«Ου φονεύσεις» Πόσο κοστίζει η ανθρώπινη ζωή; (Γράφει η Ξανθίππη Αγρέλλη)

25
1836
Ψαλίδι / Άγ. Γαβριήλ / Εξοχή, Κως

‘Ου φονεύσεις’   Πόσο κοστίζει η ανθρώπινη ζωή;

(Γράφει η Ξανθίππη Αγρέλλη)  20/6/2021

Ανυπολόγιστη για τον Δημιουργό της  η ζωή,  ανεκτίμητη για την Δικαιοσύνη των ανθρώπων. Όταν ο  Δημιουργός του Σύμπαντος, σύμφωνα με την Ιερά Βίβλο, παρέδωσε στο Όρος Σινά στον Μωυσή, τις Δέκα Εντολές περιέλαβε και το ‘Ου φονεύσεις’. Αυτή  η εντολή βρίσκεται στην όγδοη σειρά στην ‘ Έξοδο’ και στην έκτη σειρά στο ‘Δευτερονόμιον’, σύμφωνα με την μετάφραση των ‘Εβδομήκοντα’.  Μεγάλη  σημασία  έχουν οι Δέκα Εντολές, κατά την έξοδο των Ιουδαίων του λαού του Ισραήλ , από την βασανιστική σκλαβιά των Αιγυπτίων Φαραώ.    Αποτελούν δε  κώδικα ηθικής, για τις βασικές αρχές  στην Θρησκευτική, κοινωνική και οικογενειακή οργάνωση των ανθρώπων και  είναι  οι βάσεις  του Ιουδαϊσμού και του Χριστιανισμού. Μαζί δε και με την Ενδεκάτη Νέα Εντολή, το ‘Αγαπάτε Αλλήλους’, που δίδαξε   ο  Ιησούς  Χριστός.  Διότι  η Αγάπη αποτρέπει τον άνθρωπο, από κάθε  κακόβουλη και  εγκληματική πράξη και εφαρμόζει  τις Δέκα  Εντολές.   Όλες  οι Θρησκείες, όλες οι νομοθεσίες της Πολιτείας,  Συνταγματικές και ηθικές,  προστατεύουν την ανθρώπινη ζωή.  Πόσο  πολύτιμη είναι;   Και εμείς  την αφαιρούμε  επειδή πέντε λεπτά κακής διαχείρισης του θυμού μας, της ανεξέλεγκτης οργής, μας οδηγεί στην αφαίρεση της ανθρώπινης  ζωής και  εμάς στην μακρόχρονη στέρηση της ελευθερίας μας.  Αλήθεια, πόσο αξίζει η ανθρωπινή ζωή στις  μέρες μας; Αρκετά   εκατομμύρια αποζημίωση,   μερικά  χρυσοφόρα ασφάλιστρα, αλλά   και πάρα πολλά  χρόνια τιμωρίας στην φυλακή.  Όταν από μια στιγμιαία έκρηξη κτητικού ερωτικού  πάθους,   παθολογικής  ζήλειας,   αρρωστημένου εγωκεντρισμού, στερούμε ξαφνικά τη ζωή των άλλων και φυσικά την δική μας ελευθερία, τι κερδίζουμε;    Ο  πατριαρχικός,  κτητικός χαρακτήρας, κυρίως συζύγων, πατεράδων και αδελφών, πολλές φορές αποδεικνύεται μοιραίος και καταλήγει σε εγκληματικές συμπεριφορές και ανεπανόρθωτες   πράξεις φονικών.                                                                Αλλά  φόνος δεν είναι  και όταν εγκαταλείπουμε στην τύχη τους ,νεογέννητα ανεπιθύμητα, εξώγαμα παιδάκια, αφήνοντας τα αβοήθητα  να πεθάνουν; Δε ν  είναι εγκληματικό όταν βομβαρδίζουμε ανελέητα, άμαχο πληθυσμό με παιδιά και ηλικιωμένους, σε εμφύλιες η άλλες εχθρικές συρράξεις; Για να μην αναφερθούμε σε σκοτωμούς, εξαιτίας φυλετικών, πολιτικών ή Θρησκευτικών διακρίσεων.  Όταν  για λίγα μέτρα περιουσιακής κληρονομίας,  αδελφός σκοτώνει τον αδελφό του, όπως ο Κάιν με τον Άβελ,  στην πρώτη δολοφονία της  Παλαιάς  Διαθήκης; Όταν   λύνουμε τις διαφορές μας, αντί με την συζήτηση, με σκοτωμούς; Όταν  για ασήμαντες αφορμές, όπως για ένα απλό παρκάρισμα, για μια παρεξήγηση, μαχαιρωνόμαστε ή πυροβολούμε ο ένας τον άλλον; Όταν   για το χατίρι ενός άνδρα ή μιας γυναικάς, καταφεύγουμε με ευκολία στο φονικό; Όταν εισβάλουμε  σε σπίτια  και μαγαζιά, βιάζουμε, βασανίζουμε,  ληστεύουμε και τέλος σκοτώνουμε αθώους συνανθρώπους