ΝΑΙ στο γρήγορο (100Mbps) & δωρεάν internet στην Κω αλλά γιατί όχι διαγωνισμός Kos Digital Lab (ιδέες για «Έξυπνη πόλη);

10
1520
 
ΝΑΙ στο γρήγορο (100Mbps) & δωρεάν internet στην Κω αλλά γιατί όχι διαγωνισμός Kos Digital Lab (ιδέες για «Έξυπνη πόλη);
«Το καλύτερο είναι εχθρός του καλού, δεν ικανοποιείται ποτέ κανείς με κάτι, όταν μπορεί να πετύχει περισσότερα ή καλύτερα», σύμφωνα με τη σχετική ρήση του Βολταίρου.

Οι πρωτοβουλίες αυτές του Δήμου αλλά και του ΟΤΕ («το αγώι ξυπνάει τον αγωγιάτη», ισχύει και για τους δύο) για γρήγορο και δωρεάν internet σε όλες τις κοινότητες και τις παραλίες του νησιού, είναι ένα θετικό βήμα προς την κατεύθυνση που «φωνάζαμε» και μέσα από αυτή εδώ τη στήλη, υπογραμμίζοντας ότι ο Δήμος μας έχει μείνει πίσω σε επίπεδο καινοτομίας και αξιοποίησης της νέας τεχνολογίας.Φέρνοντας μάλιστα το χαρακτηριστικό παράδειγμα της πρωτοπορίας των Τρικάλων κι άλλων περιοχών που έχουν ενταχθεί στο δίκτυο των  «έξυπνων πόλεων» (εξίσου ευρηματική και επικοινωνιακή η ανακοίνωση του Οράματος σε ύφος «αποκλειστικού σατιρικού ρεπορτάζ»: «τι να κάνουν και τα 100Mbps όταν ο κος Κυρίτσης ΑΠΕΡΧΕΤΑΙ με ταχύτητα φωτός… » Όπερ σημαίνει ότι το έξυπνο χιούμορ και η πνευματώδης σάτιρα στην πολιτική, είναι πολύ πιο εύστοχη και αποτελεσματική από ανούσιες κόντρες και στείρες αντιπαραθέσεις που έχουν καταντήσει βαρετές για το ευρύ κοινό και προσελκύουν μόνο το ενδιαφέρον και τον σχολιασμό μιας μικρής ομάδας παραταξιακών προσώπων, με την κοινωνία στο σύνολό της να απέχει επιδεικτικά…)

Σε συνέχεια το γραφείο τύπου του Δήμου της Κω ανακοίνωσε ότι οι Πρόεδροι των Δημοτικών Κοινοτήτων  ζητούν από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Δ. Γερασκλή την εκπόνηση μελέτης για την ανάπτυξη δημοτικού δικτύου δωρεάν πρόσβασης στο internet σε Κέφαλο, Καρδάμαινα, Πυλί, Μαρμάρι, Μαστιχάρι, Αντιμάχεια, Ασφενδιού, Τιγκάκι (θα ‘λεγε κανείς ότι είναι το αυτονόητο…αλλά στην Ελλάδα ακόμα κι αυτό είναι λίγο σπάνιο).

Με αφορμή όμως αυτό το βήμα μπροστά θα πρέπει να εξεταστεί και εκείνο που προτείναμε, επίσης σε προηγούμενο άρθρο μας: «Αξιοποίηση της δεξαμενής σκέψης μας» (μη μπλέξουμε με ονόματα και αναζήτηση των διαπρεπόντων ιδιοφυών συμπολιτών μας ανά τον κόσμο):
Ο Δήμος Αθηναίων για παράδειγμα αναζητεί ιδέες που θα κάνουν την Αθήνα «έξυπνη πόλη» με τις νέες τεχνολογίες, μέσα από σχετικό διαγωνισμό που προκήρυξε προ διμήνου (ο διαγωνισμός του Athens Digital Lab δέχεται προτάσεις για καινοτόμες εφαρμογές που θα αλλάξουν την Αθήνα www.athensdigitallab.gr) γιατί όχι διαγωνισμός Kos Digital Lab (ιδέες για «Έξυπνη πόλη) και άμεσα από τον Δήμο μας;

Προς αυτή την κατεύθυνση αξίζει να ενημερωθούν πρώτα οι αιρετοί μας αλλά και κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης για όλα τα μέχρι σήμερα πρότυπα και πρωτοπορίες ανά τον κόσμο για ιδέες και εφαρμογές μιας «Έξυπνης πόλης» με μια επίσκεψη στη σελίδα  «Ανοιχτές τεχνολογίες -Έξυπνες πόλεις» https://smartcities.ellak.gr/ (μια διαδικτυακή εκπαιδευτική-εργαλειακή πλατφόρμα για όσους επιθυμούν να αλλάξουν την πόλη τους!)

