Τα παγκάκια του Κάστρου και η μαγεία τους… | Του Κ. Καΐσερλη

17
7898

Τα παγκάκια του Κάστρου και η μαγεία τους

Φέτος είπα να αλλάξω στέκι. Να πάω για μπάνιο στο σκαλάκι, εκεί που τότε κρυφά με τις βράκες βουτούσαμε και η μάνα μας έγλυφε για να μας πιάσει….  Λάθος, μεγάλο λάθος που αντί για κει πήγα δίπλα στην παραλία του Κάστρου και κάθισα για πρώτη φορά στα παγκάκια του.

Λάθος γιατί αυτά τα δύο παγκάκια, στα ογδόντα σου, αντί να σε ξεκουράσουν  σε πάνε πίσω για να σε προετοιμάσουν! Με έναν τρόπο δικό τους. Με εικόνες ολοζώντανες που περνούν από μπροστά σου σαν τις παλιές ταινίες του σινεμά και σβήνουν από τα ορθάνοικτα μάτια σου τις νταλίκες που πηγαινοέρχονται απ’ το λιμάνι.

Ολοζώντανος δίπλα μου καθόταν ο Τέλης! «Κωστάκι, μου είπε, το λιμάνι δεν θα το πάρεις» Και εγώ να του λέω. «Συνέχεια όχι μου λες! Θάρθει η ημέρα που θα καθόμαστε στα παγκάκια του Κάστρου και θα αναρωτιόμαστε λυπημένοι, γιατί»

Θύμωσε που του το θύμισα. Σηκώθηκε και έφυγε. Για να βρεθούν μπροστά μου, στην παραλία του Κάστρου οι αγαπημένες μου ηλικιωμένες Κώτισσες με τα μεσοφόρια τους να μου φωνάζουν γιατί αργήσαμε  να βάλουμε τη σκάλα να κατεβαίνουν στην παραλία για το πρωινό μπάνιο τους.  Και έφυγαν και αυτές χαρούμενες από μπροστά μου γιατί ο Γιάννης και ο Κώστας, οι ξυλουργοί μας μόλις είχαν φέρει την ξύλινη σκάλα…

Δεν πρόλαβα να δω τις πανύψηλες χουρμαδιές που φύτεψαν δίπλα  οι Ιταλοί και έσβησαν για να βρεθεί μπροστά μου ο Γιώργος Σβύνος. Ο πρώτος αρχικηπουρός του Δήμου. Που του  τις χρέωσε παιδάκι όντας ο Ιταλός γεωπόνος και ζει ακόμα μαζί  με τις αιωνόβιες χουρμαδιές, φύλακας άγγελος των ιταλικών πάρκων και δενδροστοιχιών.

Εικόνες που τις είδαμε σε ζωγραφιές ζωντάνεψαν. Το υδροπλάνο των Ιταλών δίπλα στη μεγάλη σκάλα να ξεφορτώνει…. Τα σχέδια του Μιλτιάδη για τους μόλους των κρουαζιερόπλοιων, τον ένα από εδώ και τον άλλο από εκεί στη μεγάλη σκάλα. Άγραφη ιστορία. Να μαζέψει λεφτά, να κάνει τις μελέτες. Ο Σαμψών να βοηθά. Να πει όχι στους επενδυτές που ζητούσαν τον χερσαίο χώρο για να βάλουν εκεί τουριστικά καταστήματα, όταν η πόλη είναι γεμάτη. Την παράλληλη επέκταση του μόλου του λιμανιού για να γίνει η λεκάνη δεύτερο λιμάνι.  Χρόνια που πέρασαν μπροστά μου ολοζώντανα, αυτά τα ελάχιστα χρόνια που του άφησε ο Ραγκούσης του Καλλικράτη, ούτε καν τέσσερα, ούτε πέντε….. Τρία χρόνια των κρουαζιεροπλοίων και της Ράιαναιρ που έσβησαν και τα θυμούνται μόνο τα παγκάκια.

