Έντονη διαμαρτυρία της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων για τις αλλαγές Φίλη στην Ιστορία

9
1122

Την έντονη διαμαρτυρία της εκφράζει η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων για τη «νέα, αυθαίρετη απόφαση του Υπουργείου Παιδείας», όπως τη χαρακτηρίζει, «να αφαιρέσει από την ύλη της Ιστορίας κάποια κεφάλαια».

Μετά τις προωθούμενες αλλαγές στα Θρησκευτικά και την υποβάθμιση των Αρχαίων Ελληνικών, εγκύκλιος του Υπ. Παιδείας που εστάλη στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επιβάλλει να διδάσκονται συνοπτικά και να μην εξετάζονται στην Α΄ Λυκείου τα ακόλουθα κεφάλαια της αρχαίας ελληνικής ιστορίας: Κυκλαδικός Πολιτισμός, Μινωικός Πολιτισμός, Μυκηναϊκός Πολιτισμός, όπως λέει η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για κεφάλαια όπως: Ο Πρώτος και ο Δεύτερος Ελληνικός Αποικισμός, Η σημασία των Περσικών Πολέμων, Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, Ο Φίλιππος Β’ και το Οικουμενικό Κράτος του Μ. Αλεξάνδρου.

Η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων χαρακτηρίζει την απόφαση «ολέθρια» και καλεί τον υπουργό Παιδείας να την αναθεωρήσει. Ο Νίκος Φίλης, πάντως, έχει εξαγγείλει αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των Αρχαίων Ελληνικών, των Νέων και της Ιστορίας.

Συγκεκριμένα, η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων αναφέρει:

Α. Με τις αποφάσεις αυτές του υπουργείου, το σχολείο παρέχει στους μαθητές ελλιπή γνώση του ελληνικού πολιτισμού στη συνέχεια και στη διαχρονία του. Αποσιωπάται έτσι η ουσία του ελληνικού πολιτισμού, η εξάπλωσή του σε όλο τον τότε γνωστό κόσμο, η ενότητά του, όπως την επέτυχε ο Φίλιππος Β’, ο βασιλιάς της Μακεδονίας, η οικουμενική διάσταση και σημασία του μέσω του εκπολιτιστικού έργου του Μ. Αλεξάνδρου.

Β. Η κατάργηση μάλιστα της εξέτασης των συνοπτικώς διδασκομένων αυτών κεφαλαίων της Ιστορίας, όπως συνέβη και με τα Αρχαία Ελληνικά, κατ’ ουσίαν οδηγεί στην πλήρη άγνοια από τους μαθητές των θεμελιωδών αυτών σελίδων της ιστορίας και του πολιτισμού μας και συρρικνώνει δραματικά την ανθρωπιστική παιδεία και τη μόρφωση των νέων μας.

Το υπουργείο Παιδείας της χώρας μας επιδίδεται μεθοδικά και συστηματικά στη συρρίκνωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των ανθρωπιστικών μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Δεν του φάνηκε αρκετή, φαίνεται, η μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο ούτε η κατάργηση του Επιταφίου του Περικλέους στη Γ’ τάξη Λυκείου, ούτε η κατάργηση της εξετάσεως των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο.

Με νέα, ολέθρια απόφασή του συνεχίζει την εκθεμελίωση των βασικών πυλώνων του πολιτισμού μας στην Ελληνική Εκπαίδευση. Η Ε.Ε.Φ. καλεί το Υπουργείο Παιδείας «να αναθεωρήσει τις ολέθριες αυτές αποφάσεις του και να δείξει γνήσια και ουσιαστική φροντίδα για την ολόπλευρη καλλιέργεια και μόρφωση της ελληνικής νεολαίας».