Παράδειγμα 1 (από τη σχετική ιστοσελίδα):
«Ποιος θυμάται σήμερα τα Infokiosks; Τα ηλεκτρονικά ενημερωτικά περίπτερα με οθόνες αφής, προάγγελοι της νέας ψηφιακής εποχής, είχαν ξεφυτρώσει σαν τα μανιτάρια σε αρκετές πόλεις την περασμένη δεκαετία. Σήμερα, τα περισσότερα είναι ανενεργά και καλυμμένα με αφίσες. Προκύπτει ότι η ουσιαστική ψηφιακή μεταμόρφωση για μια πόλη δεν προεξοφλείται από την προμήθεια δαπανηρού φουτουριστικού εξοπλισμού. Το αληθινό κριτήριο είναι η αξιοποίηση της τεχνολογίας για αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες και η βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Η η «έξυπνη» πόλη απαιτεί και έναν πιο «έξυπνο» δήμο. Εναν δήμο που, μεταξύ άλλων, παρέχει πληροφορία ανοιχτά προσβάσιμη σε όλους, ενώ την ίδια στιγμή και ο ίδιος μαθαίνει από τον πολίτη. Παράλληλα, διευκολύνει τη συμμετοχή του στη δημόσια ζωή και στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Εναν δήμο επίσης που εγκαταλείπει τη συχνά κλειστή του νοοτροπία και ανοίγεται σε νέα δεδομένα και υπηρεσίες, με νέους όρους διαφάνειας.»

Παράδειγμα 2:
Στη Μαδρίτη η ομάδα Basurama οργάνωσε μια πρωτοβουλία που ονομάζεται Autobarrios San Christobal στην οποία οι κάτοικοι μιας παραμελημένης γειτονιάς της Μαδρίτης δημιούργησαν έναν κοινόχρηστο χώρο, χρησιμοποιώντας την τοπική τους γνώση και ανακτημένα υλικά. Το πρότζεκτ Paisaje Tetuan ενθάρρυνε τους κατοίκους της γειτονιάς Tetuan να συνεργαστούν με αρχιτέκτονες, καλλιτέχνες και σχεδιαστές ώστε να αναμορφώσουν την κεντρική πλατεία Leopoldo Luis καθώς και την περιοχή γύρω από αυτή.

Ο αστικός σχεδιασμός ανοιχτού κώδικα δεν αποτελεί μία επιχείρηση παρά μία διαδικασία εγκαθίδρυσης των απαιτούμενων χώρων για την ανάπτυξη των κοινών. Αυτός είναι ένας από τους σκοπούς που έχουν οι συνεργατικές ψηφιακές πλατφόρμες οι οποίες μπορούν και ενώνουν διαφορετικούς κοινωνικούς κόσμους. Αυτές οι πλατφόρμες λειτουργούν ως το σημείο συνάντησης μεταξύ του «κρυμμένου» κόσμου των κατοίκων, των χρηστών, των χάκερς, των καλλιτεχνών και του «πάνω» κόσμου της διοίκησης, των επιχειρήσεων και των μηχανικών.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διευκολύνουν, έτσι, τα αυτοδιαχειριζόμενα εργαστήρια των πολιτών και κινητοποιούν εκατοντάδες ανθρώπους για εκδηλώσεις σε χρόνο μηδέν -ο εξοπλισμός και η υποδομή για το Campo de La Cebada χρηματοδοτήθηκε αποκλειστικά μέσω του crowdfunding. Πλατφόρμες για δικτύωση των εργαστηρίων πολιτών, όπως το πρόγραμμα “Ciudadania 2.0” (Πολίτης 2.0) που δημιουργήθηκε από το Media Lab Prado και τη Secretaria General Iberoamericana (SEGIB), διευκολύνουν το μοίρασμα των πόρων και την ορατότητα. Ο διαδραστικός χάρτης Los Madriles περιλαμβάνει δημοψηφίσματα σε πραγματικό χρόνο για καινοτομίες πολιτών και κοινωνικών ομάδων, συμπεριλαμβάνοντας κοινωνικά κέντρα, κοινόχρηστους κήπους, καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και άλλα.

Παρουσιάστηκε η ψηφιακή στρατηγική του Δ. Αθηναίων (έγγραφο)

Τον οδικό χάρτη του 2018 για την ψηφιακή Αθήνα, παρουσίασε ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης, θέτοντας στο επίκεντρο τις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων και έχοντας ως στόχο την παροχή καλύτερων υπηρεσιών, αποτελεσματικότερων λύσεων και περισσότερης διαφάνειας στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας.

