Κυριακή μετά τα Φώτα ο κ. Ναθαναήλ στον ΙΝ Αγίων Πάντων Κω με τον π. Βαγιανό-Ιωάννη

1
6087

Χαρίκλεια Χριστοφή
Κυριακή μετά τα Φώτα, εορτή Οσίας Δομνίκης – Αγίου Γεωργίου Χοζεβίτου και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κώου και Νισύρου κ. Ναθαναήλ χοροστάτησε στον Όρθρο και προεξήρχε της Θείας λειτουργίας στον ΙΝ Αγίων Πάντων Κω με συλλειτουργό τον π. Βαγιανό-Ιωάννη για πρώτη φορά μετά τη χειροτονία του και την ανάληψη καθηκόντων ως νέου εφημερίου στον ιερό ναό.

Έψαλλαν ο Πρωτοψάλτης του ΙΝ Χαράλαμπος Αλαχιώτης και οι Ιεροψάλτες Γιώργος Σανιδάς και Μιχάλης Καρακιόζης.

Ο Σεβασμιώτατος για άλλη μια φορά έδωσε τις πατρικές ευχές του στον νέο Ιερέα και ευχήθηκε χρόνια πολλά και ευλογημένα σε όλους και όλες τις εορτάζουσες.

Το Ευαγγέλιο της Κυριακής μετά τα Φώτα 8-1-2023 (Ματθ. δ´ 12-17)

Γιατί όλο το κήρυγμα του Χριστού και της Εκκλησίας του σ’ ένα πράγμα και σε μία λέξη περιλαμβάνεται και συγκεφαλαιώνεται· στη μετάνοια.

Με τη μετάνοια ο Χριστός άρχισε το κήρυγμά του και με τη μετάνοια το τελείωσε. Για το πως τελείωσε μας λέγει το Ευαγγέλιο, πως μετά την Ανάσταση παράγγειλε στους Αποστόλους να κηρύξουνε μετάνοια στ’ όνομά του σ’ όλα τα έθνη. Για το πως άρχισε μας το είπε το Ευαγγέλιο σήμερα, μα ας το ξανακούσουμε στη δική μας απλή γλώσσα.

Εκείνο τον καιρό, όταν άκουσε ο Ιησούς πως ο Ιωάννης παραδόθηκε, έφυγε και πήγε στη Γαλιλαία. Και αφήνοντας τη Ναζαρέτ, ήλθε και κατοίκησε στην Καπερναούμ που ήταν κοντά στη θάλασσα, στα σύνορα που κατοικούσαν οι φυλές Ζαβουλών και Νεφθαλείμ, για ν’ αληθέψει κείνο που είπε ο Θεός με το στόμα του προφήτη Ησαΐα. Η γη του Ζαβουλών και η γη του Νεφθαλείμ, στο δρόμο κατά τη θάλασσα περ’ από τον Ιορδάνη, η Γαλιλαία που την κατοικούνε τα έθνη· ο λαός που κάθεται στο σκότος είδε μεγάλο φως και σε κείνους που κάθονται στη χώρα και στη σκιά του θανάτου φως φανερώθηκε γι’ αυτούς. Από τότε άρχισε ο Ιησούς να κηρύττει και να λέγει· Μετανοείτε· γιατί πλησιάζει η βασιλεία των ουρανών.

Το «Μετανοείτε…» όμως αυτό φανερώνει ακόμη και κάτι άλλο κι αυτό πρέπει να το προσέξουμε πολύ. Γιατί αν δεν προσέξουμε κι αν δεν καταλάβουμε γιατί ο Πρόδρομος κι ο Χριστός αρχίζουν με το «Μετανοείτε…», τότε δεν θα καταλάβουμε τίποτα κι απ’ όλο το Ευαγγέλιο. Είπαμε δα πως όλο το κήρυγμα του Ιησού Χριστού και της Εκκλησίας του, δηλαδή όλο το Ευαγγέλιο συμπεριλαμβάνεται και συγκεφαλαιώνεται στη μετάνοια.

Το πιο μεγάλο κακό είναι η αμετανοησία. Όλα τα κακά κι όλες oι αμαρτίες δεν είναι τόσο μεγάλες που να μην τις συγχωρεί ο Θεός. Μα είναι μία αμαρτία που μένει ασυχώρετη. Ο Χριστός είπε πως η αμαρτία αυτή είναι η βλασφημία «κατά του Αγίου Πνεύματος». Και οι Πατέρες της Εκκλησίας μας εξηγούνε πως η βλασφημία «κατά του Αγίου Πνεύματος» είναι η αμετανοησία. Η μετάνοια είναι ζωή και σωτηρία, η αμετανοησία είναι θάνατος και απώλεια. Όποιος δεν μετανοεί, δεν καταλαβαίνει το φταίξιμό του και την αμαρτία του, δε ζητάει το έλεος του Θεού, δεν έχει συχώρεση από το Θεό. Γιατί ο Θεός ελεά και συχωρνάει εκείνους που νιώθουνε τα φταιξίματά τους, που κλαίνε για τις αμαρτίες τους, που ζητούνε το θείο έλεος· μ’ ένα λόγο εκείνους που μετανοούνε. Γιατί ετούτο είναι η μετάνοια· να λυπηθείς, να κλάψεις, να ζητησεις έλεος και συχώρεση για το φταίξιμό σου, να δώσεις λόγο πως δεν θα ξανακάνεις το ίδιο και να βάλεις τα δυνατά σου γι’ αυτό. Όλα ετούτα,  είναι που σε κάνουνε καινούργιο άνθρωπο, όλα ετούτα είναι που σε ανεβάζουν, όλα ετούτα είναι η μετάνοια κι η μετάνοια είναι η πρόοδός σου κι η προκοπή σου, η ζωή σου κι η σωτηρία σου. Η αμετανοησία σε ρίχνει και σε κατεβάζει, σού θολώνει το μυαλό και σε τυφλώνει κι ύστερα τα βλέπεις όλα θολά και τα καταλαβαίνεις όλα ανάποδα.

Σύμφωνο δηλαδή με τους νόμους που έβαλε ο Θεός στη δημιουργία του. Ο,τι είναι φυσικό, είναι αληθινό· ο,τι είναι αληθινό, είναι του Θεού· κι ο,τι είναι του Θεού, είναι πάντα καινούργιο, είναι ζωή αιώνιος. Η μετάνοια είναι κι αυτή νόμος του Θεού, όρος του Ευαγγελίου. Ο Χριστός λοιπόν μας καλεί για να μας κάνει καινούργιους και μας βάζει όρο και νόμο τη μετάνοια. Ας μετανοούμε, για να προκόβουμε στο καλύτερο· για να ‘χουμε ζωή  αιώνιο. Αμήν.

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