Ο Συντονιστής Μορφωτικών Υποθέσεων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας Θεόδωρος Φορτσάκης από την αρχή της νέα σχολικής χρονιάς έχει επισημάνει: «Ανησυχία προκαλούν οι δηλώσεις του κ. Φίλη ότι τα βιβλία της σχολικής ιστορίας αντιμετωπίζουν με αμηχανία τα ζητήματα της σύγχρονης ιστορίας και ότι πρόκειται να αναδιαμορφωθούν τα προγράμματα ιστορίας στα σχολεία. Όπως έγινε σαφές και από την άρνηση της Γενοκτονίας των Ποντίων, ο υπουργός δυστυχώς δεν διακρίνεται για την αντίληψή του για την ιστορία. Τόσο αυτός όσο και συνολικά η ιδεοληπτική κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είναι παντελώς ακατάλληλοι να προωθήσουν οποιαδήποτε αντικειμενική αλλαγή στο μάθημα της Ιστορίας. Τους καλούμε να σεβαστούν την ιστορική αλήθεια και να μην εμπλέξουν το μάθημα της Ιστορίας στα μικροπολιτικά παιχνίδια τους».

Την ίδια ώρα τα πάνω-κάτω στο Γυμνάσιο, το Λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση φέρνει το υπόμνημα του προέδρου της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία Αντώνη Λιάκου που υποβλήθηκε στον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη.

Μεταξύ άλλων ο κ. Λιάκος εισηγείται την επιστροφή του θεσμού της «τράπεζας θεμάτων» για τις εξετάσεις της Α΄ Λυκείου, τον οποίο είχε καταργήσει ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ όταν έγινε κυβέρνηση τον Ιανουάριο του 2015.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο κείμενο, «τα θέματα των εξετάσεων της Α’ Λυκείου θα ορίζονται κατά ένα μέρος από τους διδάσκοντες και κατά ένα μέρος θα αντλούνται από τράπεζα θεμάτων».

«Τα θέματα, αρχικά τουλάχιστον και ως μεταβατική φάση, θα ορίζονται από μία κεντρική επιτροπή εξετάσεων για όλη την Ελλάδα, για να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των αποτελεσμάτων. Στα επόμενα χρόνια θα είναι εφικτό να είναι διαφοροποιημένα για κάθε σχολείο ή περιφέρεια, με διασφάλιση φυσικά του αδιάβλητου και της στάθμισής τους. Αυτό θα γίνεται με χρήση κεντρικής τράπεζας θεμάτων και αλγορίθμου για την παραγωγή των διαγωνισμάτων. Η τράπεζα θεμάτων θα εμπλουτίζεται διαρκώς με θέματα που θα κατατίθενται από όλους τους διδάσκοντες στην Ελλάδα και θα είναι υπό την παρακολούθηση της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, με τη βοήθεια κατάλληλου λογισμικού (ταξινόμηση κατά θέμα, συγγραφέα, δυσκολία, λέξεις κλειδιά, έλεγχο μοναδικότητας, έλεγχο πνευματικών δικαιωμάτων κλπ)» εξειδικεύει για το θέμα ο κ. Λιάκος στην πρότασή του.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

9 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ.ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΠΕΡΑΣΕΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΤΗΣ CIA ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ.

    • Δεν είπαν τίποτε για τα βιβλία που είναι γεμάτα ψέματα και φαντασιώσεις για κρυφά σχολεία και ήρωες κοτζαμπάσηδες. Για την εκκλησία και τους φαναριώτες που τα βρήκαν με τους τούρκους, για το πατριαρχείο που καταδίκασε την επανάσταση και αφόρισε τον Κολοκοτρώνη και όλους τους αγωνιστές. Για τον φασίστα Μεταξά που είπε το όχι στους ιταλούς και συγχρόνως πούλησε την Κρήτη και την Ελλάδα στους άγγλους. Για τον εμφύλιο και άλλα πολλά που αποβλακώνουν τα παιδιά. Πού ήταν οι φιλόλογοι να ξεσηκωθούν μόνο όταν χάνουν τα ιδιαίτερα ευαισθητοποιούνται?

