Attica Group: Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος μετά τη δολοφονία του Αντώνη στο Blue Horizon

0
11730

Το ΔΣ της εταιρείας κάνει λόγο για «τραγικό δυστύχημα» που είχε αποτέλεσμα να χαθεί «εντελώς άδικα και με τρόπο αδιανόητο η ζωή ενός νέου ανθρώπου» – «Θα σταθούμε δίπλα στην οικογένεια του εκλιπόντος»

Δεκτή έγινε η παραίτηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Attica Group Σπύρου Πασχάλη, μετά τον τραγικό θάνατο του 36χρονου Αντώνη, που σκοτώθηκε όταν τον έσπρωξαν κατά τον απόπλου του Blue Ηοrizon το βράδυ της Τρίτης, όπως έδειξε το αποκλειστικό βίντεο που δημοσίευσε το protothema.gr.

Σε ανακοίνωσή του, το Διοικητικό Συμβούλιο κάνει λόγο για «τραγικό δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί εντελώς άδικα και με τρόπο αδιανόητο η ζωή ενός νέου ανθρώπου». Σε αυτό το πλαίσιο εκφράζει «την οδύνη του και απευθύνει τα ειλικρινή συλλυπητήρια και τη συγγνώμη του στην οικογένεια και τους φίλους του εκλιπόντος».

Η εταιρεία δεσμεύεται ότι θα σταθεί δίπλα στην οικογένεια του 36χρονου Αντώνη «με κάθε τρόπο και με όλες τις δυνάμεις» της.

Παράλληλα, η Attica Group ανακοίνωσε ότι ξεκινά «διευρυμένη και σε βάθος έρευνα και με τη συνδρομή ανεξάρτητων εξωτερικών συμβούλων ώστε να διασφαλίσουμε ότι ποτέ ξανά δε θα παραβιαστούν από κανέναν οι διαδικασίες και τα πρωτόκολλα του Ομίλου μας. Δεσμευόμαστε επίσης ότι τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, θα αξιοποιηθούν για τις αναγκαίες τομές και αλλαγές, σε όποιο επίπεδο και με όποιον τρόπο χρειαστεί».

Πληροφορίες αναφέρουν ότι για την παραίτηση του Διευθύνοντος Συμβούλου ασκήθηκαν πιέσεις και από την πλευρά της κυβέρνησης για να αναλάβει η Attica Group τις ευθύνες της.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Attica Group

Αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί εντελώς άδικα και με τρόπο αδιανόητο η ζωή ενός νέου ανθρώπου, το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Group εκφράζει την οδύνη του και απευθύνει τα ειλικρινή συλλυπητήρια και τη συγγνώμη του στην οικογένεια και τους φίλους του εκλιπόντος. Παράλληλα, και ανεξαρτήτως της δικαστικής διερεύνησης, δεσμευόμαστε ότι θα σταθούμε δίπλα στην οικογένεια του εκλιπόντος με κάθε τρόπο και με όλες μας τις δυνάμεις.

Χάθηκε ένας νέος άνθρωπος και αυτό μας έχει στιγματίσει όλους βαθύτατα. Ξεκινά άμεσα με εγγύηση του Διοικητικού Συμβουλίου και των Μετόχων διευρυμένη και σε βάθος έρευνα και με τη συνδρομή ανεξάρτητων εξωτερικών συμβούλων ώστε να διασφαλίσουμε ότι ποτέ ξανά δε θα παραβιαστούν από κανέναν οι διαδικασίες και τα πρωτόκολλα του Ομίλου μας. Δεσμευόμαστε επίσης ότι τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, θα αξιοποιηθούν για τις αναγκαίες τομές και αλλαγές, σε όποιο επίπεδο και με όποιον τρόπο χρειαστεί.

Προς αυτή την κατεύθυνση, το Διοικητικό Συμβούλιο έκανε σήμερα δεκτή την παραίτηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Εταιρείας.

Καλλιθέα, 7 Σεπτεμβρίου 2023

Το βίντεο του protothema.gr που δείχνει πώς έγινε η τραγωδία

Κόβουν την ανάσα και προκαλούν αποτροπιασμό οι σκηνές που θα δείτε στο αποκλειστικό βίντεο του protothema.gr για την ανείπωτη τραγωδία που σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης στο λιμάνι του Πειραιά με τον θάνατο του 36χρονου στον καταπέλτη του πλοίου Blue Horizon της Attica Group.