Παναγιά μου!! Που να σε αφήσει ο Τέλης! Τι τόθελα να του πω τότε για τα παγκάκια. Μνημονικό του Αβραάμ. Ξανακάθισε δίπλα μου αγριεμένος. «Κωστάκι μην επιμένεις να επεκτείνουμε το λιμάνι. Οι αρχαιολόγοι είναι στουρνάρια. (το ΚΑΣ συνεδρίασε γεγονός πρωτοφανές μέσα στο Στεφαμάρ, όπως συνεδρίασε και στο Ασκληπιείο, μια άλλη πονεμένη ιστορία, και είπαν όχι, γιατί το Κάστρο με την επέκταση του λιμανιού από θαλασσινό θα μετατρέπονταν τάχα μου σε στεριανό!!) Κωστάκι  μην επιμένεις, Θα χάσουμε το δισεκατομμύριο. Εγώ θα διαπλατύνω το δρόμο που είναι μπροστά μας θες δεν θες.  Δές τον πως έγινε». Και έφυγε χαμογελαστός βάζοντας το δάκτυλο του στο μυαλό και όχι στην καρδιά….

Πέρασε η ώρα. Ψάχνω γύρω μου… Που είναι οι άλλοι…. Ήταν πολύ πρωί φαίνεται και τα γεροντάκια στα παγκάκια του Κάστρου δεν ήρθαν ακόμα. Σίγουρα θάρθουν! Που θα πάει. Αυτά τα παγκάκια έχουν την δική τους μαγεία. Σε πάνε μέχρι και στη Δωρική Εξάπολη και στην απέναντι Αλικαρνασσό που αχνοφαίνεται και ας μην έχω πάει ποτέ.  Σε προετοιμάζουν για το αύριο ξαναφέρνοντας πίσω τις μικρές και μεγάλες λύπες και χαρές των περασμένων…

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

17 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ευχαριστούμε τους δημαρχους ΚΑΙΣΕΡΛΗ-ΚΥΡΙΤΣΗ-ΝΙΚΗΤΑΡΑ για τα εργα στο νησί.Οπως συγκοινωνίες ,αξιοποίηση οινοποιειου ,αβικω ,ναυτικου ομιλου ,αλεξαντερ φασιον, για την επιλυση του κυκλοφοριακου, για το χωροταξικο-πολεοδομικο σχεδιο ,για το κολυμβητηριο , τον μολο για τα κρουαζιεροπλοια ,νέο κτήριο αφιξεων-αναχωρήσεων στο λιμάνι,επέκταση μαρίνας,για τα καινουργια σχολεια ,για τους δρομους,για την καθαριοτητα.για την απομάκρυνση του ΚΤΕΛ για την υγεια,για τις λακούβες κλπ.

  2. Στα λόγια είσαι πρώτος… στα έργα ήσουν μέτριος…. και στην αξιοκρατία τελευταίος… Ήσουν και εσύ παιδί της αλλαγής… άνθρωπος της εποχής σου… η αιτία της τουριστικής ακμής και της ηθικής παρακμής μας….

  3. Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει η διαδικασία διαγωνισμού ανάθεσης του MASTER PLAN

    Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Κω το 2020 με πρόεδρο τον Χόνδρο Κω/νο και Αν/πρόεδρο τον Ναβροζίδη Χαράλαμπο εξασφάλισε επιχορήγηση 907.000 ευρώ, για μελέτες που αφορούν στα λιμάνια ευθύνης του ΔΛΤ ΚΩ μέσω χρηματοδότησης από το που αφορούν:
    α. Master Plan λιμένα Κω.
    β. Χωροταξικό αναπτυξιακό σχέδιο λιμένα Μαστιχαρίου .
    γ. Πρόγραμμα ανάπτυξης λιμένα Καμαρίου Κεφάλου.
    δ. Καθορισμός χερσαίας ζώνης λιμένα Καρδάμαινας .
    ε. Πρόγραμμα ανάπτυξης νήσου Αστυπάλαιας λιμένα Σκάλα ,λιμένα Ανάληψη.
    στ. Πρόγραμμα ανάπτυξης νήσου Νισύρου λιμένα Μανδράκι , λιμένα Πάλοι .Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει η διαδικασία διαγωνισμού ανάθεσης των μελετών.H κατασκευή προβλήτας για τα κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι και η ολοκλήρωση των μελετών ανάπτυξης για τα λιμάνια Μαστιχαρίου – Καρδάμαινας – Κεφάλου-Αστυπάλαιας-Νισύρου είναι ζωτικής σημασίας για το νησιά μας γιατί θα εξασφαλίσει δεκάδες νέες θέσεις εργασίας για τους ντόπιους δημότες και έσοδα για τις επιχειρήσεις του νησιού μας με την αύξηση των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων -επιμήκυνση τουριστικής περιόδου όλο τον χρόνο.

  4. Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει η διαδικασία διαγωνισμού ανάθεσης του MASTER PLAN

    Εγκρίθηκε την 19/4/2023 από το διοικητικό συμβούλιο του ΔΛΤ ΚΩ η σχεδιαστική πρόταση που θα συμπεριληφθεί στο υπό εκπόνησή του ΜΑΣΤΕΡ ΠΛΑΝ λιμένα Κω. Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει η διαδικασία διαγωνισμού ανάθεσης του MASTER PLAN λιμένα ΚΩ. Ετσι θα χαθει η χρηματοδότηση του 1.000.000 ευρω απο το ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ .Υπεύθυνοι ο δημαρχος και ο προεδρος του ΔΛΤ ΚΩ.

  5. Ο Δήμος Καλύμνου συνέταξε το Master Plan και το υπέβαλε στο αρμόδιο υπουργείο και χρηματοδοτείται με 8.000.000 ευρώ ώστε να δημιουργηθούν 2 θέσεις πλαγιοδέτησης, 1 φορτηγού και 1 τουριστικού κρουαζιερόπλοιου και 1 θέση πρυμνοδέτησης 1 Ε/γ-Ο/Γ πλοίου 200μ.
    Ο Δήμος Λέρου χρηματοδοτείται με 3.000.000 ευρώ για επέκταση του μόλου με προβλήτα μήκους περίπου 150μ. και πλάτος 3μ. για την πλαγιοδέτηση επιβατικών πλοίων και κρουαζιερόπλοιων.
    Ο Δήμος Καρπάθου χρηματοδοτείται με 9.000.000 ευρώ για κατασκευή νέας αποβάθρας.
    Ο Δήμος Πάτμου χρηματοδοτείται με 1.000.000 ευρώ για επέκταση υφιστάμενου προβλήτα Ε/Γ-Ο/Γ σκαφών.
    Ο Δήμος Λειψών χρηματοδοτείται με 5.000.000 ευρώ για κατασκευή αποβάθρας Ο/Γ σκαφών.
    Ο Δήμος Μεγίστης χρηματοδοτείται με 3.900.000 ευρώ για ανακατασκευή κρηπιδωμάτων.
    https://www.rodiaki.gr/article/464247/exi-limenika-erga-tha-ginoyn-sta-dwdekanhsa
    έστω και τώρα για να μην χαθεί η χρηματοδότηση των 907.000 ευρώ να ξεκινήσετε ΑΜΕΣΑ την διαδικασία ανάθεσης του διαγωνισμού ώστε να εκπονηθούν οι μελέτες οι οποίες έχουν χρόνο ωρίμανσης τουλάχιστον 2 χρόνια.

  6. Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει η διαδικασία διαγωνισμού ανάθεσης του MASTER PLAN

    Στον παρακάτω σύνδεσμο του υπουργείου εμπορικής ναυτιλίας αναφέρονται οι διαδικασίες ανάθεσης και οι μελέτες του Master Plan .
    http://docplayer.gr/646599-Thema-anaptyxiaka-programmata-kai-meletes-diaheirisis-master-plan-limenon-diethnoys-endiaferontos-kai-limenon-ethnikis-simasias.html

  7. Απορρίφθηκε από το υπουργείο η πρόταση της δημοτικής αρχής ΚΩ (δημοτικη αρχη ΚΥΡΙΤΣΗ) για τον σχεδιασμό νέων λιμενικών εγκαταστάσεων λόγω έλλειψης αναπτυξιακού προγράμματος (MASTER PLAN).

  8. Το «Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Κω» ιδρύθηκε 2001 με το Π.Δ. 123/2001(ΦΕΚ 113Α/23-06-2001) και στις αρμοδιότητες του είναι (http://fcbsgr.wixsite.com/dltko/armodiotites):
    Η κατασκευή λιμενικών έργων και εγκαταστάσεων, η συντήρηση και επισκευή αυτών,
    Η λειτουργία και εκμετάλλευσή τους για την εξυπηρέτηση της ναυτιλιακής και εμπορευματικής κινήσεως,
    Η διακίνηση επιβατών και οχημάτων της αλιείας, του τουρισμού και ναυταθλητισμού,
    Η κατασκευή και εκμετάλλευση «Μαρινών»,
    Ο φωτισμός και φωτοσήμανση των λιμενικών έργων και εγκαταστάσεων,
    Η εκτέλεση έργων για την εξυγίανση των ακτών, η προστασία αυτών από την διάβρωση των κυμάτων, ο καθαρισμός της θαλάσσιας περιοχής και των λιμανιών και της γύρω χερσαίας περιοχής, που συνδέεται λειτουργικά με αυτά ή τα επηρεάζει ή επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα από αυτά……….