  2. ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ για την κατάργηση κεφαλαίων από το μάθημα της Ιστορίας

    Οι απόγονοι του Εφιάλτη και οι Μηδίσαντες είναι αναμενόμενο να διαγράφουν τους Περσικούς Πολέμους και τις μεγάλες σελίδες δόξας από την Ιστορία που διδάσκονται οι νεότερες γενιές Ελλήνων. Χρυσή Αυγή – Γραφείο Τύπου Διαβάστε περισσότερα: http://www.xryshaygh.com/

  3. Ιστορία του Έθνους: Έσβησαν ολόκληρα κεφάλαια από την δόξα του αρχαίου Ελληνισμού!

    Μετά την Ορθοδοξία και την αποχριστιανοποίηση της Παιδείας το υπουργείο έβαλε στο «στόχαστρο» την ένδοξη αρχαία ελληνική Ιστορία χτυπώντας έτσι και τον δεύτερο «πυλώνα» του Ελληνισμού προκαλώντας έτσι την έντονη διαμαρτυρία της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων για τη «νέα, αυθαίρετη απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αφαιρέσει από την ύλη της Ιστορίας κάποια κεφάλαια». Έτσι μετά τις «αλλαγές» στα Θρησκευτικά όπου τα παιδιά θα διδάσκονται Ριάννα, Νατάσα Μποφίλιου και Νικόλα Άσιμο και την υποβάθμιση των αρχαίων ελληνικών, με εγκύκλιο το υπουργείο Παιδείας επιβάλλει να διδάσκονται συνοπτικά και να μην εξετάζονται στην Α΄Λυκείου τα ακόλουθα κεφάλαια της αρχαίας ελληνικής ιστορίας: Κυκλαδικός Πολιτισμός, Μινωικός Πολιτισμός, Μυκηναϊκός Πολιτισμός. Φυσικά πρόκειται για ιδιαίτερα κρίσιμα κεφάλαια καθώς με αυτόν τον τρόπο «μικραίνει» κατά πολλούς αιώνες η ελληνική Ιστορία ενώ δεν γίνεται κτήμα στα παιδιά η γνώση περί του γηγενούς των ελληνικών πληθυσμών στον ελλαδικό χώρο τουλάχιστον για τρεις χιλιετίες προ Χριστού. Προχωράει δε στην ελλιπή εμάθηση των ακόλουθων σημαντικότατων περιόδων: Ο Πρώτος και ο Δεύτερος Ελληνικός Αποικισμός, Η σημασία των Περσικών Πολέμων, Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, Ο Φίλιππος Β’ και το Οικουμενικό Κράτος του Μ. Αλεξάνδρου. Δηλαδή στο να μην μάθουν τα Ελληνόπουλα την πιο ένδοξη περίοδο του Ελληνισμού, για να μην ξέρουν ότι ο Ελληνισμός έφτασε στα πέρατα της οικουμένης και έχει επηρεάσει δεκάδες λαούς. Να μην γνωρίζουν ότι οι Έλληνες είχαν αποικίσει όλη την Μεσόγειο και τον Εύξεινο Πόντο αφήνοντας τα ίχνη τους μέχρι και την Ισπανία αλλά και την Μασσαλία όπου οι οπαδοί της Μαρσέιγ σηκώνουν πανό με την φράση «είμαστε Έλληνες». Η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων χαρακτηρίζει την απόφαση ολέθρια και καλεί τον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, να την αναθεωρήσει.

