Αρχική Ειδήσεις Δημόσιας Κρίσης Κώστας Κογιόπουλος: Πάλι για το έμβλημα της Κω. Προχειρότητα και βιασύνη

Κώστας Κογιόπουλος: Πάλι για το έμβλημα της Κω. Προχειρότητα και βιασύνη

19
3052

ΠΑΛΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΜΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΚΩ. ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΒΙΑΣΥΝΗ.
Σχετικά με το νέο έμβλημα της Κω ήθελα να πω τα εξής:
Κατ’ αρχάς έχω εκφράσει τη γνώμη μου δύο χρόνια πριν. https://wordpress.com/p…/kostaskogiopoulos.wordpress.com/818
Έχω δηλώσει αρκετές φορές ότι το υπάρχον έμβλημα έπρεπε τουλάχιστον να εμπλουτιστεί. Το παρόν έμβλημα που παρουσιάστηκε είναι μια παραλλαγή του ιταλικού. Έχει στο κέντρο τα δύο φίδια και έχει εμπλουτιστεί με τρία νέα στοιχεία. Τα δύο φίδια όμως δεν έχουν καμιά σχέση με την ιστορία της Κω‧ το αρχαίο έμβλημα είναι ο Κάβουρας. Το σύμπλεγμα των δύο φιδιών είναι δημιούργημα των Ιταλών κατά την περίοδο της κατοχής. Ο κυβερνήτης Mario Lago, όντας ευφυής, χρησιμοποίησε για εμβλήματα των νησιών στοιχεία από το Ρωμαϊκό και το μεσαιωνικό παρελθόν (στη Ρόδο το Κάστρο, στην Κω τα ερπετά από ρωμαϊκά νομίσματα και στη Λέρο το μεσαιωνικό κανόνι). Έφτιαξε τα σχέδια και τα επέβαλε. Απ΄όλα μόνο της Κω χρησιμοποιείται ακόμη. Κάποιοι ταυτίζουν το έμβλημα της Κω με το σήμα της ιατρικής, πράγμα που είναι λάθος. Η ιατρική χρησιμοποιεί το ένα φίδι με το ραβδί, όπως και ο Ιατρικός Σύλλογος Κω. Αντιθέτως τα δύο φίδια τα χρησιμοποιούν τα χρηματιστήρια και οι τράπεζες και είναι το έμβλημα του εμπορίου, δηλαδή το ραβδί που κρατούσαν οι κήρυκες και οι πρέσβεις, αλλά και το έμβλημα του θεού Ερμή, σύμβολο της ομόνοιας και της παύσης των διαφορών (αυτό συμβολίζουν τα δύο αντικριστά φίδια που μάχονται το ένα αντίκρυ στο άλλο, τυλιγμένα πάνω στη ράβδο). Υπάρχει σήμερα στη βοτσαλωτή είσοδο του Επαρχείου όπου στεγάζονταν οι οικονομικές υπηρεσίες επί Ιταλοκρατίας. Νομίζω ότι ελάχιστοι έχουν καταλάβει ότι είναι το κηρύκειο του Ερμή και δεν έχει σχέση με το ιταλικό έμβλημα της Κω. Η Ορθόδοξη Κοινότητα χρησιμοποίησε τα δύο φίδια, μετά την επιβολή τους από τους Ιταλούς, αλλά ορθά σκεπτόμενη δεν αντέγραψε το ιταλικό, αλλά ένα σύμπλεγμα με διαφορετικές πλέξεις των ερπετών και χωρίς σταφύλια και κλαδιά αμπέλου (μια καλή πρόταση είναι, με αυτό ως βάση, να δημιουργηθεί κάτι σύγχρονο).
Εξέφρασα τη γνώμη μου δημόσια, όπως έκανε και ο φίλος Βασίλης Χατζηβασιλείου, κρατώντας ο καθένας την άποψή του. Κατά τη γνώμη μου από την αρχή όλα έγιναν λάθος και στα γρήγορα, διότι έπρεπε ο Δήμος να αποφασίσει μετά από πίεση από την κεντρική εξουσία. Έτσι δεν έγινε δημόσια διαβούλευση, ώστε να δοθούν οι κατευθυντήριες γραμμές στους γραφίστες που θα σχεδίαζαν το έμβλημα. Δεν μας κάλεσε όμως κανείς, ούτε και κανέναν άλλο Κώο που ασχολείται με την Ιστορία, να εκφέρει γνώμη. Το τρίτο λάθος είναι ότι συστήθηκε μια Επιτροπή που βρέθηκε προ τετελεσμένου και έπρεπε να αποφανθεί για τις προτάσεις που είχαν ήδη κατατεθεί, χωρίς να έχουν προκαθορίσει τα κριτήρια. Έγινε δημόσιος διαγωνισμός και ο καθένας πρότεινε αυτό που θεωρούσε ιστορικά και καλλιτεχνικά σωστό. Άλλος έβαλε φίδια κι άλλος κάβουρα, άλλος θάλασσα και βουνά! Πως θα αποφάσιζε η Επιτροπή? Με ποια κριτήρια? Έτσι μέσα από ένα ετερογενές σύνολο προτάσεων διάλεξε το παρόν. Έπρεπε να ακυρωθεί αμέσως ο διαγωνισμός και να δοθούν πρώτα κατευθυντήριες γραμμές. Να ορισθεί νέα Επιτροπή, στην οποία να υπάρχει τουλάχιστον ένας αρχαιολόγος και μετά να γίνει η επιλογή. Ύστερα από αυτές τις τσαπατσουλιές, δικαιολογημένα πολλοί αντέδρασαν.
Το θέμα του εμβλήματος δυστυχώς το βλέπουμε κυρίως με πολιτικά κριτήρια και λιγότερο με ιστορικά. Ελπίζω η νέα Δημοτική Αρχή να δει σοβαρότερα το ζήτημα, ώστε το γρηγορότερο να δημιουργηθεί ένα έμβλημα που να εκφράζει τη θέληση του Κωακού λαού, αντάξιο της ιστορίας μας.

