Αρχική Ειδήσεις Ελλάδα-Κοινωνία Τηλεκπαίδευση: Προβλήματα και σήμερα – Δέχτηκε «επίθεση» το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Τηλεκπαίδευση: Προβλήματα και σήμερα – Δέχτηκε «επίθεση» το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

0
355

Συνεχείς οι προσπάθειες σταθεροποίησης του συστήματος από το υπουργείο Παιδείας

Σε «επίθεση» που δέχτηκε το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο οφείλονται τα σημερινά προβλήματα στην τηλεκπαίδευση. Δεύτερη ημέρα σήμερα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με την Webexνα έχει αποκαταστήσει το χθεσινό πρόβλημα, καθώς οι 31.000 τάξεις λειτουργούν κανονικά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, μάλιστα, σε λειτουργία βρίσκονται 39.000 τάξεις, καθώς έχουν μπει και περισσότεροι εκπαιδευτικοί από αυτούς που διδάσκουν, οι οποίοι προετοιμάζουν τη δουλειά τους, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, γίνονται προσπάθειες σταθεροποίησης του συστήματος, με το υπουργείο Παιδείας να είναι προετοιμασμένο για παν ενδεχόμενο, σύμφωνα με όσα είπε στον ΘΕΜΑ 104,7 η Γενική Γραμματέας, Αναστασία Γκίκα.

Νέες οδηγίες

Εντωμεταξύ το πρωί της Τρίτης το υπουργείο Παιδειας εξέδωσε νέα ανακοίνωση σχετικά με τις τις ενέργειες ενίσχυσης του συστήματος από τον πάροχο της πλατφόρμας προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες ψηφιακές τάξεις.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση «μετά το πέρας της σημερινής σχολικής ημέρας, ο πάροχος θα προβεί σε περαιτέρω ενέργειες για τη θωράκιση του συστήματος. Κατόπιν αυτών, ένα ποσοστό εκ των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα ενημερωθεί μετά το τέλος των σχετικών διαδικασιών για το νέο ατομικό τους σύνδεσμο ψηφιακής τάξης, ο οποίος θα πρέπει να αποσταλεί εν συνεχεία στους μαθητές τους. Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί και μαθητές θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν το σύνδεσμο που είχαν μέχρι τώρα»

Όπως τονίζεται, «εξαιτίας διαπιστωμένης υπερχρήσης του συστήματος, επισημαίνεται ότι μόνο εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα καλούνται να συνδέονται στο σύστημα».

Από το υπουργείο επισημαίνεται ότι «η πανδημία έχει επιφέρει διεθνώς μια σειρά από επιπτώσεις και μας έχει υποχρεώσει να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής και λειτουργίας μας συνολικά σε μικρό χρόνο. Οι συνθήκες είναι σαφώς πρωτόγνωρες για όλους, παρόλα αυτά από την πρώτη μέρα της υγειονομικής κρίσης, από κοινού Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα εργαζόμαστε για την όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Έτσι και σήμερα καλούμαστε ναπροσαρμοστούμε στις συνθήκες διαδικτυακής φόρτωσης που είναι πρωτόφανείς σε όλος τον κόσμο».

Ειδήσεις σήμερα: 

ΣΥΡΙΖΑ για προβλήματα στην τηλεκπαίδευση: «Μια δικαιολογία την ημέρα»
(EUROKINISSI)

Δριμεία επίθεση εξαπέλυσε ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για τα προβλήματα που σημειώθηκαν στο σύστημα τηλεκπαίδευσης και σήμερα. «Μια δικαιολογία την ημέρα» για να διασωθεί το κυβερνητικό αφήγημα, επισημαίνει μεταξύ άλλων το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

«Σήμερα δεν ευθύνεται το Webex της Cisco και το πρόβλημα δεν είναι πανευρωπαϊκό… Σήμερα ενοχοποιείται το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το οποίο -ωστόσο- δεν ενισχύθηκε όπως θα έπρεπε από την πρώτη φάση της πανδημίας μέχρι και σήμερα, με απόλυτη ευθύνη της κυβέρνησης. «Μια δικαιολογία την ημέρα» λοιπόν για να διασωθεί το κυβερνητικό αφήγημα. Όμως η υπομονή των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους έχει ήδη εξαντληθεί» υπογραμμίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Παράλληλα αναφέρει ότι από τον Μάρτιο -με επίκαιρη ερώτηση και αίτημα κατάθεσης εγγράφων- έχει ζητήσει να κατατεθεί η συμφωνία του υYπουργείου Παιδείας με τη Cisco στη Βουλή, ενώ -σημειώνει – ότι το ίδιο αίτημα έχει διατυπωθεί και από άλλα κόμματα, όπως και από τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών. Ήδη αρκετά δημοσιεύματα στον έντυπο και ψηφιακό Τύπο αναρωτιούνται για τους λόγους που η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως αρνείται να καταθέσει τα έγγραφα ή να τα αναρτήσει στη Δι@υγεια, όπως επίσης αρνείται να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, τονίζει η αξιωματική αντιπολίτευση.

