Στην πολιτική (όπως και στη ζωή) φαίνεται ότι ισχύει το “εκεί που είσαι ήμουνα κι εδώ που είμαι θα ‘ρθεις”. Είναι σύμφυτο μάλλον της εναλλαγής ρόλων μεταξύ συμπολίτευσης – αντιπολίτευσης (πλειοψηφίας – μειοψηφίας).
Αυτό φάνηκε ξεκάθαρα -για άλλη μια φορά- στο δημοτικό συμβούλιο, όπου κυριάρχησε στα θέματα ανακοινώσεων το “καυτό” θέμα της ηχηρής αποχώρησης της Ryanair από την Κω, λόγω: υψηλών αεροπορικών τελών (καμπανάκι προς κυβέρνηση), αλλά και χαμηλής πληρότητας στις πτήσεις της (καμπανάκι προς δήμο Κω για επιχορήγησή της, όπως γινόταν μέχρι τώρα στις συμφωνίες που έκλεινε μέσω ΔΕΤΑΠ κλπ, ώστε να επιδοτούνται τα δρομολόγιά της, αρχές και τέλη της σαιζόν που οι πληρότητες είναι χαμηλές).
Άλλωστε, αυτό το νόημα και το περιεχόμενο είχε και η από 40 κύματα διελθούσα προηγούμενη συμφωνία (μέχρι να καταλήξει να συμφωνήσει η τότε δημ. αρχή… Αφού η Ryanair πήγε στα Χανιά και αφού…ξεσηκώθηκαν οι φορείς, με την τότε “Σύμπραξη” (με τα βέλη στο λογότυπο) που συγκρότησαν και τον “έρανο” συγκέντρωσης χρημάτων. Με όλους εμάς θεατές σε ένα μίνι “διχασμό” με πολλά επεισόδια για πάνω από ένα εξάμηνο, μεταξύ αυτών που ήθελαν τη συμφωνία και αυτών που έθεταν όρους και την “ψιλοκοσκίνιζαν….” (ας ελπίσουμε να μην έχουμε πάλι τα ίδια, αλλά από την ανάποδη)
Αυτή τη φορά λοιπόν οι όροι αντιστράφηκαν. Η σημερινή μειοψηφία (και πρώην πλειοψηφία) κατηγορεί τη δημ. αρχή για ανικανότητα και απραξία. Αφού ,ουσιαστικά έδεσε τα χέρια της μόνη της , καταργώντας εν θερμώ και τελείως αψυχολόγητα τον ενιαίο φορέα τουρισμού (μπάμ και κάτω). Χωρίς να φροντίσει προηγουμένως να συγκροτήσει το διάδοχο σχήμα του (που πάει να κάνει τώρα, δύο χρόνια μετά… με τον ΟΤΑΠ) ώστε να είχε εξασφαλίσει ευελιξία κινήσεων όχι μόνο για τη Ryanair , αλλά και για τις άλλες εταιρείες που επικαλείται τώρα ο δήμαρχος (ποιον μας θυμίζει, ποιον μας θυμίζει). Για να μην πούμε συνολικά για τη χάραξη και υλοποίηση συγκεκριμένης και στοχευμένης τουριστικής πολιτικής σε συνδιαμόρφωση (4 Σ που λέγαμε…) με τους τουριστικούς μας φορείς.
Το θέμα είναι τώρα (και αφού ευτυχώς σήκωσαν μπαϊράκι μέσω σκληρών ανακοινώσεων φορείς και παρατάξεις, μέχρι και οι ανεξάρτητοι) να δούμε αν η δημ. αρχή έχει σκοπό να κάνει γρήγορες κινήσεις αποκατάστασης ή απλώς θα (με πολλά α) αρκεστεί στην εξαγγελία αναμονής της ίδρυσης του ΟΤΑΠ (…αφού δεν προχώρησε εδώ και δύο χρόνια, πόσο άραγε θα χρειαστεί ακόμα μέχρι να ιδρυθεί και να λειτουργήσει;) μέχρι να ξεχαστεί το θέμα.
