Αρχική Ειδήσεις Εν Δωδεκανήσω Την εξαίρεση της ΡΟΔΑ από το νομοσχέδιο που εισηγείται στη Βουλή ο...

Την εξαίρεση της ΡΟΔΑ από το νομοσχέδιο που εισηγείται στη Βουλή ο Ηλίας Καματερός ζήτησε ο Δήμαρχος Ρόδου | Καματερός: η νησιωτική πολιτική είναι δικαίωμα και όχι φιλανθρωπία

1
624

Με το βουλευτή Δωδεκανήσου Ηλία Καμετερό είχε συνεργασία στο Δημαρχείο ο δήμαρχος Ρόδου Φώτης Χατζηδιάκος, εξετάζοντας θέματα κοινού ενδιαφέροντος.

Μεταξύ αυτών και σε συνέχεια της συνάντησής του στην Αθήνα με τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών Αθανάσιο Βούρδα τον οποίο επισκέφτηκε μαζί με μέλη της Διοίκησης της ΡΟΔΑ, ο δήμαρχος πραγματοποίησε σήμερα (Πέμπτη) σύσκεψη στο Δημαρχείο προκειμένου να ενημερώσει τον βουλευτή Δωδεκανήσου για θέματα που αφορούν τη Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών του Δήμου Ρόδου.

Ο κ. Καματερός που συνοδευόταν από το Γραμματέα του ΣΥΡΙΖΑ Αντώνη Αποστολίδη είναι εισηγητής του νομοσχεδίου που θα συζητηθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή και αφορά τον επανακαθορισμό των αστικών συγκοινωνιών σε όλη την Ελλάδα πλην Περιφέρειας Αττικής και Θεσσαλονίκης.

Ο δήμαρχος ζήτησε από τον κ. Καματερό να υπερασπιστεί τα συμφέροντα της Δημοτικής Επιχείρησης, εισηγούμενος την εξαίρεσή της λόγω της ιδιαιτερότητας που παρουσιάζει η λειτουργία της σε νησιωτική περιοχή και εκ του γεγονότος ότι δεν επιβαρύνει οικονομικά τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά ούτε και τον προϋπολογισμό του Δήμου.

«Καταφέραμε, δήλωσε ο κ. Χατζηδιάκος τόσο η ΔΕΥΑΡ όσο και η ΡΟΔΑ να ξεπεράσουν τα προβλήματα που είχαν στο παρελθόν και να είναι υγιής οικονομικά επιχειρήσεις οι οποίες επενδύουν τα έσοδά τους σε έργα ενίσχυσής τους και εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών που προσφέρουν στον πολίτη».

 

 

Η ΡΟΔΑ τα τελευταία δύο χρόνια απέκτησε, με χρήματα του δικού της προϋπολογισμού, πέντε νέα λεωφορεία, εκσυγχρονίζοντας το στόλο της ενώ αναμένεται να παραλάβει δύο ακόμη ηλεκτροκίνητα. Επιπλέον με το πρόγραμμα leasing θα αποκτήσει άλλα 10 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία.

Ο κ. Καματερός δήλωσε ότι θα επιδιώξει τη θωράκιση της λειτουργίας των Δημοτικών Επιχειρήσεων της Ρόδου και της Κω για τις οποίες θα ληφθεί υπόψη η ιδιαιτερότητα της νησιωτικότητας.

Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο πρόεδρος των εργαζομένων στη ΡΟΔΑ Μανώλης Κοντουδάκης, ο εκπρόσωπος του Εργατικού Κέντρου Παναγιώτης Εγγλέζος, ο διευθυντής Φώτης Καραμανόλης και μέλη της διοίκησης της ΡΟΔΑ.

Καματερός: η νησιωτική πολιτική είναι δικαίωμα και όχι φιλανθρωπία

Καματερός: η νησιωτική πολιτική είναι δικαίωμα και όχι φιλανθρωπία

Στα τρέχοντα ζητήματα που απασχολούν τη Ρόδο και την περιοχή μας αναφέρθηκε, χθες, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Δημαρχείο, ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Ηλίας Καματερός, ο οποίος, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι η νησιωτική πολιτική είναι δικαίωμα και δεν πρέπει να είναι φιλανθρωπία.

Ο κ. Καματερός ήρθε στη Ρόδο για επίσκεψη εργασίας στο πλαίσιο περιοδείας που κάνει στα νησιά και, συνοδευόμενος από τον Γραμματέα της νομαρχιακής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ νότιας Δωδεκανήσου, Αντώνη Αποστολίδη και τον κ. Τάκη Μιχαηλίδη, είχε καταρχήν, συνάντηση με τον Περιφερειάρχη, Γιώργο Χατζημάρκο, και στη συνέχεια με τον Δήμαρχο, Φώτη Χατζηδιάκο.