  4. Αυτή η κυβέρνηση ή μάλλον καλύτερα το τσίρκο εθνομηδενιστών, που μιλάει σε όλα τα διεθνή forums εξ ονόματος του Ελληνικού λαού, που ξεπουλάει τον πλούτο της χώρας μας, που καταστρέφει ποικιλοτρόπως τους Έλληνες με: λαθρομετανάστευση, υπογεννητικότητα, ανεργία, μετανάστευση του πλέον μορφωμένου έμψυχου δυναμικού, απαξίωση των πραγματικών αξιών (όπως της θρησκείας, της παιδείας, της οικογένειας), διάλυση της παραγωγής και της οικονομίας και τόσα άλλα, είναι προϊόν ενός τραγελαφικού νόμου και εκπροσωπούσε όταν ανέβηκε στην εξουσία κάτι λιγότερο από το 20% του Ελληνικού λαού και σήμερα το ποσοστό του λαού που στηρίζει τη κυβέρνηση είναι μονοψήφιο, ακόμα και με τις συστημικές δημοσκοπήσεις. Το 20%, προκύπτει σύμφωνα με την αλάνθαστη γλώσσα των μαθηματικών: Η συμμετοχή στις τελευταίες εκλογές ήταν 56,16% και ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε 35,46%, ήτοι επί του συνόλου του εκλογικού σώματος (0,5616Χ0,3546=0,1991), κάτι λιγότερο από το 20%. Με το ποσοστό γύρω στο 16% που δίνουν στο κόμμα των εθνομηδενιστών οι πρόσφατες (μαγειρεμένες) δημοσκοπήσεις και θεωρώντας, ότι η συμμετοχή σε εθνικές εκλογές κυμαίνεται στα επίπεδα του 57%, προκύπτει ομοίως ότι 9% στηρίζουν τους εντολοδόχους της Μέρκελ, δηλαδή οι βολεμένοι αριστεροί με τις δεξιές τσέπες και οι χαχόλοι, που ακόμη δεν κατάλαβαν ότι τους εξαπάτησε και τους υφάρπαξε την ψήφο ο πρωθυπουργός «Πινόκιο». Κύριοι διαστρεβλωτές της πραγματικότητας και άξιοι μαθητές του Γκέμπελς, ο λαός σας έχει πάρει χαμπάρι. Οι Έλληνες πετούν από πάνω τους το πούσι που τόσα χρόνια επιμελώς του έβαζε η προπαγάνδα σας και από κάτω εμφανίζεται ένας λαμπρός λαός που αγαπάει την Πατρίδα του και δεν την ξεπουλάει στους διεθνείς τοκογλύφους ούτε την δίνει βορά στις ορδές των λαθρομεταναστών. Όση γαρνιτούρα και όση σάλτσα και αν βάλουν οι 22 εκπομπές μαγειρικής που έχετε την εβδομάδα, δεν καλύπτεται η δυσωδία που αναδίδουν τα σκάνδαλα της κυβέρνησης των συριζοψεκασμένων, άξιοι συνεχιστές όλων των κυβερνήσεων του κλεπτοκρατικού τόξου. Ανατρέξτε στο κεφάλαιο 22 από τα Αρκαδικά του Παυσανία και δείτε τι έπαθε ο Βρέμος και οι βάρβαροι Γαλάτες του, για τις ωμότητες που διέπραξαν στην Ελλάδα, όταν επήλθε η Νέμεσις από τους ενωμένους Έλληνες: «…ως μηδένα οίκαδε αποσωθήναι.». Ακούστε τα λόγια του μεγάλου Καζαντζάκη: «Υπάρχει στον κόσμο τούτον ένας μυστικός νόμος – αν δεν υπήρχε, ο κόσμος θα ‘ταν από χιλιάδες χρόνια χαμένος – σκληρός κι απαραβίαστος: το κακό πάντα στην αρχή θριαμβεύει και πάντα στο τέλος νικάται.»

  5. ΣΥΡΙΖΑΙΕ ΥΠΑΛΛΗΛΕ ΤΗΣ CIA ΤΟΥ ΣΟΡΟΣ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΚΡΥΨΟΥ ΚΟΥΚΟΛΟΦΟΡΕ ΓΕΡΜΑΝΟΤΣΟΛΙΑ.

  6. ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ ΩΣ ΕΓΚΥΚΛΕΙΟ ΤΟΥ ΑΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΟΥ,ΑΜΟΡΦΩΤΟΥ,ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΟΥ,ΨΕΥΤΟΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΠΟ ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ 1821!!!ΒΡΕ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ;ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΑΠΛΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΤΟ ΤΣΙΡΚΟ….ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ?

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