Παράλληλα, ο δήμαρχος Αθηναίων παρουσίασε τις υπηρεσίες που ήδη έχει στη διάθεσή του ο δημότης και βελτιώνουν την καθημερινότητά του:

  • Ηλεκτρονική υπογραφή που εφαρμόζεται σε όλη την αλυσίδα της δημοτικής διοίκησης και επιτρέπει στη δήμο να διακινεί ηλεκτρονικά το 80% των εγγράφων, μαζί με πολλά έγγραφα της καθημερινής λειτουργίας.
  • Ηλεκτρονικές πληρωμές (www.cityofathens.gr/khe/pliromes)  που δίνουν τη δυνατότητα στους δημότες να πληρώνουν με ένα κλικ όλες τις υποχρεώσεις τους. Ήδη στους πρώτους μήνες εφαρμογής του νέου συστήματος, το 20% των πληρωμών γίνεται ηλεκτρονικά με στόχο σε 12 μήνες το ποσοστό αυτό να έχει αυξηθεί στο 60%.
  • Ηλεκτρονικές εγγραφές (www.cityofathens.gr/khe/aitiseis/idiotes)  σε παιδικούς σταθμούς του δήμου που εξυπηρετούν πάνω από 6.000 πολίτες, θωρακίζοντας με αξιοπιστία και διαφάνεια τη διαδικασία επιλογής.
  • Το “Νοιάζομαι”, την πλατφόρμα που διασυνδέει όλες τις ιατρικές και κοινωνικές δομές του δήμου Αθηναίων και παρέχει ενοποιημένες υπηρεσίες στους ωφελούμενους. Μέσω του “Νοιάζομαι” έχουν εξυπηρετηθεί πάνω από 70.000 συμπολίτες μας, λαμβάνοντας 20 διαφορετικές υπηρεσίες. Η πλατφόρμα δημιουργήθηκε με αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και τον συντονισμό του «Athens Partnership».
  • Ηλεκτρονική πλατφόρμα διαχείρισης αθλουμένων που μετράει ήδη 1.800 εγγεγραμμένους στο ολοκαίνουργιο Σεράφειο του δήμου Αθηναίων. Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018 θα επεκταθεί στα 14 γυμναστήρια του δήμου και θα εξυπηρετεί συνολικά περίπου 12.000 αθλούμενους.
  • Ηλεκτρονική στάθμευση (http://mycitypass.gr/)  που επιτρέπει στους χρήστες του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης να εντοπίζουν την θέση του αυτοκινήτου τους και να αγοράζουν χρόνο στάθμευσης ηλεκτρονικά.

Ο κ. Καμίνης αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της ψηφιακής Αθήνας 2018, δίνοντας έμφαση στη ψηφιακή εκπαίδευση των κατοίκων. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι περισσότεροι από 10.000 άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση στη ψηφιακή γνώση μέσα από τα προγράμματα του Innovathens, των Ανοικτών Σχολείων και του προγράμματος που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Microsoft στη νέα δημοτική δομή «Λέλα Καραγιάννη». Πως μπορεί να χαρακτηριστεί μία πόλη ψηφιακή αν οι άνθρωποι που ζουν σε αυτή δεν έχουν πρόσβαση στην πληροφορία και γνώση για να την αξιοποιήσουν;” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καμίνης, υπογραμμίζοντας ότι “στη νέα εποχή δεν αφήνουμε κανέναν πίσω”.

Στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού, οι υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων θα αποκτήσουν επαρκές εύρος ζώνης για την κάλυψη των σημερινών και μελλοντικών τους αναγκών, μειώνοντας παράλληλα το τηλεπικοινωνιακό κόστος. Πάνω από το 50% των υπαλλήλων του δήμου θα αποκτήσουν πρόσβαση στο διαδίκτυο σε ταχύτητες gigabitενώ και οι δυνατότητες ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο για τους πολίτες σε δημόσια κτίρια (πχ σχολεία) ή ανοιχτούς δημόσιους χώρους θα είναι επαρκείς ώστε να προσφέρονται μεγάλες ταχύτητες σε πλήθος χρηστών ταυτόχρονα. Την ίδια στιγμή, η δημοτική αρχή ενθαρρύνει τις επενδύσεις στην Αθήνα για την περαιτέρω ενίσχυση της ενσύρματης και ασύρματης ευρυζωνικότητας, με στόχο τουλάχιστον το 30% των κατοίκων της Αθήνας να μπορεί να έχει πρόσβαση σε ταχύτητες έως 50Mbps μέχρι το τέλος του 2018.

Ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης, μίλησε και για δύο ακόμα σημαντικές πρωτοβουλίες που οδηγούν ακόμα πιο συντονισμένα στην προσπάθεια του διοικητικού εκσυγχρονισμού:

  1. Ο ορισμός, για πρώτη φορά σε όλη την Ελλάδα, του Chief Digital Officer του δήμου Αθηναίων, κ. Κωνσταντίνου Χαμπίδη, με αρμοδιότητες την ανάπτυξη του δυναμικού της Αθήνας στην ψηφιακή τεχνολογία.
  2. Η συγκρότηση Ψηφιακού Συμβουλίου, στο οποίο μετέχουν οι μεγαλύτερες εταιρείες πληροφορικής της χώρας και πανεπιστημιακά ιδρύματα. Στόχος του Ψηφιακού Συμβουλίου είναι η ενίσχυση της πόλης με τεχνογνωσία και καλές πρακτικές για να μπορεί ο πολίτης να απολαμβάνει την πόλη του.

Στην παρουσίαση του οδικού χάρτη για την ψηφιακή Αθήνα 2018 συμμετείχε και η κυρία Catherine Oliverεπικεφαλής της ομάδας Μέσων και Ψηφιακής Στρατηγικής του οργανισμού Bloomberg Associates. Η κυρία Oliver μίλησε για την τεχνογνωσία που μοιράστηκε με το δήμο Αθηναίων κατά την δημιουργία του οδικού χάρτη καθώς και τις παγκόσμιες καλές πρακτικές που υιοθετήθηκαν άπω τη δημοτική αρχή της Αθήνας. «Η πόλη που ανακάλυψε τη δημοκρατία θα την επανεφεύρει για τον 21ο αιώνα και θα αποτελέσει παράδειγμα για άλλες χώρες», είπε η κυρία Oliver και υπογράμμισε: «Αυτός ο οδικός χάρτης θα βελτιώσει τις υποδομές διαδικτύου της πόλης, ώστε περισσότεροι άνθρωποι να έχουν πρόσβαση. Θα διευκολύνει επίσης την πρόσβαση των πολιτών σε σημαντικές υπηρεσίες, θα προσφέρει στους ανθρώπους νέες δεξιότητες και θα συμβάλει στην μετατροπή της Αθήνας σε μια πιο βιώσιμη πόλη για τους κατοίκους της και πιο φιλική για τις επιχειρήσεις»

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι για πρώτη φορά ο δήμος Αθηναίων προχωράει σε διοικητικό εκσυγχρονισμό, αξιοποιώντας το ανθρώπινο δυναμικό και την υποδομή του για να γίνει μία σύγχρονη ψηφιακή πόλη. Πανεπιστημιακά ιδρύματα, ερευνητικοί φορείς, δεκάδες επιχειρήσεις, αποτελούν τον πυρήνα για τη δημιουργία νέων ιδεών που διευκολύνουν τον πολίτη και νέων θέσεων εργασίας στο πλαίσιο της ψηφιακής ολοκλήρωσης.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. οι αρχιερεις της διαπλοκης της αρπαγης, των εργολαβων ,των κλιματιστικων ,των λεωφορειων ,των τρενων,

    των αγαλματων,των χωραφιων ,των οικοπεδων ειναι μονο ΜΑΣΑ ΜΑΣΑ ΜΑΣΑ

  2. Οπωσδήποτε, ήταν εξοργιστική η στάση που κράτησαν ΟΛΑ τα ΜΜΕ, σε σχέση με το μεγαλειώδες συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης. Αλλά, το αποκορύφωμα της λογοκρισίας ανήκει δικαιωματικά στην ΕΡΤ 3, η οποία την ώρα που εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες διαδήλωναν «έξω από την πόρτα της», έδειχνε «Κυριακή στο χωριό», χωρίς να διακόψει ούτε για μια ζωντανή σύνδεση!!!Και προφανώς, αυτή (η λογοκρισία) ήταν η κυβερνητική εντολή από Τσίπρα και Καμμένο – προς τα κρατικά κανάλια.Τι γυρεύει, λοιπόν, ο γενικός διευθυντής της ΕΡΤ 3, ονόματι Κάντερ Μπαξ (ελληνοποιημένος με καταγωγή από Μπαγκλαντές) και καταγγέλλει «ρατσιστικές επιθέσεις» και «στοχοποίηση» εναντίον του, αναρωτούμενος υποκριτικά «Υπήρχε κάποιο αίτημα και το απορρίψαμε;».Έπρεπε δηλαδή να του κάνουν… αίτημα οι διοργανωτές του συλλαλητηρίου για να φιλοτιμηθεί να μεταδώσει αυτό που γινόταν έξω από το παράθυρό του, το οποίο συμβαίνει μία φορά στα 20 χρόνια;

  3. ΧΑΧΑ ΤΟ ΤΟΙΧΙΟ ΣΤΗΝ Β.ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΚΡΕΜΙΣΜΕΝΟ 10 ΧΡΟΝΙΑ!!!!!.

