Σύμφωνα με συνήγορο της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ) στην οποία ανήκε το ταχύπλοο, δεν υπήρξε καμία προσφορά ή εγγυητική επιστολή από κάποιον ενδιαφερόμενο, ενώ άγνωστο παραμένει πότε θα βγει το πλοίο σε νέο πλειστηριασμό.
Η τιμή της προσφοράς για την απόκτηση του «Αίολος Κέντερης Ι» εάν προκηρυχθεί και νέος πλειστηριασμός και χαρακτηρισθεί άγονος, μπορεί να κατέβει – ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι μπορεί μεν να υπάρχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι πλειοδότες, αλλά υπάρχουν ωστόσο υποχρεώσεις και αιτιάσεις από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, οι οποίες σε κάθε περίπτωση βαρύνουν τον ενδιαφερόμενο.
3 εκατ. ευρώ μόνο… για να λειτουργήσουν οι μηχανές
Το συγκεκριμένο πλοίο που είχε κατασχεθεί από την Τράπεζα Πειραιώς έναντι απαιτήσεων της τάξης των 75 εκατ.ευρώ, ναυπηγήθηκε το 2000, είναι παροπλισμένο επί επτά συναπτά έτη και οι τέσσερις μηχανές του δεν έχουν λειτουργήσει όλο αυτό το διάστημα.
Σύμφωνα με τεχνικούς εμπειρογνώμονες, το πλοίο για να επαναλειτουργήσει υπολογίζεται πως απαιτείται το ποσόν των 750.000 ευρώ για τη συντήρηση της καθεμίας μηχανής, ενώ επιπλέον δαπάνες απαιτούνται και για την ανακαίνιση των χώρων επιβατών, αλλά και για τον δεξαμενισμό του για εργασίες συντήρησης και βαφής του κύτους.
Σημειώνεται ότι η αρχική ημερομηνία πλειστηριασμού, αρχικά είχε οριστεί στις 6 Δεκεμβρίου, αλλά άλλαξε για την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου,λόγω ασφαλιστικών μέτρων της ΝΕΛ ενώ και η αξία του πλοίου που περιγραφόταν στην κατασχετήρια έκθεση, είχε οριστεί στο ποσό των 6,5 εκατ. ευρώ, από τα 4,5 εκατομμύρια ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα.
Η ανωτέρω αναγκαστική κατάσχεση με επισπεύδουσα την Τράπεζα Πειραιώς, επιβλήθηκε στο χώρο του ναυπηγείου «SALAMIS SHIPYARDS S.A.» στα Αμπελάκια Σαλαμίνας όπου βρισκόταν αγκυροβολημένο το ανωτέρω πλοίο, πενήντα μέτρα έμπροσθεν της προβλήτας του ναυπηγείου, ανάμεσα σε δύο άλλα παροπλισμένα επιβατηγά πλοία.
Η ιστορία του πλοίου
Το πλοίο ναυπηγήθηκε στη Γαλλία στο ναυπηγείο CANTIER NAVAL ALSTOM το 2000. Οι τέσσερις μηχανές του έχουν συνολική ιπποδύναμη 32.400 KW, η ολική του χωρητικότητα ανέρχεται σε 6.177 κόρους, η καθαρή του χωρητικότητα σε 1.853 κόρους, το μήκος του σε 105 μέτρα και το πλάτος του σε 15,70 μέτρα. Το υλικό κατασκευής είναι χάλυβας και αλουμίνιο.
Το ανωτέρω πλοίο, από τότε που ναυπηγήθηκε αξιοποιήθηκε σε γραμμές της ελληνικής ακτοπλοΐας και στη συνέχεια στη γραμμή Πάτρα – Ιταλία. Κατά την επιθεώρησή του στις 27 Οκτωβρίου 2016, διαπιστώθηκε ότι τα πιστοποιητικά του νηογνώμονα είχαν λήξει δεδομένου του μεγάλου χρόνου παροπλισμού του, χρειαζόταν ειδική επιθεώρηση (Special Survey) στο πλαίσιο δεξαμενισμού του, και ότι γίνονταν μόνο οι απαραίτητες ετήσιες επιθεωρήσεις από το νηογνώμονα Bureau Veritas για πλοία που βρίσκονται σε παροπλισμό.
Σύμφωνα με το ναυτιλιακό και τεχνικό τμήμα της ΝΕΛ, το κόστος συντήρησης του ανωτέρω πλοίου τον Οκτώβριο του 2017, ανέρχεται σε 1.011.040 ευρώ. Η πλευρά της ΝΕΛ υποστήριξε ότι το πλοίο παροπλίστηκε λόγω της ακριβής τιμής των καυσίμων, και πως τώρα μπορεί να αξιοποιηθεί. Η εταιρεία εκτιμά τη σημερινή αξία του ταχυπλόου στα 15 εκατομμύρια ευρώ και υποστήριξε ότι είναι οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμων, καθώς και ότι έχει διάρκεια ζωής 30 χρόνια.
Ο εκπρόσωπος της Τράπεζας Πειραιώς από την πλευρά του, κατέθεσε ότι είναι μεγάλο μειονέκτημα του πλοίου το γεγονός ότι είναι παροπλισμένο επί επτά συναπτά έτη, ότι οι τέσσερις μηχανές δεν κινήθηκαν και ότι απαιτείται το ποσό των 750.000 ευρώ για τη συντήρηση κάθε μηχανής, δηλαδή το ποσό των 3.000.000 ευρώ μονάχα για τις μηχανές. Πρόσθεσε δε, ότι το κατασχεμένο πλοίο, αν δεν ήταν παροπλισμένο, θα μπορούσε να πωληθεί για 10-11 εκατ. ευρώ, πλην όμως η αξία του είναι χαμηλή λόγω του παροπλισμού του, και ανέρχεται στο ποσό των 4.500.000 ευρώ.