Με σχεδιασμό για την οδική ασφάλεια, έργα ύψους 636.000€, υλοποιεί ο Δήμος Κω | Κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στην είσοδο της πόλης (Τρ. Πειραιώς) και στο 1ο Γυμνάσιο

16
1267

Με σχεδιασμό για την οδική ασφάλεια, έργα ύψους 636.000€, υλοποιεί ο Δήμος Κω

Κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στην είσοδο της πόλης και στο 1ο Γυμνάσιο

 

Με τεκμηριωμένες λύσεις και στόχο την ασφάλεια των πολιτών, ο Δήμος Κω αντιμετωπίζει τα κυκλοφοριακά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί σε δύο κρίσιμους κόμβους της πόλεως Κω.

Στην είσοδο της πόλης, στον κόμβο της «Τράπεζας Πειραιώς» και στην Αγία Μαρίνα, στη συμβολή των οδών Αλ. Παπαναστασίου & Παπαθεοφάνους, σε έναν πολυσύχναστο κόμβο στον οποίο κινούνται καθημερινά εκατοντάδες μαθητές που φοιτούν στο 1ο Γυμνάσιο και στο παρακείμενο 1ο Δημοτικό Σχολείο.

Ο Δήμος Κω, με τη μελέτη Α/Μ:19 του 2021, δημοπράτησε άμεσα το έργο, στις 14 Οκτωβρίου, για το οποίο έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος και το υλοποιεί με ίδιους πόρους, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 636.000€.

Με την ολοκλήρωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών θα ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου.

 

Οι παρεμβάσεις αφορούν:

  1. Στον κόμβο της «Τράπεζας Πειραιώς» στη διασταύρωση της επαρχιακής οδού με την οδό «Θάλεια Νικολαΐδου» :
  • Η αριστερή στροφή από οδό Θάλεια Νικολαΐδου προς το κέντρο της πόλης καθώς και η ευθεία κίνηση προς τράπεζα Πειραιώς καταργούνται.
  • Η αριστερή στροφή από τράπεζα Πειραιώς προς Αεροδρόμιο καθώς και η ευθεία κίνηση προς οδό Θάλεια Νικολαΐδου καταργούνται.
  • Η αριστερή στροφή της επαρχιακή οδού, από πόλη Κω με κατεύθυνση το αεροδρόμιο, προς τράπεζα Πειραιώς, καταργείται.

Επίσης, από τον κυκλικό κόμβο στην είσοδο πόλης Κω, στη συμβολή της Επαρχιακής οδού με την οδό Ασκληπιού, έως την οδό Θάλεια Νικολαίδου, σημειώνονται οι παρακάτω αλλαγές:

  • Μείωση λωρίδων κυκλοφορίας (από δύο σε μία λωρίδα ανά κατεύθυνση). Επισημαίνεται ότι πριν και μετά το εν λόγω τμήμα ο οδικός άξονας Γρηγορίου Ε΄, Νυμφαίας, Επαρχιακή οδός λειτουργεί με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση.
  • Δημιουργία διαχωριστικής νησίδας πεζών επί της Επαρχιακής οδού Κω – Κεφάλου πλάτους έως 1,90 m στην δεξιά πλευρά της οδού (με κατεύθυνση προς αεροδρόμιο)
  • Επέκταση της κεντρικής νησίδας της επαρχιακής οδού με ταυτόχρονη μείωση του πλάτους καταστρώματος κυκλοφορίας της οδού (στην κατεύθυνση προς Κω).
  • Τοπική επέκταση πεζοδρομίου και δημιουργία εσοχών για θέσεις στάθμευσης.

Στις εργασίες που θα πραγματοποιηθούν περιλαμβάνονται επίσης, κατασκευή νέου δικτύου ομβρίων, διάστρωση νέας ασφαλτικής στρώσης, τοποθέτηση κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης, φύτευση των νησίδων με δέντρα, θάμνους και χλοοτάπητα.

