Έκανες παράνομη στάθμευση σε θέση ΑΜΕΑ; «Ακαριαίο» πρόστιμο

1
1046

Παράνομη στάθμευση σε θέση ΑΜΕΑ εντοπίζεται μέσα από σύστημα με κάμερα και τα πρόστιμα επιδίδονται μέσα σε 2 λεπτά.

Διπλασιάζονται οι θέσεις στάθμευσης για άτομα με αναπηρία, από 81 που είναι σήμερα σε 150, προχωρά εντός των επόμενων μηνών ο δήμος Θεσσαλονίκης.

Την ίδια ώρα, σε μία προσπάθεια να αποτραπεί το παράνομο παρκάρισμα στα συγκεκριμένα σημεία εξετάζεται η τοποθέτηση καμερών τεχνητής νοημοσύνης που σε χρόνο ρεκόρ θα «κόβουν» κλήσεις και θα βεβαιώνουν πρόστιμα στους παραβάτες.

Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά.

Παράνομη στάθμευση σε θέση ΑΜΕΑ – Πρόστιμα σε 2′ μέσω κάμερας

Τα παραπάνω ανέφερε στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9Fm» ο ειδικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης για θέματα αναπηρίας, Γιάννης Καστούρας, λίγες ώρες μετά την επίθεση που δέχτηκε από 26χρονο Ισπανό και μόνιμο κάτοικο της Γερμανίας, στο κέντρο της πόλης, από τον οποίο ζήτησε να μετακινήσει το αυτοκίνητό του το οποίο είχε σταθμεύσει παράνομα σε θέση για ΑμΕΑ.

«Δυστυχώς, διαπιστώνω πως στην πλειοψηφία των ειδικών θέσεων στάθμευσης βρίσκονται παρανόμως παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Αυτό είναι σύνηθες, είναι ο κανόνας», είπε ο κ.Καστούρας, τονίζοντας πως μέσα στους επόμενους μήνες οι θέσεις στάθμευσης για ΑμΕΑ στον κεντρικό δήμο θα διπλασιαστούν, αφού το έργο είναι στη φάση της δημοπράτησης με προϋπολογισμό για το κατασκευαστικό κομμάτι ύψους 500.000 ευρώ.

«Η διοίκηση παρέλαβε 81 θέσεις και τους επόμενους μήνες θα δημιουργηθούν συνολικά 150. Το 2023 ο δήμος Θεσσαλονίκης θα παρουσιάσει την πιο άρτια θέση στάθμευσης για άτομα με αναπηρία. Κατασκευαστικά θα είναι μια παράλληλη ράμπα, κατά μήκος του αυτοκινήτου, με υποβάθμιση του πεζοδρομίου ώστε να μπορεί ο χρήστης του αμαξιδίου να μπει και να βγει από το όχημα στο ίδιο επίπεδο και να μην υπάρχει υψομετρική διαφορά με το πεζοδρόμιο», εξήγησε ο ειδικός σύμβουλος.

Παράνομη στάθμευση σε θέση ΑΜΕΑ – Το σχέδιο για τα πρόστιμα

Επιπλέον, στα σχέδια είναι να κόβονται σε χρόνο ρεκόρ οι κλήσεις στους παραβάτες με τη βοήθεια της τεχνολογίας και των καμερών. ‘Οπως δήλωσε ο κ.Καστούρας, μετά από συναντήσεις, βρίσκεται εν αναμονή ρύθμισης από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ώστε η δημοτική αστυνομία να έχει από τη μία το δικαίωμα να κάνει χρήση τεχνικών μέσων και παράλληλα να τοποθετηθούν κάμερες τεχνητής νοημοσύνης.

«Οι κάμερες αυτές μέσα σε ένα 2λεπτο θα βγάζουν φωτογραφία το παρκαρισμένο όχημα και στη συνέχεια – για πρώτη φορά στην Ελλάδα – θα προχωρά άμεση διασταύρωση των στοιχείων με τη βάση δεδομένων του υπουργείου για τους νόμιμους ιδιοκτήτες, Στους μη δικαιούχους θα βεβαιώνεται κατευθείαν η παράβαση», διευκρίνισε.

