Τουριστική σεζόν έως τέλος Νοεμβρίου… Γιατί όχι και το χειμώνα με προγράμματα αθλητικού-εναλλακτικού τουρισμού;

5
1183

Τουριστική σεζόν έως τέλος Νοεμβρίου… Γιατί όχι και το χειμώνα με προγράμματα αθλητικού-εναλλακτικού τουρισμού;

Όλοι θυμόμαστε πριν μερικά χρόνια την ευρεία κινητοποίηση για το θέμα της Ryanair, με το περιβόητο «πρόγραμμα συνδιαφήμισης» -την χρηματοδότησή της άλλως ειπείν- από τους τοπικούς φορείς για την αύξηση των αεροπορικών δρομολογίων στην αρχή και στο τέλος της σεζόν.

Για μια χειμερινή περίοδο μάλιστα (2011-12), είχαν επιτευχθεί και χειμερινά δρομολόγια που έδωσαν σημαντική τόνωση στις τοπικές επιχειρήσεις κάνοντας πολλούς επαγγελματίες από τότε να «πίνουν νερό στο όνομά της».

Για να μην πούμε ότι στο όνομά της εν λόγω εταιρείας τότε… ανέβαιναν και κατέβαιναν δημοτικές αρχές και όχι μόνο, αφού είχαν προκύψει διαφωνίες με αντιμαχόμενες πλευρές ακόμα και σε Δωδεκανησιακό επίπεδο .

Και φτάσαμε σήμερα, στην εποχή του κορονοϊού, η πολύ ιδιαίτερη τουριστική περίοδος που διανύουμε ακόμη να επιμηκύνεται φυσιολογικά σχεδόν έως το τέλος Νοεμβρίου, δείχνοντας σε όλους ότι υπάρχουν τρόποι και περιθώρια όχι μόνο για την επέκταση της σεζόν (άνοιξη και φθινόπωρο), αλλά και να αναζητηθεί φόρμουλα ακόμα και κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Επειδή το θέμα, λόγω και της γνωστής τακτικής της εν λόγω εταιρείας, είχε προκαλέσει έντονες προστριβές (και επειδή τον διχασμό στα τοπικά μας πράγματα τον έχουμε «ψωμοτύρι») να διευκρινίσουμε ότι ο συγκεκριμένος στόχος δεν ήταν ή δεν είναι θέμα μόνο μιας εταιρείας χαμηλού κόστους.

Κυρίως, εξαρτάται από τη βούληση και την αποφασιστικότητα των τοπικών αρχών και τουριστικών φορέων (σε επίπεδο δήμου και περιφέρειας) ώστε να μπορέσουν να υλοποιήσουν ένα τέτοιο φιλόδοξο εγχείρημα μέσα από προγράμματα χειμερινού – αθλητικού και γενικότερα εναλλακτικού τουρισμού.

Άλλωστε, υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις.

Γνωστού όντως, στους περισσότερους δυνητικούς επισκέπτες του νησιού ότι ο χειμώνας στην Κω είναι άνοιξη και κάποιες μέρες καλοκαίρι, σε σχέση με τον χειμώνα στις χώρες τους (οι επαναλαμβανόμενοι το γνωρίζουν καλύτερα, αφού παρακολουθούν και ενημερώνονται σχεδόν καθημερινά για τα πάντα που αφορούν την Κω από το διαδίκτυο, ακόμα και από τις webcams (όταν και όσο λειτουργούν/σαν).

«Ας κάνουμε την κρίση ευκαιρία», ήταν το σύνθημα της περασμένης δεκαετίας των μνημονίων . Κάτι σαν το παράδειγμα της οδοντογλυφίδας με την πολυκύμαντη ιστορία που παραμένει πάντα επίκαιρο. Στην εποχή μας θέλει απλά προσαρμογή, ευελιξία και γρήγορα αντανακλαστικά, πέρα από πολιτικές ή άλλες αγκυλώσεις, στην τρέχουσα πραγματικότητα .

Δεν ξέρουμε αν η αρχή γίνει τελικά μέσα από τις πολυεπίπεδες δράσεις στον τομέα της ποδηλασίας (με τους πολύ ενεργούς ποδηλατικούς συλλόγους και τον άθλο του Θεολόγου να διαφημίζουν με τον καλύτερο τρόπο «το νησί του ποδηλάτου»).

Πραγματικά το ευχόμαστε.

Θα πρέπει όμως δήμος και τουριστικοί φορείς σε συνεργασία με την Περιφέρεια και το Υπ. Τουρισμού να δουν το θέμα και τον συγκεκριμένο στόχο πολύ σοβαρά.

