Επενδύσεις 4 εκ. ευρώ από τη Lidl για τα δύο καταστήματα εμπορίας τροφίμων στη Ρόδο

0
246

Γράφει
ο Νεκτάριος Καλογήρου

Ολο και πιο δύσκολος γίνεται ο ανταγωνισμός στον κλάδο της λιανικής εμπορίας τροφίμων στη Ρόδο. Τα super market γίνονται όλο και μεγαλύτερα, όλο και πιο πλήρη ως προς τις ανάγκες του σύγχρονου σπιτιού και αυτό οδηγεί τις εξελίξεις στα άκρα. Οσοι έμποροι μπορούν να ακολουθήσουν, ακολουθούν με μεγάλο κόστος, για τους υπόλοιπους το μέλλον είναι δυσοίωνο.
Το νέο κύκλο επενδύσεων για το εμπόριο λιανικής στη Ρόδο έχει ανοίξει η εταιρεία Lidl που έχει σχεδιάσει έργα που υπερβαίνουν τα τέσσερα εκατομμύρια ευρώ. Τα έργα αυτά ήδη έχουν ξεκινήσει στο super market που βρίσκεται επί της εθνικής οδού Ρόδου – Λίνδου και αμέσως με την έλευση του νέου έτους θα επεκταθούν στο Lidl της λεωφόρου Ρόδου – Καλλιθέας. Το πλάνο της εμπορικής αλυσίδας προβλέπει ότι θα υπάρχει πάντα ένα κατάστημά της σε λειτουργία στη Ρόδο. Ετσι, η ακριβής ημερομηνία έναρξης των εργασιών στο δεύτερο κατάστημα, θα εξαρτηθεί από την ημερομηνία λήξης των εργασιών στο πρώτο.

Φούρνος, κρεοπωλείο,
μανάβικο, καλλυντικά
και κάβα
Τα νέα super market Ρόδου της γερμανικής αλυσίδας μεγαλώνουν καθ’ ύψος, αποκτούν πρόσθετους χώρους προβολής των εμπορευμάτων και από χώροι που ομοιάζουν με αποθήκες, θ’ αποκτήσουν καλύτερη αισθητική.
Στα δύο καταστήματα θα προστεθούν ανεξάρτητα τμήματα κρεοπωλείου, μαναβικής,  αλκοολούχων ποτών και καλλυντικών. Ξεχωριστός χώρος θα υπάρχει και για τη «ζεστή γωνιά», όπου καθημερινά θα γίνεται η παραγωγή ζεστού ψωμιού. Πρέπει να σημειωθεί ότι δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο το εάν θα γίνεται ζύμωση ψωμιού στο χώρο του Lidl, ή απλώς θα ψήνονται οι έτοιμες ζύμες των καταψύξεων.
Σε κάθε περίπτωση, τα νέα αυτά τμήματα θα δυσκολέψουν ακόμα περισσότερο όλη την υπόλοιπη αγορά.

Ανεκπαίδευτος ο ντόπιος
καταναλωτής
Ολες οι επενδύσεις που γίνονται στον κλάδο της εμπορίας τροφίμων δεν θα αποτελούσαν είδηση, εάν τελικώς οι καταναλωτές ήταν σωστά εκπαιδευμένοι για να αναγνωρίζουν τις πραγματικές προσφορές. Δεν θα είχαν σημασία οι επενδύσεις, καθώς θα ήταν κατανοητό ότι αυτές δεν επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων, διότι αυτές καθορίζονται από παράγοντες που βρίσκονται μακριά από το ράφι.
Είναι γεγονός ότι οι Ροδίτες δεν είναι εκπαιδευμένοι στο να συγκρίνουν σωστά τις τιμές κι έτσι παρασύρονται εύκολα από μια προσφορά για τρόφιμα σε συσκευασία (π.χ. μπουκιές νωπό μοσχάρι) που διατίθεται σε φαινομενικά καλή τιμή, χωρίς όμως να υπολογίζουν το βάρος του καθαρού προϊόντος (και η σύγκρισή του με την τιμή κιλού της αγοράς), αλλά και την υγρασία με την οποία είναι εμπλουτισμένο.
Οι έμποροι τροφίμων της Ρόδου έχοντας εμπειρία δεκαετιών, παρακολουθούν προβληματισμένοι τις εξελίξεις, καθώς το ενδιαφέρον των καταναλωτών έχει ξεφύγει από την ουσία του φαγητού και έχει μετακινηθεί στο είδος της συσκευασίας.

Επενδύσεις 100 εκ. ευρώ
με «μηδέν» κόστος
Η διοίκηση Ελλάδος της γερμανικής αλυσίδας έχει καταρτήσει πρόγραμμα επενδύσεων 100 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να αναβαθμίσει όλα τα καταστήματα της χώρας. Τα έργα ξεκίνησαν από το περασμένο καλοκαίρι και όλα υλοποιούνται με γνώμονα ένα συγκεκριμένο concept που έχει ως στόχο να βελτιώσει την αίσθηση που έχουν οι καταναλωτές εισερχόμενοι στα νέα super market.
Παρότι ως επένδυση, το πακέτο των 100 εκ. ευρώ φαντάζει τεράστια, στην πραγματικότητα το τελικό κόστος για την εταιρεία θα είναι μηδενικό, καθώς θα έχει τη δυνατότητα να κάνει ανά έτος αποσβέσεις ύψους 10% (όπως προβλέπονται για όλες τις εταιρείες). Κάθε χρόνο η εταιρεία θα μπορεί να εξοικονομεί φόρους ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ κι έτσι σε βάθος χρόνου 10 ετών, θα έχει κερδίσει ολόκληρη την επένδυση. Βέβαια, σε 10 χρόνια θα υπάρχει η ανάγκη για νέες επενδύσεις, όμως η οδός θα είναι ακριβώς η ίδια.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η Lidl ως εταιρεία, κατά τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους παρουσίασε σημαντική αύξηση τζίρου. Ετσι, ήταν μονόδρομος η επιλογή για της διοίκησης για αναβαθμίσεις παγίων.

ΠΗΓΗdimokratiki.gr
  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ
  • lidl
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