Το λογότυπο της ντροπής! 30.000 κόστισε ένα απλό Μ σύμβολο του Μετρό Θεσσαλονίκης
Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης παρουσίασαν οι Χρήστος Σταϊκούρας και Νίκος Ταχιάος σε εκδήλωση στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, ενώ στις 30 Νοεμβρίου έχει προγραμματιστεί η έναρξη λειτουργίας του Μετρό.
Τα λόγια για άλλη μια φορά ήταν «παχιά», με τον υπουργό Μεταφορών να λέει ότι εμπνεύστηκαν από το… Βυζάντιο ώστε το λογότυπο «να συνδυάζει την αυθεντικότητα με τον καινοτόμο χαρακτήρα που θέλουμε να χαρακτηρίζει τη νέα ταυτότητα του μετρό Θεσσαλονίκης».
Κι επειδή η πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας έχει χορτάσει από τα μεγάλα λόγια, «τρόλαραν» κανονικά το «μ». Η είδηση επιπλέον, ότι μόνο ο σχεδιασμός του λογότυπου του Μετρό έγινε με απευθείας ανάθεση ύψους 30.000 ευρώ, σχολιάστηκε καυστικά από τους χρήστες στο Χ.
Μπαράζ καταγγελιών και αποκαλύψεων σχετικά με το περίφημο λογότυπο για το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Πλην του αισθητικού αποτελέσματος για το «απλοποιημένο βυζαντινό “μ”», που αντικείμενο κριτικής αλλά και… τρολαρίσματος στα social media, έρχεται η σοβαρή καταγγελία του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης σχετικά με τον διαγωνισμό που ακυρώθηκε και στη συνέχεια μετατράπηκε σε… άλλη μία απευθείας ανάθεση.
Τι καταγγέλλει ο ΣΑΘ
Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης σημειώνει ότι τον περασμένο Φεβρουάριο έλαβε από την εταιρεία Ελληνικό Μετρό ΑΕ έγγραφο που ενημέρωνε σχετικά με τον διαγωνισμό σχεδίασης του λογοτύπου. Έθετε μάλιστα ως καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση των προτάσεων την 22α Απριλίου, προσθέτοντας ότι θα υπάρξει και αμοιβή 8.000 ευρώ για το πρώτο βραβείο.
Περίπου δύο εβδομάδες πριν τη λήξη της προθεσμίας του διαγωνισμού, η εταιρεία απέστειλε νέο έγγραφο που ενημέρωνε ότι θα ματαιωθεί, δίχως να εξηγούνται οι λόγοι. Τα ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης ενημέρωσαν στη συνέχεια ότι προκηρύχθηκε νέα διαγωνιστική ανοιχτή διαδικασία με αμοιβή 30.000 ευρώ.
Μέσω αυτής της διαδικασίας και με την πρόφαση ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, επιλέχθηκε με απευθείας ανάθεση η εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE με αμοιβή 30.000 ευρώ, όπως καταγγέλλει ο ΣΑΘ.
Μάλιστα, οι Αρχιτέκτονες τονίζουν ότι η: «άσημη νεοσύστατη εταιρία, την ημέρα της ανάθεσης δεν είχε ούτε καν ενεργό ιστότοπο».
«Πώς μπορεί κάποιος φορέας να αξιολογεί ένα λογότυπο, που θα κέρδιζε μέσα από μια διαγωνιστική διαδικασία, δηλαδή ένα λογότυπο που θα κρίνονταν ως το καλύτερο αναμεσά σε δεκάδες άλλες προτάσεις, με αμοιβή του ποσού των 8.000€, και ο ίδιος φορέας για το ίδιο λογότυπο να προβαίνει σε απευθείας ανάθεση με αμοιβή 30.000€, όχι σε κάποια διάσημη εταιρία για το αναγνωρισμένο σχετικό έργο της, αλλά σε μια άσημη νεοσύστατη εταιρία, η οποία την ημέρα της ανάθεσης δεν είχε ούτε καν ενεργό ιστότοπο. Επίσης, ο ισχυρισμός περί μικρού χρονικού διαστήματος, σε ένα έργο που εξελίσσεται για 15 και πλέον χρόνια στην πόλη, μόνο θυμηδία μπορεί να προκαλέσει», επισημαίνουν χαρακτηριστικά τα μέλη του ΣΑΘ.
Ίδιο με εστιατόριο στην Τενερίφη το λογότυπο του «μ»ετρό Θεσσαλονίκης που κόστισε… 30.000 ευρώ
Αέρα… Ισπανίας στη Θεσσαλονίκη φέρνει το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο κόστισε 30.000 ευρώ με απευθείας ανάθεση.
Και εξηγούμαστε. Το λογότυπο, το οποίο σύμφωνα με τον υπουργό συνδυάζει «την παράδοση με τη μοντέρνα αισθητική», είναι ίδιο με το λογότυπο του εστιατορίου Magus Gastrobar στη Las Galletas της Τενερίφης.
Μάλιστα, ο Χρήστος Σταϊκούρας κατά την παρουσίασή του, επεσήμανε ότι το το πεζόγραμμα «μ» επιλέχθηκε ώστε να παραπέμπει άμεσα στο μετρό, αλλά ταυτόχρονα να διαφέρει από το «Μ» κεφαλαίο.
«Είναι το “μ” απλοποιημένο από το βυζαντινό “μ” ώστε συνδυάζει την αυθεντικότητα, την καθαρότητα και την αναγνωρισιμότητα σε ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών, ώστε να είναι ευανάγνωστο σε κάθε του χρήση» είχε πει χαρακτηριστικά.
Απορίας άξιο είναι εάν και το λογότυπο του εστιατορίου κόστισε 30.000 ευρώ…