Το Δ.Σ. της Β΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου , αυτό το διάστημα , από τότε που επαναλειτουργούν τα σχολεία , περιοδεύει σε αυτά , συγκαλεί γενικές συνελεύσεις , συζητά με τους συναδέλφους , αναδεικνύει τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει το δημόσιο σχολείο , οι εκπαιδευτικοί , οι μαθητές και οι οικογένειές τους.
Προσπαθεί να συμβάλλει στο δυνάμωμα του αγώνα που δίνει αυτή τη περίοδο ο κλάδος των εκπαιδευτικών , με κύρια αιτήματα , τεράστιας σημασίας , την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία και την απόσυρση – κατάργηση του νόμου που επιτρέπει – επιβάλλει την ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων μέσα από τη σχολική τάξη . Το Δ.Σ. της Β΄ ΕΛΜΕ , έχει τοποθετηθεί αναλυτικά και για τα δυο αυτά ζητήματα με ανακοινώσεις , συνεντεύξεις , ομιλίες του επανειλημμένα. Απευθύνθηκε με ανοικτό γράμμα στους γονείς Πάνω σε αυτά εστιάζει και όταν βρίσκεται στα σχολεία με τους συναδέλφους.
Αυτή τη συζήτηση επεδίωξε και στην πρόσφατη επίσκεψή του στο 2ο ΓΕΛ Κω , σχολείο
όπου γίνεται ζωντανή μετάδοση μαθημάτων από κάποιους συναδέλφους. Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ δεν πήγε στην συζήτηση αυτή με καταγγελτική διάθεση. Πήγε να αναδείξει την σοβαρότητα της κατάστασης που διαμορφώνεται στα σχολεία από τις εκπαιδευτικές πολιτικές όλων των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια και να τονίσει τους τεράστιους κινδύνους που εγκυμονεί η ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων. Την έκθεση σε κίνδυνο των μαθητών και εκπαιδευτικών , την διάλυση του παιδαγωγικού κλίματος που διαμορφώνεται μέσα στην σχολική αίθουσα , τον περιορισμό του εκπαιδευτικού να διαχειριστεί ιδιαίτερες καταστάσεις με τους μαθητές του. Την αλλοίωση της συμπεριφοράς του μαθητή, όταν ξέρει ότι η διαδικασία στην οποία μετέχει ο ίδιος , το μάθημα δηλαδή , βγαίνει έξω από τον χώρο της τάξης .
Ανέδειξε για άλλη μια φορά και τους κινδύνους που εγκυμονεί για τα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών συναδέλφων η γενίκευση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αφού όπως ξεκάθαρα λέει η κυβέρνηση αυτό που κατακτήθηκε στην περίοδο της πανδημίας (τηλεκπαίδευση – τηλεργασία ) , είναι πολύτιμο εργαλείο για το μέλλον. Πολύτιμο εργαλείο προφανώς για να ελαττώνει δαπάνες και διορισμούς για την παιδεία , όπλο στην αντιλαϊκή φαρέτρα της ενάντια σε όλους τους εργαζομένους.
Στη παρέμβασή του , το Δ.Σ. κάλεσε τους συναδέλφους που κάνουν ζωντανή μετάδοση του μαθήματός τους να ξαναδούν την στάση τους , να δουν όλες τις παραμέτρους που ενδεχομένως να μην είχαν σκεφτεί. Να πάρουν θέση μάχης δίπλα στην συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου που τάσσεται ενάντια στην κατάπτυστη προσπάθεια του υπουργείου να βάλει τους εκπαιδευτικούς να υλοποιήσουν ό,τι πιο αντιδραστικό έχει συναντήσει ποτέ το εκπαιδευτικό κίνημα και το δημόσιο σχολείο.
Ο εκπαιδευτικός ,θα συνεχίσει να διδάσκει αξίες και ιδανικά , έχει χρέος να σταθεί δίπλα στους μαθητές του . Σήμερα αυτό το χρέος μεταφράζεται : ΄΄ Δεν θα σας αφήσουμε να διαλύσετε αυτό που με κόπο , παιδαγωγική ευθύνη και φροντίδα διαμορφώνεται μέσα στην τάξη . Δεν θα κάνουμε θέαμα , με εικόνα ή ήχο ή και με τα δύο, την ιερή ατμόσφαιρα της ΄΄οικογένειας ΄΄ που λέγεται σχολική τάξη. Βάλτε μικρόφωνα και κάμερες εκεί που όλοι εσείς που κόπτεστε για το καλό των μαθητών σχεδιάζετε ένα μέλλον εφιαλτικό για τα παιδιά και τα όνειρά τους . Μη λογαριάσετε ούτε για μια στιγμή ότι οι ΔΑΣΚΑΛΟΙ θα βάλουν πλάτη στα σχέδιά σας΄΄.
Είναι δεδομένο ότι ο νόμος για την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος θα ακυρωθεί στην πράξη. Είναι δεδομένο ότι ο εκπαιδευτικός θα διαφυλάξει τους μαθητές του αλλά και την δική του αξιοπρέπεια. Με αντίσταση και αγώνα , τον οποίον έχουν υποχρέωση να σχεδιάζουν , να καθοδηγούν , να παίρνουν μέτρα για την μαζικότητα και το περιεχόμενό του , οι ΕΛΜΕ και η ΟΛΜΕ .
Ταυτόχρονα όμως , κάθε εκπαιδευτικός , έχει ευθύνη ΝΑ ΜΗ ΛΕΙΨΕΙ από αυτόν τον αγώνα
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Σ. ΚΡΙΑΡΑΣ Α. ΔΑΒΙΔΟΠΟΥΛΟΣ
Αυτά τα παιδιά που δεν πρέπει να πάνε στο σχολείο λόγω ύπαρξης στο σπίτι ατόμου που ανήκει σε ευπαθή ομάδα, δεν έχουν δικαίωμα να παρακολουθήσουν το μάθημα; Μιλάμε για το διάστημα των επόμενων 3 εβδομάδων μέχρι να κλείσουν τα σχολεία και όχι για κάτι που θα συνεχιστεί. Ή μήπως το πρόβλημα σας είναι να μην διαπιστώσουμε οι γονείς τί είδους μάθημα κάνουν στα παιδιά μας πάρα πολλοί από τους καθηγητές και την συμπεριφορά τους απέναντι στους μαθητές όπως και το αντίθετο;
Μετριότητες που χώθηκαν στό δημόσιο χωρίς διαγωνισμό, χωρίς καμιά αξιολόγηση χωρίς γνώσεις και προσόντα…. Ανάξιοι να εκπαιδεύσουν τα σημερινά παιδιά μια και ζούν στην εποχή της προγιαγιά τους….