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο

19 ΣΧΟΛΙΑ

    • Εμπρός αρχιτέκτονα αφού εσύ είσαι σχετικός γιατί δεν έφτιαξες εσύ ένα και να βγεις δημόσια να το προτείνεις. Τότε να σε παραδεχτώ ανώνυμε υβριστή.

  1. Σίγουρα κάτι έχεις με τους Ιταλούς. Αλλά ότι και να λες εσύ το έμβλημα της Κω εδώ και εκατοντάδες χρόνια όπως λέει ο ιστορικός μας Χατζηβασιλείου είναι τα φιδάκια με το σταφύλι. Τα υπόλοιπα είναι καλικατούρες

  2. Ο Δήμος της Κω επί Κυριτση δεν είχε κανένα σχέδιο για την ανάπτυξη του νησιού για αυτό λειτούργησε στη λογική …άλλαξε Ο μανωλιος κι έβαλε τα ρούχα αλλιώς. Ο νέος δήμαρχος πρέπει να επαναφέρει το ιστορικό σήμα του Δήμου

  3. Αγαπητέ Κώστα, αποφάσισε ο Γιωργάκης Μονοπρόσωπη ΕΠΕ και έβαλε μια επιτροπή να εγκρίνει τις επιλογές του....

    Το ίδιο έκανε και με το άγαλμα στην είσοδο της πόλης που όλοι πια αποκαλούν Μοσχαροκεφαλή της Ευρώπης καθ` εικόνα και ομοίωση

  4. Γιατί λες ψέματα; Το σήμα της Κω με τα φίδια το είχαν οι δημογέροντες και η ορθόδοξη κοινότητα της Κω <από το 1800 δηλαδή πριν από τους Ιταλούς. Απλά οι Ιταλοί σεβάστηκαν την παράδοση μας όπως λέει ο κύριος Χατζηβασιλείου και το καθιέρωσαν.

    • Ασφαλώς ο κάθε ανιστόρητος λέει ότι του κατέβει δεν πειράζει έτσι είμαστε εμείς οι Έλληνες. Η ορθόδοξος κοινότης Κω επί φραγκοκρατίας και τουρκοκρατίας είχε σήμα της τον βυζαντινό σταυρό όπως και όλοι οι ορθόδοξοι. Τα φίδια έκαναν την εμφάνιση τους για πρώτη φορά το 1930. Τώρα δεν ξέρω ποιο σύμβολο θα επιλέξει ο Δήμος αλλά είναι απαράδεκτο να χρησιμοποιεί το ίδιο που είχαν και οι κατακτητές του που τους απαγόρευσαν να λέγονται Έλληνες και κυνήγησαν την ορθοδοξία περισσότερο από τους Τούρκους.

