Απόστολος Κυριακού: «Οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που έγιναν ή γίνονται αυτή τη στιγμή στο νησί μας, είναι αποσπασματικές, αναχρονιστικές & δυσλειτουργικές»

18
7155

«Για τη δημόσια ασφάλεια και την εξάλειψη των τροχαίων ατυχημάτων, χρειάζεται βούληση, σχεδιασμός, έργα και κυρίως γνώση στο αντικείμενο – Η ονομασία αθλητικών χώρων με τα ονόματα των νεκρών παιδιών μας στην άσφαλτο δεν μας εξιλεώνει»

«Οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που έγιναν ή γίνονται αυτή τη στιγμή στο νησί μας, είναι αποσπασματικές, όπως στον Κόμβο της Πειραιώς, αλλά και αναχρονιστικές ή και δυσλειτουργικές όπως στο 1ο Γυμνάσιο» δηλώνει μεταξύ άλλων στον «Σ» ο κ. Κυριακού Απόστολος, Εμπειρογνώμονας ατυχημάτων, Διευθύνων Σύμβουλος και Ιδρυτής της KyriakouGroup.

Ο κ. Κυριακού, επισημαίνει τα στραβά και τα ανάποδα που εφαρμόστηκαν ή εφαρμόζονται στο οδικό δίκτυο του νησιού μας, θέτει ερωτήματα που χρήζουν απαντήσεων, όπως λ.χ. για τον ανύπαρκτο φωτισμό, την κακή, ελλιπή και λανθασμένη σήμανση, τους ανύπαρκτους χώρους στάθμευσης, τις επίμαχες διασταυρώσεις, τα «έξυπνα» φανάρια και τους «έξυπνους κύκλους», την

ελεγχόμενη στάθμευση, τα όρια ταχύτητας, κ.ά.,  εκτιμώντας πως, για τη δημόσια ασφάλεια και την εξάλειψη των τροχαίων ατυχημάτων, «χρειάζεται βούληση, σχεδιασμός, έργα και κυρίως γνώση στο αντικείμενο».

Αναλυτικά, η παρέμβαση του κ. Κυριακού έχει ως ακολούθως:

«Αγαπητή κυρία Αυγούλη,

Επιστρέφοντας από το εξωτερικό, όπου απουσίαζα σε επαγγελματικό ταξίδι, ήρθα αντιμέτωπος με το ατύχημα των Τεμπών. Μια τραγωδία που μεγάλωσε τον μακάβριο κατάλογο των αθώων θυμάτων και έφερε στη μνήμη μας τόσο άλλα πολύνεκρα δυστυχήματα όσο και τους αδικοχαμένους νέους μας εδώ στο νησί μας.

Αποκάλυψε με τραγικό τρόπο τις παθογένειες του κράτους, τις ελλείψεις, τις παραλήψεις, την απουσία ασφάλειας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής.

Η κυκλοφοριακή αγωγή δυστυχώς στη χώρα μας βρίσκεται σε εμβρυακό επίπεδο ενώ η πρόληψη είναι ανύπαρκτη. Έχω καταθέσει σχετική πρόταση από το 2010!

Οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που έγιναν ή γίνονται αυτή τη στιγμή στο νησί μας, είναι αποσπασματικές, όπως στον Κόμβο της Πειραιώς, αλλά και αναχρονιστικές ή και δυσλειτουργικές όπως στο 1ο Γυμνάσιο.

Η ρύθμιση που επιχειρείται από μια μελέτη, που ακόμα δεν καταλάβαμε ποιος την εκπόνησε, και ποιες είναι οι γνώσειςτου, στον μοναδικό άξονα εισόδου και εξόδου της πόλης μας, δεν θα συνεισφέρει.

Αντίθετα, θα μετατοπίσει το σημείο του επόμενου δυστυχήματος και θα προκαλέσει  τεράστια κυκλοφοριακή συμφόρεση και στους άλλους δύο άξονες οι οποίοι είναι ήδη επιβαρυμένοι τις ώρες αιχμής.

Δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνουν τι ακριβώς κάνουν και ποιο θα είναι το αποτέλεσμα.

