Μ. Χατζημιχαήλ: «Ακούστε τι έζησα σε εστιατόριο στην Κω πριν λίγες ημέρες – Φοβάμαι για την σεζόν» | «Να φέρουν ένα καράβι να κοιμάται το προσωπικό που θέλει να εργαστεί στο νησί μας»

7
12175

Μ. Χατζημιχαήλ – «Δεν γίνεται το ξενοδοχείο να έχει δυο σεφ – είναι λειτουργικό πρόβλημα»‘

Στην εκπομπή ΜΑΖΙ στο KosTv μίλησε ο Μηνάς Ν. Χατζημιχαήλ Αντιπρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Κω για την νέα κάρτα εργασίας για το προσωπικό των ξενοδοχείων αλλά και για τα λειτουργικά προβλήματα στον κλάδο των ξενοδόχων για την φετινή σεζόν Ο τουρισμός αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, ειδικά για τα νησιά και τις τουριστικές περιοχές. Ωστόσο, η νέα κάρτα εργασίας που επέβαλε χωρίς πλάνο και χωρίς διαπραγμάτευση η κυβέρνηση και δεν λαμβάνει υπόψιν τις ιδιαιτερότητες των εποχικών τουριστικών επιχειρήσεων, δημιουργεί τεράστια προβλήματα στις επιχειρήσεις φιλοξενίας και εστίασης, απειλώντας τη βιωσιμότητά τους. Έλλειψη Προσωπικού και Κλείσιμο Επιχειρήσεων Η αυστηρή ρύθμιση που περιορίζει τους εργαζόμενους σε πενθήμερη ή στην καλύτερη περίπτωση σε εξαήμερη εργασία, καθιστά αδύνατη τη στελέχωση των επιχειρήσεων, ειδικά στις τουριστικές περιοχές όπου η εποχικότητα επιβάλλει ιδιαιτερότητες στην εργασία. Η αδυναμία κάλυψης του προσωπικού για τις επιπλέον ημέρες οδηγεί ήδη πολλά εστιατόρια, καφετέριες και τουριστικά καταστήματα στο να κλείνουν τουλάχιστον μία ημέρα την εβδομάδα. Μικρότερη σαιζόν, αντί για Επιμήκυνση Τα τελευταία χρόνια, γίνεται προσπάθεια να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος, ώστε να αυξηθούν τα έσοδα και να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας. Ωστόσο, με τη νέα κάρτα εργασίας, το κράτος οδηγεί σε ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα: αντί να μεγαλώνει η σεζόν, συρρικνώνεται, καθώς πολλές επιχειρήσεις θα αναγκαστούν να περιορίσουν τις ημέρες λειτουργίας τους λόγω έλλειψης προσωπικού. Αν αναλογιστούμε ότι η τουριστική σεζόν διαρκεί περίπου έξι μήνες, αυτό σημαίνει ότι μία επιχείρηση χάνει στην ουσία έναν ολόκληρο μήνα λειτουργίας. Και για έναν εποχικό κλάδο όπου η κάθε ημέρα μετράει, αυτή η απώλεια είναι καταστροφική Πώς θα Λειτουργήσουν Ξενοδοχεία και Εστιατόρια χωρίς Προσωπικό; Ο κλάδος της φιλοξενίας στηρίζεται στην ευελιξία και την προσαρμογή στις ανάγκες της τουριστικής περιόδου. Τα ξενοδοχεία φιλοξενούν ανθρώπους που έχουν ανάγκες και απαιτήσεις καθημερινά. Η έλλειψη προσωπικού στα νησιά μας, είναι δεδομένη και αδιαμφισβήτητη. Όταν οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να καλύψουν βασικές θέσεις εργασίας λόγω έλλειψης προσωπικού και η νομοθεσία δεν επιτρέπει στους υπάρχοντες εργαζόμενους να εργάζονται περισσότερο εφόσον το επιθυμούν ή να εργάζονται με σπαστό ωράριο ή με ελαστικότητα αφού ο εργαζόμενος που δουλεύει βραδινή βάρδια δεν επιτρέπεται να δουλέψει αν δεν περάσουν 11 ώρες, ποιος θα κάνει την πρωινή βάρδια; Τα περισσότερα ξενοδοχεία σερβίρουν πρωινό και βραδινό. Το προσωπικό της κουζίνας με τις νέες συνθήκες «απαγορεύεται» να δουλέψει σπαστό ωράριο. Που θα βρεθεί διπλάσιο προσωπικό ώστε να καλυφθούν και οι δύο βάρδιες. Που θα βρεις 2 Σεφ, 2 ζαχαροπλάστες, 2 κρύας κουζίνας, όταν δεν βρίσκεις ούτε έναν; Δημιουργείται έτσι μια αλυσιδωτή αντίδραση που οδηγεί σε υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, απογοήτευση των τουριστών και τελικά, οικονομική ζημιά για όλους. Οι περισσότεροι εργαζόμενοι στον τουρισμό, εργάζονται 6 μήνες για να ζήσουν, 12 μήνες. Εφόσον λοιπόν και οι εργαζόμενοι επιθυμούν περισσότερη εργασία και φυσικά υψηλότερους μισθούς, γιατί να μην επιτρέπεται; Η κυβέρνηση πρέπει να κατανοήσει ότι ο τουρισμός δεν λειτουργεί με τους ίδιους όρους όπως άλλοι κλάδοι της οικονομίας. Το ξενοδοχείο, δεν είναι εμπορικό κατάστημα με σταθερό ωράριο και δυνατότητα να κλείνει κάποιες ημέρες, ο τουρίστας δεν φεύγει τα Σαββατοκύριακα και επιστέφει τις Δευτέρες! Όταν ο τουρίστας απολαμβάνει το δείπνο του σε ένα εστιατόριο, δεν μπορείς να του πεις: πήγε 11 η ώρα πρέπει να φύγεις γιατί το προσωπικό πρέπει να χτυπήσει κάρτα και να σχολάσει!!! Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα στην φιλόξενη, τουριστική Ελλάδα!!! Ας λογικευθούμε! Χρειάζεται ευελιξία και ρυθμίσεις που να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα της τουριστικής αγοράς. Διαφορετικά, το πλήγμα στις επιχειρήσεις και τον τουρισμό, θα είναι ανεπανόρθωτο!!! Μηνάς Ν. Χατζημιχαήλ Αντιπρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Κω

 

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τι θα πει αυστηρή ρύθμιση. Δεν άλλαξαν τον νόμο. Αυτό ίσχυε χρόνια τώρα. 40 ώρες σε πενθήμερο ή 48 σε εξαήμερο. Και στον Εργάνη τι κάνατε; Βάζατε ότι δουλεύει παραπάνω ο εργαζόμενος;

  2. αν ολα αυτα τα χρονια οι επιχειρησεις ακολουθουσαν τη νομοθεσια για ωραρια κ μερες εργασιας δεν θα υπηρχε προβλημα.
    μας λες δηλαδη οτι ειναι καλυτερα που ο απληστος ξενοδοχος εκμεταλλευεται την αναγκη του εργαζομενου και του επιτρεπει να εργαζεται 300 και 400 ωρες τον μηνα

  3. πληρώστε και θα βρείτε προσωπικό. κονοματε με χίλιες τσέπες κάνετε τα πάντα με επιδοτήσεις και μυξοκλαιγεστε. Πληρωστε

  4. Και τόσα χρόνια που δουλεύαμε 12-13-14 ώρες γιατί δεν βρήκαν έναν τρόπο να παίρνει ο εργαζόμενος παραπάνω ένσημο παρά πάνω δώρο παραπάνω μισθό κλπ , μόνο βάζανε 101 ένσημα για να βγει ίσα ίσα ανεργία ο εργαζόμενος με επιχειρήσεις που λειτουργούσαν 180 μέρες , εάν αυτά τα είχαν λύση οι εργοδότες και οι προηγούμενες κυβερνήσεις θα υπήρχε προσωπικό αλλά ….

  5. δηλ τι προτείνεις; να επιτρέπεται ο εργαζομεενος να δουλευει διπλοβαρδιες; να δουλευει ο βραδινος και το πρωι; η σαλα δεν εχει ωραριο λειτουργίας; το παει να πει να λες στον τουριστα 11 η ωρα μα φυγει για να σχολασει ο υπάλληλος;; να βαζατε φρενο στημ ανέγερση ξενοδοχειων και στις επεκτασεις υφισταμενων. να αυξησετε τους μισθούς κατα πολυ, να παρεχετε ενα υγιες και ισορροπημένο πεειβαλλον εργασιας.αυτα τα σκέφτηκατε;

  6. να κλεινουν κι εδω οι επιχειρήσεις στις 8 οπως γινεται σε πολλες ευρωπαικες χωρες. εμεις οταν παμε ολλανδια γιατι ειναι ολα κλειστα το βραδυ;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