Γιατρός φέρεται να έδωσε αναρρωτική άδεια στον επιθεωρητή Λάρισας χωρίς να τον εξετάσει
Ο γιατρός που υπογράφει την αναρρωτική άδεια υποστήριξε δίδοντας εξηγήσεις ότι δέχθηκε εντολή από ανώτερό του στην ιεραρχία του τμήματος
Αποκάλυψη: Γνώριζαν από το 2017 ότι τα τρένα πάνε στα τυφλά – «Δεν προχωράτε τις συμβάσεις λόγω διαπλοκής…»
Βαριές κατηγορίες από τον βουλευτή της κυβερνητικής πλειοψηφίας ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ Νίκο Νικολόπουλο για διαπλοκή του γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών Θάνου Βούρδα, κουμπάρου του Σπίρτζη με τους «εθνικούς εργολάβους που σταμάτησαν το έργο» – Η ερώτηση κατατέθηκε μετά το δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017
Σε μία ερώτηση-βόμβα που κατατέθηκε τον Ιούλιο του 2017 στη Βουλή προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, αναδεικνύεται κατά τρόπο ανατριχιαστικό ότι οι αρμόδιοι γνώριζαν με πλήρη λεπτομέρεια ότι τα συστήματα ασφαλείας των τρένων δεν λειτουργούν και γι’ αυτό συνέβη το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Αδενδρο και χάθηκαν τρεις ζωές.
Συγκεκριμένα ο συνεργαζόμενος με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος κατέθεσε στις 5-7-2017 μία λεπτομερέστατη ερώτηση στη Βουλή σύμφωνα με την οποία «οι καθυστερήσεις στην σύμβαση 717 (σ.σ. αυτή που συζητάμε και σήμερα για την τηλεδιοίκηση- ασφάλεια των τρένων) δεν λειτουργούσε με συνέπεια να κυκλοφορούν τα τρένα τυφλά και να χαθούν τρεις ανθρώπινες ζωές».
Αποδίδει μάλιστα τις καθυστερήσεις σε διαπλοκή με «εθνικούς εργολάβους» που σχετίζονται με τον τότε γενικό γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Θάνο Βούρδα, κουμπάρο του υπουργού κ. Σπίρτζη. Ωστόσο στην γραπτή απάντησή του ο υπουργός περιορίζεται σε τεχνικά θέματα και δεν αναφέρει το παραμικρό σχετικά με την παράδοση του έργου από τους εργολάβους.
Σημειώνεται ότι ο Νικολόπουλος ήταν ένας βουλευτής που συντασσόταν σε όλες τις ψηφοφορίες με την τότε κυβερνητική πλειοψηφία του ΣΥΡΙΖΑ με τους Ανεξάρτητους Ελληνες.
Ωστόσο, οι ερωτήσεις του για τον σιδηρόδρομο ήταν εφιαλτικές – και οι προβλέψεις του «δικαιώθηκαν» έξι χρόνια αργότερα, με την εθνική τραγωδία των Τεμπών: «Οι διάσπαρτες εργολαβίες, που δεν τελειώνουν ποτέ, έχουν μετατρέψει το δίκτυο σε ένα απέραντο εργοτάξιο και ακόμα και τα συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και τηλεποικοινωνιών που λειτουργούσαν επιτυχώς επί χρόνια έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας και τα τρένα κυκλοφορούν τυφλά, με ανταλλαγή τηλεγραφημάτων όπως την εποχή του Τρικούπη», αναφέρει χαρακτηριστικά – κάτι που θα μπορούσε να είχε γραφτεί και για το συστύχημα στα Τέμπη, έξι χρόνια αργότερα…
Ο βουλευτής επικεντρώνεται στις συνεχείς συμπληρωματικές συμβάσεις, για τις οποίες πίεζε η τότε Κοινοπραξία «ΤOMHΣ» – ΑLSTOM TRANSPORT, ανεβάζοντας κατά πολλά εκατομμύρια το κόστος των έργων, εξέλιξη την οποία χρεώνει κατά βάση στον Θάνο Βούρδα, κουμπάρο και άνθρωπο της απολύτου εμπιστοσύνης του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Χρήστου Σπίρτζη. Ο συγκεκριμένος ήταν διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ και βρέθηκε στη θέση του γενικού γραμματέα δύο μήνες πριν από το δυστύχημα στο Άδενδρο, μετά από την παραίτηση της Πέτης Πέρκα, που είναι σήμερα βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
Συγκεκριμένα, ο βουλευτής καταγγέλλει ότι μόλις ανέλαβε γραμματέας Μεταφορών ο κ. Βούρδας, άλλαξε η στάση τόσο του ΟΣΕ όσο και της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης για τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα – και εν μία νυκτί, ενώ προηγουμένως απέρριπταν τις εισηγήσεις Βούρδα, που ζητούσε την αντικατάσταση των συστημάτων που λειτουργούσαν και όχι την ανάταξή τους, ανέκρουσαν πρύμναν μόλις εκείνος κατέλαβε τη θέση του γενικού γραμματέα Μεταφορών. Αφού αναφέρεται σε όλα τα προηγούμενα απορριπτικά έγγραφα των δύο Υπηρεσιών, αναρωτιέται: «Μήπως λοιπόν αυτό οφείλεται στη μετακίνηση του κ. Βούρδα, ο οποίος ήταν εισηγητής της πρότασης, από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ στη θέση του γ.γ Μεταφορών και όσα αναφέρονται παραπάνω είναι στάχτη στα μάτια για να καλυφθεί έτσι η αλλαγή στάσης;».
