Επιστροφή SAOS Ferries (Μανούση) με ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ στη γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη μόνο για τα καλοκαίρια 2023-2026

1
1338

Από του χρόνου και για τα επόμενα τέσσερα χρόνια δηλαδή, η SAOS Ferries θα είναι Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ που θα εξυπηρετεί για τα καλοκαίρια αυτά (από Ιούνιο έως Σεπτέμβριο) την ακτοπλοϊκή σύνδεση Σαμοθράκης-Αλεξανδρούπολης. Σύμφωνα με πληροφορίες του Evros-news από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, χθες Παρασκευή 13 Μαΐου, έληξε η προθεσμία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, για την αποκλειστική δρομολόγηση κατά τους θερινούς μήνες της γραμμής Σαμοθράκης-Αλεξανδρούπολης  για διάρκεια από 1 έως 5 χρόνια και σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΥΠΟΒΛΗΘΗΚΕ, ήταν της SAOS Ferries του Φώτη Μανούση. 

Πρόκειται για την ‘’Πρόσκληση για σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, για την αποκλειστική εξυπηρέτηση γραμμών του Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών’’ που προκηρύσσει κάθε χρόνο τέτοια εποχή το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Σε αυτήν, όποια εταιρεία αναλάβει δρομολόγιο, ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ και παράλληλα, πρέπει να διατηρεί τις τιμές των εισιτηρίων που ισχύουν για τα δρομολόγια που ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΑ. Δεν μπορεί δηλαδή να διαμορφώσει ελεύθερα και να βάλει όποιες τιμές θέλει. Έτσι όσοι ταξιδεύουν από και προς Σαμοθράκη, θα εξακολουθούν να πληρώνουν και τους καλοκαιρινούς μήνες, τις χαμηλές τιμές των επιδοτούμενων δρομολογίων των υπόλοιπων εννιά μηνών, ενώ έως τώρα κάθε καλοκαίρι υπήρχε αύξηση των τιμών στα εισιτήρια λόγω μη επιδότησης. Αυτό δεν θα ισχύσει πλέον από το καλοκαίρι του 2023 έως το 2026 με την SAOS Ferries

Το θετικό όμως που υπάρχει γι’ αυτήν, είναι ότι για το χρονικό διάστημα που της ανατίθενται τα δρομολόγια, ΕΧΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ. Δεν μπορεί δηλαδή καμιά άλλη εταιρεία να εκτελεί δρομολόγια στην συγκεκριμένη γραμμή. Γι’ αυτό άλλωστε όλα τα προηγούμενα χρόνια, τουλάχιστον όσον αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση Σαμοθράκης-Αλεξανδρούπολης, δεν εμφανίζονταν καμιά εταιρεία και έτσι φτάναμε στην επόμενη φάση, που προκηρύσσονταν η συγκεκριμένη άγονη γραμμή, όπως και αρκετές άλλες στην Ελλάδα, με τις εταιρείες που αναλάμβαναν να παίρνουν ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ και να έχουν έτσι χαμηλά τις τιμές των εισιτηρίων.

Σύμφωνα με ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ του Evros-news.gr, η μοναδική αίτηση που επιβλήθηκε για τη συγκεκριμένη γραμμή και για διάρκεια τεσσάρων ετών, ήταν του ομίλου της SAOS Ferries με το νέο πλοίο της “The Lady: που αγοράστηκε πριν από μήνες και μετασκευάστηκε στη Δραπετσώνα.

Να επαναλάβουμε πως:

  1. Για τα συγκεκριμένα δρομολόγια δεν θα υπάρχει καμιά κρατική επιδότηση και
  2. οι τιμές των εισιτηρίων θα είναι οι ίδιες χαμηλές τιμές που ισχύουν όταν τα δρομολόγια είναι επιδοτούμενα από το Κράτος.
  3. Θα είναι το ελάχιστο 7 δρομολόγια την εβδομάδα, δηλαδή ένα την ημέρα, ενώ η SAOS Ferries θα μπορεί να εκτελεί και περισσότερα αν υπάρχει επιβατική κίνηση.

Δηλαδή η εταιρεία του Φώτη Μανούση από το καλοκαίρι του 2003 μέχρι το 2026 και για τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο, θα είναι η μοναδική εταιρεία που θα εκτελεί το δρομολόγιο Σαμοθράκης-Αλεξανδρούπολης. Χωρίς να εισπράττει ούτε ένα ευρώ κρατικής επιδότησης, αλλά θα είναι παράλληλα υποχρεωμένη να διατηρεί τις τιμές των εισιτηρίων που ισχύουν για τα επιδοτούμενα δρομολόγια των υπολοίπων 9 μηνών. Ήταν μία κίνηση-ματ του έμπειρου πλοιοκτήτη, ο οποίος επιστρέφει με αυτό τον τρόπο στο αγαπημένο του νησί, την Σαμοθράκη και στην ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Αλεξανδρούπολη.  Αρχικά από το καλοκαίρι του 2023 και για τα επόμενα τέσσερα καλοκαίρια.

Έτσι η Ζante Ferries, η οποία τα τρία τελευταία χρόνια εκτελούσε για 9 μήνες τα επιδοτούμενα δρομολόγια εισπράττοντας 3,5 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από την Πολιτεία (επί Μανούση η κρατική επιδότηση ήταν μόλις 700.000 ευρώ), αλλά τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες που δεν υπήρχε επιδότηση μπορούσε και έκανε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, βγαίνει εκτός ακτοπλοϊκής γραμμής από το 2023 και για 4 καλοκαίρια. Δεν θα μπορεί δηλαδή από Ιούνιο μέχρι Σεπτέμβριο, τότε που μπορεί να μην υπάρχει επιδότηση αλλά η επιβατική κίνηση είναι γνωστό ότι αυξάνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό, να εκτελέσει δρομολόγια με το Αδαμάντιος Κοραής” ή άλλο πλοίο. Οπότε δημιουργούνται δυο ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις:

  • Το φετινό καλοκαίρι που θα συνεχίσει κανονικά με το “Αδαμάντιος Κοραής” να εκτελεί το δρομολόγιο Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη, θα προχωρήσει στην σημαντική αύξηση τιμών των εισιτηρίων που λόγω της ενεργειακής κρίσης μπορεί να είναι και 16% όπως άφησε να εννοηθεί ο Πρόεδρος της κ.Κάρδαρης σε ραδιοφωνική του συνέντευξη;
  • Επίσης, τι θα κάνει όταν γίνει πρόσκληση ενδιαφέροντος για ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ ΓΡΑΜΜΗ Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη για τους άλλους 9 μήνες; Θα την αναλάβει και του χρόνου με τα 3,5 εκατ. ευρώ, αλλά χωρίς να έχει την αυξημένη επιβατική κίνηση των 3 καλοκαιρινών μηνών;

πηγή: evros-news.gr

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.