Ποια ξενοδοχεία κέρδισαν το στοίχημα της φετινής σεζόν

0
1305
Marriott International Hotel

Της Εύας Οικονομάκη

Τα υψηλής κατηγορίας ξενοδοχεία, και δη τα πεντάστερα, επέδειξαν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα τη φετινή τουριστική σεζόν.

Κατέγραψαν υψηλότερη πληρότητα σε σχέση με τα χαμηλότερης κατηγορίας ξενοδοχεία, τα οποία δυσκολεύτηκαν περισσότερο.

Αυτό δείχνει η έρευνα από το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ). Η έρευνα έγινε για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ). σχετικά με την επαναλειτουργία των ξενοδοχείων μετά το lockdown.

Ξενοδοχεία 5 αστέρων

  • Τα ξενοδοχεία 5 αστέρων συγκέντρωσαν την πλειονότητα όσων τουριστών επέλεξαν την Ελλάδα για τις διακοπές τους.
  • Η μέση πληρότητα τις δύο τελευταίες εβδομάδες του Αυγούστου άγγιξε το 42% και τον Σεπτέμβριο να προσεγγίζει κάποιες ημέρες το 40%.

Πληρότητα στα τετράστερα ξενοδοχεία

  • Η πληρότητα στα τετράστερα ξενοδοχεία τη δεύτερη εβδομάδα του Αυγούστου έφτασε το 31,4%.
  • Στις αρχές Σεπτεμβρίου ξεπέρασε το 25%.

Ξενοδοχεία μεγαλύτερης δυναμικότητας

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα για τα ξενοδοχεία μεγαλύτερης δυναμικότητας (με περισσότερα από 100 δωμάτια).

Που φαίνεται ότι εν μέσω πανδημίας κατάφεραν να προσελκύσουν μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών.

  • Η μέση πληρότητά τους ανήλθε στο 26,9% το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, έναντι των μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων.
  • Στα δυναμικότητας έως 20 δωματίων, η πληρότητα κυμάνθηκε στο 19,3%.

Πληρότητα στα 5 αστέρων ξενοδοχεία τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου

  • Το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου η πληρότητα στα 5 αστέρων ξενοδοχεία έφτασε το 33,3%, όταν στα 4 και 3 αστέρων έφτασε το 22,9%.
  • Σε χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκε η πληρότητα στα 2 και 1 αστεριών ξενοδοχεία. Με ποσοστό 18,2% και 14,7% αντίστοιχα. Διαφορά η οποία, ωστόσο, ήταν μικρότερη σε σχέση με άλλες χρονιές.

Η μέση τιμή των ξενοδοχείων 4 και 5 αστέρων

Την ίδια στιγμή, η μέση τιμή των ξενοδοχείων 4 και 5 αστέρων κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα συγκριτικά με άλλες χρονιές.

Ενδεικτικά, τον Αύγουστο η μέση τιμή ενός πεντάστερου ξενοδοχείου έφτασε τα 181,8 ευρώ, ενώ τον Σεπτέμβριο προσέγγισε τα 140 ευρώ.
Γεγονός που λειτούργησε ως ενθαρρυντικά στην κατεύθυνση προσέλκυσης μεγαλύτερου αριθμού ταξιδιωτών.

Οι κερδισμένοι

Κερδισμένη της φετινής ιδιόμορφης τουριστικής σεζόν αναδεικνύεται η Πελοπόννησος, τα ξενοδοχεία της οποίας, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΤΕΠ, κατέγραψαν τις υψηλότερες επιδόσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα καταλύματα της Πελοποννήσου κατέγραψαν πληρότητα άνω του 44% τη δεύτερη εβδομάδα του Αυγούστου, με τη δυναμική του προορισμού να διατηρείται μέχρι το δεύτερο 15νθήμερο του Σεπτεμβρίου, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις ότι οι προορισμοί που βρίσκονται κοντά σε μεγάλα αστικά κέντρα της ηπειρωτικής Ελλάδας και έχουν εύκολη πρόσβαση με αυτοκίνητο θα συγκεντρώσουν φέτος το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών.

Στους δημοφιλείς προορισμούς της φετινής σεζόν ανήκουν και τα νησιά του Ιονίου, από τα οποία ξεχωρίζει η Κέρκυρα, με τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις των Επτανήσων να καταγράφουν πληρότητα άνω του 35% για τον Αύγουστο και να προσεγγίζουν το 41% το διάστημα 17/8-23/8.

Στους κερδισμένους του Αυγούστου περιλαμβάνονται επίσης τα ξενοδοχεία της κεντρικής Ελλάδας, χωρίς να συγκαταλέγονται σε αυτά εκείνα της Αττικής, καθώς επίσης και εκείνα της Ηπείρου και της Θεσσαλίας, με την ηπειρωτική χώρα να επιδεικνύει για μία ακόμη φορά τη δυναμική της αυτό το καλοκαίρι.

Καλές επιδόσεις, δεδομένης της συγκυρίας, κατέγραψαν και τα νησιά του νοτίου Αιγαίου, με αιχμή τη Ρόδο και την Κω, τα οποία κατάφεραν να συγκεντρώσουν τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών και τον Σεπτέμβριο.

Και οι χαμένοι

Τις χαμηλότερες επιδόσεις κατέγραψαν η Μακεδονία και η Θράκη, καθώς και τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, με τη μέση πληρότητα να μην ξεπερνά το 25%. Υποτονική ήταν, σύμφωνα με τη μελέτη, και η ζήτηση για την Κρήτη, όπου η πληρότητα των ξενοδοχείων δεν κατάφερε να ξεπεράσει το 28% ούτε τον Αύγουστο.

Εμφανείς είναι, μάλιστα, οι επιπτώσεις της απόφασης της βρετανικής κυβέρνησης να εντάξει τη μεγαλόνησο στην «κόκκινη» λίστα στις αρχές Σεπτεμβρίου, αφού η πληρότητα στα ξενοδοχεία του νησιού ανήλθε στο 22,5%.

Η Αττική

Διαφορετική είναι, την ίδια στιγμή, η εικόνα που παρουσιάζει η Αττική, για την οποία καλύτερος μήνας αναδείχθηκε ο Σεπτέμβριος με την πληρότητα να ξεπερνάει το 23%, και να φτάνει το 24,5% την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, όταν στο πικ της τουριστικής σεζόν το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 20,9%.

Πηγή: tourismtoday.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