Η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ζητά την άμεση ενίσχυση των εθνικών ψηφιακών υποδομών και των δημόσιων συστημάτων τηλεκπαίδευσης και επίσης την απομάκρυνση της Cisco και τη διάθεση ηλεκτρονικού εξοπλισμού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς που το έχουν ανάγκη.

Τέλος υπογραμμίζει ότι είναι επιβεβλημένη η απομάκρυνση της Νίκης Κεραμέως από το υπουργείο Παιδείας, «έπειτα και από την πολιτική ήττα που δέχτηκε στις εκλογές των εκπαιδευτικών για τα υπηρεσιακά συμβούλια», προσθέτοντας ότι «αποτελεί μια ελάχιστη πράξη αξιοπρέπειας απέναντι στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τη νέα γενιά».

ΚΚΕ: Να σταματήσει η κυβέρνηση να παίζει με τη μόρφωση των μαθητών!

 

Δεν είναι για γέλια αυτό που συμβαίνει και σήμερα με την τηλεκπαίδευση των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων, σε όλη τη χώρα. Το σύστημα σέρνεται, εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να μπουν στο σύστημα, μαθητές πετιούνται εκτός. Κι όλα αυτά μετά τις δηλώσεις των κυβερνητικών στελεχών ότι σήμερα δε θα υπάρχει πρόβλημα.

Δεν πάει άλλο! Η κατάσταση αυτή οξύνει ακόμα περισσότερο τις τεράστιες κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες, οι μαθητές σε μια πολύ κρίσιμη ηλικία για τη συγκρότησή τους, χάνουν τη σειρά τους και τη συγκροτημένη επαφή με τη σχολική γνώση.

Πρέπει να παρθούν τώρα μέτρα πριν να είναι αργά. Να στηριχτεί ο παιδαγωγικός σχεδιασμός του Συλλόγου Διδασκόντων σε κάθε σχολείο, για όλους τους πρόσφορους τρόπους της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και φυσικά να υλοποιηθούν όλα τα μέτρα που προτείνει ο εκπαιδευτικός κόσμος.

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

 

Θέμα: Εξ’ αποστάσεως διδασκαλία και ο τεχνολογικός εξοπλισμός σε όλους τους μαθητές για την ισότιμη πρόσβαση στη μόρφωση

 

Η εξ’ αποστάσεως διδασκαλία στο πλαίσιο της επιδημίας του κορονοϊού, παρουσιάζει, όπως είναι κατανοητό, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που πρέπει να παρθούν υπόψη προκειμένου να βοηθηθούν οι μαθητές.

Υπάρχει έντονα η αγωνία χιλιάδων γονέων που αδυνατούν να παρέχουν την δυνατότητα στα παιδιά τους να συμμετέχουν στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, λόγω έλλειψης υποδομών και του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού. Υπάρχει επίσης η αγωνία των εκπαιδευτικών που προκύπτει από την έως τώρα μηδενική επιμόρφωση και προετοιμασία τους για αυτή την πολύ σοβαρή διαδικασία, παρ’ όλες τις κυβερνητικές διακηρύξεις.

Το σοβαρό αυτό πρόβλημα αναδείχθηκε έντονα την προηγούμενη σχολική χρονιά όταν υπήρξε αντίστοιχη αναστολή λειτουργίας των σχολείων λόγω Covid-19, με αποτέλεσμα πάνω από 250.000 μαθητές να μη συμμετέχουν στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Άλλωστε και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με μήνυμα στα σχολεία ενημερώνει για τις περιορισμένες δυνατότητες λειτουργίας της πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης σε σχέση με τις ταχύτητες του ίντερνετ, τόσο στις σχολικές μονάδες  όσο και  σε σπίτια που έχουν δύο ή περισσότερα παιδιά μαθητές.

Η παραπάνω κατάσταση οξύνει την ανισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη γνώση, υποβαθμίζει και ανοίγει δρόμους παρέμβασης στα σχολεία από ιδιωτικές εταιρίες, μέσω χορηγιών ή άλλων τρόπων.

 

Ερωτάται η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει ώστε:

  • Να διασφαλιστεί τώρα η ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στα εξ’ αποστάσεως μαθήματα, με δωρεάν παροχή από το κράτος όλων των απαιτούμενων τεχνικών μέσων (πχ. υπολογιστών, γρήγορου διαδικτύου).
  • Να διασφαλιστεί, για όλους τους μαθητές, ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της εξ’ αποστάσεως εργαστηριακής εκπαίδευσης.
  • Να αντιμετωπιστεί άμεσα το πρόβλημα των απουσιών μαθητών που δεν έχουν τα μέσα να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση.
  • Να επιταχυνθεί η Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου για να μπορούν με ουσιαστικούς όρους να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 

Ο Βουλευτής

Δελής Γιάννης

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