μας; Όταν  είμαστε εριστικοί, αντικοινωνικοί χαρακτήρες, επιθετικοί, εγωπαθείς, εγωκεντρικοί και ευέξαπτοι, στις  μεταξύ μας ανθρώπινες σχέσεις, είτε αυτές είναι ερωτικές ,συζυγικές, οικογενειακές, συγγενικές, γειτονικές, φιλικές κλπ; Πόσο  δύσκολες και περίπλοκες είναι οι ανθρώπινες   σχέσεις και πόσο  εύκολα πέντε λεπτά οργής εν βρασμό ψυχής, μας οδηγούν μια ζωή στην φυλακή και παλιότερα στην εσχάτη των ποινών; Όταν  το εξαρτημένο παιδί απερίσκεπτα σκοτώνει τους γέρους γονείς ή  παππούδες του; Όταν  στο μοίρασμα των περιουσιών, γίνονται τόσα φρικτά  φονικά; Όλα αυτά δεν αποδεικνύουν τον εκφυλισμό της κοινωνικής ηθικής, γραπτής και άγραφης; Πόσο   φυλλοροεί η ηθική και η συνείδηση, η σωστή κρίση και η λογική βούληση των ανθρώπων, όταν τις κυριεύει το ασίγαστο πάθος, ο εγωισμός,  το μίσος και η εκδίκηση;                                                                                                     Από  καταβολής κόσμου όπως αναφερθήκαμε  στον αδελφοκτόνο Κάιν προς τον Άβελ, τα φονικά δεν σταματούν.  Καθημερινά  πληροφορούμεθα  συγκλονιστικά ειδεχθή εγκλήματα,  από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και κοινωνικής δικτύωσης. Ούτε  η θανατική ποινή, ούτε τα ισόβια, κατέφεραν να αποτρέψουν τους στυγνούς δολοφόνους,  που καθ’  ομολογία ή με αδιάσειστα στοιχεία, αφαίρεσαν  τη ζωή  πρώην αγαπημένων, ερωτικών συντρόφων, συζύγων,  αδελφών, φίλων, συγγενών και  γειτόνων τους, για χίλιες δυο αιτίες και διενέξεις,   χωρίς ποτέ να δείξουν έλεος και  συγχώρηση ή να δώσουν τόπο στην οργή.                                                     Κάνοντας την ανατομία ενός εγκλήματος, διαπιστώνουμε ότι  λίγο πολύ όλα μοιάζουν μεταξύ τους και  μόνο οι πρωταγωνιστές αλλάζουν. Τα  ίδια κίνητρα, οι  ίδιες αίτιες,  η πρόκληση, οι τσακωμοί, το προσωπικό συμφέρον, τα ψέματα  η απόκρυψη, η συγκάλυψη,  οι δικαιολογίες και το φρικτό τέλος. Όμως,   διαφέρει η τιμωρία από λαό σε λαό. Σε   πολλά μέρη του κόσμου, επιστρέφουν στον θύτη ό, τι  έκανε στο θύμα,  δηλ ξεπληρώνουν το φονικό με την δική του αφαίρεση ζωής.  Κάτι  που παραπέμπει, σε ‘οφθαλμό, αντί οφθαλμού’ και σε ‘οδόντα, αντί οδόντος’ ή ακόμη ‘μάχαιρα έδωσες, μάχαιρα θα λάβεις’.                                                                                                   Στα  προηγμένα πολιτισμένα κράτη, η εκτέλεση στην ειρκτή, δηλ η εσχάτη των ποινών, έχει σχεδόν καταργηθεί. Αντικαταστάθηκε  με τα ισόβια ή την πολυετή κράτηση στις φυλακές και την ουσιαστική στέρηση της προσωπικής ελευθερίας, των εγκληματιών.                                                                                    Όμως, κανένα έγκλημα δεν είναι ‘τέλειο.’ Στις  λεπτομέρειες κρύβεται το μυστικό, στα λάθη οι  αποκαλύψεις. Όπως  γράφει ο Ρώσος συγγραφέας Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι (1821-1881) στο μυθιστόρημα του ‘Έγκλημα και τιμωρία’ (1866), που ανέσυρε  τα γεγονότα  από τα Αστυνομικά και εγκληματολογικά,  χρονικά της  πατρίδας του, ο φτωχός φοιτητής λήστεψε και σκότωσε την ανυποψίαστη, ευκατάστατη ηλικιωμένη και πλούσια σπιτονοικοκυρά του.                                                 