Υδατοδρόμια-ΡΟΔΑ
Ένας λόγος παραπάνω γι’ αυτές τις συναντήσεις εργασίας με διάφορους φορείς, είναι ότι ο ίδιος είναι ο εισηγητής στο νομοσχέδιο που θα συζητηθεί στη Βουλή την ερχόμενη Τρίτη για τα υδατοδρόμια και τις αστικές συγκοινωνίες, το οποίο βέβαια ενδιαφέρει πολύ την περιοχή μας. Είπε, λοιπόν, ότι η Περιφέρεια έχει αναλάβει πρωτοβουλία και έχει φτιάξει μία ομάδα από είκοσι νησιά τα οποία θα προχωρήσουν στην κατασκευή υδατοδρομίων. Ωστόσο, υπάρχει μία νομοθεσία που δεν βοήθησε μέχρι τώρα επειδή υπήρχαν πάρα πολλές δυσκολίες στις αδειοδοτήσεις (σ.σ. περιβαλλοντικές, αρμοδιότητες Λιμεναρχείου, Πολιτικής αεροπορίας κτλ.).

Είπε, λοιπόν, ότι όλα αυτά τα λύνουν και το επιπλέον είναι ότι θέλουν να προστατέψουν τη δημόσια περιουσία και γι’ αυτό, με το νομοσχέδιο, “σπάνε” την άδεια για τα υδατοδρόμια, σε άδεια ίδρυσης και άδεια λειτουργίας.

Η άδεια ίδρυσης θα πηγαίνει αποκλειστικά σε φορείς του Δημοσίου (σ.σ. Δήμους, Περιφέρειες κτλ.) και αυτοί θα έχουν το δικαίωμα να διενεργούν διαγωνισμούς για να αναθέσουν σε οποιονδήποτε ιδιώτη, εταιρία κτλ. την εκμετάλλευση του υδατοδρομίου.

Για τις διαδικασίες που έχουν ήδη ξεκινήσει, όπως από την Περιφέρεια, είπε ότι προβλέπεται μεταβατική περίοδος για την προσαρμογή στο νέο καθεστώς.

Κληθείς, ο κ. Καματερός να σχολιάσει την απογοήτευση που εξέφρασε πρόσφατα ο Περιφερειάρχης για την απόρριψη όλων των προτάσεων που είχε καταθέσει η Περιφέρεια και την εκτίμησή του ότι αυτό που θα προκύψει δεν θα είναι λειτουργικό, είπε ότι η συζήτησή τους έγινε σε καλό κλίμα και συμφώνησαν ότι, ναι μεν, δεν πέρασαν οι προτάσεις της Περιφέρειας, εκτίμησαν όμως ότι αυτές οι αλλαγές που προτείνει δεν είναι τόσο σημαντικές αλλά αφορούν σε επιμέρους λεπτομέρειες που μπορούν να τις δουν και περιμένει τις τελικές προτάσεις τους πάνω σε τρία ζητήματα που θα προσπαθήσουν να βελτιώσουν. Είπε, ακόμη, ότι η αρχική αντίθεση του Περιφερειάρχη ήταν υπερβολική, με την έννοια ότι δεν είναι αντίθετος στο νομοσχέδιο συνολικά αλλά σε κάποιες επιμέρους βελτιώσεις που μπορούν να γίνουν και σε ζητήματα που δεν είναι καθοριστικά.

Όπως είπε, το σημαντικό, που είναι να μην καθυστερήσει αυτή η διαδικασία που έχει ξεκινήσει η Περιφέρεια, το καλύπτουν και δεν θα χρειαστεί να ξαναγυρίσει πίσω και να κάνει όλες τις ενέργειες από την αρχή.

Για τη ΡΟΔΑ
Στο δεύτερο κεφάλαιο του νομοσχεδίου υπάρχει ρύθμιση για τις αστικές συγκοινωνίες και έχουν εκφραστεί ανησυχίες ότι ανοίγει η πόρτα για να χάσει η ΡΟΔΑ αλλά και η αντίστοιχη δημοτική επιχείρηση στην Κω, συγκοινωνιακό έργο. Υπενθυμίζεται ότι, σε δηλώσεις του πρόσφατα από τη Ρόδο, ο συμπατριώτης μας αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός, ήταν καθησυχαστικός.

