Πάνω από 2.000 ακυρωμένες πτήσεις στην Ευρώπη στο 1ο 15θήμερο του Ιουλίου | Σε απεργιακές κινητοποιήσεις οι πιλότοι της SAS | Θα επηρεαστούν 30.000 επιβάτες την ημέρα

0
70
Πάνω από 2.000 ακυρωμένες πτήσεις στην Ευρώπη στο 1ο 15θήμερο του Ιουλίου | Οι 10 εταιρίες με τις περισσότερες | “Πρωταθλήτρια” η easyJet

Σε “πανδημία” εξελίσσονται οι ακυρώσεις πτήσεων στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, με περισσότερες από 2.000 πτήσεις να ακυρώνονται σε όλη τη Γηραιά ήπειρο μόνο την περίοδο από 1 έως 15 Ιουλίου. Η easyJet, με 1.394 ακυρώσεις, οδηγεί το “άρμα” των ακυρωμένων πτήσεων, αποτελώντας την πρώτη μεταξύ των δέκα αεροπορικών εταιριών, που “πρωτοστατούν” στις ακυρώσεις προγραμματισμένων, αεροπορικών, πτήσεων το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου.

Ειδικότερα, ο χαμηλού κόστους, βρετανικός αερομεταφορέας βρίσκεται στην πρώτη θέση από πλευράς απόλυτων μεγεθών (1.394 ακυρωμένες πτήσεις), αλλά ακολουθεί στη δεύτερη θέση από πλευράς ποσοστού (5,5%), με πρώτη την Turkish Airlines, που έχει το υψηλότερο ποσοστό ακυρωμένων πτήσεων, σχεδόν 7%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του κορυφαίου παρόχου ταξιδιωτικών πληροφοριών Mabrian.

Ο τουρκικός αερομεταφορές ακολουθεί στη δεύτερη θέση αναφορικά με τον αριθμό των ακυρωμένων πτήσεων, πολύ πίσω από την easyJet, με 399 πτήσεις.

Στην τρίτη θέση ακολουθεί η Scandinavian Airlines με 145 ακυρωμένες πτήσεις (ποσοστό ακυρωμένων πτήσεων 2,5%), στην τέταρτη η ουγγρική Wizz με 86 πτήσεις και ποσοστό κοντά στο 1% (0,76% ) και την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η ισπανική Vueling, με 69 πτήσεις (ποσοστό 0,64%).

Η TUIfly βρίσκεται στην έκτη θέση με 51 πτήσεις, αλλά υψηλό ποσοστό ακυρώσεων, που κυμαίνεται στο 2,7%.

Η Mabrian ανέλυσε δεδομένα σχετικά με τον προγραμματισμό των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιριών κατά τις τελευταίες εβδομάδες ως απάντηση στις επιχειρησιακές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν πολλές από αυτές, συγκρίνοντας πόσες πτήσεις ήταν προγραμματισμένες στις 14 Ιουνίου για να πραγματοποιηθούν μεταξύ 1 και 15 Ιουλίου, σε σύγκριση με τις προγραμματισμένες πτήσεις για την ίδια περίοδο από τις 28 Ιουνίου (Αυτά τα δεδομένα δεν περιλαμβάνουν πτήσεις που ακυρώθηκαν την τελευταία στιγμή και αντ’ αυτού βασίζονται στον προγραμματισμό).

Σε δηλώσεις του ο διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Mabrian, Carlos Cendra, είπε: “Είναι εξαιρετικά ασυνήθιστο να βλέπουμε αεροπορικές εταιρίες να ακυρώνουν προγραμματισμένες πτήσεις σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, κυριολεκτικά εβδομάδες πριν από την απογείωση, ακριβώς στην κορύφωση της καλοκαιρινής περιόδου. Κοιτάζοντας μόνο την πρώτη δεκάδα με βάση τις ακυρώσεις που προκύπτουν από αυτά τα δεδομένα, βλέπουμε πάνω από 2.000 πτήσεις να ακυρώνονται σε όλη την Ευρώπη μόνο για την περίοδο από 1 έως 15 Ιουλίου. Δεν έχουμε ξαναδεί κάτι τέτοιο και αυτό αντικατοπτρίζει τις εργασιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια αυτή τη στιγμή, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να επιστρέψουν στα επίπεδα πληρότητας του 2019”.

SAS
Φυτογραφία από την επίσημη ιστοσελίδα της SAS

Σε απεργιακές κινητοποιήσεις οι πιλότοι της SAS | Θα επηρεαστούν 30.000 επιβάτες την ημέρα | Πρόβλημα και στους προορισμούς από επιβάτες που δεν θα μπορούν να επιστρέψουν| Αίτηση προστασίας από τους πιστωτές στις ΗΠΑ

Αίτηση προστασίας από πιστωτές στις ΗΠΑ κατέθεσε η SAS στην προσπάθειά της να ορθοποδήσει οικονομικά. Εν τω μεταξύ, οι πιλότοι της SAS εξήγγειλαν απεργία, που θα προκαλέσει σημαντικές ακυρώσεις πτήσεων και να επιδεινώσει περαιτέρω την οικονομική κατάσταση της σκανδιναβικής, αεροπορικής εταιρίας, επηρεάζοντας έως και 30.000 επιβάτες την ημέρα, εξέλιξη που θα δημιουργήσει προβλήματα και στους προορισμούς -και στην Ελλάδα- με τους τουρίστες που δεν θα μπορούν να επαναπατριστούν, αν και θα έχει λήξει η παραμονή τους στα καταλύματα.