Αλλά οι Ερινύες, οι Τύψεις, της Αρχαίας Ελληνικής μυθολογίας   και το βάρος του φρικτού φονικού, τον πρόδωσαν μέχρι που παραδόθηκε και ομολόγησε.  Διότι   ‘Έστι  δίκης οφθαλμός ός τα πανθ’ ορά’.  ‘Υπάρχει  το μάτι της  Δικαιοσύνης, που βλέπει τα πάντα’ κατά τον φιλόσοφο Μένανδρο(342-292 μ Χ).                                                                                            Όλες οι Θρησκείες του κόσμου, πρεσβεύουν την ειρηνική συμβίωση και προστατεύουν  την ανθρώπινη πολύτιμη ζωή. Ευαγγελίζονται  την αγάπη, την αδελφοσύνη, την  συμπόνια, την συγγνώμη και την ομαλή συμβίωση μεταξύ των ανθρώπων. Όμως  πόσο ακούστηκαν οι παραινέσεις και πόσο εφαρμόστηκαν,  οι σοφές συμβουλές τους;  Αντί   να ελαττώνονται τα εγκλήματα,   αυξάνονται σε όλα τα μέρη του κόσμου, σε όλες τις φυλές και  τις Θρησκευτικές ομάδες της Γης.  Ανεξάρτητα,  αν  οι θύτες είναι  μορφωμένοι ή  σύγχρονα εκπαιδευμένοι και πολιτισμένοι. Γιατί  ο άνθρωπος,  αδυνατεί να τιθασέψει το θεριό που κρύβει μέσα του. Έτσι  στον κατάλληλο χρόνο, στις ανάλογες συνθήκες, δεν μπορεί  να διαχειριστεί την οργή και τον κακό εαυτό του.  Βράζε ι το μίσος στην ψυχή του, θολώνει το μυαλό του, υποχωρεί η λογική και αφαιρεί τη ζωή από το άτυχο θύμα του. Αναντικατάστατη  η  ζωή ως το πολυτιμότερο Θείο δώρο, την οποία ο άνθρωπος ως ευφυέστατο δημιούργημα,  αν και προσέγγισε το Φεγγάρι και τους γύρω πλανήτες, δεν την εκτιμά ως αξία, δεν την ζυγίζει,  δεν την μετρά και   δεν την συγκρίνει  με την δική του.                       Γιατί  ο  άνθρωπος σύμφωνα με την Πλατωνική Φιλοσοφική Σχολή  (427-347 μΧ), είναι ικανός, για ‘τα βέλτιστα και για τα χείριστα’, για ‘τα μείζονα και για τα ελάσσονα’.  Δηλ για ‘τα καλύτερα και για τα χειρότερα’, για’ τα μεγαλύτερα και για τα μικρότερα’.                                                                                                                                               Τα ζώα στην ζούγκλα,  σκοτώνουν για να φάνε και  να επιβιώσουν ή  για να ζευγαρώσουν και να πολλαπλασιαστούν, σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους.                                                    Ο άνθρωπος, ανέπτυξε πολιτισμό δυσανάλογο με τα θηριώδη ένστικτα του. Για  αυτό και τις μεγάλες ανακαλύψεις του, τις χρησιμοποιεί όχι μόνο προς το κοινωνικό όφελος, αλλά και προς την εξόντωση του.’ Ου φονεύσεις.’  Θανάσιμο  αμάρτημα που σκοτώνει την ψυχή, σύμφωνα με την Χριστιανική Ορθόδοξο πίστη. Ωστόσο  οι παρορμητικοί άνθρωποι, αδυνατούν  να εφαρμόσουν το ‘Ου φονεύσεις’, γεμίζοντας καθημερινά τις σελίδες της ιστορίας και της έντυπης ενημέρωσης,  του ποινικού μητρώου, των Αστυνομικών χρονικών, καθώς και τις αίθουσες της Δικαιοσύνης, με φονικά και λοιπά ειδεχθή εγκλήματα.                                                                      Κρίμα, γιατί  ‘ως  χαρίεν εστ’ άνθρωπος όταν άνθρωπος η’. ‘Πόσο  χαριτωμένος είναι ο άνθρωπος,  όταν  είναι πραγματικά άνθρωπος’ . Μένανδρος (342-292 π.Χ.)

