Θεσσαλονίκη: Ολοκληρώθηκε η ρυμούλκηση του ιστορικού αντιτορπιλικού «Βέλος» – Έδεσε στην προβλήτα 2 του λιμανιού

0
4795

Στην επιχείρηση συνέδραμαν δύο ρυμουλκά – Η παραμονή του στην προβλήτα 2 θα είναι προσωρινή

Ολοκληρώθηκε η επιχείρηση ρυμούλκησης του αντιτορπιλικού “Βέλος” προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Το πολεμικό πλοίομεταφέρθηκε προσωρινά στην προβλήτα 2 του λιμανιού της συμπρωτεύουσας.

Υπενθυμίζεται ότι το ιστορικό αντιτορπιλικό «Βέλος» που βρίσκεται από τον Σεπτέμβριο του 2019 στη Νέα Παραλία της πόλης, υπέστη ζημίες, το απόγευμα του Σαββάτου λόγω των πολλών μποφόρ στον Θερμαϊκό.

Στην πρύμνη του αντιτορπιλικού σημειώθηκε ρήγμα και σήμερα γίνονται προσπάθειες από τους αρμόδιους μηχανικούς να αποκαταστήσουν ό,τι μπορούν, καταγράφοντας το μέγεθος των φθορών που έχει υποστεί το ιστορικό πλοίο, που αποτελεί ένα πλωτό μουσείο.

Σύμφωνα με το voria.gr το ρυμουλκό πλοίο «Dionysos Z», που κατέπλευσε χθες προς συνδρομή του «Βέλους», συμμετείχε στη μετακίνησή του στο λιμάνι.

Η ιστορία του «Βέλους»

Πρόκειται για πλοίο που ναυπηγήθηκε στην Βοστώνη των ΗΠΑ και έλαβε την ονομασία USS «CHARRETTE» DD 581, καθελκύστηκε στις 3 Ιουνίου του 1942 και υπηρέτησε επί 32 χρόνια στο Πολεμικό Ναυτικό της της Ελλάδας σε αποστολές και ασκήσεις. Είναι ένα πλοίο με πλούσια ιστορία αφού πέρα από την υπηρεσία του στο Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας είναι και βετεράνος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου καθώς αποτέλεσε μάχιμο πλοίο που πολέμησε στις ναυτικές επιχειρήσεις των ΗΠΑ στον Ειρηνικό Ωκεανό.

Σε αυτές τις επιχειρήσεις του Αμερικάνικου Ναυτικού κατά των Ιαπώνων στα νερά του Ειρηνικού Ωκεανού το, τότε, USS «CHARRETTE» DD 581 έδρασε ως πλοίο υποστηρίξεως αεροπλανοφόρων, πλοίο ανθυποβρυχιακής και αντιαεροπορικής προστασίας νηοπομπών ενώ βύθισε ένα ιαπωνικό υποβρύχιο όπως και έτερο πλοίο των Ιαπώνων.

Του απονεμήθηκαν δεκατρείς σταυροί μάχης όπως και άλλα παράσημα στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το 1958 το πλοίο παραχωρήθηκε στο τότε Ελληνικό Βασιλικό Ναυτικό αφού εκσυγχρονίστηκε στα ναυπηγεία Long Beach της Καλιφόρνιας μαζί με τρία ίδιου τύπου, μια παραχώρηση που είχε γίνει στο πλαίσιο αμοιβαίας βοήθειας ΗΠΑ – Ελλάδας.

Στις 25 Μαΐου του 1973, με κυβερνήτη τον Νικόλαο Παππά, ενώ συμμετείχε σε άσκηση του NATO, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την δικτατορία της Ελλάδας στασίασε και αγκυροβόλησε στο Φιουμιτσίνο της Ιταλίας, και ο κυβερνήτης του παρέδωσε τα καθήκοντά του στον ύπαρχο του πλοίου και ζήτησε πολιτικό άσυλο στην Ιταλία για να μεταβεί στη σύνοδο του ΝΑΤΟ στην Κοπεγχάγη και να αποκαλύψει την έκταση του κινήματος του ναυτικού που η χούντα αποκαλούσε «κίνημα οπερέτα τριών αποστράτων και δύο εν ενεργεία». Τον κυβερνήτη ακολούθησαν 30 μόνιμα στελέχη και το πλοίο επέστρεψε στην άσκηση του ΝΑΤΟ και, με το τέλος της, στην Ελλάδα.

Κλείσιμο

Το πλοίο που χτίστηκε από 3.050 τόνους ατσάλι πέρα από τον μακρινό Ειρηνικό Ωκεανό αποτέλεσα ένα σημαντικό πλοίο για το ΠΝ στο σκληρό ελληνικό Αιγαίο. Παροπλίσθηκε στις 26 Φεβρουαρίου 1991 ενώ ήταν το 1994 όταν χαρακτηρίστηκε ως Μουσείο Αντιδικτατορικού Αγώνα (Μ.Α.Α). Σήμερα υπάρχουν μόλις τέσσερα πλοία του τύπου από τα 175 του τύπου που είχαν ναυπηγηθεί σε όλο τον κόσμο. Το αντιτορπιλικό «Βέλος» είχε δέσει στο ανατολικό τμήμα της παραλίας της Θεσσαλονίκης τον Σεπτέμβριου του 2019 και η υποδοχή των πολιτών είχε επίσημα ξεκινήσει Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου ενώ μέχρι σήμερα ο αριθμός των επισκεπτών που δέχτηκε στη Θεσσαλονίκη ξεπερνά τους 250.000.

Ειδήσεις σήμερα

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