“Μια απεργία σε αυτό το σημείο είναι καταστροφική για τη SAS και θέτει σε κίνδυνο το μέλλον της εταιρείας μαζί με τις θέσεις εργασίας χιλιάδων συναδέλφων. Η απόφαση για απεργία καταδεικνύει τώρα απερίσκεπτη συμπεριφορά από τα συνδικάτα των πιλότων και μια σοκαριστικά χαμηλή κατανόηση της κρίσιμης κατάστασης στην οποία βρίσκεται η SAS», λέει ο Anko van der Werff, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας.

Και αίτηση προστασίας

Παράλληλα με την κατάθεση αίτησης για το κεφάλαιο 11 στις ΗΠΑ, η SAS επιδιώκει, επίσης, να πείσει το επενδυτικό κοινό.

Η SAS καταθέτει αίτηση για προστασία από πιστωτές στις ΗΠΑ. Η σκανδιναβική αεροπορική εταιρία και ορισμένες από τις θυγατρικές της κατέθεσαν σήμερα (Τρίτη, 5 Ιουλίου) εκούσιες αιτήσεις βάσει του κεφαλαίου 11 του πτωχευτικού κώδικα των ΗΠΑ στο αμερικανικό πτωχευτικό δικαστήριο της νότιας περιφέρειας της Νέας Υόρκης. Στόχος της κατάθεσης είναι η επιτάχυνση της αναδιάρθρωσης της εταιρίας, η οποία διεξάγεται υπό την επωνυμία SAS Forward,.

“Πρέπει να συγκεντρώσουμε 9,5 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες (περίπου 880 εκατομμύρια ευρώ)”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της SAS, Anko van der Werff, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. “Πρέπει να βρούμε επενδυτές γι’ αυτό”, είπε. Σύμφωνα με τον ίδιο, το σουηδικό και το νορβηγικό κράτος δεν θα συμμετέχουν, ενώ το κράτος της Δανίας μόνο στην περίπτωση που υπάρξει τουλάχιστον ένας ακόμη επενδυτής, που θα παρείχε το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης.

Απεργία και συνέχιση (;) των εργασιών

“Ωστόσο, οι επενδυτές μπορούν να πειστούν μόνο στην περίπτωση που η SAS κάνει το καθήκον της”, είπε  ο van der Werff, διευκρινίζοντας πως η αίτηση του κεφαλαίου 11 εξυπηρετεί αυτόν τον σκοπό.

Η τρέχουσα απεργία των πιλότων δεν ήταν η αιτία για το βήμα αυτό, αλλά προκάλεσε τη διάπραξή του νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί, προστατεύοντας την εταιρία από την περαιτέρω απώλεια ρευστότητας.

Σύμφωνα με την αεροπορική εταιρία, οι επιχειρηματικές δραστηριότητες της SAS δεν αναμένεται να επηρεαστούν. “Οι πελάτες θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται κανονικά, παρόλο που η απεργία του συνδικάτου των πιλότων θα έχει συνέπειες στο πρόγραμμα των πτήσεων”, δήλωσε η SAS, προσδοκώντας ότι θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις επιχειρηματικές της υποχρεώσεις στο εγγύς μέλλον.

Οι πιλότοι του ομίλου της σκανδιναβικής αεροπορικής εταιρίας ανακοίνωσαν εκ νέου απεργιακές κινητοποιήσεις, μετά τις συνεχείς αναβολές τους. Δεν είναι γνωστό πόσο αναμένεται να διαρκέσει η απεργία, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την ακύρωση περίπου του 50% του συνόλου των πτήσεων της SAS, επηρεάζοντας περίπου 250 πτήσεις και 30.000 επιβάτες την ημέρα, σύμφωνα με την εταιρία.

Την απόφαση των συνδικάτων των πιλότων να προχωρήσουν σε απεργία τη δεδομένη στιγμή επέκρινε ο διευθύνων σύμβουλος του αερομεταφορέα. “Η απόφαση για απεργία δείχνει τώρα την αδίστακτη συμπεριφορά των συνδικάτων των πιλότων και την παντελή έλλειψη κατανόησης της κρίσιμης κατάστασης στην οποία βρίσκεται η SAS”, είπε ο κ. Werff.

Η απεργία είχε ήδη προκηρυχθεί, αλλά αναβλήθηκε αρκετές φορές. Η εταιρία και οι Σουηδοί, Νορβηγοί και Δανοί πιλότοι διαπραγματεύονται μια συλλογική σύμβαση εδώ και εβδομάδες.

Η Σουηδική Ένωση Πιλότων κατηγορεί την εταιρία ότι χρησιμοποιεί την πανδημία για την απόλυση του 50% περίπου των πιλότων, με συμφωνημένο δικαίωμα επαναφοράς. Ωστόσο, η αεροπορική εταιρία έχει παρακάμψει αυτό το δικαίωμα.

Το ταμειακό υπόλοιπο της αεροπορικής εταιρίας στις 30 Ιουνίου 2022 ήταν 7,8 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες (723 εκατομμύρια ευρώ).

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