Η παρέμβαση που έγινε στο 1ο Γυμνάσιο και αφορά στη μείωση της ταχύτητας δεν είναι η ενδεδειγμένη και δεν πρέπει να εφαρμοστεί και σε άλλα σημεία της Κω.

Για ένα πυροσβεστικό όχημα ή για ένα ασθενοφόρο αυτές οι επιλογές είναι τροχοπέδη όταν πρόκειται να σωθεί μια ανθρώπινη ζωή όπου κάθε δευτερόλεπτο μετράει!

Πολλά τα προβλήματα στο νησί μας. Περιττό να αναφερθώ στο κακό οδικό δίκτυο, στον ανύπαρκτο φωτισμό, στην κακή σήμανση, σε άλλα σημεία ελλιπής και σε αρκετά σημεία λανθασμένη. Αναρχία σημάτων, ανύπαρκτοι χώροι στάθμευσης, αλλά και πολλά παράδοξα!  Όπως η τοποθέτηση STOP στους κύκλους της Αντιμάχειας όπου πέρσι, αν θυμάστε, έκαναν για κάποιους μήνες την επαρχιακή οδό Κω-Κεφάλου, άξονα προτεραιότητας μέσω του κόμβου…

Ποια λύση πρέπει να δοθεί στις επίμαχες διασταυρώσεις;

Πως μπορούν να αξιοποιηθούν τα «έξυπνα» φανάρια και οι «έξυπνοι κύκλοι»;

Πόσο μπορεί να βοηθήσει η ελεγχόμενη στάθμευση όχι μόνο το κέντρο της πόλης αλλά και τις συνοικίες και τα χωριά μας;

Ποιο πρέπει να είναι το όριο ταχύτητας για παράδειγμα στου Σκλαβενίτη ή στο Ζηπάρι  κατά τη διάρκεια της νύκτας και ποιο κατά τη διάρκεια της μέρας;

Τι πρέπει να κάνουμε στη Ζιά, στην διασταύρωση της Ευαγγελίστριας προς Ζιά, στο δρόμο της Μινιέρας, στη διασταύρωση προς Μαρμάρι, στη διασταύρωση προς Μαστιχάρι κτλ;

Με ποιο γνώμονα τοποθετήθηκε όριο ταχύτητας 30 και 20 χλμ./ώρα στην επαρχιακή οδό από το ύψος Σταυρού Πέραμα έως την διασταύρωση προς Μαρμάρι, όπου εκτελούνται έργα εδώ και σχεδόν ένα χρόνο, το οποίο προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις;

Ακούμε για τοποθέτηση προστατευτικών μπαρών. Όπου και αν αυτές καταλήγουν, τα άκρα τους αποτελούν μια μόνιμη ανοιχτή απειλή, αφού αν χάσει κάποιος τον έλεγχο του δίκυκλου του π.χ. και πέσει με δύναμη πάνω τους, αυτά τα άκρα θα λειτουργήσουν σαν κοφτερό μαχαίρι. Σας στέλνω σχετική φωτογραφία κυρία Αυγούλη και αναρωτιέμαι γιατί οι μπάρες τοποθετούνται μόνο από τη μία πλευρά του δρόμου. Ενώ σε κάποια σημεία, θα έπρεπε οι προστατευτικές μπάρες να είχαν τοποθετηθεί στην ακριβώς αντίθετη πλευρά!

Όλα αυτά έχουν να κάνουν με τη δημόσια ασφάλεια σε ένα νησί που δεν διαθέτει νοσοκομείο. Ένας λόγος παραπάνω να εξαλείψουμε τα τροχαία ατυχήματα. Η ονομασία αθλητικών χώρων με τα ονόματα των νεκρών παιδιών μας στην άσφαλτο δεν μας εξιλεώνει.

Χρειάζεται βούληση, σχεδιασμός, έργα και κυρίως γνώση στο αντικείμενο».

Πηγή: https://www.stathmosnet.gr/koinonia/item/11486-oi-kykloforiakes-paremvaseis-einai-apospasmatikes-anaxronistikes-dysleitourgikes?fbclid=IwAR2ygvc6JjXNQgQihxhcTfF2GbjBdIUdvS2jQIC7q2-_F0C_7eOdhK3XjSQ

18 ΣΧΟΛΙΑ

    • Σας έβαλε κάρβουνο και ρετσινόλαδο ο δικός σας και αρχίσατε το τρεξιμο στα ΜΜΕ και βγαινετε τώρα προεκλογικά? Πρέπει να εισασταν ΠΑΝΤΑ στην επικαιρότητα. Όχι την τελευταία στιγμή για τα ψηφαλακια. Αυτός είναι ο σωστός που θέλει να έχει λόγο στα δημοτικά δρώμενα. ΑΝΤΕ ΓΕΙΑααααα.

      • Μην κοροϊδεύετε! Σωστά τα λέει, και θέλει να σώσει ψυχές. Ίσως και την δική σας. Και στην αυτό, ανέφερε ξεκάθαρα ότι κατέθεσε την πρόταση του το 2010, τι σχέση έχουν οι εκλογές? Αλλά αντί να ακούτε και να σέβεστε μόνο ειρωνεία και κακία. Αυτό θα σας φάει, και ίσως σας κοστίσει ακόμα και την ζωή σας, αν όχι την δική σας κάποιου ανθρώπου που αγαπάτε πολύ. Προσοχή λοιπόν!

        • Καρφιτσα... Ρε ΑΝΩΝΥΜΕ με τις φανφαρες σου εσυ και αυτος τι εγινε ολα αυτα τα χρονια?

          Ποιος κυβερνησε την ΚΩ? Ο ΚΥΡΙΤΣΗς δεν ειχε παρουσια? Ειχε. Τι μου λες τωρα? Ολοι ΑΧΡΗΣΤΟΙ. Ολοι εχουν τεραστια ευθυνη γιατι υπαρχει το συνδρομο του «ΓΛΥΦΕΙΝ» και σε τοπικο επιπεδο. Μονο με το ΑΠΟΦΑΣΙΖΩ και ΠΡΑΤΤΩ παει μπροστα ενας τοπος. Αν μπλεξουν τα σογια και οι φιλιες τοτε ΚΑΤΟΥΡ@ΤΑ.

  1. Η ωραιοποίηση των υποδομών απ όλες τις παρατάξεις είναι για παράσταση Θεάτρου σκιών

    Οι οδικές αρτηρίες του Νησιού είναι εξαιρετικά λίγες για τον σημερινό όγκο των Οχημάτων.Ήδη με την άφιξη πολλών ετεροδημοτών με τα οχήματα τους ,παρατηρούνται μποτιλιαρίσματα σε φανάρια, παραβάσεις και παραβιάσεις του Κ.Ο.Κ, επικίνδυνες οδικές συμπεριφορές.. αν είναι δυνατόν αυτό που ζει η πόλη και τα χωριά να ονομάζεται Νησιωτική περιοχή. Λες και οι σύμβουλοι των Δημάρχων μετακινούνται με drones.Γιατί αυτή η υπερβολή στις κατασκευές κόμβων, πεζοδρομίων?Γιατί αυτό το αβαντάρισμα σε επιχειρηματίες?Μήπως πρέπει να σκεφτούμε όλοι ότι έχουμε ανάγκη νέας οδικής αρτηρίας?
    Με τα φώτα γιατί τέτοια κατάντια?

  2. Πρώτη κίνηση να θέσουμε τα όρια ταχύτητας αυστηρά και μελετημένα.Μιας και ήρθατε από το εξωτερικό παντού υπάρχει στις κατοικημένες περιοχές το 30.ΠΑΝΤΟΥ!Σε κανένα σημείο του επαρχιακού μας δρόμου δεν υπάρχει περίπτωση να μπει όριο πάνω από 60-70.Όπως παντού σε αντίστοιχους δρόμους στο πολιτισμένο κόσμο.Όσο για τις υπεριψωσεις σε σταυροδρόμια για ελατωσης ταχύτητας μαζί με στένεμα των δρόμων υπάρχει παντού.Τα φανάρια είναι απλά για να παραβιάζονται προκαλώντας ατυχήματα.Καθαρά stop και παραχωρήσεις προτερεοτητας.Τέλος προσωρινά διπλώματα.Κανένας να μην πέρνει κατευθείαν το κανονικό.Αν προκαλέσει ατύχημα να ξεκινάει από την αρχή.

    • Δίνει ακόμα και τώρα ξεκάθαρες λύσεις που καλά θα έκαναν από την δημοτική αρχή να τις ακολουθήσουν. Και τα παραδείγματα που δίνει, είναι ολοφάνερα και τα ζούμε καθημερινά, ο άνθρωπος μιλάει με ρεαλισμό και την πραγματικότητα. Ας το σεβαστούμε λοιπόν και να μπούμε στην διαδικασία υλοποίησης των λύσεων που προτείνει. Νομίζω θα ήταν μια καλή αρχή!

  3. το μεγαλο προβλημα στον κεντρικο δρομο κω αεροδρομιο, δημιουργηθηκε τοτε που εγινε η διανοιξη. ανελαβε να το κατασκευασει, ο δημος, που δεν ειχε ουτε ενα πτυχιο και καθολου τεχνογνωσια. αυτοι που εκαναν την κατασκευη ηταν καλοι για ασφαλτοστρωση αγροτικων και ιδιωτικων δρομων, η ποταμων, που τους μετετρεπαν σε δρομους.
    ηρθαν αργοτερα οι μεγαλες παρεμβασεις με επαρχο την ΜΑΡΙΑ ΚΥΠΡΑΙΟΥ, κομβος με φαναρια στο πελεζικι και στο τιγκακι, συνεχιη οδοποιιας απο σταυρου περαμα μεχρι αεροδρομιο, οι διορθωσεις κοντα το στρατοπεδο της αντιμαχειας και αλλα. ημερα χρειαζεται νεος ταπητας στο μεγαλυτερο κοματι του επαχιακου, και σωστη σημανση, απο την περιφερεια.
    οσο για την πειραιως η μελετη εγινε απο ενα γραφειο, ειδικων συγκοινονιολογων, με μεγαλη εμπειρια. ας περιμενουμε λοιπον να δουμε και μετα κανουμε κριτικη, ολοι εμεις οι ασχετοι!!!

  4. Το καλοκαιρι η ουρά με τα αυτοκίνητα στην είσοδο θα είναι στου Σκλαβενίτη!!!
    να το θυμάστε φωστήρες !!

  5. Τις μπάρες τις έβαλαν γιατί προσπαθούν να μας πείσουν ότι κάνουν κάτι για να βελτιωθεί η κατάσταση! Όπου να ‘ναι και όπως να ‘ναι, αρκεί να μπουν όσο πιο γρήγορα γίνεται για να προλάβουν τις ψήφους! Χωρίς να σκαφτούν μέσα στο έδαφος στο τέλος, όπως γίνεται οπουδήποτε αλλού στον κόσμο, ακριβώς για να μην δημιουργούνται κι άλλα επικίνδυνα σημεία, λόγω της αδιαφορίας και ασχετοσινης τους!!
    Το ίδιο ισχύει και με τους ιστούς φωτισμού, που σε πολλά σημεία τοποθετούνται πάνω στο οδόστρωμα!!! Αυτά μόνο στην Κω γίνονται, δεν υπάρχουν άλλου τέτοια πράγματα!
    Για τους κύκλους είναι να γελάς… Έβαλαν τις πινακίδες (παραχώρηση προτεραιότητας πρώτα και μετά τα Stop) χωρίς να βάλουν προειδοποιητικές πινακίδες πριν τους κύκλους (συνήθως μπαίνουν 100 με 200 μέτρα πριν) και φυσικά «ξέχασαν» και τις απαραίτητες διαγραμμίσεις!

  6. Τα εύκολα και προς κέρδος εντυπώσεων έργα είναι αυτά που επιλέγονται δυστυχώς στη χώρα αυτή συνέχεια. Δυστυχώς το νησί μας είναι το μοναδικό που δεν έχει περιφερειακό δρόμο που να εκτρέπει φορτηγά και λεωφορεία από το λιμάνι προς τον επαρχιακό χωρίς αυτά να περνούν μέσα απο την πόλη της Κω. Τα δύσκολα λοιπόν ας τα βάζουμε κάτω από το χαλί μέχρι κάποια νέα Τέμπη!!!

  7. Το μόνο καλό είναι ότι με την απίστευτη συμφόρηση που θα υπάρχει το καλοκαίρι θα αναγκαστούν πολλοί να κυκλοφορούν με ποδήλατα για τις δουλειές τους. Τι νομίζετε, οι τοπικές αρχές πάνω απ’ όλα την υγεία μας σκέφτονται. Άντε καλομάθατε να πέρνετε τα αμάξια σας για μισό χιλιόμετρο απόσταση, καιρός να κάνετε και λίγο αερόβια άσκηση.

  8. Καλά κάνει η Δημοτική αρχή και προσπαθεί να λύση τα προβλήματα της κυκλοφορίας, έστω και προσωρινά μέχρι να βρεθούν άλλες λύσεις. Όμως έχει υποχρέωση να ακούσουν και την άποψη των πολιτών της Κω, πόσο μάλλον του κ.Κυριακου Απόστολο, που είναι ειδικός σε αυτό το αντικείμενο. Όλοι τον γνωρίζουμε, και γνωρίζουμε πολύ καλά τον ρόλο του, στο επάγγελμα του, που αν μη τι άλλο, έχει να κάνει με την κυκλοφορία. Επίσης είναι πολύ καλό που συνδυάζει τις γνώσεις του, με την εμπειρία του (και του εξωτερικού) και τα ταξίδια του στο εξωτερικό. Μακάρι να συνεργαστούν με την δημοτική αρχή και να βρουν την Χρυσή τομή για ένα πιο ασφαλές κυκλοφοριακό μέλλον (και όχι μόνο) στο νησί μας.

    • Θα βρέξει δρόμους ,πεζοδρόμια,παράδρομους,προβατόδρομους και κυρίως πάρκινγκ.

  9. Απολυτα σωστη η παρεμβαση στην Πειραιως. Αλλα οταν ο ανθρωπος θελει κατι να πει απλα για να το πει με την ελπιδα οτι καποιος θα τον ακουσει εστω για λιγα δευτερολεπτα τοτε αυτα διαβαζουμε. Τα ιδια ελεγαν ολοι οταν μπηκαν φαναρια, τα ιδια ελεγαν οταν εγινε ο κομβος στην εισοδο της πολης (εκει ακουστηκαν τραγικα πραγματα οπως οτι θα ντελαπαρυν οι νταλικες στην κυκλικη τροχια το τους), τα ιδια ελεγαν για τον κομβο στο Τιγκακι, τα ιδια ελεγαν για τον ποδηλατοδρομο, τα ιδια και τα ιδια και τα ιδια και η ζωη συνεχιζεται ακριβως η ιδια!!! Σας βαρεθηκα!!

  10. θά ήθελα νά βγεί κάποιος αρμόδιος από τόν δήμο καί νά γράψει ποιά είναι τά θετικά αυτής τής επέμβασης στήν είσοδο-έξοδο τής πόλης….. καί τά αρνητικά βέβαια…… αναμένω άμεση απάντηση. φαντάσου νά γίνει ατύχημα μέ νταλίκα (νά πέσουν φορτία στό οδόστρωμα-έχει συμβεί παρακάτω- καί νά γινει και δυστύχημα)…..αναμένουμε απάντηση

  11. Πονάει χέρι …κόψει δρόμο,αυτοί είμαστε το νησί ένα απέραντο μπαχαλο,παιδικές χαρές επικίνδυνες,δρόμοι χάλι μαύρο,χώροι για πάρκιν πουθενά,εδώ κάναμε στην είσοδο το πάρκινγκ και ακόμη κλειστό, άχρηστοι όλοι και επικίνδυνοι μόνο για δελτία τύπου είστε

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