Ασπα Χριστοδουλίδη, Gaia Hotels: Στο 10-15% η άνοδος στις κρατήσεις για το 2025

0
266

Από: Νατάσα Παμπρή

• Οι ξενοδόχοι να δώσουμε την απαραίτητη προσοχή όχι μόνο στις συνθήκες εργασίας, αλλά και στις συνθήκες διαβίωσης των εργαζομένων • Η Κως χρειάζεται περαιτέρω παρεμβάσεις όσον αφορά στις δημόσιες υποδομές, προκειμένου να ενισχύσει την τουριστική εμπειρία και να ανταγωνιστεί αποτελεσματικά άλλους προορισμούς

Η Ασπα Χριστοδουλίδη, γνωστή ξενοδόχος της Κω, γέννημα-θρέμμα μέσα στην τουριστική αγορά και μία από τις πιο καταξιωμένες προσωπικότητες του τουριστικού κλάδου, μοιράζεται τις πολύτιμες γνώσεις και την εμπειρία της σε μία εκ βαθέων συνέντευξη. Ως διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου Gaia Hotels (Gaia Royal, Gaia Palace, Gaia In Style, Gaia Village και Gaia Garden) και εκπρόσωπος της δυναμικής τουριστικής βιομηχανίας της Κω, η κ. Χριστοδουλίδη σκιαγραφεί την εικόνα μιας χρονιάς γεμάτης προκλήσεις κι ευκαιρίες, ενώ αναδεικνύει τις προοπτικές και τις απαιτήσεις του νησιού για το μέλλον.
Με εντυπωσιακή διαύγεια και ρεαλισμό, αναφέρεται στην πορεία του τουρισμού, στις στρατηγικές που απαιτούνται για τη βιώσιμη ανάπτυξη, αλλά και στα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν, όπως η διαχείριση προσωπικού, οι δημόσιες υποδομές, το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων, η ενίσχυση των υγειονομικών υπηρεσιών στο νησί, ως απαραίτητη κατοχύρωση ασφάλειας των επισκεπτών και των μονίμων κατοίκων που είναι ο πυρήνας του νησιού.
Την ίδια στιγμή η κα Χριστοδουλίδη, εκφράζει την αισιοδοξία της για το μέλλον, υπογραμμίζοντας την ανθεκτικότητα της Ελλάδας ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού.
Μέσα από αυτή τη συνέντευξη, αναδεικνύεται το όραμα και η ηγετική της ματιά, κάνοντάς την ένα σημαντικό πρόσωπο του κλάδου που εμπνέει με τη δράση και τις απόψεις της. Ακολουθεί η συζήτησή μας, που εστιάζει τόσο στα επιτεύγματα, όσο και στις προκλήσεις ενός από τα πιο όμορφα νησιά της χώρας μας, της Κω.
Αναλυτικά η συνέντευξη:
• Κυρία Χριστοδουλίδη ο απολογισμός της φετινής χρονιάς αναμφισβήτητα πρέπει να είναι θετικός, καθώς τα στοιχεία δείχνουν άνοδο των αφίξεων, όμως το ερώτημα παραμένει εάν οι αφίξεις ταυτίζονται με τα έσοδα των επιχειρήσεων;
Αγαπημένη μου Νατάσα, θα μου επιτρέψεις να σου μιλάω στον ενικό, διότι γνωριζόμαστε πολλά χρόνια και τρέφω βαθιά αγάπη κι εκτίμηση σε εσένα και την οικογένειά σου. Πράγματι ο απολογισμός είναι θετικός, καθώς υπήρξε άνοδος των αφίξεων σε σχέση με το 2023. Τα έσοδα σίγουρα αυξήθηκαν, όμως, ταυτόχρονα σημειώθηκε και αύξηση των εξόδων. Τα τελευταία τρία χρόνια όλες οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν μεγάλη αλλαγή στα λειτουργικά έξοδα και στα κόστη πρώτων υλών.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι έχουμε επανέλθει πλήρως από την κρίση της πανδημίας και έχουμε ξεπεράσει αρκετά τον αριθμό αφίξεων που είχαμε προ πανδημίας. Είναι πολύ θετικό γιατί αποδεικνύει πως η ανάγκη των τουριστών για διακοπές αυξάνεται διαρκώς παραμερίζοντας τα προβλήματα που και οι ίδιοι αντιμετωπίζουν στις χώρες τους.
Και βέβαια εδώ αξίζει να πούμε ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα που προσφέρει μία μοναδική εμπειρία όπου ο πολιτισμός, η φύση, η γαστρονομία και οι σύγχρονες ανέσεις δημιουργούν τον ιδανικό προορισμό για κάθε τύπο τουρίστα. Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω θα έλεγα ότι ο τελικός αντίκτυπος για να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα εξαρτάται από την ικανότητα του επιχειρηματία να αξιοποιήσει στρατηγικές για την αύξηση της κερδοφορίας και την αποτελεσματική διαχείριση αυτών των εξόδων.

 

• Θεωρείτε ότι το τέλος ανθεκτικότητας μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον ανταγωνισμό σε σχέση με άλλους προορισμούς σε γειτονικές χώρες;
Το τέλος ανθεκτικότητας θα μπορούσε να επηρεάσει την ζήτηση σε σχέση με γειτονικές χώρες που δεν έχουν την επιβάρυνση ενός τέλους.
Θα έλεγα όμως ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε έχει να κάνει περισσότερο με την ραγδαία αύξησή του παρά με την εφαρμογή του.
Άλλωστε στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες και στην Μ. Βρετανία εφαρμόζονται παρόμοιες πολιτικές και στρατηγικές που συνδέονται με την προστασία του περιβάλλοντος και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των υποδομών.
Προσωπικά πιστεύω πως αν οι πόροι από το τέλος ανθεκτικότητας χρησιμοποιηθούν σωστά, θα υπάρχουν θετικές επιπτώσεις στην αντιμετώπιση των κρίσεων στην χώρα μας.

• Τι είναι αυτό που θεωρείτε ως προτέρημα της ανάπτυξης του τουρισμού της Κω και πού εκτιμάτε ότι χρειάζεται περαιτέρω παρεμβάσεις σε σχέση με τις δημόσιες υποδομές;
Η Κως είναι ένα ευλογημένο νησί που καταφέρνει να ανταγωνίζεται τους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας. Η φυσική ομορφιά της, σε συνδυασμό με το μέγεθός της, που την καθιστά πιο οικεία και προσιτή, την καθιστούν ιδιαίτερα ελκυστική. Η Κως προσφέρει μια γραφική πόλη γεμάτη ζωή, μοντέρνα καταστήματα, υπέροχα εστιατόρια, εξαιρετικά ξενοδοχεία, και φυσικά, το σύγχρονο αεροδρόμιό της, που διευκολύνει την πρόσβαση των επισκεπτών.
Όποιος επισκεφτεί το νησί θα ανακαλύψει μια πληθώρα επιλογών, όπως μοναδική ιστορία και πολιτισμό, φυσικές ομορφιές και εντυπωσιακά τοπία, ζωντανή νυχτερινή ζωή και διασκέδαση, αλλά και πολλές ευκαιρίες για περιπέτεια και ανακαλύψεις.
Αν και αποτελεί έναν δημοφιλή τουριστικό προορισμό, βεβαίως χρειάζονται περαιτέρω παρεμβάσεις όσον αφορά τις δημόσιες υποδομές, προκειμένου να ενισχύσει την τουριστική εμπειρία και να ανταγωνιστεί αποτελεσματικά άλλους προορισμούς.
Παρόλο που έχουμε γίνει γραφικοί, το πρώτο που θέλω να αναφέρω είναι οι υγειονομικές υποδομές. Η ενίσχυση των υπηρεσιών υγείας, είναι πολύ σημαντική, όχι μόνο για την υποστήριξη του τουρισμού κατά την τουριστική περίοδο, όπου η ζήτηση για υπηρεσίες μπορεί να αυξηθεί σημαντικά, αλλά και για τους μόνιμους κατοίκους που είναι ο πυρήνας του νησιού μας.
Αντιμετωπίζουμε επίσης σοβαρό πρόβλημα με τη διαχείριση των αποβλήτων και την καθαριότητα. Οι επιχειρηματίες αναγκάζονται, χωρίς καμία υποστήριξη από τις αρμόδιες αρχές, να αναλάβουν την επίλυση του ζητήματος, καλύπτοντας εξ ολοκλήρου το κόστος με δικά τους έξοδα. Παρόλο που η αυξανόμενη τουριστική ροή απαιτεί την ανάπτυξη και αναβάθμιση των συστημάτων διαχείρισης αποβλήτων δυστυχώς, δεν πραγματοποιούνται ούτε τα βασικά και αυτονόητα μέτρα.
Η οδική υποδομή και τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Κω πρέπει να βελτιωθούν για την καλύτερη μετακίνηση των επισκεπτών και των ντόπιων. Αναγκαίες είναι οι βελτιώσεις με στόχο την αύξηση της ασφάλειας και την καλύτερη προσβασιμότητα σε όλο το νησί.

• Από την εμπειρία σας, ποια είναι τα παράπονα των επισκεπτών για το νησί;
Τα σημαντικότερα παράπονα για το νησί αφορούν κυρίως τα θέματα που αναφέρω παραπάνω.

• Φέτος ήταν καλύτερα τα πράγματα ως προς την εξεύρεση προσωπικού στα ξενοδοχεία σας και τι θα γίνει το 2025; Επίσης, πώς θεωρείτε ότι θα πρέπει να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα μακροπρόθεσμα γιατί είμαστε μια περιοχή που βασίζεται αποκλειστικά στον τουρισμό;
Η εξεύρεση προσωπικού, και ιδιαίτερα καταρτισμένου προσωπικού για τα ξενοδοχεία, αποτελεί αναμφισβήτητα το μεγαλύτερο πρόβλημα του κλάδου. Εμείς στις επιχειρήσεις μας φέραμε μετακλητούς εργαζομένους. Η διαδικασία είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα και συνοδεύεται από υψηλό κόστος αλλά κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου να καλύψουμε τις ανάγκες της σεζόν και να ανταποκριθούμε στις αυξημένες απαιτήσεις. Παρά την ανοδική πορεία των αφίξεων και την αυξανόμενη ανάγκη για προσωπικό, ολοένα και περισσότεροι εργαζόμενοι αποχωρούν από τον κλάδο.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος του προσωπικού στα ξενοδοχεία μακροπρόθεσμα, σε μία περιοχή που εξαρτάται αποκλειστικά από τον τουρισμό, θα πρέπει να ληφθούν στρατηγικές που να διασφαλίζουν την προσέλκυση, την εκπαίδευση και την διατήρηση καταρτισμένων εργαζομένων.
Η κυβέρνηση θα πρέπει να επανεξετάσει την προσέγγισή της απέναντι στους εποχιακούς ξενοδοχοϋπάλληλους, με στόχο την εξασφάλιση μιας αξιοπρεπούς διαβίωσης. Παράλληλα, θα πρέπει να προσφέρει κίνητρα στους νέους και σταθερότητα σε όσους εργάζονται στον τομέα, ενισχύοντας τη βιωσιμότητα του κλάδου. Από την μεριά των ξενοδόχων είναι απαραίτητη η προσοχή όχι μόνο στις συνθήκες εργασίας, αλλά και στις συνθήκες διαβίωσης των εργαζομένων.

 

• Τα μηνύματα για το 2025 ποια είναι από τις μέχρι τώρα τάσεις των αγορών; Επιπλέον, υπάρχουν στοιχεία ανόδου από κάποια συγκεκριμένη αγορά για την Κω;
Τα μηνύματα από τις κρατήσεις για το 2025 είναι θετικά, με αύξηση που κυμαίνεται από 10-15% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.
Οι αγορές που παρατηρείται να σημειώνουν τη μεγαλύτερη άνοδο στο νησί της Κω είναι η γερμανική, η βρετανική, η πολωνική και η ολλανδική. Αυτές οι αγορές όχι μόνο καταγράφουν αύξηση, αλλά είναι και οι πιο σημαντικές για τον τουριστικό τομέα του νησιού μας, καθώς αποτελούν τις βασικές αγορές από τις οποίες προέρχεται το μεγαλύτερο ποσοστό των επισκεπτών.
Κλείνοντας θέλω να ευχηθώ, “Καλές γιορτές”. Το 2025 ας φέρει σε όλους μας υγεία, χαρά και ευτυχία, και ας μας υπενθυμίσει πως κάθε μέρα είναι μία νέα ευκαιρία για να αγαπήσουμε, να στηρίξουμε και να δημιουργήσουμε όμορφες στιγμές μαζί με τις οικογένειές μας, τους φίλους μας και τους συνεργάτες μας.

πηγη: https://www.dimokratiki.gr/

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