Ν. Μυλωνάς: Με αφορμή το 1ο κρουαζιερόπλοιο στο λιμάνι έναρξη τουριστικής περιόδου όπως-όπως, (όπως πάντα) !

4
669

ΘΕΜΑ: με αφορμή το πρώτο κρουαζιερόπλοιο  στο λιμάνι μας

έναρξη τουριστικής περιόδου όπως-όπως, (όπως πάντα) !

Α. Το πρωί στο λιμάνι του Μανδρακίου, το αγκυροβόλιο πλοίο μας φάνηκε σαν το καθημερινό πλοίο του  εμπορικού δρομολόγιου που μας εφοδιάζει με αδρανή υλικά, που πιστοποιεί την συνεχιζόμενη τοπική  ανάπτυξη. (Το νησί μας δεν μπορεί να παράγει αμμοχάλικα αφού δεν έχει … πέτρες και ο  όμιλος-think tank των 4 π.Δ. δεν εντάσσει την δημιουργία λατομείου αδρανών στο νησί στις αναπτυξιακές προτάσεις)😉

Το πλοίο όμως ήταν το πρώτο κρουαζιερόπλοιο της σαιζόν! Εδώ δεν υπήρχαν οι προετοιμασίες που έγιναν για την υποδοχή του αεροπλάνου στο αεροδρόμιο που διαβάσαμε χθες με την παρουσία των ηγετών μας! Αντίθετα! Εδώ είναι, ήταν, σαν κάθε μέρα! Τίποτα δεν άλλαξε ώστε να μας δείχνει κάποια πρόνοια υποδοχής! Σκεφτόμαστε την πρώτη εντύπωση των επισκεπτών μας της κρουαζιέρας. Σκουριασμένα κιόσκια με κατασκουριασμένα τεράστια  σιδερένια καλούπια στοιβαγμένα εδώ και κει,  παρατημένα γερασμένα οικοδομικά μηχανήματα, οικίσκοι κλειστοί, παλιοσίδερα οικοδομής, μπάζα κλπ Όλα περιφραγμένα με ένα πρόχειρο πλέγμα σιδηρού στηριγμένο σε μπετόβεργες! Πως δικαιολογείται σε ένα τόσο κρίσιμο σημείο η ύπαρξη ανοικτού αποθηκευτικού χώρου εργοταξίου χωρίς σήμανση, χωρίς πληροφόρηση, χωρίς σεβασμό στον χώρο, στο νησί και στους ανθρώπους του; Αυτά λένε οι συμβάσεις που έχουν υπογράψει; Ο έλεγχος του Δήμου;

Β. Την ίδια ώρα αναμένονταν το πλοίο της γραμμής.  Συνωστισμός επιβατών, ιδιωτικών και εμπορικών αυτοκίνητων και των τριαξονικών θηρίων! Μπλεγμένα το ένα μέσα στο άλλο. Εκεί η λυόμενη αίθουσα αναμονής των επιβατών και απέναντι τα πρόχειρα κιόσκια κοινόχρηστων τουαλετών δίπλα στα προκάτ των εκδοτηρίων εισιτηρίων. Φόντο το γερασμένο και παραμελημένο κάστρο της Νερατζιάς! Σε επαφή με το σιδηρόφρακτο μικρό πάρκο σε μια ημι-εγκαταλημμένη κατάσταση. Αλαλούμ χρήσεων, κινήσεων, εγκαταστάσεων. Το λιμάνι μας είναι χώρος που παραπέμπει σε λιμάνι χώρας της κεντρικής Αφρικής της αποικιοκρατικής εποχής!  Δεν είναι μια σύγχρονη εικόνα! Με αυτή την εικόνα φεύγουν οι επισκέπτες μας. Τι χρειάζονται αλήθεια οι παραστάσεις μας στις εκθέσεις τουρισμού ανά την Ευρώπη (αποκλεισμένης της Ρωσίας φυσικά!)