Αυτό το διάστημα είναι σε εξέλιξη η χωροθέτηση των νέων -υπό δημιουργία- θέσεων στάθμευσης ΑμΕΑ με τον κ.Καστούρα να αναφέρει πως η πλειοψηφία τους θα καλύπτει το κέντρο της πόλης ώστε «να καλύπτονται οι ανάγκες των ατόμων με αναπηρία για έξοδο, για ψώνια ή για διασκέδαση».

«Έχω κάνει σκοπό να βγάλω τα άτομα με αναπηρία από τα σπίτια τους. Στο εξωτερικό βλέπω πολλά αναπηρικά αμαξίδια, λευκά μπαστούνια. Δυστυχώς, στην Ελλάδα είναι κλεισμένοι μέσα λόγω των υποδομών και της κακής νοοτροπίας του κόσμου», κατέληξε ο ειδικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης για θέματα αναπηρίας.

Πότε αφαιρούνται οι πινακίδες για παράνομη στάθμευση και ποιο το πρόστιμο;

Η μείωση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς έφερε και αντίστοιχη “εξαφάνιση” των θέσεων στάθμευσης στους δρόμους των πόλεων.

Η εύρεση θέσης παρκαρίσματος αποτελεί για μια μεγάλη μερίδα οδηγών έναν καθημερινό Γολγοθά. Εάν δεν βρούμε σχετικά γρήγορα μια σωστή και ασφαλή θέση για το αυτοκίνητό μας, αρχίζουμε και ρίχνουμε τα στάνταρ μας, με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε ορισμένες φορές και σε παρανομίες.

Σε γενικές γραμμές, η παράνομη στάση και στάθμευση τιμωρείται με πρόστιμο που κυμαίνεται από τα 40 έως τα 150 ευρώ, ενώ ανάλογα την βαρύτητα της παρανομίας μας, μπορεί να χάσουμε την άδεια οδήγησης και τις πινακίδες κυκλοφορίας για διάστημα 10 ημερών. Τέτοιες περιπτώσεις είναι σε στάσεις λεωφορείων (απόσταση 12 μέτρων), σε εισόδους γκαράζ, σε χώρους με ειδική σήμανση και φανάρια κυκλοφορίας (απόσταση 12 μέτρων).

Εκεί όμως που ο Κ.Ο.Κ. αυστηροποιεί ακόμα πιο πολύ τις ποινές του, είναι όταν παρκάρουμε παράνομα σε χώρο στάθμευσης για οχήματα ή για συγκεκριμένο όχημα Ατόμων με Αναπηρίες. Οι οδηγοί οχημάτων που παρεμποδίζουν ράμπες διάβασης ατόμων με αναπηρία ή σταθμεύουν σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ατόμων με αναπηρία, τιμωρούνται με επί τόπου αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης, από το βεβαιούντα την παράβαση, για 60 ημέρες. Το πρόστιμο είναι 200 ευρώ.

Επιπλέον, όλες οι παραπάνω παραβάσεις χρεώνονται με έως 9 βαθμούς ποινής, ενώ για την περίπτωση παράνομης στάθμευσης που αφορά ΑμΕΑ, ο Κ.Ο.Κ. προβλέπει ότι σε περίπτωση υποτροπής μέσα σε διάστημα 6 μηνών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται για διπλάσιο χρονικό διάστημα και ο παραβάτης υποχρεούται σε επανεξέταση για την επαναχορήγησή της.

Τέλος, έαν το όχημα είναι ενοικιαζόμενο, χρονομισθωμένο (leasing) ή δημόσιας χρήσης, εξαιρείται της αφαίρεσης πινακίδων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης.

Αφαίρεση πινακίδων σε όσους παρκάρουν σε θέσεις ΑμεΑ

Αυτόματη αφαίρεση πινακίδων σε όσους παρκάρουν παράνομα σε θέσεις ΑΜΕΑ. Στην Καλαμάτα άρχισε να εφαρμόζεται η νέα διάταξη του ΚΟΚ που ορίζει ότι, όποιος παρκάρει παράνομα σε θέση ΑμεΑ, δε θα του δίδεται απλά κλήση, αλλά επιτόπου θα του αφαιρούνται οι πινακίδες. Επίσης, όταν ο οδηγός θα πηγαίνει να πάρει τις πινακίδες, θα του αφαιρείται και η άδεια οδήγησης για 60 μέρες.