Το πλοίο είναι έτοιμο για αναχώρηση από το λιμάνι του Πειραιά με προορισμό το λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης. 

 

Ένας άντρας προσπαθεί να ανέβει στο πλοίο ενώ το πλήρωμα του Blue Horizon έχει λύσει κάβους. Ο αργοπορημένος επιβάτης προλαβαίνει και ανεβαίνει στον καταπέλτη του πλοίου που ακόμη δεν έχει ξεκολλήσει από την προβλήτα.

Κι ενώ ο 36χρονος έχει καταφέρει να ανέβει στον καταπέλτη του πλοίου, δύο άτομα από το πλήρωμα του Blue Horizon τον σπρώχνουν έξω από το πλοίο που συνεχίζει τις διαδικασίες απόπλου! Ο άτυχος άντρας προσπαθεί να παραμείνει πάνω στον καταπέλτη και να μπει στο πλοίο για να ταξιδέψει για Ηράκλειο, όμως οι δύο άντρες του πληρώματος τον σπρώχνουν ξανά βίαια για να τον πετάξουν από τον καταπέλτη και να τον βγάλουν από το πλοίο. Η προσπάθεια του άντρα είναι μάταιη, τα δύο μεγαλόσωμα μέλη του πληρώματος καταφέρνουν και τον απωθούν στα όρια του καταπέλτη, του οποίου το μέρος που ακουμπά στον λιμενοβραχίονα είναι αναδιπλούμενο.

Ο άντρας χάνει την ισορροπία του και πέφτει στη θάλασσα, στα απόνερα των κύριων μηχανών του μεγάλου επιβατηγού οχηματαγωγού που έχουν τεθεί σε λειτουργία για τον απόπλου. Ο άντρας μάχεται με τα κύματα, είναι άγνωστο αν έχει χτυπήσει και στο κεφάλι ή σε άλλο μέρος του σώματός του πέφτοντας από τον καταπέλτη στη θάλασσα και λίγο μετά ανασύρεται νεκρός ενώ το πλοίο Blue Horizon αποπλέει για Ηράκλειο σαν να μην έχει συμβεί τίποτα.

Δείτε το ΠΟΛΥ ΣΚΛΗΡΟ βίντεο ντοκουμέντο που αποκαλύπτει το protothema.gr:

«Ενημερώνουμε τους κυρίους επιβάτες ότι η καθυστέρηση απόπλου του πλοίου οφείλεται σε περιστατικό που έγινε στο λιμάνι του Πειραιά. Το πλοίο δεν έχει καμία ευθύνη για το συμβάν. Ευχαριστούμε για την κατανόηση» ήταν η ενημέρωση που έλαβαν οι επιβάτες του παρακείμενου πλοίου Ελυρος, ενώ το «Blue Horizon» είχε λάβει εντολή να επιστρέψει στο λιμάνι του Πειραιά.

Από το πρώτο βίντεο που αποκάλυψε το protothema ακούγονται οι επιβάτες να σχολιάζουν: «…Μα για ένα εισιτήριο;». Και όπως όλοι όσοι έχουν ταξιδέψει με πλοία γνωρίζουν, το εισιτήριο για τον επιβάτη ή το αυτοκίνητο μπορεί να εκδοθεί και εν πλω, μέσα στο λογιστήριο του πλοίου.

«Έλα ρε π… τον πέταξε από τον καταπέλτη και πέθανε;» σχολιάζει ένας από τους αυτόπτες μάρτυρες και άλλος προσθέτει: «Τον πήρε μάλλον η προπέλα και βούλιαξε…».