  9. 2017…1)Απορρίφθηκε απο το υπουργείο η πρόταση της δημοτικής αρχής για τον σχεδιασμό νέων λιμενικών εγκαταστάσεων λόγω έλλειψης αναπτυξιακού προγράμματος(MASTER PLAN). Η δημοτική αρχή ανέφερε ότι ειναι στην διαδικασία ανάθεσης του αναπτυξιακού προγράμματος.Εφημερίδα Βήμα της Κω 17-10-2017.Από πότε είναι στην διαδικασία ανάθεσης ? Από το 2013? Το αναπτυξιακό πρόγραμμα (MASTER PLAN) με απόφαση του δημοτικού συμβουλείου έπρεπε να υποβληθεί απο το 2014 στο υπουργείο βάσει του νόμου Ν. 4150/2013, (ΦΕΚ Α’ 102/2013) άρθρο 44 απο το ΔΛΤ ΚΩ .
    2)Κύριοι της δημοτικής αρχής υπάρχει το αναπτυξιακό πρόγραμμα (MASTER PLAN) με απόφαση του δημοτικού συμβουλείου που έπρεπε να υποβληθεί απο το 2014 στο υπουργείο ? Η προηγούμενη δημοτική αρχή τι έκανε? Η τωρινή δημοτική αρχή τι έκανε για αυτό ? Διαπιστώνεται η απραξία και η αδιαφορεία των δημοτικών αρχών προηγούμενης και τωρινής. https://aegeanews.gr/featured/120169/giorgos-kitsis-giati-kyrie-dimarche/

  10. θα έρθει η ΚΩΑΝ και θα τα προχωρήσει όλα.
    Τώρα πήγε και στο κτίριο της Μαρίνας αρα θα φάει και απο εκει…εεεε θα βοηθήσει και εκεί ήθελα να γράψω.
    Μόλις συνδράμει τα δέοντα στην μαρίνα, θα την πάνε στο κτίριο των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου να προχωρήσουν και απο εκει τα έργα …. σε 10 το πολύ 20 χρόνια 1 έργο θα έχει γίνει οπότε μην γκρινιάζετε και βγείτε να δώσετε εθελοντική εργασία στον σάκη γιατί θα έρθει έξω απο τα σπίτια σας να φωτογραφίσει τα κακώς κείμενα και θα αρχίσει τα κηρύγματα πάλι και η ΖΕΣΤΗ ΔΕΝ ΒΟΗΘΑΕΙ

  11. Ολοκληρώνεται ο φάκελος του έργου κατασκευής νέου Λιμανιού στην Κάμειρο Σκάλα της Ρόδου. Το έργο μελέτησε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου και η Περιφέρεια μας ανέλαβε την εξασφάλιση της χρηματοδότησης του και στη συνέχεια την κατασκευή του.
    Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο συμπλήρωσης του φακέλου προς υποβολή του για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ 2021-2027 και έχουμε την αισιοδοξία που μας δίνει η συνεπής δουλειά.
    Αυτή τη περίοδο εργαζόμαστε, ταυτόχρονα, πάνω σε 5 φακέλους λιμανιών σε νησιά μας, με στόχο την εξασφάλιση χρηματοδότησης και στα 5 λιμάνια που έχουμε αναλάβει. Και τους στόχους που υπηρετούμε με πάθος, τους πιάνουμε.https://www.facebook.com/ghatzimarkos/posts/pfbid0yfwnaCVFneJdbmeDZtcBbS4XFRdLU3sfSgTMwANNHeHx7tcb5ufMw3SxFBWNyPVLl?locale=el_GR

  12. Βρε μπας και δεν έγινε ο μώλος για τα κρουαζιερόπλοια γιατί ο τότε Δήμαρχος δεν ήθελε να παραχωρήσει το κυλικείο που ζητούσε τότε η εταιρεία που θα κατασκεύαζε τον μώλο δωρεάν με αντάλλαγμα την παραχώρηση του κυλικείου, γιατί ήθελε μελάκι, άντε γιατί την επόμενη φορά θα δώσουμε και ονόματα

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