 

  1. Στον κόμβο Αλ. Παπαναστασίου & Παπαθεοφάνους (1ο Γυμνάσιο Κω )

 

Δεδομένης της ιδιαιτερότητας των σχολικών συγκροτημάτων, οι προτεινόμενες παρεμβάσεις και ρυθμίσεις στοχεύουν στην ασφαλέστερη μετακίνηση των παιδιών – μαθητών αλλά και στην μείωση των ταχυτήτων κατά την πρόσβαση στον κόμβο, στην αύξηση της ορατότητας και στη βέλτιστη ρύθμιση της προτεραιότητας των οδών.

Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις ακολουθούν τις τεχνικές οδηγίες κυκλοφοριακών παρεμβάσεων σε περιοχές σχολικών συγκροτημάτων, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία, (ΦΕΚ 2302 16/9/2013).

Στον προαναφερόμενο κόμβο προβλέπεται η υπερύψωσή του με χρήση σταμπωτού σκυροδέματος πάχους 15εκ., ώστε οι οδηγοί να ελέγχουν την κυκλοφορία στη διασταύρωση σε οριζόντιο επίπεδο.

Στις απολήξεις της διάβασης μέσα στις διασταυρούμενες οδούς, δημιουργούνται ράμπες για αποκατάσταση της υψομετρική διαφοράς πεζοδρομίου – οδοστρώματος.

Μεταξύ της υπερύψωσης και των κρασπέδων των πεζοδρομίων δημιουργείται αποστραγγιστικό κανάλι για να εξασφαλίζεται η απορροή όμβριων υδάτων σε όλο το μήκος της διάβασης μέσα στις διασταυρούμενες οδούς.

 

Ο Δήμος Κω προγραμματίζει, μελετά, σχεδιάζει και υλοποιεί έργα μικρής και μεγάλης κλίμακας σε όλο το νησί.

Για την στήριξη της τοπικής οικονομίας, τη βελτίωση της εικόνας του νησιού μας και την  ποιότητα ζωής κατοίκων και επισκεπτών.

Γραφείο Τύπου

16 ΣΧΟΛΙΑ

  1. πολυ σωστη η παρεμβαση στην πειραιως. ηταν απαραιτητη εδω και χρονια. συγχαρητηρια στη δημοτικη αρχη!!!

  2. 355 ΝΑ ΒΑΖΕΤΕ ΣΤΑ ΟΜΒΡΙΑ Κ ΟΧΙ Φ 160 Η Φ200 Η ΒΡΟΧΟΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΔΩ Κ ΣΤΟ ΕΞΗΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ

    • Να φτιάξετε πρώτα τον ΚΑΤΑΣΤΡΑΜΕΝΟ δρόμο το κομμάτι από τα φανάρια μέχρι την τράπεζα Πειραιώς. Τον έχει ΡΗΜΑΞΕΙ η Δευακ. Φτιάξτε μια νέα σωλήνωση εκεί πέρα.

  3. Και χρειάζονται άραγε 636000 για να απαγορεύσουμε τις στροφές; Τόσο πολύ κοστίζουν οι νησίδες στη μέση του δρόμου;

    • Ρε φιλε ο προυπολογισμός του έργου είναι οι 600000. Με την έκπτωση που θα δωσουν οι εργολαβοι μπορει και νά στοιχίσει 300_350 χιλιάδες ευρώ.

  4. Καιρός ήταν να αλλάξει κάτι ειδικά στην είσοδο της πόλης με αυτές τις απίθανες διαγραμμίσεις που έγιναν για τις αριστερές στροφές!! Συμφωνώ σε όλα εκτός από 1: Γιατί (αν διακρίνω σωστά από τα διαγράμματα) να έχουν STOP όσοι θα κατεβαίνουν από αεροδρόμιο προς την πόλη και όχι την πινακίδα Ρ 1 (παραχώρηση προτεραιότητας) ;

  5. Να βρει τα 200 χιλιάρικα του αφεντικού του… Τους κόπους των……..τόσα χρόνια… Εεεε της δουλειάς του…

Γράψτε απάντηση στο Aν η μελέτη είναι σαν το Φ/Β νυκτερινό οδικό φωτισμό της Μαρίας Ακύρωση απάντησης