Έλα όμως που είναι από τα θέματα που δύσκολα ξεχνιούνται από τον κόσμο -και όπως πολύ σωστά επισημαίνεται από διάφορους παρατηρητές- αυτό ακριβώς το θέμα ήταν που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην συντριπτική ήττα της προηγούμενης δημοτικής αρχής.
Μένει να δούμε επίσης, τι πρωτοβουλίες θα πάρει το ΕΒΕΔ, που τότε έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο με Πάππου- Χατζημάρκο (όπως σωστά θύμισε ο Η. Σιφάκης στο δημ. συμβούλιο) από την πλευρά των “σκεπτικιστών” της συμφωνίας και τώρα έσπευσε να κάνει “αντιπολίτευση” στον Κυρίτση, φωτογραφίζοντας τον πεντακάθαρα ως “τυχοδιώκτη”, “επιπόλαιο” και “καταστροφέα” του νησιού (χωρίς σχόλια…)
Οι όροι αντιστράφηκαν λοιπόν και η “δεν τρέχει τίποτα” πλευρά, είναι πλέον της νυν Δημ. Αρχής. Με την επιχειρηματολογία του δημάρχου και την επίκληση άλλων εταιρειών χαμηλού κόστους (σαν να λέμε “έχει κι αλλού πορτοκαλιές…”) όπως ακριβώς έκανε και η πρώην Δημ. Αρχή συζητώντας με την Aegean ή την Τransavia και φέρνοντας επίσης ως παραδείγματα (σε όσους ανατρέξουν στα τότε δημοσιεύματα, δεν πέρασε δα και πολύς χρόνος) την easyjet και την jet 2 (ακριβώς όπως έκανε προχτές στο δημ. συμβούλιο ο Γ. Κυρίτσης).
“Ψιλά γράμματα” θα μου πείτε, αν δούμε αντίστοιχα τι έλεγαν προεκλογικά και τι μετεκλογικά αντίστοιχα η σημερινή κυβέρνηση και η αντιπολίτευση της χωρας, που αύριο μεθαύριο λαού επιτρέποντος θα “τουμπάρουν” πάλι τις θέσεις και την επιχειρηματολογία τους…
(Μην εκπλαγείτε διόλου αν δείτε τον ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση να τάσσεται κατά των hot spot ως βάρβαρες “αποθήκες ψυχών” και τη ΝΔ να τα (ανα)θεωρεί ως “αναγκαίο κακό” για τη “ρεαλιστική” αντιμετώπιση του “παγκόσμιου” – και όχι μόνο της Ελλάδας- μεταναστευτικού προβλήματος…
σ.σ. Αχτίδα αισιοδοξίας πέρα και πάνω από όλα αυτά παίρνοντας ως παράδειγμα την πρόσφατη διοργάνωση της “λευκής νύχτας” για πρώτη φορά στην Κω: ότι κάτι μπορεί να αλλάξει μόνο με τη σύμπραξη, τη συνεργασία και τα “ανοιχτά μυαλά”… Η σκέψη να καθιερωθούν διάφορα δρώμενα σε τακτική βάση (και όχι μόνο μια φορά το χρόνο επετειακά και τετριμμένα σε μια παγκόσμια ημέρα τουρισμού, όπως πάει να γίνει με τη “λευκή νύχτα”).
Πολύ εύστοχα μας επεσήμαναν επαγγελματίες του χώρου ότι: αν αντίστοιχες πρωτοβουλίες γίνονταν αν όχι σε εβδομαδιαία βάση, έστω μια – δύο φορές το μήνα, μέσα στη σαιζόν, με κατάλληλη ενημέρωση των τουριστών (για ειδικές τιμές κλπ) ο κόσμος θα έβγαινε από τα ξενοδοχεία και η τοπική αγορά δεν θα έκλαιγε απλά τη μοίρα της, παρατηρώντας ολοένα και μεγαλύτερο άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ αφίξεων και εσόδων από τον τουρισμό…
http://www.airnews.gr/2017/09/21/%CF%80%CF%81%CF%8E%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B9%CE%BB%CF%8C%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-ryanair-%CE%B1%CE%BA%CF%85%CF%81%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CF%84%CE%AE%CF%83/