Ακόμα, ο Νικολόπουλος αναφέρει ότι η επίκληση από την κοινοπραξία προβλημάτων για την ανάταξη της τηλεδιοίκησης είναι προφανώς παραπλανητική, αφού ήταν η ίδια η ALSTOM η οποία είχε κατασκευάσει τα συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης Πλατύ – Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας , τα οποία ήθελε στη συνέχεια να αντικαταστήσει. «Μήπως όταν η εταιρεία ALSTOM είδε ότι με την επίκληση προβλημάτων για την ανάταξη του εξοπλισμού σηματοδότησης δίνονται από την ΕΡΓΟΣΕ στους «εθνικούς εργολάβους» ( σημειώνεται ότι η ΤΟΜΗ είναι εταιρεία του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ) αφειδώς εκατομμύρια που δεν δικαιούνται, διεκδίκησε και αυτή το μερίδιό της;», ρωτούσε ο βουλευτής.
Μάλιστα, ο βουλευτής ρωτούσε αν είχε παραδοθεί η σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση στο τμήμα Πλατύ- Θεσσαλονίκη και επέμενε στο γιατί δεν λειτουργούσε στο δυστύχημα στο Άδενδρο. Είναι ενδιαφέρον ότι στην απάντησή του, το υπουργείο ρίχνει την ευθύνη στον ΟΣΕ και αναφέρει ότι «η θέση σε λειτουργία και η εκμετάλλευση αυτού δεν είναι αρμοδιότητας της ΕΡΓΟΣΕ».
«Έχετε αντιληφθεί, κύριε υπουργέ, ότι αν είχε εγκαίρως ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο του 2016 η σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ δεν θα είχε συμβεί το τραγικό αυτό δυστύχημα, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 3 συνάνθρωποί μας;», αναρωτιόταν ο βουλευτής – και έκανε λόγο «για καταλήστευση του δημοσίου χρήματος στην οποία εμπλέκονταν όσοι διαχειρίστηκαν από πλευράς ΕΡΓΟΣΕ την αμαρτωλή αυτή σύμβαση».
Δείτε εδώ την ερώτηση του Νίκου Νικολόπουλου
Δείτε εδώ την απάντηση του Χρήστου Σπίρτζη
Τι θα εξετάσει ο εφέτης ανακριτής για την τραγωδία στα Τέμπη – Χωριστή έρευνα για τα έργα
Aίτημα του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Σταμάτη Δασκαλόπουλου για αναβάθμιση των ερευνών – Με εντολή Ντογιάκου ο Οικονομικός Εισαγγελέας θα ερευνήσει τις καθυστερήσεις των έργων
Την πλήρη αναβάθμιση των ερευνών για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη δρομολόγησε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, o oποίος ζήτησε την άμεση σύγκληση της Ολομέλεια των Εφετών Λάρισας (21 δικαστές) προκειμένου να αποφασίσει εάν θα ανατεθεί ή όχι σε εφέτη ανακριτή η ανάκριση για την υπόθεση του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Ο κ. Δασκαλόπουλος στο έγγραφο του για σύγκλιση της Ολομέλειας των 21 προέδρων εφετών και εφετών που υπηρετούν στην πρωτεύουσα της θεσσαλιας, μεταξύ άλλων, σημειώνει:
«Ενόψει των τεράστιων και πολυσύνθετων ευθυνών που ανακύπτουν από τα μέχρι αποδεικτικά στοιχεία επιβάλλεται να εξεταστούν σύντομα και ενδελεχώς τα πάντα είτε στο πλαίσιο της συμμετοχής άλλων προσώπων στο έγκλημα του άρθρου 291του Ποινικού Κώδικα (διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, είτε στο πλαίσιο διάπραξης άλλων συναφών εγκλημάτων)».
Επίσης, αναμένεται λόγω της σπουδαιότητας και του κοινωνικού ενδιαφέροντος της υπόθεσης να οριστούν και επίκουροι εφέτες προκειμένου να συνδράμουν στο έργο του εφέτη ανακριτή.
Η απόφαση για το αν θα ανατεθεί ή όχι η υπόθεση σε εφέτη ανακριτή θα είναι των 21 προέδρων εφετών και εφετών που θα συμμετέχουν στην Ολομέλεια Εφετών της Λάρισας.
Πάντως, έχουν υπάρξει και περιπτώσεις που αν και συγκλήθηκε η Ολομέλεια Εφετών για να ανατεθούν υποθέσεις σε εφέτη ανακριτή, οι Ολομέλειες αποφάσισαν αρνητικά. Όμως, όπως εκτιμούν δικαστές, αν όχι εκφράζουν βεβαιότητα, η υπόθεση των Τεμπών θα ανατεθεί σε εφέτη ανακριτή.
