Ελλάδα: Ράλι ανόδου στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων

0
527

Παρά την Πανδημία και τις οικονομικές επιπτώσεις της, η Ελληνική αγορά αυτοκινήτου τρέχει σε επίπεδα προ κρίσης. Όμως ποια είναι η εξήγηση αυτού του φαινομένου – το οποίο βοηθάει σημαντικά στα κρατικά έσοδα;

Ενώ το 2020 διαφαίνονταν μία εξαιρετική χρονιά για την αγορά αυτοκινήτου, μετά και από την καταστροφική δεκαετία της οικονομικής κρίσης (τέσσερις φορές (!) πάνω από το μέσο όρο ύφεσης), ο Κορωνοϊός, έκτος της υγειονομικής κρίσης που επέφερε, έβαλε τέλος στην όποια αισιοδοξία είχαν οι άνθρωποι του αυτοκινήτου.

Η συνολική πτώση από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Αύγουστο, σε αντιστοιχία με το ίδιο περσινό διάστημα, είναι στο 39%, ποσοστό το οποίο σύμφωνα με το ρεπορτάζ μας, οφείλεται στην πτώση των εταιρικών πωλήσεων, και των αυτοκινήτων «Rent a Car».  Από τη μία οι εταιρείες ζητούν παράταση των συμβολαίων ανανέωσης του εταιρικού τους στόλου -άλλες για το τελευταίο 3μηνο του έτους και κάποιες για το 2021- κάτι που βεβαίως γίνεται δεκτό από τις leasing επιχειρήσεις. Σε ότι αφορά τα αυτοκίνητα προς ενοικίαση, το πλήγμα στον τουρισμό τις ανάγκασε να μην ανανεώσουν φέτος το προϊόν τους, δηλαδή τα αυτοκίνητά τους. Όλα τα παραπάνω, στέρησαν από τις πωλήσεις σχεδόν 25.000 αυτοκίνητα και αν η λιανική (δηλαδή οι ιδιώτες) δεν ανανέωναν τα αυτοκίνητά τους, σε μεγαλύτερο ποσοστό από πέρσι, η πτώση θα ξεπερνούσε το 45%.

Κατά τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου η εικόνα δείχνει εντελώς διαφορετική από τα παραπάνω δεδομένα. Τις πρώτες 12 εργάσιμες ημέρες του Σεπτεμβρίου, οι εταιρικές πωλήσεις είναι αυξημένες κατά 22,7%, ενώ οι λιανικές (δλδ τα φυσικά πρόσωπα) κατά 43,4%. Συνολικά, κατά το συγκεκριμένο διάστημα οι πωλήσεις αυτοκινήτου είναι αυξημένες κατά 35% και αυτό σε σχέση με τον καλό -μετεκλογικό- Σεπτέμβριο του 2019!

Που οφείλεται η ραγδαία άνοδος;
Α) Αναμφίβολα η παλαιότητα των κυκλοφορούντων οχημάτων στην Ελλάδα, που ξεπερνάει τα 15 χρόνια -όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι τα επτά- έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την αύξηση. Το αυτοκίνητο δε «ζει» για πάντα και όταν αρχίζει να ζητάει (βλάβες, αυξημένη κατανάλωση κλπ), ζητάει πολλά.

Β) Πλέον ο κόσμος (οι ιδιώτες) γυρνάνε την πλάτη τους στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μετά και την αποδεδειγμένη εξαπάτησή που έχουν τύχει δεκάδες χιλιάδες αγοραστές αυτοκινήτων με γυρισμένα χιλιόμετρα, τρακαρισμένα κλπ. Κάποιοι κακοί έμποροι-εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με τις πρακτικές τους, ουσιαστικά κατέστρεψαν την αγορά μεταχειρισμένου, αφού πλέον ο κόσμος δεν τα εμπιστεύεται.

Γ) Υπάρχουν πολλές συσσωρευμένες αναμονές σε πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, από αποφασισμένους αγοραστές, οι οποίοι περίμεναν το νέο Τέλος Ταξινόμησης. Αυτό μπορεί να μην έφερε μεγάλες αλλαγές στην τελική τιμή των αυτοκινήτων (ιδιαίτερα στα ακριβότερα), άναψε όμως το πράσινο φως για την αγορά τους, αφού υπήρχε και ο δικαιολογημένος φόβος (λόγω των πρακτικών των προηγούμενων Κυβερνήσεων, απέναντι στο αυτοκίνητο)  για το τελικά θα ερχόταν…

Δ) Στις ιδιαίτερα καλές τιμές και προσφορές λόγω Covid, που έχουν καταφέρει οι Ελληνικές εισαγωγικές, μετά από διαπραγματεύσεις με τα εργοστάσια.

Ε) Στο φόβο των μετακινούντων με ΜΜΜ, λόγω του Covid, αλλά και αυτών που πλέον βλέπουν με άλλο μάτι ένα χρησιμοποιημένο – μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, που «όσο και να το απολυμάνεις, απολυμαίνετε 100%;».

ΣΤ) Στο ότι οι τράπεζες έχουν σαφώς καλύτερη εγκρισιμότητα στα δάνεια για το αυτοκίνητο, πιεζόμενες, ανταγωνιστικά και από τις αυτοκινητικές τράπεζες (πχ VW Bank, Fiat Capital κλπ) οι οποίες δανειοδοτούν πιο εύκολα, αφού αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξής τους!

Το ερώτημα πλέον είναι αν αυτή η άνοδος θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, με αναλυτές της αγοράς να αναφέρουν πως, όχι μόνο θα συνεχιστεί αλλά και θα ενταθεί το 2021 παράλληλα με την αναμενόμενη κυκλοφορία του εμβολίου…

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