  5. Ασφαλώς ο κάθε ανιστόρητος λέει ότι του κατέβει δεν πειράζει έτσι είμαστε εμείς οι Έλληνες. Η ορθόδοξος κοινότης Κω επί φραγκοκρατίας και τουρκοκρατίας είχε σήμα της τον βυζαντινό σταυρό όπως και όλοι οι ορθόδοξοι. Τα φίδια έκαναν την εμφάνιση τους για πρώτη φορά το 1930. Τώρα δεν ξέρω ποιο σύμβολο θα επιλέξει ο Δήμος αλλά είναι απαράδεκτο να χρησιμοποιεί το ίδιο που είχαν και οι κατακτητές του που τους απαγόρευσαν να λέγονται Έλληνες και κυνήγησαν την ορθοδοξία περισσότερο από τους Τούρκους.

    • Προς φιδολάγνους και λοιπούς: ΔΙΑΒΑΣΕ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΦΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΒΑΘΥΤΕΡΟΙ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΠΟΡΡΕΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ.

  6. Σχίστηκαν οι Ιταλοί να σεβαστούν την ορθοδοξία και τον ελληνισμό. Είστε με τα καλά σας.

  7. αν προσέξετε την ανατολική όψη του Δημαρχείου δεν θα βρείτε στο κυκλικό ανάγλυφο προχειρότητα και βιασύνη. Απλώς εκφράζεται η διάκριση Επαρχίας (Ιταλικής) και νησιού (Δήμος)

  8. ο Παντελίδης δημοσιεύει τον Ιούλιο του 1861 μεταξύ άλλων και το άρθρο του για τον Πλάτανο του Ιπποκράτη, δίνοντάς μας την πολύτιμη πληροφορία ότι εντός της πλατείας όπου βρίσκεται ο Πλάτανος υπήρχε πριν από το 1830 μια δεξαμενή από Παριανό μάρμαρο, που έφερε ανάγλυφο το σύμπλεγμα δύο φιδιών….

  9. ΚΥΡΙΕ ΚΟΓΙΟΠΟΥΛΕ, ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ, ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ ‘ΓΝΩΡΙΖΩ’
    ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΧΟΛΙΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΓΕΡΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ.
    ΕΧΕΤΕ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ ΣΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΟΛΟ ΘΕΜΑ. ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΠΟΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ. ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ, ΕΙΝΑΙ ΝΕΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ‘ΑΠΟΚΟΜΙΖΟΥΝ’ EINAI MIA ΝΟΣΗΡΗ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ‘ΑΡΧΟΝΤΕΣ’ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΟΛΕΡΑ ΤΕΡΤΙΠΙΑ ΤΟΥΣ. ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΜΙΜΗΣΗ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ!

  10. Ο κάβουρας ήταν έμβλημα της Κω , όπως φαίνεται στα αρχαία νομίσματά της.Τον κάβουρα βλέπουμε και σε νομίσματα της Αίγινας.Μετά τη γέννα του Ιπποκράτη ποιό έμβλημα θα ταίριαζε για το νησί της Κω;Το ερώτημα απευθύνεται στο γιατρό κ.Κογιόπουλο.

    όπως φαίνεται

  11. Όταν έφυγαν οι Ιταλοί έσφαξα από την χαρά μου ένα βόδι. Αν θα ξανάρθουν θα σφάξω δύο.

  12. Και όλο κλαίνε τα καβουράκια στου γιαλού τα βοτσαλάκια. ΝΑΙ ΡΕ ΤΟΝ ΚΑΒΟΥΡΑ ΘΕΛΟΥΜΕ…..

  13. Το κακό με τα σύμβολα γενικώς, είναι οτι αντικατοπτρίζουν αναλοίωτες ιδιότητες.
    Σε μια συγκυρία συνεχών μεταβολών και αναπροσαρμογών αποδεικνύονται …αδιάβαστα.
    π.χ. δεν δείχνουν οτι ο λαός της Κώ έχει κι αυτός πολλά προβλήματα, μεσα στη διεθνή ανέχεια βέβαια.
    Ενω μερικοί μερικοί ασχολούνται με συλλογή καπακιών μπύρας και με το ονόρε μέσω σημάτων…
    Καμια καλύτερη δουλειά μήπως;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