Ανακοίνωση αστυνομίας για περιστατικά τηλεφωνικής εξαπάτησης πολιτών στην περιοχή μας

3
1647

Με αφορμή πρόσφατες καταγγελίες αναφορικά με περιστατικά τηλεφωνικής
εξαπάτησης πολιτών από επιτήδειους με το πρόσχημα της παροχής τεχνικής
υποστήριξης σε υπολογιστή χωρίς προηγούμενο σχετικό αίτημα, η Γενική
Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου ενημερώνει τους πολίτες
ότι:

Άγνωστοι δράστες προσποιούμενοι τεχνικούς σε κέντρα υποστήριξης μεγάλης
εταιρίας λογισμικού, «προθυμοποιούνται» να βοηθήσουν τους πολίτες στην
επίλυση δήθεν τεχνικών προβλημάτων στους υπολογιστές τους ή να
πραγματοποιήσουν έλεγχο γνησιότητας των εγκαταστημένων προγραμμάτων
στους υπολογιστές τους, ώστε να συνεχίσουν να τα χρησιμοποιούν.

Στο πλαίσιο αυτό ζητούν από τους ανυποψίαστους πολίτες να εγκαταστήσουν
στον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή λογισμικό απομακρυσμένης πρόσβασης,
αποκτώντας έτσι έλεγχο στον υπολογιστή τους και στο σύνολο των δεδομένων
που είναι αποθηκευμένα σε αυτόν, όπως :

•       λογαριασμούς e-banking,
•       λογαριασμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης,
•       φωτογραφίες και βίντεο,
•       ιστορικό περιήγησης,
•       κωδικούς πρόσβασης σε εφαρμογές, ιστοτόπους, παιχνίδια κ.α.,

Ακολούθως οι δράστες πραγματοποιούν είσοδο στους τραπεζικούς
λογαριασμούς και προβαίνουν σε οικονομικές συναλλαγές μεταφέροντας
σημαντικά χρηματικά ποσά.

Από την Ελληνική Αστυνομία συνίσταται στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα
προσεκτικοί, να μην ανταποκρίνονται στις κλήσεις αυτές και να μην
αποκαλύπτουν προσωπικά δεδομένα και στοιχεία σε διάφορους επιτήδειους.

Περαιτέρω, σε περίπτωση που έχουν αποκαλύψει προσωπικά δεδομένα
προτείνεται:

•       άμεση κατάργηση των εφαρμογών, που οι κυβερνοεγκληματίες ζήτησαν να
εγκαταστήσετε,
•       επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων, στις συσκευές που τυχόν απέκτησαν
πρόσβαση (κατόπιν λήψης αντιγράφων ασφαλείας – backup),
•       εκτέλεση πλήρους σάρωσης ασφαλείας για τον εντοπισμό μολυσμένων ή
επικίνδυνων προγραμμάτων, με τη βοήθεια ενημερωμένου λογισμικού
ασφαλείας,
•       αλλαγή κωδικών πρόσβασης και χρήση ισχυρών κωδικών, συνδυαζόμενων
χαρακτήρων και πολυπλοκότητας (Κεφαλαία – μικρά – σύμβολα – αριθμούς)
και
•       άμεση επικοινωνία με το αρμόδιο -κατά περίπτωση- τραπεζικό ίδρυμα σε
περίπτωση πραγματοποίησης συναλλαγών – μεταφορών χρηματικών ποσών που
δεν αναγνωρίζετε.

Επιπλέον:
•       να αναφέρετε το περιστατικό απάτης τεχνικής υποστήριξης στην εταιρεία,
της οποίας τεχνικούς υποδύθηκαν οι επιτήδειοι,
•       να καταγγείλτε το γεγονός, ακόμη και σε κάθε περίπτωση απόπειρας, στην
Αστυνομία.

Περισσότερες χρήσιμες συμβουλές-πληροφορίες για την προστασία των
πολιτών έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας
Ελληνικής Αστυνομίας www.hellenicpolice.gr/ Οδηγός του Πολίτη.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Βεβαια δεν την πατησα γιατι το καταλαβα με την πρωτη. Μετα λιγες μερες διαβασα για το «ψαρεμα» στα νεα. ΠΡΟΣΟΧΗ λοιπον.

  2. Και εμένα κάποιος με πήρε τηλέφωνο δήθεν από τη Microsoft λέγοντας μου ότι είναι ο Mr. Wilkins, αλλά μετά από λίγα δευτερόλεπτα έπεσε η γραμμή. Αν θα έπαιρνε ξανά τηλέφωνο, θα του έλεγα… που χάθηκες ρε ψυχάρα Dominique Wilkins; 😉
    Βέβαια πέρα από την πλάκα, όταν βλέπετε αριθμούς που ξεκινούν από 0044, 0046, 0049 να μην ανταποκρίνεστε στις κλήσεις αυτές!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