Η ανάθεση της υπόθεσης σε εφέτη ανακριτή έχει το προτέρημα ότι ο εφέτης που θα αναλάβει την ανάκριση, διαθέτει πολύ μεγαλύτερη εμπειρία από έναν πρωτοδίκη, στον οποίο με την φυσιολογική πορεία των πραγμάτων θα χρεωνόταν.
Παράλληλα, η ανάθεση της έρευνας σε εφέτη ανακριτή συντομεύει το χρόνο ολοκλήρωσης της έρευνας, καθώς ο εφέτης που θα αναλάβει απαλλάσσεται των λοιπών καθηκόντων του και απασχολείται μόνο με την συγκεκριμένη υπόθεση.
Η έρευνα που θα ανατεθεί με την επικείμενη απόφαση της Ολομέλειας των Εφετών σε εφέτη, θα κινηθεί προς κάθε κατεύθυνση για την αναζήτηση ποινικών ευθυνών, εκτός από εκείνες του σταθμάρχη, σε υπηρεσιακούς παράγοντες του ΟΣΕ, επιθεωρητή κυκλοφορίας και άλλους, οι οποίοι θα ελεγχθούν για το πώς ένας άπειρος σταθμάρχης με μηδενική σχεδόν εμπειρία βρέθηκε στο νευραλγικό πόστο της Λάρισας και μάλιστα το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας, όταν η κίνηση των τρένων ήταν αυξημένη.
Αναλυτικότερα, αναμένεται, να ελεγχθούν τα πάντα, οι συνομιλίες με τους άλλους σταθμάρχες που έχουν δει και το φως της δημοσιότητας, καθώς και αν υπήρξαν ευθύνες από τους μηχανοδηγούς οι οποίοι δυστυχώς δεν βρίσκονται πια στη ζωή και είναι ανάμεσα στα θύματα του τραγικού δυστυχήματος.
Χωριστή έρευνα για τα έργα
Την ίδια στιγμή, με αφορμή την επιστολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη προς τον κ. Ντογιάκο, διατάχθηκε ξεχωριστή έρευνα για την καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, με έλεγχο των συμβάσεων, γιατί δεν προχώρησαν, πόσα χρήματα δαπανήθηκαν, γιατί δεν τηρήθηκαν χρονοδιαγράμματα και ποιου ευθύνονται για όλα αυτά. Η έρευνα ανατέθηκε στον Οικονομικό Εισαγγελέα Χρήστο Μπαρδάκο.
Προηγούμενα, το πρωί, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε στείλει επιστολή στον κ. Ντογιάκο με την οποία του ζήτησε η έρευνα της Δικαιοσύνης για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη να τεθεί σε απόλυτη προτεραιότητα και η ανάθεση των σχετικών ερευνών να γίνει «στο υψηλότερο δυνατό ανακριτικό επίπεδο».
Στην επιστολή του ο πρωθυπουργός ζήτησε αναβάθμιση της έρευνας στη Λάρισα στο υψηλότερο δυνατό ανακριτικό επίπεδο και έρευνες σε βάθος για τις καθυστερήσεις στα έργα από τη δικαιοσύνη πριν ακόμα ολοκληρωθεί η έρευνα της ειδικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων, το πόρισμα της οποίας, όπως αναφέρει θα διαβιβαστεί στη δικαιοσύνη.
Ειδήσεις σήμερα:
Bασίλη… φεύγω – Οι τραγικές ιστορίες στα συντρίμμια των τρένων
Κατεπείγουσα έρευνα για την αναρρωτική άδεια του επιθεωρητή του σταθμάρχη στη Λάρισα
Αν το » ατύχημα» γινόταν μέτα από 50 μέτρα… Θα είχαμε πυρηνικοολοκαύτωμα..!
Κάποιοι… ηθελαν να ειναι πολυ μεγαλυτερο απο αυτο που κατάφεραν… Τους λόγους δεν ξέρουμε ,…για λίγα μέτρα δεν ειχαμε ενα ολοκαυτωμα… Με τις φιάλες… Υγραερίου… (όπως φημολογείται.).. Που μετέφερε… Εντελώς τυχαία… Η χωρίς έλεγχο… Το Εμπορικό βαγόνι.. Και γιατί δεν κρατούσε μέτρα ασφαλείας από το επιβατικό? Το κακο έγινε.. Απλά αν γινόταν με στην συραγγα.. ..το κακό θα ήταν εγγυημένο σίγουρο.. Αλλά και έτσι έγινε….. Δεν μπορεί να είναι τυχαία όλα… ΌΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΜΕΛΕΤΗΜΕΝΑ… (.. Μην μου πείτε και οι πυρκαγιές, τυχαίοι η ότι λυπήθηκαν για τις 90 νεκρούς ….
Κλαίει το σύστημα για τα παιδιά. Αυτό το σύστημα που τους έδινε βάουτερ και δωρεάν ίντερνετ να πάνε να κάνουν την ένεση. Σαν δεν ντρέπεστε όλοι. Δεν ξεχνώ.