Η διαμάχη της ηθοποιού με τη θεατρική παραγωγό για την παράσταση «…και Ιουλιέτα» και η «ιδιαίτερη σχέση» τους • Τι υποστηρίζει κάθε πλευρά μέσα από μηνύσεις και υπομνήματα
Από τους
Ντέμη Ντάβαρη, Αλκίνοο Μπουνιά
Eνας σκηνοθέτης διεθνούς φήμης, μια καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός, μια θεατρική παραγωγός και μια υπόθεση «εξαπάτησης» με πικάντικες προεκτάσεις θα μπορούσαν να συνιστούν το σενάριο κινηματογραφικής ταινίας. Ομως, ο βραβευμένος με Οσκαρ σκηνοθέτης Ανγκ Λι, η Πέμυ Ζούνη και η Μπέσσυ Γιαννοπούλου αποτελούν τους πρωταγωνιστές μιας πρωτοφανούς διαμάχης, που άρχισε πριν από περίπου έναν χρόνο με αφορμή την παράσταση «…και Ιουλιέτα» και διερευνάται πια από την Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας.
Το σκάνδαλο γύρω από τον πολύκροτο μονόλογο που ερμήνευσε η γνωστή ηθοποιός υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Ανγκ Λι και ανέβηκε στη σκηνή του Ιδρύματος Κακογιάννη τους πρώτους μήνες του 2017 ξέσπασε λίγο πριν από τη λήξη των παραστάσεων, όταν πληροφορίες αποκάλυπταν πως ο σκηνοθέτης από την Ταϊβάν δεν είχε καμία σχέση με την παράσταση, με αφορμή το photoshop στις φωτογραφίες στις οποίες εμφανιζόταν με την Πέμυ Ζούνη. Τότε η ηθοποιός είχε ζητήσει δημοσίως συγγνώμη, ενώ τόσο η ίδια όσο και το Ιδρυμα Κακογιάννη, υπό το βάρος των αποκαλύψεων, στράφηκαν κατά της Μπέσσυς Γιαννοπούλου, που είχε αναλάβει την εκτέλεση της παραγωγής της παράστασης, επιρρίπτοντας σε αυτήν τις όποιες ευθύνες για το σκάνδαλο.
Εναν χρόνο αργότερα, τον Μάρτιο του 2018, η παραγωγός περνά στην αντεπίθεση. Με υπόμνημα που κατέθεσε στον εισαγγελέα, στο πλαίσιο της προκαταρκτικής έρευνας, όχι μόνο προσκομίζει στοιχεία που, όπως υποστηρίζει, αποδεικνύουν ότι ο Ανγκ Λι πράγματι σκηνοθέτησε την παράσταση, αλλά ζητεί και την άσκηση αυτεπάγγελτης ποινικής δίωξης εις βάρος του ιδρύματος και της ηθοποιού, με την οποία μάλιστα, όπως υποστηρίζει, είχαν έρθει «πολύ κοντά».
Συγκεκριμένα, ζητεί να ασκηθούν κατά περίπτωση διώξεις για τα αδικήματα -μεταξύ άλλων- της σύστασης εγκληματικής οργάνωσης, της απάτης στο δικαστήριο, της ψευδούς ανωμοτί κατάθεσης, καθώς και της ψευδούς καταμήνυσης εις βάρος της ίδιας της ηθοποιού, του συζύγου της και της αδελφής της, αλλά και των υπευθύνων του ιδρύματος, ενώ επιφυλάσσεται να προσφύγει και στα αστικά δικαστήρια αξιώνοντας αποζημίωση για την επαγγελματική και ηθική βλάβη που υπέστη. Μάλιστα, αποδίδει στη γνωστή ηθοποιό διευθυντικό ρόλο σε… εγκληματική οργάνωση και κάνει λόγο για «ψευδείς και χαλκευμένες μηνύσεις» από τα ανωτέρω πρόσωπα προκειμένου «να αποσοβήσουν τις δικές τους ευθύνες».