Γ.  Το κρουαζιερόπλοιο ηταν αναμενόμενο από καιρό. Όπως και η έναρξη της τουριστικής περιόδου. Θ  έπρεπε να υπαρχει προετοιμασία. Για παράδειγμα: η επισκευάστρια εταιρεία του λιμανιού θα έπρεπε να  έχει απομακρύνει όλα τα συμπράγκαλα της από το λιμάνι με πρωτοβουλία του Λιμενικού Ταμείου. Μ α δεν γίνεται θα μας πουν. Καλά. Τότε να περιφράξει με κόσμιο τρόπο τις εγκαταστάσεις της, να τις σηματοδοτήσει, να βάλει ενημερωτική πινακίδα, να βάλει νυκτερινό φωτισμό, να έχει φύλακα κλπ.

Το λιμενικό μας ταμείο με 2 εκ αποθεματικό θα μπορούσε να σχεδιάσει τον χώρο του λιμανιού ξεχωρίζοντας τις κινήσεις ανθρώπων-μηχανών-εγκαταστάσεων. Να φροντίσει τον ευπρεπισμό των της αίθουσας αναμονής. Να επιβάλει την καλαισθησία στις τουαλέτες και στα εκδοτήρια. Τον καθαρισμό του πάρκου της αρχαιολογίας…. Να βάλει μια πινακίδα που να ζητά συγνώμη από τους επισκέπτες μας για την κατάσταση που υπαρχει! (και να βάλει έστω ένα μπλε κάδο ανακύκλωσης….) Πάντα υπάρχουν περιθώρια ευπρεπισμού για να καλύψουμε την γύμνια μας.

Δ. Η όλη κατάσταση της πόλης μας, των οικισμών μας, των πλατειών και των δρόμων μας, των παραλιών μας, των αρχαιολογικών μας χώρων και των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων, ακτινοβολούν προχειρότητα, απουσία οργάνωσης, ανυπαρξία στοιχειώδους νοικοκυριού. Είναι κρίμα να δικαιώνονται αυτοί που λένε ‘’δώστε τα στους ιδιώτες’’!  ‘’Ο Δήμος μας, το κράτος’’ δεν μπορεί! Είναι καταστροφικό να πιστεύεις ότι η κοινωνία μας και οι φορείς εξουσίας της είναι νεκρά σώματα και πρέπει να πουλήσουμε το λιμάνι μας για να γίνει ότι με το αεροδρόμιο! Είναι κρίμα!

(Στόχος δεν είναι να εκθέσουμε την δημοτική αρχή! Αυτή είναι μια μόνιμη άσχημη  κατάσταση που έρχεται από τα παλιά. Μια γενικευμένη δημοτική κατάσταση ‘’ανημποριάς’’ και ‘’δεν-γίνεται’’! )

Ν. Μυλωνάς

 

Το  κρουαζιερόπλοιο «La belle de l’Adriatique» της γαλλικής εταιρείας «Crooisieurope» υπό σημαίας Βελγίου , κάνει πρεμιέρα ο τουρισμός  κρουαζιέρας στο λιμάνι της Κω για  την φετινή χρονιά. Οι 178 επιβάτες του πρώτου κρουαζιερόπλοιου που έφτασε στην Κω, είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στην πόλη μας με περιήγηση στο Ασκληπιείο .
Δυναμική προβλέπεται η ανάπτυξη της Κρουαζιέρας στη  Κω για το 2023 αφού διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας έχουν συμπεριλάβει την Κω ως προορισμό στα δρομολόγιά τους, επισήμανε σε δηλώσεις του ο τουριστικός πράκτορας Παναγιώτης Τζαμάλης.  Ο αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χαράλαμπος Ναβροζίδης εξέφρασε την ικανοποίηση του από από την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, η οποία «επιστρέφει», με τη δυναμική της προ πανδημίας περιόδου και τόνισε πως το λιμάνι της Κω, είναι έτοιμο να υποδεχτεί τον τουρισμό κρουαζιέρας.
 To κρουαζιερόπλοιο «La belle de l’Adriatique» της γαλλικής εταιρείας «Crooisieurope» είναι έτους κατασκευής το 2007 , έχει μήκος 110 μέτρα, πλάτος 12,80 μέτρα και εξυπηρετεί  έως 198 επιβάτες . Διαθέτει πλήρωμα 48 ατόμων και διαθέτει συνολικά 99 καμπίνες.

