ΘΑ ΕΠΕΦΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΠΕΖΟΝΑΥΤΕΣ! Πτώση ΑΗ-64D: H μεγαλύτερη τραγωδία στην ιστορία των ΕΔ αποφεύχθηκε την ύστατη στιγμή για λίγα μέτρα! (εικόνες,βίντεο, upd)

0
3311

του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου

Η μεγαλύτερη τραγωδία στην ιστορία των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων αποφεύχθηκε για λίγα μέτρα και χάρη στην ικανότητα και την αυτοθυσία που επέδειξαν οι δύο χειριστές του επιθετικού ελικοπτέρου ΑΗ-64D Apache που κατέπεσε στην θαλάσσια περιοχή του κόλπου Ορφανού ανατολικά της Χαλκιδικής, κατά την εκτέλεση της άσκησης «Σάρισα 2016».

Το επιθετικό ελικόπτερο κυριολεκτικά έπεσε λίγα μέτρα μακριά από τα αποβατικά και τους εκατοντάδες άνδρες που εκτελούσαν αποβατική άσκηση, αλλά και τους Αμερικανούς πεζοναύτες οι οποίοι συμμετείχαν στην άσκηση μαζί με τους Ελληνες συναδέλφους τους.

Λίγα δευτερόλεπτα ακόμα πτήσης, απέμεναν για να συντριβεί επάνω σε μία από τις αποβατικές ακάτους που έμφορτες με προσωπικό είχαν προσεγγίσει την ακτή.

Ας δούμε ολόκληρο το φιλμ της επιχείρησης: Το ελικόπτερο (από τα Apache της τελευταίας παραγγελίας του 2003 που είναι τα πλέον σύγχρονα) υποστήριζε, κατά το σενάριο, την απόβαση, με πυρά που στόχευαν αντιαρματικές θέσεις και θέσεις βαρέων όπλων στην ακτή.

Σε ύψος περίπου 70 μέτρων από την επιφάνεια και ενώ ίπτατο επάνω από τα κεφάλια των ανδρών της 1ης Στρατιάς και των Αμερικανών, επιχειρήθηκε απότομος ελιγμός αποφυγής αντιαεροπορικών πυρών.

Εκεί ή χάθηκε ο έλεγχος ή «κράτησε» ο κινητήρας.

Με υπεράνθρωπες προσπάθειες ο πιλότος κατάφερε να ελέγξει την πτώση και εφαρμόζοντας άψογα τα προβλεπόμενα αυτοπεριστροφής του ελικοπτέρου, κατάφερε, πρώτον να το απομακρύνει από το προσωπικό που εκτελούσε την άσκηση και κατά δεύτερο αντί να συντριβεί να «καθίσει βαριά» στην επιφάνεια της θάλασσας.

Οι χειριστές βγήκαν έξω με την βοήθεια των ανδρών του Στρατού που έσπευσαν σε δευτερόλεπτα στο σημείο και τους έσωσαν.

Η αυτοπεριστροφή είναι μια πολύ δύσκολη κατάσταση στο ελικόπτερο, όπου πέφτουν οι στροφές των κινητήρων στο «ρελαντί» και το ελικόπτερο βυθίζεται με τα στροφεία να κινούνται μόνο εκμεταλλευόμενα το ανοδικό ρεύμα του αέρα που σχηματίζεται από την πτώση.
Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος του ελικοπτέρου είναι θωρακισμένο, ενώ οι κινητήρες διαχωρίζονται μεταξύ τους από κράματα τιτανίου για να μην καταστραφεί ο δεύτερος αν σημειωθεί έκρηξη στον έναν.
Συνήθως στις ασκήσεις η αυτοπεριστροφή ξεκινά από τα 3.000 πόδια (1000 μέτρα). Αντιληπτό το πόσο δύσκολο είναι να εκτελεστεί αυτοπεριστροφή στα 70 μέτρα και να υπάρξει απλώς «βαριά προσγείωση».
Μόλις ακούμπησαν το νερό, άνοιξαν τις καλύπτρες του ελικοπτέρου, ενώ πλωτά μέσα της δύναμης απόβασης έσπευσαν να τους περισυλλέξουν, όπως και έγινε.
Οι δύο πιλότοι είναι καλά στην υγεία τους και το ελικόπτερο αξίας κάπου 45.000.000 ευρώ, υπάρχει περίπτωση να ανελκυστεί και να επισκευαστεί.
Να σημειώσουμε ότι τα Apache, ταλανίζονται από προβλήματα συντήρησης, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, εξ αιτίας της οικονομικής ανέχειας…
Στην συγκεκριμένη άσκηση συμμετέχουν και οι ειδικές δυνάμεις των Αμερικανών πεζοναυτών, οι SEALS, τον συντονισμό έχει η 1η Στρατιά, και διεξάγεται με τη συμμετοχή μονάδων και των 3 Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων καθώς και τμήματος ειδικών δυνάμεων των ΗΠΑ.
Ακολουθούν φωτογραφίες από το μισο βυθισμένο ελικόπτερο από το βορειοελλαδίτικο

apatsi ptosi 1

apatsi ptosi 2

apatsi ptosi 3

http://https://youtu.be/LMfVt6ddL0o
Η άσκηση διέξάγεται στην ευρύτερη περιοχή Λαγκαδά-Σκεπαστού-Σοχού-Σταυρού-Σκεπαστού.

Κι ένα βίντεο από την άσκηση:

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