 

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Λιγο ριψοκινδυνη η παραταση της τουριστικης σεζον λογω πανδημιας.ποσο θα τονωσει την τοπικη οικονομια;

  2. Αχ τι μου θύμισες Γιάννη. Ξέρεις πόσοι από την Κω είχαν κάνει ταξιδάκια στην Ιταλία με 20 ευρώ;
    Τώρα για την πρόταση της παράτασης της σαιζόν πολύ φοβάμαι ότι από Δευτέρα θα κυκλοφορούμε όλοι με μάσκες στου δρόμους και σε 15 μέρες θα είναι κλειστά και όλα τα εστιατόρια και οι καφετέριες (μαζί με τα εμπορικά αν ακολουθήσουμε την Γαλλική συνταγή).

  3. Πολύ δύσκολα θα επιτευχθεί.. αυτό που έχουμε είναι φθινωπορινός τουρισμός

    Κοντά στα 30 χρόνια θυμάμαι να προσπαθούν σύλλογοι, διάφορες αρχές, συμπολίτες μας Ευρωπαίοι από διάφορα πόστα, αλλά είναι δύσκολο αν όχι ανέφικτο.Οι επιχειρήσεις κλείνουν χειμώνα,δεν νοιάζονται για μικρά κέρδη και πάνε σε εξωτικά μέρη,αδιαφορώντας για την όψη του κλειστού λιμανιού.Οι φόροι είναι μεγάλοι και άλλοι δεν μένουν για 40 καφέδες την μέρα.Αυτήν την ερημοποίηση της πόλης δύσκολα θα την αντέξει επισκέπτης, υπάρχουν ανταγωνιστικά θέρετρα με φοβερές υποδομές και οργάνωση.. δείτε πόσοι πηγαίνουν με τσάρτερ Κανάρια τα Χριστούγεννα.. η εικόνα που αντιμετωπίζουν οι πρώτοι ξεναγοί τέλη Φλεβάρη κατεβαίνοντας στο αεροδρόμιο είναι σόκ,ερημιά μέχρι και αρχές Απριλίου..με κλειστές παραλίες κλειστό λιμανι και μόνο βόλτα σε δύο δρόμους,που μετά το κλείσιμο των υπηρεσιών ερημώνουν δεν θα ξανάρθει κανείς..και τότε με την Ryanair,δεν κράτησε επειδή δεν είχαν τίποτα να κάνουν.ο Τουριστικός προορισμός είναι ένας ζωντανός οργανισμός 24ωρος..εδώ υπάλληλοι φαρμακευτικών και πλασιέ που έρχονται για δύο μέρες.δεν

  4. για στήριξη σε του εγχειρήματος..θα θυμάστε τα σχολεία δεκαετία του ’90 ,που έρχονταν και έβρισκαν όλα κλειστά και τελικά τα χάσαμε.. ακόμα και οι πρώτοι ξεναγοί της σαιζόν αρχές Μαρτίου απογοητεύονται..ο Καισερλης προσπάθησε να ενισχύσει επιχειρήσεις ώστε να μην υπάρχει ζωή πέραν του Οκτωβρίου ,να βλέπουν φώτα,να υπάρχει λύσεις για επιλογές στην εστίαση,αλλά κάποιες επιχειρήσεις βγαίνουν με τα χίλια ζόρια την σαιζόν, λόγω all.incl.,πως να κρατηθούν για κάποιες δεκάδες,που έχουν σαν λύση πλατεία και κέντρο, όταν είναι ανοικτά..εχει πάει κάποιος Ζιά, Καρδάμαινα αρχές Απριλίου,κατάρα σκέτη, μηδενική δραστηριότητα..οι ξένοι έχουν καλύτερες επιλογές,που έχουν οργανώσει συλλογικά τις πόλεις τους..ο καιρός πάντως δεν βοηθάει Γενάρη-Απριλη,που υπάρχει υγρασία και αέρας..δυο μέρες τώρα με σχετικά κακό καιρό και δεν κυκλοφορεί ούτε γλάρος… οι ελπίδες για χειμερινό τουρισμό με τέτοιες συνθήκες είναι.. άστοχες.

  5. Λείπουν πολλά πράγματα,που θα συντελούσαν στο… όνειρο .Η κουλτούρα των κατοίκων είναι της φιλοσοφίας του ‘Χρυσού κλουβιού’,δεν κυκλοφορεί κανείς όταν κλείσουν οι υπηρεσίες και δεν μιλάμε να ξοδέψουν,απλά βόλτα όπως Κάλυμνο, Σύμη.. έχει βολευτεί το ‘σύστημα’ και οι κάτοικοι με την εξάμηνη σαιζόν.. όπως οι Πράκτορες και οι αερομεταφορές..μην ξεχνάμε ότι πολλά απ τα ειδυλλιακά τοπία του αρχιπελάγους μας τους καλοκαιρινούς μήνες, μετατρέπονται το χειμώνα σε …’απότομους βράχους’.. γιατί δεν ανθεί η Μαρίνα,το γιώτινκγ, ή ιστιοπλοΐα,η επισκεπτική δραστηριότητα ιστιοφόρων , εξωλέμβιων κ.λ.π.αφού το επιτρέπει ..ο καιρός; μήπως επειδή απουσιάζει ο κυριότερος παράγοντας ,το καλοκαιράκι;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.