Στις 235 σελίδες του υπομνήματος που κατέθεσε στον εισαγγελικό λειτουργό η θεατρική παραγωγός εξιστορεί και το χρονικό της «ιδιαίτερης» σχέσης της με την Πέμυ Ζούνη, προσκομίζοντας στοιχεία που φέρεται ότι αποδεικνύουν πως οι δύο γυναίκες κατά τη διάρκεια της συνεργασίας τους είχαν έρθει πολύ κοντά. Τα στοιχεία αυτά (φωτογραφικό υλικό, μηνύματα, e-mail κ.ά.) έρχονται, κατά την πλευρά της παραγωγού, ως απάντηση στη μήνυση της ηθοποιού, που είχε προηγηθεί και στην οποία την κατηγορούσε μεταξύ άλλων και για… αρπαγή!
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΓΙΑ «ΕΓΚΛΕΙΣΜΟ» ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΠΑΤΗ 200.000 ΕΥΡΩ
Στον απόηχο του σκανδάλου γύρω από την παράσταση στα τέλη Μαρτίου του 2017, η Πέμυ Ζούνη στράφηκε κατά της Μπέσσυς Γιαννοπούλου κατηγορώντας την για απάτη που της προκάλεσε ζημία άνω των 200.000 ευρώ αλλά και αρπαγή, καθώς με δέλεαρ τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην παράσταση και άλλες σημαντικές συνεργασίες την υποχρέωνε να διαμένει μαζί της σε σπίτι που τους είχε παραχωρήσει ο σύζυγος της ηθοποιού!
«Η πίεση αυτή για μια συμπεριφορά πιο “εναλλακτική”, με διαχυτικότητες που δεν μου ταίριαζαν καθόλου, συνεχίστηκε σε όλη τη διάρκεια του “εγκλεισμού” του crash test. Ενιωθα τελείως παγιδευμένη. Δεν μπορούσα να μοιραστώ καμία ανησυχία μου με τους δικούς μου ανθρώπους, αφού ήμουν σε συνεχή παρακολούθηση, αλλά έκανα κουράγιο, γιατί θεωρούσα ότι όσο σκληρές κι αν ήταν οι μέρες, ο εφιάλτης θα τελείωνε σύντομα» φέρεται ότι υποστηρίζει η ηθοποιός στη μήνυσή της. «Η πίεση αυτή που ένιωθα μεγάλωνε δε μέρα με τη μέρα» συνεχίζει, κατηγορώντας την παραγωγό ότι παρακολουθούσε και έλεγχε κάθε της βήμα, απομακρύνοντάς την από τους οικείους της.
«Κάποια στιγμή περνώντας -μαζί με την κυρία Γιαννοπούλου φυσικά- από το μαγαζί του συζύγου μου μπόρεσα να του δώσω κρυφά ένα σημείωμα, στο οποίο του έλεγα να μην ανησυχεί. Δεν είχα προλάβει ποτέ να μιλήσω μαζί του γι’ αυτόν τον εγκλεισμό και την παρακολούθηση, αφού αυτό είχε συμβεί απροειδοποίητα» επισημαίνει χαρακτηριστικά, ενώ υποστηρίζει ότι έκανε υπομονή για χάρη της καριέρας της.
«Εγώ υποστήριζα με όλη μου τη δύναμη εκείνη και τη δουλειά μας. Παρότι είχα δει από τις πρώτες μέρες της συνεργασίας μας πως δεν ταιριάζουμε καθόλου σαν χαρακτήρες, καθ’ ότι η μηνυόμενη παρουσίαζε μια απαξιωτική συμπεριφορά προς τους πάντες, παρ’ όλο που υπήρχαν πάνω της κάποια στοιχεία που με απομάκρυναν ψυχικά, έβαζα όλη μου τη δύναμη να βρω σε εκείνη κάτι να συμπαθήσω, ακριβώς διότι εκτιμούσα την πίστη της σε εμένα, το μεγάλο δώρο που μου έκανε να με προτείνει σε αυτόν τον τεράστιο σκηνοθέτη (…)» φέρεται ότι αναφέρει.
Αδιάσειστα στοιχεία
Στη μήνυσή της η ηθοποιός, αναφερόμενη σε στοιχεία που της προσκόμισαν οι οικείοι της ότι ο Ανγκ Λι δεν ήταν ο σκηνοθέτης της παράστασης, υποστηρίζει ότι υπέστη σοκ. «Οταν βρεθήκαμε μακριά από τους “παρατηρητές” μου, τους άκουσα να λένε ότι υπάρχουν πλέον αδιάσειστα στοιχεία ότι όλο αυτό που έχω ζήσει είναι μία τεράστια, επικίνδυνη απάτη. Ζαλίστηκα. Ολες μου οι “σταθερές” άρχισαν να ξηλώνονται» περιγράφει.
Πάντως, σύμφωνα με την παραγωγό, εκτός από τη συνεργασία με τον Ανγκ Λι η Πέμυ Ζούνη θα πρωταγωνιστούσε και σε ταινία για τη ζωή της Μελίνας Μερκούρη. Μάλιστα, προσκομίζει στον εισαγγελέα και τα σχετικά δημοσιεύματα στον ρωσικό Τύπο.
ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ, Η ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ, ΤΑ E-MAILS ΚΑΙ Ο… ΧΑΚΕΡ
Το Ιδρυμα Κακογιάννη μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου με δημόσια ανακοίνωσή του στις 20 Φεβρουαρίου του 2017 δεσμεύτηκε «να διερευνήσει τις συνθήκες υλοποίησης και εκτέλεσης της παραγωγής που φιλοξένησε στους χώρους του», αναθέτοντας σε εταιρία να διαπιστώσει αν η ηλεκτρονική επικοινωνία με τον βραβευμένο σκηνοθέτη ήταν πραγματική, ενώ ματαίωσε τις τελευταίες δύο προγραμματισμένες παραστάσεις.
Στην εμπιστευτική τεχνική έκθεση που παραδόθηκε στο ίδρυμα σημειώνεται πως «οι λογαριασμοί που χρησιμοποιήθηκαν ως αποστολείς των μηνυμάτων είναι ψευδείς», ενώ «χρησιμοποιήθηκαν, δημιουργήθηκαν και χειρίστηκαν από κινητό τηλέφωνο που αντιστοιχεί, όπως πληροφορήθηκαμε κατόπιν έρευνας, στην κ. Μπέσσυ Γιαννοπούλου».
Πάντως, η πλευρά της παραγωγού αντικρούει το εν λόγω πόρισμα και προσκομίζει στον εισαγγελικό λειτουργό προς αντιπαράθεση πόρισμα ελεγκτικής εταιρίας, εξειδικευμένης σε σχετικές έρευνες στο διαδίκτυο, καθώς και πληροφορίες που έλαβε από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, βάσει των οποίων τα e-mails, όπως υποστηρίζει, που ανταλλάχτηκαν προέρχονται από την επίσημη ηλεκτρονική διεύθυνση του διάσημου σκηνοθέτη και των συνεργατών του.
Το πόρισμα
Επιπλέον, στα αποδεικτικά στοιχεία που προσκομίζει περιλαμβάνει δηλώσεις του διεθνούς φήμης σκηνοθέτη, ενώ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι το πόρισμα που παραδόθηκε στο ίδρυμα βρίθει ανακριβειών! Ειδικότερα, η παραγωγός υποστηρίζει ότι το επίμαχο κινητό τηλέφωνο, από το οποίο φέρεται ότι έγιναν οι συνομιλίες, αγοράστηκε και μάλιστα από την ηθοποιό ως δώρο προς εκείνη πολύ αργότερα από τότε που αναφέρεται στο πόρισμα του ιδρύματος ότι εστάλησαν τα e-mails. Την ίδια ώρα προσκομίζει στοιχεία και δημοσιεύματα με βάση τα οποία ο ιδιοκτήτης της εταιρίας που το συνέταξε είχε συλληφθεί, κατηγορηθεί και προφυλακισθεί στο παρελθόν για… χάκινγκ!
Σε κάθε περίπτωση, τον τελευταίο λόγο στη διαμάχη των δύο πλευρών θα έχει η Δικαιοσύνη, που καλείται να αποφασίσει ποιος είναι εν τέλει το θύμα και ποιος ο θύτης…
Πηγή: http://www.espressonews.gr/cover-story/2018/04/171753/kontra-megatonon-me-arpagi-kai-roz-apohroseis