Ξανθίππη Αγρέλλη       (20/6/2021)

25 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εδώ το πολύ να βγει σε 16 χρόνια και μετά θα τρέχει στο Άγιον Όρος ,η σε καμία Μονή να διατρανώνει πόσο άλλαξε με την αγάπη,πόσο τον Βοήθησε η πίστη,ο Γέροντας ,θα ανεβάσει στα δίκτυα και μερικές εικόνες που θα τον δείχνουν να εξομολογείται,όπως όλοι οι Κακουργηματίες, έμποροι, κλέφτες,που βρίσκουν απάγγειο στην Εκκλησία.

  2. δοκιμάστηκε απ τον Θεό,σκοτώνοντας τον ιό του,ενώ δεν το είχαν σε πολύ να θυσιάζουν τους πρωτότοκους γιους, όπως ο Δαβίδ και τόσοι άλλοι…και μιας και μιλάμε για θανάσιμα αμαρτήματα,στην ιστορία θα μείνουν τα Βασανιστήρια της Χούντας ,που τελούνταν κάτω απ’ την εικόνα του Κυρίου που μαρτυρούσε στον Σταυρό.
    Αφήνω κατά μέρος την αγνόηση του πόνου που πέρασαν και περνούν εκατομμύρια αλλά πλάσματα που μοιραζόμαστε τον πλανήτη…
    Αν είχε έναν ιό ο Δοκιμαζόμενος απ τον Θεό του,η αξία πιστεύω της αξίας της ζωής του ‘σφαγείου’ θα ήταν παραπάνω…το πόσο δεν καθορίζεται…ούτε Βαρβάκειος η Παλαιά Διαθήκη…τα τσιγκέλια λείπανε.

    • Αν ο Θεός ήθελε από τον Αβραάμ να σκοτωση τον «ιό» του καλά έκανε. Και αν ήταν μάλιστα ο «ιός» του covid 19 ακόμα καλύτερα. Τώρα από οτι γνωρίζω είχε ο Αβραάμ έναν ΥΙΟ τον Ισαάκ που ήθελε να τον θυσιάσει με εντολή ΘΕΟΥ. ΡΕΕΕΕ ΣΥΝΕΛΘΕΤΕ. Με τα παραμύθια αυτά προσδιδουμε στον Θεό ρόλο ΣΑΔΙΣΤΗ. Ποιος Θεός θέλει να παιδεψη εναν πατέρα η μάνα για να αποδειχθη μια πίστη. ΝΤΡΟΠΗ. Ανθρώπινα τερτιπια. Όσο για την χούντα μάλλον έχεις ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Εδώ στο όνομα του ΧΡΙΣΤΟΥ οι σταυροφόροι κάψανε την ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ και σφαξανε ΓΥΝΑΙΚΟΠΑΙΔΑ στη ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ. Και κριμας που ο ΣΑΛΑΝΤΙΝ ο ΜΕΓΑΛΟΚΑΡΔΟΣ φάνηκε πολύ ανώτερος και την σκαπουλαρανε κάτι κατ’ονομα χριστιανοί. Και τελειώνοντας το ΑΓΑΠΑΤΕ ΑΛΛΗΛΟΥΣ δεν είναι η 11η εντολή. Απλά ΑΝΤΙΚΑΤΕΣΤΗΣΕ τον ΜΩΣΑΙΚΟ ΝΟΜΟ. Τόσο απλά.

      • Άντε σαχλαμάρα που θα μας πεις για την χούντα και το Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια και τις σταυροφορίες

        Η Παλαιά Διαθήκη είχε τα πιο αλλοπρόσαλλα και αντιφατικά μηνύματα για κούτσουρα .
        Τι ανακατεύεις τον convid,o Θεός δεν θέλει να παιδέψει κανένα πλάσμα του, οι υπηρετούντες Αυτόν τα παράφρασαν. Μιλώ για τις κουρούνες του Μεσαίωνα.

        • Μάλλον δεν γνωρίζεις να διαβάζεις. Ξαναδιάβασε το. Και διάβασε και το προηγούμενο άρθρο περί «ιού».

      • Το ξύλο ήταν ένα από τα βασικότερα συστατικά της εκπαίδευσης στη δικτατορία. Κάθε Σεπτέμβριο, με το που άνοιγαν τα σχολεία, η Κυρία μας ανέθετε να της φέρουμε ο καθένας από μια βέργα. Κλαδιά, βίτσες, ξύλα γέμιζαν την έδρα της, υλικά που θα αποτελούσαν τα όπλα της για να μας ‘’κάνει ανθρώπους’’, όπως χαρακτηριστικά μας έλεγε.
        Άλλη αγαπημένη μέθοδος των δασκάλων μας στο Δημοτικό τα χρόνια της χούντας ήταν το περίφημο στρίψιμο του αυτιού.
        Το απόλυτο όπλο όμως του κυρίου-Παπαδόπουλου ήταν οι σφαλιάρες. Πω πω εκείνες οι σφαλιάρες…
        Καὶ περιῆγεν ὅλην τὴν Γαλιλαίαν ὁ ᾿Ιησοῦς διδάσκων ἐν ταῖς συναγωγαῖς αὐτῶν καὶ κηρύσσων τὸ εὐαγγέλιον τῆς βασιλείας καὶ θεραπεύων πᾶσαν νόσον καὶ πᾶσαν μαλακίαν ἐν τῷ λαῷ.

        • …ήταν πολύ πιο πριν από την χούντα. Δεκαετία πριν. Το στρίψιμο των αυτιών το σακατεμα των χεριών από την βίτσα με τα παγωμένα δάχτυλα από το χειμωνιάτικο κρύο το θυμάμαι από το 1960 και θα μου μείνει αξέχαστο. Και αν παραπονιομαστε και στους γονείς μας τις τρώγαμε και από αυτούς. ΩΡΑΙΑ ΑΞΕΧΑΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ.

      • βιβλίο του Ρόμπερτ Γκρέιβς και του Ραφαέλ Πατάι «Εβραϊκοί μύθοι» (μετάφραση Στέφανος Ροζάνης, εκδ. Υψιλον, 1991).

        «η θυσία των πρωτότοκων γιων ήταν συνηθισμένη στην Παλαιστίνη, και την τελούσαν Μωαβίτες, Αμμωνίτες, Αραμαίοι και Εβραίοι («Ο Σολομών εισήγαγε στην Ιερουσαλήμ τη λατρεία του Μελχόλ και του Χαμώς, στους οποίους προσέφεραν ολοκαύτωμα παιδιά στην Κοιλάδα του Ταφέθ, την επονομαζόμενη Γέεννα»), και θα δει ότι «η επιχειρηθείσα από τον Αβραάμ θυσία του Ισαάκ έχει παράλληλο στην ελληνική μυθολογία, στον Κάδμειο μύθο του Αθάμαντα και του Φρίξου».
        Ου ..ακίζεσαι…

      • «Όταν ο Κύριος σάς φέρει στη χώρα των Χαναναίων και σας τη δώσει, όπως το ορκίστηκε σ’ εσάς και στους προγόνους σας, θ’ αφιερώνετε σ’ αυτόν κάθε αρσενικό που γεννιέται πρώτο. Κάθε πρωτογέννητο αρσενικό ζώο απ’ τα κοπάδια σας θα ανήκει στον Κύριο. Κάθε πρωτογέννητο πουλάρι, όμως, θα το εξαγοράζετε με ένα αρνί ή μ’ ένα κατσίκι. Αν δεν θέλετε να το εξαγοράσετε, πρέπει να του σπάσετε το σβέρκο. Επίσης κάθε πρωτότοκο γιο σας θα τον εξαγοράζετε. Αν κάποτε σας ρωτήσουν τα παιδιά σας τι σημαίνει αυτό, θα τους απαντήσετε: “Ο Κύριος μάς έβγαλε από την Αίγυπτο, τον τόπο της δουλείας, με δυναμικές ενέργειες. Όταν ο Φαραώ αρνιόταν πεισματικά να μας αφήσει να φύγουμε, ο Κύριος θανάτωσε όλα τα πρωτότοκα στην Αίγυπτο, ανθρώπους και ζώα. Αυτός είναι ο λόγος που θυσιάζουμε κάθε πρωτογέννητο αρσενικό ζώο κι εξαγοράζουμε κάθε πρωτότοκο γιο μας”.
        (Έξοδος κεφ. 13, στ. 11-15)

        «… για κάθε πρωτότοκο ανθρώπου θα καταβάλης στον ναόν το καθοριζόμενον χρήμα.» [Δηλαδή θα το εξαγοράσεις για να μη θυσιαστεί.]
        (Έξοδος κεφ. 13, στ. 13)
        Όταν σταματήσεις να …κίζεσαι,θα καταλάβεις τα εδάφια.

      • Για τον ‘ιό’ που ειρωνεύεσαι ,ποστάρω από μέρος ορεινό που δεν πιάνει ίντερνετ… οπότε να χρησιμοποιείς το μυαλό σου για να καταλάβεις το νόημα και να διαβάσεις εγκυρότερες πηγές.

        • Ρε μας δουλεύεις η δουλεύεις τον εαυτό σου? Ιε !!!

      • Εκεί κόλλησες λόγω ελλείψεως επιχειρημάτων…ποιος είπε νότο με τον συνεχή …νισμό ,δεν έχεις καμία επίπτωση….

  3. Και πάλι τα θερμά μου συγχαρητήρια, Ξανθίππη. Για τα κείμενα σου έχω πει την άποψή μου.
    Παραθέτω ένα μικρό απόσπασμα από δικό μου κείμενο. Μοιάζει λίγο σαν μια συνέχεια, σαν μια άλλη οπτική στο τόσο σοβαρό αυτό θέμα (της ανθρώπινης ζωής).

    Ε, υποψήφιοι συζυγοκτόνοι! Υπάρχει και το συναινετικό διαζύγιο, το ξέρετε;

    […] Για να συνοψίσουμε. Πάει η εποχή που η ασυμφωνία χαρακτήρων οδηγούσε στη βία ή στην … καραμπίνα. Ο πολιτισμός της εποχής μας απαιτεί, αφήνοντας στην άκρη προκαταλήψεις, και θεωρίες του στυλ «τι θα πει ο κόσμος αν χωρίσω», εάν μια συζυγική σχέση είναι τοξική για το καλό των συζύγων, ακόμη περισσότερο εάν υπάρχουν σε αυτή και παιδιά, να οδηγείται στο συναινετικό διαζύγιο παρά στο «εσύ στον τάφο και εγώ στη φυλακή»!

    https://tokinitro.blogspot.com/2021/06/blog-post.html

  4. Μετά τον όρο «γυναικοκτονία» πρέπει να υιοθετηθεί και ο όρος Eλληνοκτονία για κάθε φόνο από αλλοδαπό

  5. Προς βασικά….Ευχαριστω για το σχόλιο αλλά ο ίδιος ο Χριστός είπε νέα εντολή σας δίνω να αγαπάτε αλλήλους .ονομάστηκε ενδέκατη και φυσικά αντικατέστησε τον Μωσαϊκό νόμο όπως σωστά το αναφέρετε.

  6. Προς Βασίλη Καρδίτσα. Ευχαριστώ για γα θετικά σσς λόγια και ανταποδιδω. Πράγματι Συμφωνώ ότι η συζήτηση και το συναινετικό διαζύγιο είναι η λύση. Απο το να μοιράζουν πόνο και δυστυχία γύρω τους οι εμπλεκόμενοι.

  7. https://www.pemptousia.gr/2013/02/apantisis-stis-katigories-enantion/
    Άγιος Παισιος: Δεν ήταν ο νόμος εκείνος βάρβαρος, αλλά η γενιά εκείνη ήταν βάρβαρη.
    https://www.impantokratoros.gr/agpaisios-pd-timoria.el.aspx
    https://www.impantokratoros.gr/erothmatologio-palaia_diathikh.el.aspx

  8. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές πάντως, το Μαξίμου δρομολογεί μία σειρά από ευεργετικές αλλαγές στον ποινικό κώδικα, για τις οποίες δεν μιλά κανείς πληρωμένος κοντυλοφόρος των ΜΜΕ.
    Αναλυτικά:
    -Επιτρέπεται εκ νέου το κυνήγι μαγισσών με εξαίρεση τις περιόδους αναπαραγωγής τους
    -Επιβάλλονται πρόστιμα για όσους ματιάζουν κακόβουλα τρίτους – εξαιρούνται μόνο όσοι ματιάζουν καλόβουλα συγγενείς τους μέχρι τρίτου βαθμού, από υπερβολική αγάπη ή ειλικρινή θαυμασμό (θείες, γιαγιάδες κλπ)
    -Το βιβλίο του Νίκου Καζαντζάκη «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται» θα αφαιρεθεί από όλες τις δημόσιες βιβλιοθήκες και η ανάγνωσή του θα επιτρέπεται πλέον μόνο σε υπαίθριους χώρους

  9. την εισβολή των Τούρκων στο Αφριν ,ευλόγησε το αίμα αμάχων απ τους εισβολείς.
    Πες μου ποια Οικουμενικός Αρχιποιμέναςθα ευλογούσε σφαγές , καταστρατηγώντας το Ου φονεύσεις.
    Σε πληροφορώ ότι σε σχολείο της Βόρειας Ευρώπης οι Καθολικοί ντρέπονταν να τον
    σχολιάσουν στις τάξεις..
    Από κει να καταλάβεις τις …..κίες που λέτε ευλογώντας τον… Μεσαίωνα.
    Άντε ..στον Αβραάμ, γκάου
    https://www.gr-news.de/tin-evlogia-vartholomaiou-epemvasi-tis-tourkias-sto-afrin/

  10. πάρε τα κουβαδάκια και τράβα να παίξεις παραλία, βλάκα..οι ρίμες σε μάραναν… έχεις ψωνισμένο ιό μεγαλομανίας..

  11. Ζούμε στη χώρα που οι σατανιστές της Παλλήνης πχ είναι όλοι έξω, ελεύθεροι!
    Ποιος παίρνει αυτές τις αποφάσεις, ποιος υπογράφει αυτά τα κ…χαρτα, ποιος μετατρέπει τη δικαστική εξουσία σε ιερόδουλη του εγκλήματος, ποιος έχει κυριολεκτικά ξεσκίσει το κοινό περί δικαίου αίσθημα?

  12. Αυτοί που πουλάνε.. Τα εμβόλια.. Με αντάλλαγμα 30 αργύρια.. Τόσο κοστίζει η ζωή μας

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