Ημέρα του Περιβάλλοντος και ο ‘πράσινος’ Ορθόδοξος Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Γράφει η Ξανθίππη Αγρέλλη Κως 5/6/2026
‘Η Γη δεν ανήκει σε κανέναν, μόνο στη ζωή και όποιος την πληγώνει, πληγώνει και τους ανθρώπους.’ Αυτά τα σοφά λόγια, ανήκουν στον Ορθόδοξο Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Στον ‘πράσινο’ Πατριάρχη, που η φωνή του για την προστασία της φύσης, και την υπεράσπιση του περιβάλλοντος, ακούγεται στα πέρατα του Κόσμου. Τα λόγια του αντηχούν, στο Αιγαίο, στη Μαύρη Θάλασσα, στο Δούναβη, στην Αδριατική, στην Βαλτική στην Κασπία, μέχρι τον Αμαζόνιο και την Ανταρκτική. Η τελευταία του επίσκεψη, στη χώρα μας και στα προηγούμενα, Οικολογικά Συνέδρια στην Κρήτη, ένα είχαν ως κεντρικό σκοπό. Ότι όλοι ζούμε, μέσα στην Δημιουργία, του Δημιουργού μας και πρέπει να την σεβόμαστε. Από το 1991 που εκλέχτηκε Οικουμενικός Πατριάρχης στην Βασιλεύουσα, έβαλε σκοπό της ζωής του, να ασχοληθεί, πέρα από το μεγάλο Πνευματικό του έργο και με το σπίτι μας, το περιβάλλον, καθώς και με την οικολογική κρίση, που όλοι βιώνουμε, σε όλο τον πλανήτη μας. Αυτή η ευαισθησία του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, έχει τις ρίζες της στην νησιωτική καταγωγή του, στην Ίμβρο και στην ανατροφή του μέσα στη φύση, όταν μάζευε αγριολούλουδα, για να τα προσφέρει στην μητέρα ή στο δάσκαλό του. Τότε που ακολουθούσε σαν ‘παπαδάκι,’ τον παπά του χωριού του, σε ψηλούς λόφους και σε απόκρημνα λαγκάδια, για να τον βοηθάει στην Εκκλησία. Μεγαλώνοντας δεν έγινε μόνο Πατριάρχης, αλλά και ένας πολύ συνειδητοποιημένος, ‘πράσινος’ άνθρωπος. Έγινε ο υπερασπιστής, της φυσικής ομορφιάς, των δασών και των ακτών. Αφού η εξοχή του έδωσε, από μικρό παιδί, την σιωπηλή παιδία, ώστε να μάθει να σέβεται το περιβάλλον. Ανησυχεί κυρίως, για τους πολέμους, για τα πυρηνικά εργοστάσια και για τα επικίνδυνα απόβλητά τους. Αγωνιά για τους τόνους σκουπιδιών, για την ρύπανση της θάλασσας και των δασών, καθώς και για την αυτοκαταστροφική μανία του ανθρώπου, που αντί κατ’ εντολή του Κυρίου, να προστατέψει τη φύση και τα ζώα, την καταστρέφει. Σύμφωνα με το πλούσιο βιογραφικό του, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, έζησε σε μια πολυμελή, οικογένεια βιοπαλαιστών και ήταν το τρίτο, από τα τέσσερα παιδιά, τρία αγόρια και μια κόρη. Οι αξιοπρεπείς γονείς του, στην νήσο Ίμβρο, ο Χρήστος και η Μερόπη, πάλευαν καθημερινά, για να μην λείψει τίποτα, στα τέσσερα παιδιά και στον κατά κόσμο, Δημήτριο Αρχοντώνη. Το χωριό που μεγάλωσε, οι Άγιοι Θεόδωροι, ήταν λιτό, αλλά πλούσιο, σε ηθική και σε αξίες. Η φύση ήταν όλη η ζωή του Πατριάρχη, όπως το εύφορο χώμα, οι πέτρα και οι μυρωδιές, από τα ευωδιαστά αγριολούλουδα, οι λόφοι, τα λαγκάδια και τα χωμάτινα μονοπάτια. Στην