«Πρωτεύς»: Τρίτη φορά με… «ρότα» για το ηλεκτρονικό σφυρί (pics)

0
4454

Μετά από δύο αναστολές στις 13 Μαρτίου και στις 17 Απριλίου, το πλοίο της ΑΝΕΣ οδηγείται σε νέο πλειστηριασμό στις 3 Ιουλίου, με τιμή εκκίνησης 750.000 ευρώ

Για τρίτη φορά μέσα σε λίγους μήνες το «Πρωτεύς», ένα από τα πιο γνωστά σκαριά της ελληνικής ακτοπλοΐας, χαράζει «ρότα» για το ηλεκτρονικό σφυρί.

Προηγήθηκαν άλλες δύο προσπάθειες, που την τελευταία στιγμή ακυρώθηκαν, ενώ τώρα ο νέος πλειστηριασμός έχει προγραμματιστεί για τις 3 Ιουλίου, αλλά με διαφορετική επισπεύδουσα εταιρεία.

Τι προηγήθηκε

Το πρώτο σφυρί είχε προγραμματιστεί να χτυπήσει στις 13 Μαρτίου 2024 με επισπεύδουσα την εταιρεία «Μακρής Δημήτριος & Σία Ο.Ε.», αλλά ο πλειστηριασμός οδηγήθηκε σε αναστολή. Το πλοίο όμως ανέβηκε ξανά στην πλατφόρμα για τις 17 Απριλίου και με επισπεύδουσα αυτή τη φορά την κοινοπραξία «Sea Jets High Speed» («Σι Τζετς Χάι Σπίντ & Σία»). Και πάλι όμως ο πλειστηριασμός ανεστάλη.

Τώρα έχει προγραμματιστεί για τις 3 Ιουλίου, με επισπεύδουσα την εταιρεία «Πολυχρόνης Δούκας & Σία Ε.Ε.» («Navi.Con»), για διαταγές πληρωμής οφειλές ύψους 125.616,80 ευρώ «πλέον των νομίμων τόκων και εξόδων εκτέλεσης και πλειστηριασμού».

Όπως και τις άλλες φορές, η αγοραία αξία του πλοίου εκτιμήθηκε σε 1 εκατ. ευρώ και τιμή πρώτης προσφοράς για το επικείμενο σφυρί ορίστηκε στα 2/3 αυτής, δηλαδή στις 750.000 ευρώ. Ο πλειστηριασμός στρέφεται κατά της εταιρείας «Ανώνυμος Ναυτιλιακή Εταιρεία Σύμης» (Α.Ν.Ε.Σ.).

Το «Πρωτεύς» και η διαδρομή μισού αιώνα

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ιστορικού του, το «Πρωτεύς» είναι υπό ελληνική σημαία επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο νηολογίου Πειραιώς, κατασκευασμένο το 1973 από χάλυβα, ολικού μήκους 87,05 μ., πλάτους, 13,35 μ., βάθους από κατάστρωμα 7,97 μ., ολικής χωρητικότητας 1159,85 κόρων, και καθαρής χωρητικότητας 612,69 κόρων, που φέρει δύο κύριες μηχανές ΜΕΚ ιπποδύναμης 2×3000 ΒΗΡ. Πρέπει να σημειωθεί ότι το πλοίο μέχρι πέρυσι εκτελούσε δρομολόγια, ενώ πλέον είναι παροπλισμένο στον Νέο Μώλο Δραπετσώνας,

Το «Πρωτεύς» ταξιδεύει στις ελληνικές θάλασσες εδώ και μισό αιώνα, έχοντας μεταφέρει χιλιάδες επιβάτες και αυτοκίνητα σε διάφορους προορισμούς. Πρόκειται μάλιστα για ένα πλοίο που χτίστηκε από ελληνικά χέρια στο Πέραμα το 1973. Ξεκίνησε την καριέρα του στη γραμμή Κυλλήνης – Ζακύνθου περί τα μέσα της δεκαετίας του ’70, όπου παρέμεινε για σχεδόν 30 χρόνια.

Μετά το 2000 δρομολογήθηκε στη γραμμή Νεάπολης – Αγίας Πελαγίας Κυθήρων – Γυθείου. Το 2006 ναυλώθηκε από την Α.Ν.Ε.Σ. και εντάχθηκε στις γραμμές των Δωδεκανήσων, καλύπτοντας, με έδρα τη Σύμη και το Ρόδο, όλα τα νησιά μέχρι και το Καστελόριζο.

Το 2008 το πλοίο πέρασε στην πλήρη πλοιοκτησία της Α.Ν.Ε.Σ. και εξακολούθησε να ταξιδεύει στα Δωδεκάνησα μέχρι τις αρχές του 2013. Στη συνέχεια δρομολογήθηκε στη γραμμή των Βορείων Σποράδων, εξασφαλίζοντας καθημερινή σύνδεση με το λιμάνι του Βόλου, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Το «Πρωτεύς» είχε έρθει στην επικαιρότητα το χειμώνα του 2019 όταν υπό θυελλώδεις συνθήκες κόλλησε στα αβαθή της βραχονησίδας Δασκαλονήσι, χωρίς ευτυχώς περαιτέρω συνέπειες, καθώς οι επιβάτες απομακρύνθηκαν με ασφάλεια προς το λιμάνι της Σκιάθου από παραπλέον σκάφος, ενώ δεν υπήρξε εισροή υδάτων ή θαλάσσια ρύπανση από το συμβάν. Εδώ και αρκετούς μήνες παραμένει «δεμένο» μέχρι να «κληρώσει» ο επόμενος ιδιοκτήτης του…

newmoney.gr/r

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