Άνδρας πνίγηκε στο λιμάνι του Πειραιά, στην προσπάθειά του να προλάβει το πλοίο

Συνελήφθη ο καπετάνιος και το πλήρωμα

Σχεδόν ταυτόχρονα με την αποκάλυψη του βίντεο σοκ από το protothema.gr που δείχνει τα δύο μέλη του πληρώματος να πετούν από τον καταπέλτη τον 36χρονο προκαλώντας τον θάνατό του, έγινε γνωστό ότι συνελήφθησαν ο καπετάνιος και τα μέλη του πληρώματος του Blue Horizon. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία φέρεται αποφασισμένη να αλλάξει τον κυβερνήτη και τα μέλη του πληρώματος του πλοίου για να εκτελεστεί το δρομολόγιο προς το Ηράκλειο Κρήτης…

Σε βίντεο που δημοσίευσε επιβάτης φαίνεται η εξοργιστική στάση των μελών του πληρώματος οι οποίοι δεν κάνουν καμία προσπάθεια να περισυλλέξουν τον 36χρονο:

Δείτε βίντεο: Βίντεο σοκ: Το πλήρωμα έσπρωξε από τον καταπέλτη τον επιβάτη που σκοτώθηκε στο Blue Horizon

Ειδήσεις σήμερα:

Στο στόχαστρο και το Λιμενικό για τον θάνατο του Αντώνη που τον έσπρωξαν από το Blue Horizon

 Στο στόχαστρο και το Λιμενικό για τον θάνατο του Αντώνη που τον έσπρωξαν από τον καταπέλτη

Κατεπείγουσα ποινική έρευνα από την Εισαγγελία Πειραιά προκειμένου να διαπιστωθεί αν λιμενικός ήταν στο σημείο ως όφειλε για να αποτρέψει την τραγωδία και τι έκανε όταν το πλοίο απέπλευσε αφήνοντας αβοήθητο τον 36χρονο.

peiraias_ploio_xr
Όσο περνούν οι μέρες από το τραγικό συμβάν στο πλοίο Blue Horizon όπου μέλη του πληρώματος απώθησαν τον 36χρονο Αντώνη με αποτέλεσμα να πέσει στη θάλασσα και να πνιγεί, αρχίζουν και ξεκαθαρίζουν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη.

Σύμφωνα με όσα έχουν καταγραφεί έως τώρα τα πρωτοφανή γεγονότα ήταν αλληλένδετα. Όχι μόνο έριξαν στη θάλασσα τον άτυχο Αντώνη, αλλά στη συνέχεια το πλοίο δεν έκανε κράτει τις μηχανές για να αρχίσει επιχείρηση διάσωσης, κάτι πρωτόγνωρο για τα ναυτικά χρονικά, που παραβιάζει κάθε έννοια ναυτικού δικαίου αφού σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς και το εθιμικό δίκαιο η ασφάλεια του ανθρώπου στη θάλασσα είναι πρώτιστης σημασίας.

Πέρα από την άσκηση διώξεων σε τέσσερα μέλη του πληρώματος η εισαγγελέας Πρωτοδικών Πειραιά έδωσε εντολή να διενεργηθεί κατεπείγουσα ποινική έρευνα από την Εισαγγελία για τις ευθύνες του Λιμενικού Σώματος προκειμένου να διαπιστωθεί αν εκπρόσωπός του ήταν στο σημείο ως όφειλε για να αποτρέψει την τραγωδία και τι έκανε όταν το πλοίο απέπλευσε αφήνοντας αβοήθητο τον 36χρονο.

Για την εγκατάλειψη του 36χρονου Αντώνη στη θάλασσα με αποτέλσμα τον πνιγμό του, όπως παραδέχεται η πλοιοκτήτρια εταιρεία, Attica Group, «την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από την κάμερα της Γέφυρας. Ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική».

Πέραν του καπετάνιου όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος είχαν οπτική επαφή με συμβάν. Όσο για την απαγόρευση εισόδου του θύματος στο πλοίο έγινε με απόφαση του Υπάρχου, και όπως υποστηρίζει η εταιρεία «έγινε για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί». Στην ίδια ανακοίνωση αποδέχεται, όμως, ότι «η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο».

Σύμφωνα με τους γνώστες, από τη στιγμή που ανέβηκε ο επιβάτης στον καταπέλτη και ενώ το πλοίο ήταν ήδη σε κίνηση έπρεπε να τον αφήσουν να περάσει και όχι να τον απωθήσουν προς σημείο που κινείτο, δηλαδή στον καταπέλτη που είχε αρχίσει να ανεβαίνει. Οι αρχές ερευνούν το γιατί τα δύο μέλη του πληρώματος έδειξαν αυτή την εμμονή να κατεβάσουν τον επιβάτη.

