Ιδιαίτερα επικριτικός είναι ο Τομεάρχης Τουρισμού της Ν.Δ. και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, για τις διατάξεις του νομοσχεδίου, που προβλέπει υπηρεσίες μιας στάσης για τη δυνατότητα δημιουργίας μιας επιχείρησης εξ αποστάσεως, χωρίς, όμως, να λαμβάνει υπόψιν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά νησιωτικών περιοχών.
Ο Μάνος Κόνσολας, σε δήλωσή του τονίζει:
«Αυτοί που νομοθετούν αποδεικνύεται ότι δεν έχουν ιδέα του τι σημαίνει νησιωτικότητα. Υπηρεσίες μιας στάσης μπορούν να δημιουργηθούν σε μεγάλα νησιά, όπως η Ρόδος και η Κως.
Για τα υπόλοιπα νησιά, όμως, τι θα γίνει; Τι θα γίνει με αυτούς που θέλουν να δημιουργήσουν μια επιχείρηση σε ένα μικρότερο νησί;
Θα αναγκαστούν να ταξιδέψουν σε άλλο νησί για να κάνουν χρήση των υπηρεσιών μιας στάσης. Είναι δώρον – άδωρον.
Φυσικά και υπήρχε λύση σε αυτή την περίπτωση. Μόνο που η κυβέρνηση έχει κλειστά τα αυτιά της.
Ποια ήταν αυτή η λύση;
Απλούστατα, η πιστοποίηση φορέων ή φυσικών προσώπων σε νησιά προκειμένου να παρέχουν υπηρεσίες μιας στάσης. Γιατί, διαφορετικά, αν ο κάτοικος ενός μικρού νησιού πρέπει να ταξιδέψει και να χάσει μια ολόκληρη μέρα ή μέρες για να κάνει χρήση της υπηρεσίες μιας στάσης, αυτό δεν έχει νόημα.
Στα νησιά υπάρχει η μεγαλύτερη αναγκαιότητα υπηρεσιών μιας στάσης, όχι μόνο για την ίδρυση επιχειρήσεων, αλλά και για τη διοικητική εξυπηρέτηση του πολίτη σε όλες τις συναλλαγές του με το δημόσιο.
Έπρεπε να υπάρχουν ειδικές διατάξεις στο νομοσχέδιο για τη λειτουργία και την πιστοποίηση των ΥΜΣ που να λαμβάνουν υπόψιν τους τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της νησιωτικότητας.
Οφείλω, επίσης, να διατυπώσω μια ακόμα ένταση ή παρατήρηση σχετικά με τη δυνατότητα των υπηρεσιών μιας στάσης, να προχωρούν σε εγγραφή στον οικείο οργανισμό κοινωνικής ασφάλισης, ακόμα και σε μεγαλύτερα νησιά, όπως η Ρόδος και η Κως. Το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων ανάμεσα στην Υπηρεσία Μιας Στάσης και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς πάει πίσω τη διαδικασία.
Ναι μεν το νομοσχέδιο προβλέπει ότι οι ενέργειες της Υπηρεσίας Μιας Στάσης, ως προς την ενημέρωση του φορέα κοινωνικής ασφάλισης, αποτελούν ουσιαστικό συστατικό της διαδικασίας σύστασης της εταιρίας και νόμιμης λειτουργίας της Εταιρείας, ο επιχειρηματίας, όμως, πρέπει να περιμένει την έγκριση του οικείου οργανισμού κοινωνικής ασφάλισης για να κάνει χρήση των άλλων δικαιωμάτων του (ιατροφαρμακευτική περίθαλψη).
Εκτός, βέβαια, από το γεγονός ότι αν καθυστερήσει η ανταπόκριση του οργανισμού κοινωνικής ασφάλισης, θα συσσωρευτούν εισφορές που, ενδεχομένως, θα είναι δύσκολο να αποπληρωθούν. Άρα, πρέπει άμεσα να υπάρξει διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων».