ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: Οι νέες φορολογικές επιβαρύνσεις για τα μικρά σκάφη και τα ημερόπλοια συνιστούν πλήγμα για το θαλάσσιο τουρισμό

0
334

ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Οι νέες φορολογικές επιβαρύνσεις για τα μικρά σκάφη και τα ημερόπλοια συνιστούν πλήγμα για το θαλάσσιο τουρισμό»

Την έντονη αντίδραση του Τομεάρχη Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτή Δωδεκανήσου, κ. Μάνου Κόνσολα, προκάλεσε η διάταξη του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας με την οποία αυξάνεται ο φόρος που θα κληθούν να πληρώσουν μικρά σκάφη αναψυχής και ημερόπλοια.

Ο κ. Κόνσολας μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου, τόνισε:

«Προφανώς, η τάση της κυβέρνησης για υπερφορολόγηση είναι ισχυρότερη της λογικής και της πραγματικότητας, αφού διαφορετικά θα έπρεπε πριν να έχει συνειδητοποιήσει τι ακριβώς κάνει, ποιους ακριβώς στοχεύει με το νέο αυτό φόρο.

Δεν στοχεύει στα μεγάλα και πολυτελή σκάφη αναψυχής.

Στοχεύει σε μικρά σκάφη, στα παραδοσιακά σκάφη που οι ιδιοκτήτες τους τα συντηρούν με τεράστιο κόστος, με προσωπική και οικογενειακή θυσία και είναι σκάφη που ελλιμενίζονται στις ελληνικές μαρίνες και προσφέρουν έσοδα στην τοπική κοινωνία και οικονομία.

Στοχεύει μικρά ημερόπλοια με ανθρώπους που η προσπάθειά τους περιορίζεται απλά και μόνο στην επιβίωση, που συντηρούν θέσεις εργασίας».

Ο Μάνος Κόνσολας επισήμανε ότι δεν υπάρχει κανένα κριτήριο στην επιλογή επιβολής αυτού του φόρου και κυριαρχεί η οριζόντια διάσταση, εναντίον δικαίων και αδίκων. Η αύξηση για σκάφη 12 έως 13 μέτρων θα κινείται σε ποσοστό από 44% έως 55% ενώ μειώνεται η έκπτωση του 50% για τα επαγγελματικά σκάφη σε 25%.

Ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας τόνισε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν έχει συνειδητοποιήσει την κατάσταση που επικρατεί στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού. Επεσήμανε ότι, αυτή τη στιγμή, η Ελλάδα έχει σαφές πρόβλημα ανταγωνιστικότητας στο θαλάσσιο τουρισμό και με τις νέες φορολογικές επιβαρύνσεις που επιβάλλει η κυβέρνηση, οξύνεται αυτό το πρόβλημα.

Ο κ. Κόνσολας πρότεινε μια δικαιότερη κλίμακα για τον υπολογισμό του τέλους στα σκάφη αναψυχής, ώστε να μειώνεται η επιβάρυνση.

Με βάση την παλαιότητα των σκαφών, με απαλλαγή από το τέλος για την χρονική περίοδο παροπλισμού τους, με απαλλαγή ή μείωση του τέλους για τα παραδοσιακά σκάφη που έχουν υψηλό κόστος συντήρησης.

Εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι ο Υπουργός Ναυτιλίας, κ. Κουρουμπλής, αμφισβήτησε το γεγονός ότι το 2017 καταγράφεται πτώση της κρουαζιέρας.

Για το συγκεκριμένο ζήτημα ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάνος Κόνσολας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η κυβέρνηση συγκρούεται με την ίδια την πραγματικότητα, όταν αμφισβητεί τα επίσημα στοιχεία για την πτώση της κρουαζιέρας.

Ενημερώνω λοιπόν τον Υπουργό Ναυτιλίας ότι με τα στοιχεία του πρώτου 8μηνου του 2017, η μείωση του αριθμού των κρουαζιεροπλοίων που προσέγγισαν ελληνικά λιμάνια κινείται σε ποσοστό 24%. Από 4.290 κρουαζιερόπλοια το 2016, πέσαμε στα 3.258 το 2017.

Αντίστοιχα, η μείωση των επισκεπτών από την κρουαζιέρα κινείται στο 16,3%, σε απόλυτους αριθμούς αυτό σημαίνει 850.000 επισκέπτες λιγότεροι».

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