Το λάθος έγινε από την αρχή. Ο πλοίαρχος δεν έπρεπε να ξεκινήσει το πλοίο αν προηγουμένως δεν είχε ασφαλίσει ο καταπέλτης. Πρόκειται για μη τήρηση του άρθρου 22 του ΠΔ 177/2000 το οποίο στην παράγραφοι 11 αναφέρει ότι «η ασφάλιση του καταπέλτη και της θύρας ασφαλείας πρέπει να γίνεται πριν από τον απόπλου του πλοίου με ευθύνη του πλοιάρχου».

Επίσης εμφανής στο βίντεο που καταγράφηκε το περιστατικό είναι η απουσία των λιμενικών αρχών κοντά στο πλοίο όπως προβλέπεται από το άρθρο 14 της υπουργικής απόφασης που ορίζει ότι στα καθήκοντα της λιμενικής αστυνομίας είναι «η λήψη των ενδεικνυόμενων μέτρων κατά τους κατάπλους και απόπλους των επιβατηγών πλοίων…ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή και ασφαλής διακίνηση των επιβατών και οχημάτων στους χερσαίους χώρους λιμένα και η επιβίβαση/αποβίβαση».

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού επισημαίνει : «είναι προφανές ότι ο 36χρονος επιβάτης ανήλθε στον καταπέλτη την στιγμή κατά την οποία το πλοίο είχε λύσει τους κάβους και ταυτόχρονα γινόταν η κίνηση για τη αναχώρηση του πλοίου (πρόσω). Η συνέχιση του επεισοδίου και η απώθηση του 36χρονου με σηκωμένο καταπέλτη είναι από πλευράς μέλους του πληρώματος πράξη αψυχολόγητη, επικίνδυνη και ισοδυναμεί με ολέθρια ενέργεια.

Ταυτόχρονα από το βιντεοσκοπημένο υλικό κατά την στιγμή που ο 36χρνος ήταν στην θάλασσα δεν προκύπτει η εφαρμογή της σχετικής διαδικασίας για την διάσωση του. Αυτό με την σειρά του αποτελεί μια ακόμη παράλειψη η οποία συμβάλει ως κρίκος μιας επικίνδυνης αλυσίδας γεγονότων στην απώλεια της ζωής του επιβάτη.

Παράλληλα οφείλουμε να υπογραμμίσουμε με τον πιο σαφή τρόπο ότι ευθύνες υπάρχουν και στους άνδρες του Λιμενικού Σώματος οι οποίοι κατά την αναχώρηση του πλοίου δεν ήταν παρόντες ως όφειλαν.

Εάν υπήρχαν όργανα του Λιμενικού Σώματος όπως έπρεπε να έχουν παρουσία – έλεγχο – εποπτεία δεν επρόκειτο να συμβεί αυτό το γεγονός.

Η ανθρώπινη αυτή τραγωδία αναδεικνύει επίσης τις σοβαρές ευθύνες ΥΕΝ – Λιμενικών Αρχών και Ναυτιλιακών εταιριών που επιτρέπουν το λύσιμο των κάβων και την αναχώρηση του πλοίου με τον καταπέλτη ανεβασμένο!».

Οι τέσσερις συλληφθέντες – ο πλοίαρχος, ο ύπαρχος, ο αξιωματικός καταστρώματος και ο λοστρόμος πήραν προθεσμία για να απολογηθούν το προσεχές Σάββατο. Στον ύπαρχο ασκήθηκε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο- που είναι κακούργημα. Αντιμέτωπος με κακούργημα είναι και ο καπετάνιος του πλοίου για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Στα δύο άλλα μέλη του πληρώματος, η ποινική δίωξη αφορά σε συνέργεια σε ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο.

Σημειώνεται πως ο καπετάνιος διώκεται με βάση τις νέες διατάξεις που ψηφίστηκαν μετά την τραγωδία των Τεμπών για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες που επίσης είναι κακούργημα ενώ οι ποινές που προβλέπονται για τα αδικήματα αυτά, είναι μέχρι ισόβια.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