Αθήνα, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, όπου και αν πέρασε, έδωσε μαθήματα ζωής. Ο λόγος του βαρύς και πολύτιμος, που τον κάνει να ξεχωρίζει, στους εκατό επιδραστικούς ανθρώπους, με την μεγαλύτερη επιρροή Παγκοσμίως. Η αγάπη του για το περιβάλλον, τον έκανε να συνεργαστεί, για τον ίδιο σκοπό και με τον προηγούμενο Πάπα Φρανσίσκο, της Ρώμης. Κατάφερε δε να μονιάσει, διαφορετικούς ανθρώπους, όπως Θεολόγους, επιστήμονες περιβαντολόγους, πολιτικούς και Θρησκευτικούς ηγέτες, άλλων Θρησκειών. Επίσης ανθρώπους της βιομηχανίας, του εμπορίου καθώς και εκπροσώπους, διαφόρων οργανισμών Παγκοσμίως και άτομα, της κοινωνίας των πολιτών. Στην μακρά και εποικοδομητική διακονία του, στον Οικουμενικό Πατριαρχικό θρόνο, δεν φοβήθηκε τον διάλογο, ούτε και την αντιπαράθεση, στα Παγκόσμια Συνέδρια. Τόνιζε δε, την ανάγκη προστασίας του πλανήτη, σε θάλασσες, σε ποτάμια, σε βουνά και σε λιβάδια, ώστε να αποφευχθούν ο ι δραματικές συνέπειες, της Κλιματικής Αλλαγής στη Γη. Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος αγωνίζεται, για να πείσει τους κυβερνώντες και την κοινή γνώμη, ότι η βιώσιμη ανάπτυξη, είναι υπόθεση όλων μας και κυρίως των παιδιών. Όμως πρέπει να περιορίσουμε την απληστία, τον τρόπο που υπέρ-καταναλώνουμε και να περάσουμε αυτό το μήνυμα, στα παιδιά μας. Διότι όταν χάνουν τα παιδιά, την ελπίδα αυτό αποτελεί, ηθική αποτυχία και πνευματική κρίση. Αν σεβόμαστε τον άνθρωπο, τότε σεβόμαστε και το σπίτι του, το περιβάλλον. Η ειρήνη και η δικαιοσύνη, είναι βασικές προϋποθέσεις, για την ασφάλεια του περιβάλλοντος. Για την βαθιά, οικολογική του συνείδηση και για την προστασία της Δημιουργίας, ως κέντρο Χριστιανικής ευθύνης και όχι ως περιθωριακό ζήτημα, τιμήθηκε το 2025, με το Διεθνές βραβείο οικολογίας, το ‘ Τέμπλετον.’ Επίσης θέσπισε, την πρώτη Σεπτεμβρίου, την αρχή της Ινδίκτου και του Εκκλησιαστικού έτους, ως ημέρα προσευχής, για την προστασία του πλανήτη μας. Τον Μάιο που πέρασε ο Πατριάρχης, συνοδευόμενος μεταξύ άλλων και από τον Μητροπολίτη μας κ. κ. Ναθαναήλ, στην επίσκεψή του στην Αθήνα, βραβεύτηκε με άλλο ένα βραβείο, από τον Δήμο Αθηναίων, για τον άοκνο αγώνα του, για την προστασία του περιβάλλοντος. Συμπληρωματικά να τονίσουμε, πως η ημέρα προστασίας του περιβάλλοντος, πρέπει για όλους μας να είναι, η κάθε μας ημέρα.
Υ.Γ. ( Εμπνευστής μεταξύ άλλων και ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, για την δημιουργία του τέταρτου βιβλίου μου, προς εκτύπωση 600 σελίδων, αφιερωμένου στη Φύση με τίτλο ‘Η κραυγή της Γης)’
Ξανθίππη Αγρέλλη Κως 5/6/2026












γαι να τον λιβανιζεις….κοιμαστε ορθιοι
ειναι υπερ του χρηματος ..υπερ των συμφεροντων..υπερ του πολεμου….μαζι μετο ισραηλ..υπερ των σφαων.,.,…..με ενδυμα προβατου..και μεσα λυκος….
