Η πιθανή νέα αύξηση του τέλους πλοίων αναψυχής και ημερόπλοιων ταφόπλακα για τον θαλάσσιο τουρισμό

1
455

Ερώτηση με αποδέκτες τέσσερις Υπουργούς κατέθεσαν στη Βουλή ο Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λασιθίου, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης και ο Τομεάρχης Τουρισμού, βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, επισημαίνοντας τις αρνητικές συνέπειες στον θαλάσσιο τουρισμό από την ενδεχόμενη νέα αύξηση του Τέλους Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων, που περιλαμβάνεται σε υπό κατάθεση νομοσχέδιο.

Ειδικότερα, Για το θέμα αυτό, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:

«Ο θαλάσσιος τουρισμός στην Ελλάδα αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα την τελευταία διετία, αφού η αύξηση του Φ.Π.Α. στο 24% στις υπηρεσίες των μαρινών, η επαναφορά και αύξηση του φόρου πολυτελείας στα σκάφη αναψυχής, αλλά και οι αρνητικές επιπτώσεις του μεταναστευτικού προβλήματος, έχουν οδηγήσει σε φυγή σκαφών από τις ελληνικές μαρίνες, που καταγράφουν χαμηλές πληρότητες.

Η πιθανή αύξηση του Τέλους Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων, που περιλαμβάνεται σε υπό κατάθεση νομοσχέδιο, είναι βέβαιο ότι θα πλήξει ακόμα περισσότερο την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών μαρινών και θα μειώσει το θαλάσσιο τουρισμό, αφού λειτουργεί ως ένα ακόμα αντικίνητρο για την προσέλκυση σκαφών στην Ελλάδα, αλλά και τον ελλιμενισμό των ήδη υπαρχόντων στις ελληνικές μαρίνες.

Βέβαιο, επίσης, είναι ότι – σε μια τέτοια περίπτωση – θα επωφεληθούν οι μαρίνες γειτονικών χωρών, ενώ θα υπάρξουν και απώλειες στα δημόσια έσοδα και στην εθνική οικονομία.

Νέα αύξηση αυτού του τέλους, μετά και την αύξηση του Φ.Π.Α., θα αποτελέσει ταφόπλακα για τον θαλάσσιο τουρισμό στη χώρα μας.

Ποιος θα φέρει το σκάφος του στην Ελλάδα, μετά από όλες αυτές τις επιβαρύνσεις;

Πόσα σκάφη θα συνεχίσουν να ελλιμενίζονται στην Ελλάδα και δεν θα φύγουν για γειτονικές χώρες;

Ποιοι θα επενδύσουν σε μαρίνες στην Ελλάδα όταν υπάρχουν τέτοια αντικίνητρα;».

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