Το πρόστιμο της κλήσης γι’ αυτή την παράβαση είναι 200 ευρώ, το πιο μεγάλο, όπως προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Η ποινή για την κατάληψη ράμπας ΑμεΑ είναι 150 ευρώ. Οπότε καλό θα είναι, πριν κάποιος αποφασίσει να παρκάρει παράνομα σε μια τόσο ευαίσθητη θέση, να έχει στο νου του και τις παραπάνω συνέπειες!

Στάθμευση σε θέση ΑΜΕΑ – Απλή παράβαση ή έγκλημα;

Το 1993 ο Leandro Despouy, με το βιβλίο του «Human Rights and Disabled Persons», γίνεται η βάση πάνω στην οποία χτίζεται η Σύμβαση του ΟΗΕ. Επίκεντρο του εν λόγω βιβλίου ήταν το συμπέρασμα του Despouy, ότι συνήθως τα ΑΜΕΑ ζούσαν σε άσχημες συνθήκες λόγω της ύπαρξης εμποδίων από τις κοινωνίες και τα κράτη, με αποτέλεσμα να ζουν περιθωριοποιημένα από το κοινωνικό σύνολο.

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, καθώς και το Προαιρετικό Πρωτόκολλο που τη συνοδεύει, ψηφίστηκαν από την Ολομέλεια της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών στις 13 Δεκεμβρίου 2006 και τέθηκαν σε ισχύ στις 3Μα’ίου 2008. Η Ευρωπαϊκή Ένωση κύρωσε τη Σύμβαση στις 23 Δεκεμβρίου 2010, ενώ τον Ιανουάριο του 2011 η διαδικασία ολοκληρώθηκε και τυπικά. Στις 10 Απριλίου 2012, η Συνεδρίαση της Ολομέλειας της Ελληνικής Βουλής ψήφισε το ως άνω νομοσχέδιο, κυρώνοντας τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία και το Προαιρετικό Πρωτόκολλο της Σύμβασης.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Ρε αδέλφια, ποιό ειναι το πρόστιμο όταν περνάς μέσα από το κόκκινο φανάρη? Στην παράνομη στάθευση ταλαιπωρείς ένα συνάνθρωπο ΑμΕΑ με την βλακεία σου. Στο κόκκινο φανάρι γίνεσαι ΦΟΝΙΑΣ εν γνώση σου, το έπιασες. Σήμερα Δευτέρα πρωϊ ώρα 10. Φανάρι Συνεταιρισμού. Εγώ πισω από μια κοπελιά, με τόξο, περιμένουμε να στρίψουμε αριστερά πρός Πλατάνι. Δεξιά μας μια σειρά αυτοκίνητα, στάσιμα στο κόκκινο, με πορεία προς τα χωριά. Το τρίτο αυτοκίνητο δεξιά περιπολικό της ΕΛΑΣ. Ανάβει ο πράσινο από Πλατάνι, περνούν δύο ή τρία αυτοκίνητα. Σε μερικά δευτερόλεπτα μετά που το φανάρι γίνεται κόκκινο και το πράσινο τόξο ανάβει για μας, στροφή αριστερά πρός Πλατάνι, πετάγονται δυο αυτοκίνητα βολίδες στην διασταυρωση ΜΕΣΑ από το ΚΟΚΚΙΝΟ!!! Η κοπελιά κόκκαλο και εγώ εγκεφαλικό. Το χειρότερο έμειναν στην μέση της διασταύρωσης. Εμείς συνεχίσαμε, αλλά ρε Γιάννη, για έλεγξε αν οι Αστυνομικοί του περιπολικού που είδαν το συμβάν μπροστά στα μάτια τους έπραξαν τα δεόντα. Ένας παραλίγο μακαρίτης.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