ξυπνηστε ..αποβλακωνενοι χριστιανοι.ΗΓΕΤΗΣ ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ..Ο ΙΗΣΟΥΣ ΟΧΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΤΣΟΛΙΑ
Ότι χειρότερο για την Ορθοδοξία ένας τέτοιος πατριάρχης…
Πιστεύω πως αν ο Χριστός ήταν παρών, θα τον είχε πετάξει έξω από τον ναό, όχι με το φραγκέλιο, αλλά με … πύραυλο, εις το πυρ το εξώτερον…
Στην χειρότερη εποχή για την Ορθοδοξία και τον Χριστιανισμό που διώκεται με σφορδρότητα από τους εβραιοσιωνιστές και η κοινωνία έχει ανάγκη ν’ ακουμπήσει και να πάρει δύναμη από τους εκκλησιαστικούς ταγούς, με προεξέχοντα τον Βοθρολομαίο, το συντριπτικό ποσοστό των ρασοφόρων, έχουν παραδοθεί στοΧΡΗΜΑ ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΣΑΤΑΝΑ
»
.. επαιξε το χαρτι των αμερικανων στην μεσογειο σαν και ηταν στελεχος της κυβερνησης τους…
Περισσοτερο με το ρολο του πιονιου λειτουεγει παρα ως οικουμενικος πατριαρχης.!!
ο μεγαλύτερος διώκτης της γνήσιας Ιεράς Μονής Εσφιγμενου στο Άγιον Όρος..!!
Αυτό το μίασμα ο πατριάρχης της αίρεσης και του ξεπουλήματος της Ορθοδοξίας ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ ΜΙΑ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ…
Στην ουσία, παραδίδουν την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ..γιαυτο και η ΑΥΞΗΣΞΗ ΤΟΥ ΜΙΣΘΟΥ 90% ΤΩΝ ΠΑΠΑΔΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΘΕΟ ΜΙΖΟΤΑΚΗ
Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, στη Φλωρεντία, έμεινε μόνος του απέναντι σε αυτοκράτορες, πατριάρχες και “ενωτικούς”. Δεν είπε “ας το κάνουμε για την αγάπη”. Είπε “δεν υπάρχει τίποτα κοινό μεταξύ ημών και αυτών”.!.οταν γιορταζουν με εβραιους..τουρκους.και τον παπα μαζι!!
ΟΛΟΣ ΣΧΕΔΟΝ Ο ΣΥΡΦΕΤΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ…
ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ μια ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ,!!!
Στον Χριστό βρίσκεται η αληθινή μας
δύναμη…όχι στον μωαμεθ..η στο χρημα
αρκετα χορτασαμε τις αμπελοφιλοσοφιες των οικουμενιστων και αιρετικων ΠΕΡΙ ΑΓΑΠΗΣ ΔΗΘΕΝ ΑΠΟ δεσποταδες πατριαρχοις και αρχιερεις….ΕΝΑΣ ΗΤΑΝ Ο ΔΕΣΠΟΤΗΣ!!ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΙΟ ΒΡΩΜΙΚΟ ΥΠΑΡΧΕΙ
εσυ μεινε στα…λουλουδακια που μαζευε με την μητερα του…..
Λοιπόν,. Το κάνουν σιγά-σιγά, τελετουργικά, με μικρά βήματα. ολοι υπηρετουν τον παπα ο πάπας ως “αγιώτατος”. ..Ο ΠΑΠΑΣ ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟΣ ΤΗΣ ΜΑΣΩΝΙΑΣ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΚΥΚΛΟ
όταν οι Πατέρες έχυναν αίμα, δεν το έχυναν για να το παζαρεύουμε σήμερα με “δοξολογίες ενότητας”.
Το έχυναν για να μην αλλάξει ούτε μια τελεία.
Ο Χριστός μας καλεί να μείνουμε σταθεροί στην αλήθεια, να αγαπάμε όλους τους ανθρώπους, αλλά να μην υποχωρούμε σε δόγματα που αλλοιώνουν την πίστη.
Η αληθινή αγάπη δεν είναι συμβιβασμός με πλάνες· είναι πίστη και αλήθεια μαζί.
ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΟΥΣ ΟΜΟΦΥΦΟΛΥΦΥΛΟΥΣ την ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΥΛΟΓΟΥΝ..ΜΕ ΑΓΑΠΗ…ΙΣωΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΚΙΟΛΑΣ…ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΟΩΘΕΙ Η ΝΕΑ ΤΑΞΗ…
σταματήστε επιτέλους να χτίζετε ξενοδοχεία,θα βουλιάξουμε όλοι μαζί ανεγκέφαλα ον.τα παιδιά μας δεν τα λυπάστε φτου σας