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μιας και μιλάμε για κρουαζιέρα.Ποιος βοήθησε σε αυτό;Θυμάστε το καμποτάζ;Θυμάστε ποιος ήταν υπουργός;Ο Γεωργιαδης,ο Αδωνης.Αυτός που στριγκλίζει ,ο ακροδεξιός,αλλά σε οποίο υπουργείο πέρασε άφησε έργο.Άσχετο πως να πάνε στη Ρωσια για έκθεση;Αυτοί κάνουν πόλεμο.Σκοτώνουν Ουκρανούς γιατί μάλλον δεν τους έφταναν τα κέρδη .Εξαλου τους Τουριστες τους στέλνουν στους φίλους τους ,τους Τούρκους.Η αλήθεια είναι ότι παρά τις ευχές κάποιων εδώ ,δεν μας έλειψαν.Ρεκόρ κάναμε περσυ χωρίς Ρώσους.

  2. Για τα υπόλοιπα που είπατε για το λιμάνι συμφωνώ και επαυξάνω.Όπως και το ότι δεν είναι τα τελευταία χρόνια μόνο ,εδώ και πολλά χρόνια .Αλήθεια δικαιούται ο πρώην πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου να κάνει κριτική τώρα;Είχε διαφορά το λιμάνι όταν εισασταν εσείς κύριε;

  3. Ρε αδέλφια χρόνια το γράφω. Καλός ο στεριανός τουρισμός (κάτσε καλά με τα ΑΙ) κάτι ξέρω. Αλλα ο θαλασσινός με τα πλοία να μεταφέρουν εκατοντάδες επισκέπτες το κάθε ένα, για κάποιες ώρες, να ξοδεύουν μ.ο. 67 δολάρια το άτομο (τελέυταία στατιστική του 2019 προ πανδημίας) χωρίς να επιβαρύνουν το τόπο με την διαμονή τους και ότι με αυτό συνεπάγεται, ηλεκτρικο ρεύμα (κλιματισμό), ύδρευση, αποχαίτευση, ρύπανση, σκουπίδια, κλπ το οποίο με αυτά εμείς πληρώνουμε. Οι Ροδίτες, Σαντορινιοί, Μυκονιάτες καί άλλοι, δεν είναι βλάκες. Στα καλά χρόνια όταν φθάναμε στην Κωνσταντινούπολη, Κουσάντασι μετρούσαμε τρία και τέσσερα κρουαζιερόπλοια στο ντόκο. Το ίδιο και στα νησιά μας που προανάφερα. Στην Σαντορίνη κάναμε βόλτες γύρω από την Καμένη!!! Στη Μύκονο δύο στο ντόκο και τα υπόλοιπα «α ρόδου» (ανοιχτά στην άγκυρα)

  4. Οι παράτες τα χαμόγελα και τα καλωσορίσματα στο αεροδρόμιο είναι για το θεαθήναι. Τις εντυπώσεις τις κερδίζεις με μια λειτουργική οργανωμένη πόλη, πανέτοιμη να υποδεχθεί τους πρώτους επισκέπτες. Έτσι με την πρώτη τους έξοδο οι τουρίστες έρχονται σε επαφή με την πραγματικότητα. Απροετοίμαστοι σε όλα, από τα καταστήματα, την καθαριότητα, τους μπαλωμένους τριτοκοσμικούς δρόμους, τους μη προ βάσιμους αρχαιολογικούς χώρους κλπ κλπ Κρίμα για το νησί μας, που ανέχεται μια παγιωμένη κατάσταση και δεν αναλμβάνει να τα διορθώσει.

Γράψτε απάντηση στο miranta Ακύρωση απάντησης