Το ίδιο, χθες, και ο κ. Καματερός ο οποίος είπε ότι, εμείς εδώ, έχουμε την ιδιαιτερότητα ότι οι μόνες δημοτικές συγκοινωνιακές επιχειρήσεις για τις αστικές συγκοινωνίες σε όλη την Ελλάδα είναι στη Ρόδο και την Κω και θέλουν να τις προστατεύσουν με παράλληλα κίνητρα για εκσυγχρονισμό, ώστε να μπορούν να ανταγωνιστούν τους ιδιώτες και αυτό θα το κάνουν μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου αφού έχουν γίνει όλες οι συναντήσεις. Και δήλωσε στη συνέχεια:

«Πάντως, η γενική πρόβλεψη από το νομοσχέδιο είναι ότι οι γραμμές αυτές οι αστικές μετά από προτάσεις Δήμων, Περιφέρειας κτλ., θα καθορίζονται και θα αποφασίζονται από το Υπουργείο και θα βγαίνουν σε πλειστηριασμό για ν’ αναλάβουν οι μειοδότες ή όποιος ιδιώτης τη λειτουργία τους. Μέσα σ’ αυτό το καθεστώς, που νομίζω ότι βοηθάει στην καλύτερη εξυπηρέτηση-σ’ αυτό αποσκοπούμε-των πολιτών και των τουριστών που εμάς μας ενδιαφέρει. Είναι καλό να προστατεύσουμε τις ιστορικές ιδιαίτερα επιχειρήσεις που έχουμε, όπως είναι η ΡΟΔΑ, με παράλληλα τον εκσυγχρονισμό τους».

Ερωτηθείς, μάλιστα, για τους φόβους που εκφράζονται ότι με το νομοσχέδιο αυτό ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση των δημοτικών επιχειρήσεων σε Ρόδο και Κω, είπε ότι είμαστε σε καλό δρόμο για νομοτεχνική βελτίωση και τροπολογία, χωρίς να αλλάζει η φιλοσοφία του νομοσχέδιου που πρέπει να προσαρμόζεται στις ευρωπαϊκές οδηγίες για ελεύθερη πρόσβαση στους επιχειρηματίες σ’ αυτές τις γραμμές.

Όσον αφορά στις προσλήψεις, είπε ότι έχει δίκιο ο Δήμαρχος αφού είναι δύσκολο μία δημοτική επιχείρηση ν’ ανταγωνιστεί τις ιδιωτικές επειδή λειτουργεί με ασφυκτικούς κανόνες που θέτει το δημόσιο. Άρα, θέλει ειδική μέριμνα για να τη βοηθήσουν ν’ αναπτυχθεί. Σημειώνεται ότι, χθες, το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τον Δήμαρχο, τον κ. Καματερό, στελέχη της ΡΟΔΑ και εκπροσώπους των εργαζομένων της.

Μάλιστα, στο σημείο αυτό, έκανε σχόλιο και για τις εξαγγελίες να περάσει ο ΕΝΦΙΑ στους Δήμους με κόψιμο των ΚΑΠ, και είπε ότι αυτό σημαίνει ότι οι φτωχοί Δήμοι θα γίνουν πιο  φτωχοί και οι πλούσιοι πιο πλούσιοι, που είναι η φιλοσοφία του νεοφιλελευθερισμού.

Μεταφορικό ισοδύναμο-νησιωτικότητα
Σχολιάζοντας την τρέχουσα πολιτική επικαιρότητα, ο κ. Καματερός ξεκίνησε λέγοντας ότι πριν από λίγο βγήκαμε από το Μνημόνιο και βγήκαμε, όπως είπε, γιατί δεν έχουμε αυτή την ασφυκτική πίεση και τον έλεγχο από τους θεσμούς σε ό,τι νομοθετούσαν.

«Η μεγαλύτερη διαφορά που θα δούμε μετά το Μνημόνιο είναι αυτή: Δηλαδή, το να ξεδιπλώνεται μία διαφορετική πολιτική από αυτήν που μας επέβαλαν τα Μνημόνια και την οποία ήθελαν αυτοί που κυβέρνησαν ως τα τώρα, τους εξυπηρετούσαν τα Μνημόνια γιατί μέσα από εκεί μπορούσαν και περνούσαν την πολιτική την οποία ήθελαν, πίστευαν και πιστεύουν και γι’ αυτό την επόμενη περίοδο έχει μεγάλη σημασία να σχεδιάσουμε την αλλαγή της πολιτικής αυτής και όχι να επανέλθουμε σ’ αυτήν, ν’ αλλάξουμε μοντέλο και σ’ αυτό έχουμε υποχρέωση να συμμετέχουμε όλοι», είπε και τόνισε ότι πρέπει να μπούμε στο νέο μοντέλο ανάπτυξης, τη «δίκαιη ανάπτυξη» όπως λένε και εκεί πρέπει να δούμε τη θέση που έχουν τα νησιά μας.

Ο ίδιος εστίασε στη νησιωτική πολιτική, αναφερόμενος στο μεταφορικό ισοδύναμο το οποίο χαρακτήρισε ως «μεγάλη τομή» και είπε ότι ο κόσμος δεν έχει ενημερωθεί για τη μεγάλη ωφέλεια που θα έχουν οι νησιώτες απ’ αυτό, παρά το γεγονός ότι είναι σε πιλοτική εφαρμογή μέχρι τα τέλη του χρόνου. Ήδη, έχει πολύ καλά αποτελέσματα και από την 1η Ιανουαρίου θα εφαρμοστεί σε όλα τα νησιά από τα 49 που εφαρμόζεται σήμερα.

Στη συνέχεια, έδωσε κάποια παραδείγματα θέλοντας να καταδείξει το μέγεθος της ωφέλειας όπως η επιστροφή από ακτοπλοϊκά εισιτήρια, στα εμπορεύματα για τους εμπόρους που μπορεί να έχουν ωφέλεια και πάνω από 50%. Αυτό περιμένουν να μετακυλήσει σε κάποιο ποσοστό στους καταναλωτές. Είπε, ακόμη, ότι θα υπάρχει Παρατηρητήριο στο Υπουργείο Εμπορίου που θα το ελέγχει αυτό και όσοι δεν συμμορφώνονται δεν θα μετέχουν στο πρόγραμμα.

Μέσα στον Οκτώβριο θα ισχύσει και για τα καύσιμα, θέμα, όμως, που είναι πιο περίπλοκο αφού η τιμή διαφοροποιείται από νησί σε νησί λόγω διαφόρων παραγόντων, ωστόσο υπολογίζεται ότι 10Λ με 15Λ θα επηρεαστεί η τιμή της βενζίνης γι’ αυτή την περίοδο.

Ανέφερε, ακόμη, ο βουλευτής ότι έχουν γίνει πράγματα για τα νησιά και το καταλαβαίνουν ειδικά οι νησιώτες στα μικρονήσια όπου έχουν βελτιωθεί οι υπηρεσίες υγείας, το ακτοπλοϊκό, τα σχολεία και τώρα μπορούν να προχωρήσουν και σε άλλες τομές. Τέτοια είναι η κατηγοριοποίηση των νησιών, δηλαδή να μην είναι εξαρτημένες οι υπηρεσίες των μικρών νησιών από τις Κεντρικές Υπηρεσίες, όπως τα αγροτικά ιατρεία. Δηλαδή, θα μπορούσαν με ενισχυμένες υπηρεσίες τα μεγάλα νησιά να συνδράμουν τα μικρότερα γύρω τους.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τομές πρέπει να γίνουν σε όλα τα επίπεδα, όπως στη Διοίκηση αφού υπάρχει φοβερό πρόβλημα με την υποστελέχωση, την εξυπηρέτηση των πολιτών σε διάφορες κρατικές υπηρεσίες που λένε ότι δεν μπορούν να είναι διάσπαρτες σε όλα τα νησιά. Εκεί, όπως είπε, πρέπει να απαιτήσουμε μία διαφορετική διοικητική αναδιάρθρωση. Και κατέληξε, λέγοντας:

«Δεν μπορούμε συνέχεια να στηριζόμαστε σε επιδοτήσεις. Η νησιωτική πολιτική δεν είναι επιδοματική. Γι’ αυτό, πρέπει να ξεκινήσουμε από ψηλά, από την Ε.Ε.».

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. ΗΛΙΑ.Στη Μυτιλήνη δόθηκαν οι αποζημιώσεις στις επιχειρήσεις από τον σεισμό. Στην Κω πότε;ενημερωση?

    Για την ΚΩ ο σχετικός φάκελος με τα πρακτικά αποτίμησης των ζημιών έχει σταλεί στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης και συγκεκριμένα στην Γ.Γ. Βιομηχανίας και στην Γ.Γ. Δημοσίων Επενδύσεων ΕΣΠΑ/ΕΥΣΕ, προκειμένου να κινηθεί η διαδικασία αποζημίωσης των πληγέντων.
    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου:
    Ο αριθμός των επιχειρήσεων στο νησί της Κω που κατέθεσαν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ανέρχονται σε 164 και το εκτιμώμενο συνολικό κόστος των ζημιών ανέρχεται σε 684.106,98 ευρώ.https://www.aegeanews.gr/news/dimosias-krisis/192574/anagnostis-sti-mytilini-dothikan-apozimioseis-stis-epicheiriseis-apo-ton-seismo-stin-pote/

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