    Ο ΤΡΕΝΟΛΑΚΟΥΒΑΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΕΡΑ ΒΡΕΧΕΙ.

  4. Για να γίνει αυτό πρέπει να σκάψουν όλη την Κω..
    Μάλλον. Πρέπει να λέει έως 100..
    Γιατί δεν πιάνει ούτε ένα..σε αρκετές περιοχές ακόμα και στην πόλη δεν ξεπερνάει τα 10..
    Πάλι θέλουν να χαλάσουν λεφτά.. και να φάνε πολύ..
    Έχουν κάνει τους δρόμους σεληνιακό τοπίο.. φωτίζουν τα πιο άσχετα σημεία όπως στην Καρδαμαινα κεφάλο…στον φάρο στο Μαρμάρι …στο Πυλι…και οι κεντρικοί δρομο8 σκοτάδι…και δεν έχει ούτε πάρκινγκ…κάτι σωστό δεν κάνουν …

  5. Συμφωνώ με τον Αστροναύτη ότι θα έπρεπε να γίνουν τεράστια έργα υποδομής για να καλυφθεί όλο το νησί. Η ασύρματη λύση από την άλλη θα είχε σαν αποτέλεσμα την εγκατάσταση κεραιών σε πάρα πολλά σημεία (που θα χρειάζονται και ρεύμα και συντήρηση) οπότε και εγώ πιστεύω ότι είναι ένα προεκλογικό πυροτέχνημα εκτός και αν στόχος είναι κάποια συγκεκριμένα κεντρικά σημεία (όχι παραπάνω από 10 για την πόλη) που θα εξυπηρετήσουν ένα μεγάλο μέρος των διερχόμενων πολιτών και επισκεπτών.

  6. Πολύ δυνατό το άρθρο !
    Ακούει κανείς!
    Είναι κανείς εδώ !
    Hello!

    Παρακαλώ οι Ναζί να μην γράφετε σχόλια
    Χαλάτε την αισθητική της ιστοσελίδας!

    Έξω οι φασίστες!

    • Αν είσαι δημοκράτης όπως νομίζεις θα έπρεπε να τους δέχεσαι όλους, ακόμα και τους φασίστες αλλιώς είσαι και εσύ ρατσιστής αν κατηγορείς και δεν αποδέχεσαι κάποιον για τις πεποιθήσεις του.

      • Οι φασίστες και οι Ναζί ξεπέρασαν κάθε ανθρώπινο όριο …… είναι ανεπανόρθωτα τα λάθη τούς, καταδικάστηκαν από μόνοι τους και συνεχίζουν ακόμα να πιστεύουν σε άριες φυλές και χιλιάδες άλλα πολλά

  7. Ειναι που είναι ο κόσμος στον κόσμο του γιατι να διευκολύνουμε την εικονική του πραγματικότητα; Τι θα δει στο τέλος απο το νησί μας; Ας αφησουμε τα μαγαζια να έχουν το free wifi ως κραχτη τι πειράζει; Αυτά.

  8. Ούτε τροφή ούτε νερό δεν ζητούν τα «προσφυγάκια» μόλις καταφτάνουν στα hotspots. Ζητούν να μάθουν αν υπάρχει… wi-fi και να τους πουν αμέσως τους κωδικούς, σύμφωνα με τους Times του Λονδίνου. Μαζί τους συμφωνεί και ο Χαν Τερζίογλου, της τουρκικής τηλεφωνικής εταιρείας Turkcell: «Το πρώτο πράγμα που ζητά ένας πρόσφυγας φθάνοντας στον καταυλισμό, δεν είναι νερό και τροφή, αλλά wi-fi». Αλλά και οι Έλληνες ειδικοί, που αναφέρουν πως μια επεισοδιακή διαμαρτυρία για τις συνθήκες διαβίωσης σε ένα hotspot στην Ελλάδα, διακόπηκε για να μπορέσουν οι τεχνικοί του ΟΤΕ να εισέλθουν στον χώρο και να επιδιορθώσουν το δίκτυο wi-fi!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