμβάνει το ακίνητο. Πρόκειται για το μοναδικό διατηρητέο κτίσμα ΚΤΕΛ στην Ελλάδα, η κατασκευή, διαμόρφωση και δημιουργία του οποίου έγινε με βάση τις υποδείξεις της Εφορίας Νεωτέρων Μνημείων.
Η επένδυση έγινε εξ’ ολοκλήρου από το ΚΤΕΛ Ηρακλείου και στον μακρόχρονο σχεδιασμό εντάσσεται η δημιουργία του Μουσείου «Οδυσσέα Ελύτη», αλλά και ξενοδοχείου.
Οι επισκέπτες – επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. Μία από τις καινοτομίες που εφαρμόζονται με τη χρήση της τεχνολογίας, είναι η δυνατότητα που έχει ο επιβάτης, βάζοντας το εισιτήριό του στο ειδικό τερματικό, να παίρνει πληροφορίες για τον προορισμό του, όπως οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν, σημεία ενδιαφέροντος και η χρονική διάρκεια της διαδρομής. Παράλληλα, έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την κίνηση και τα σημεία του στόλου των υπεραστικών λεωφορείων του συγκοινωνιακού φορέα.
Στον χώρο έχουν δημιουργηθεί 15 τέρμιναλ άφιξης-αναχώρησης για λεωφορεία, αίθουσες αναμονής, γραφεία διοίκησης, αποθήκες, διάφορες υπηρεσίες, κυλικείο, εστιατόρια και καταστήματα για τις ανάγκες των επιβατών.
Ιδιαίτερη μέριμνα έχει ληφθεί και για το κομμάτι του τουρισμού και της διασύνδεσης με την τοπική παραγωγή, με τη δημιουργία σημείων προβολής για παραδοσιακά κρητικά προϊόντα.
Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου αποτελεί το Νο. 2 hot spot τουριστικό προορισμό στην Ελλάδα, ξεπερνώντας πέρσι για πρώτη φορά το φράγμα των 8 εκατ. τουριστών, καθότι αποτελεί το βασικό «ορμητήριο» των τουριστών που επιλέγουν την Κρήτη.
Μέχρι πρότινος, οι ξένοι (και όχι μόνο) που αντίκριζαν το σταθμό του ΚΤΕΛ ένιωθαν ότι έμπαιναν σε… χρονοκάψουλα, επιστρέφοντας εκεί γύρω στα μέσα του 20ου αιώνα. Όποιοι από αυτούς (και δεν είναι καθόλου λίγοι) επέλεξαν ξανά για διακοπές την Κρήτη μετά τον Ιούνιο του ’18 υπέστησαν αναμφίβολα ένα πολιτισμό… σοκ!
ΠΗΓΗ: menshouse.gr
με τέτοια έργα, μόνο για πέργκολες και ομπρέλες είμαστε
Εδώ με το ζόρι γίνονται δρομολόγια. Για ποιον λόγο να γίνει σύγχρονο ΚΤΕΛ; μόνο τον καλοκαίρι δουλεύουν.. για τον χειμώνα για τα 10 δρομολόγια;
τριτοκοσμικες καταστασεις στην κω.
το μοναδικο νησι που ειναι σε εγκαταλειψη παρατημενο απο τους αμιαντους κυριτσικους και απο τους καισαρληδες τους συνεργατικους. χαχαχα
Προτείνεται και το ΚΤΕΛ να εξετάσει την δυνατότητα εφαρμογής της τηλεματικής στίς στάσεις του μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ.Η εφαρμογή της τηλεματικής μπορει να γίνει σταδιακά εντός 3 ετών.Στην Αθήνα τοποθετήθηκαν το 2016 οι ηλεκτρονικοί πίνακες στις στάσεις των λεωφορείων μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ.Επίσης απαιτείται η συνεργασία ΔΗΜΟΥ και ΚΤΕΛ για τον καθορισμό χώρου, για την μεταφορά της αφετηρίας του ΚΤΕΛ εκτός κέντρου της πόλης.Η τωρινή αφετηρία θα παραμείνει ως στάση αποβίβασης-επιβίβασης των επιβατών λόγω εγγύτητας στο κέντρο και των καταστημάτων της παλαιάς πόλης για τους τουρίστες.Εκεί στον νέο χώρο θα ανεγερθεί σύγχρονος επιβατικός σταθμός.Πρόταση μας η δημιουργία μιας ΑΕ με τη συμμετοχή της αστικής συγκοινωνίας που θα ενώσει τις δυνάμεις εκείνων που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο προκειμένου να οργανώσουμε την συγκοινωνία και να προστατέψουμε τα ντόπια συμφέροντα.https://www.aegeanews.gr/news/ta-en-dimo/246054/kitsis-orama-drasi-dimotiki-sygkoinonia-stin-2023-foto/
Δεν υπάρχουν στέγαστρα στις στάσεις των λεωφορείων.Δεν έχουν μεταφερθεί ακόμα οι αφετηρίες των λεωφορείων από το κέντρο περιμετρικά της πόλεως, με αποτέλεσμα να έχουμε κυκλοφοριακή επιβάρυνση στο κέντρο, ρύπανση από τα καυσαέρια καθώς και ηχορύπανση.Η σταδιακή εφαρμογή της Τηλεματικής και των «έξυπνων» στάσεων για τα λεωφορεία.Οι επιβάτες θα πληροφορούνται από τις οθόνες που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις,τον ακριβή χρόνο διέλευσης των οχημάτων, όλων των γραμμών που διέρχονται από αυτές.Η ενημέρωση των χρηστών της αστικης συγκοινωνιας θα γίνεται επίσης με αντίστοιχη εφαρμογή, η οποία μέσω έξυπνων συσκευών (κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές) θα πληροφορεί για τις θέσεις των οχημάτων κάθε επιλεγμένης γραμμής πάνω σε χάρτη, για την άφιξη επόμενου οχήματος, για την πλησιέστερη στάση στον χρήστη, έτσι ώστε να προγραμματίζει έγκαιρα τις μετακινήσεις του χωρίς να σπαταλά χρόνο περιμένοντας στις στάσεις.https://www.aegeanews.gr/news/ta-en-dimo/246054/kitsis-orama-drasi-dimotiki-sygkoinonia-stin-2023-foto/
Ελεος.Σε ποσο πληθυσμο απευθηνετε το ΚΤΕΛ Ηρακλειου;Εχετε καθολου ιδεα η γραφετε ότι σας κατεβει;Ξερετε το πληθυσμο της Κω και τους επιβάτες;Επιτελους προσγειωθητε
φωνη βοωντος εν ερημω.μονο η καρεκλα και η μασα τους ενδιαφερει.ΔΥΣΤΥΧΩΣ.
ειμαστε ακομα στο 1950.
Προς το παρόν γλύψε τον Νικηταρά μήπως σου κάνει ρουσφέτια γιατί με τον κυριτση απέτυχες
??????????
Ωραια και καλη πρόταση, αλλα θελει και μια κλειστή αγορά. είμαστε πίσω γενικά…
ποια η απαντση του δημου?
μονο τα κοροιδα οι δημοτες πληρωνουν φορους.οι αλλοι τα αρπαζουν χαχαχα