Η Ελλάδα είναι «Πίσω» στη διαχείριση απορριμμάτων με ανακύκλωση κάτω από 20% και ταφή στο 80%
Στο επίκεντρο του παγκόσμιου επιστημονικού ενδιαφέροντος για το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη βρίσκεται η Κως, η οποία φιλοξενεί το Παγκόσμιο Συνέδριο Κυκλικής Οικονομίας. Πρόκειται για μια κορυφαία διοργάνωση διεθνούς βεληνεκούς, στην οποία συμμετέχουν περίπου χίλιοι σύνεδροι από εκατό χώρες και από τις πέντε ηπείρους, καθώς και εκπρόσωποι των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων από ολόκληρη την Ελλάδα.Η Έπαρχος Κω-Νισύρου, Ντίνα Σβύνου, σε δηλώσεις της εξέφρασε την ικανοποίησή της για τη φιλοξενία του συνεδρίου, υπογραμμίζοντας την άριστη συνεργασία με την καθηγήτρια του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, Μαρία Λοϊζίδου. Η κυρία Σβύνου επεσήμανε ότι η Περιφέρεια Νοτίου Aιγαίου δίνει σταθερά μεγάλη βαρύτητα στη βιώσιμη ανάπτυξη, φέρνοντας ως παράδειγμα τη Χάλκη και την Τήλο που έχουν μετασχηματιστεί ολιστικά σε πράσινους προορισμούς. Παράλληλα, ανακοίνωσε μια πολύ μεγάλη επένδυση ύψους 110 εκατομμυρίων ευρώ για τη δημιουργία εργοστασίου επεξεργασίας ανακυκλώσιμων υλικών στον ήδη αδειοδοτημένο ΧΥΤΑ της Κω, καθώς και την έναρξη ενός νέου προγράμματος σε συνεργασία με μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες του νησιού και τον Περιφερειάρχη Γιώργο Χατζημάρκο, με στόχο την καταγραφή και τη μείωση των οργανικών απορριμμάτων.Από την πλευρά της, η καθηγήτρια του ΕΜΠ, Μαρία Λοϊζίδου, εξήγησε ότι η Κως επιλέχθηκε ως ο 13ος σταθμός του συνεδρίου λόγω των εξαιρετικών υποδομών της αλλά και της άμεσης στήριξης από το Επαρχείο. Η κυρία Λοϊζίδου έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση της διαχείρισης απορριμμάτων στην Ελλάδα, παρουσιάζοντας μετρήσιμα στοιχεία που δείχνουν ότι η χώρα υπολείπεται των ευρωπαϊκών στόχων. Συγκεκριμένα, η ανακύκλωση βρίσκεται κάτω από το 20% έναντι του στόχου για 50% το 2025, ενώ η ταφή των απορριμμάτων αγγίζει το 80% τη στιγμή που ο στόχος για το 2030 είναι η μείωσή της στο 10%.Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο γεγονός ότι τα βιοαπόβλητα, δηλαδή τα υπολείμματα τροφών, αποτελούν το 45% του συνολικού όγκου των απορριμμάτων. Η κυρία Λοϊζίδου τόνισε την ανάγκη μείωσης αυτού του ποσοστού, εστιάζοντας κυρίως στους μεγάλους παραγωγούς του τουριστικού κλάδου και σημειώνοντας ότι η σπατάλη τροφίμων, που συχνά ευνοείται από μοντέλα όπως το all-inclusive, έχει τεράστιο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Στο συνέδριο δίνουν επίσης το «παρών» εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, Μανώλης Γραφάκος, η παρουσία του οποίου σηματοδοτεί τη διαρκή προσπάθεια της πολιτείας για τη δρομολόγηση σύγχρονων έργων και την αποφυγή των ευρωπαϊκών προστίμων.https://youtu.be/JptPA3Ixy3w
Πηγη: https://www.kostv.gr












