Οι Ξενοδόχοι ζητούν να μην ανακοινώνονται οι περιοχές που εμφανίζουν κρούσματα κορωνοϊού | Κάλυψη ATOL στα voucher!!!

12
1846

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ), ζητά να μην αναλύεται η χωρική κατανομή των κρουσμάτων, εκτός εάν ο αριθμός είναι μεγάλος

Παράλληλα, επικρίνουν το υπουργείο Τουρισμού για τα καθυστερημένα μέτρα για τις χώρες προέλευσης τουριστών, για τα υγειονομικά πρωτόκολλα των ξενοδοχείων και των χώρων εστίασης. Επιπλέον ζητούν μέτρα υποστήριξης του κλάδου. Βέλη  εξαπολύουν και προς το υπουργείο Ανάπτυξης για τα δάνεια του Ταμείου Επιχειρηματικότητας που ακόμα δεν έχουν καταβληθεί.

Αναλυτικά η επιστολή της ΠΟΞ στο υπουργείο Τουρισμού:

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ,

Από αρχές Μαΐου 2020 είχαμε επισημάνει με επιστολή μας στο αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών την ανάγκη διαμόρφωσης ενός ξεκάθαρου πρωτοκόλλου εισόδου των οδικών τουριστών στη χώρα μας. Δυστυχώς οι προτάσεις μας αυτές δεν εισακούστηκαν με αποτέλεσμα να διαμορφωθεί η κατάσταση που σήμερα βιώνουμε και καλούμαστε να διαχειριστούμε.

Μετά την λήψη, εν μέσω της τουριστικής περιόδου, του μέτρου του υποχρεωτικού τεστ πριν την είσοδο στη χώρα μας, οι κρατήσεις από τις βαλκανικές χώρες πάγωσαν και άρχισαν να ακυρώνονται και οι ήδη πραγματοποιθείσες.

Μέσα σε μια ημέρα οι πληρότητες που σε ορισμένες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας φαινόταν πως μπορεί να έφθαναν στο 40 και το 50% έπεσαν στο 20%! Αυτό δε συνέβη όχι λόγω αυτού καθ΄ αυτού του μέτρου (το οποίο άλλωστε και εμείς είχαμε προτείνει), αλλά εξαιτίας του γεγονότος πως αυτό προβλέφθηκε κατόπιν εορτής, εν μέσω της τουριστικής περιόδου, με αποτέλεσμα όποιος προγραμματισμός είχε γίνει να ανατραπεί και πάλι.

Προσπαθώντας να περιορίσουμε το αρνητικό κλίμα που δημιουργήθηκε και να τονώσουμε τη ζήτηση αναλάβαμε την πρωτοβουλία να προτείνουμε στα μέλη μας να «χρηματοδοτούν» το 50% του κόστους του τεστ για τους πελάτες τους, εφόσον το αποτέλεσμα είναι αρνητικό.

Παράλληλα εκτός από τις ακυρώσεις που δέχονται τα μέλη μας από τους οδικούς τουρίστες έχουν αρχίσει να έρχονται ακυρώσεις και από Έλληνες πελάτες μας. Και ο λόγος των ακυρώσεων αυτών είναι, σύμφωνα με τα λεγόμενα των πελατών, η (εσφαλμένη) εικόνα που δημιουργείται πως οι προορισμοί στους οποίους υπάρχουν κρούσματα δεν είναι ασφαλείς.

Στο σημείο αυτό επανερχόμαστε στο αίτημα που έχουμε υποβάλει και με προηγούμενη επιστολή μας, προκειμένου να αποφευχθεί η (μη σκόπιμη ασφαλώς) έμμεση στοχοποίηση των περιοχών στις οποίες σημειώνονται κρούσματα, οι ανακοινώσεις να περιορίζονται σε συνολικό αριθμό κρουσμάτων και να μην αναλύεται η χωρική κατανομή τους. Εκτός ασφαλώς αν ο αριθμός των κρουσμάτων είναι τέτοιος που απαιτείται σε κάποια συγκεκριμένη περιοχή να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα.

Είναι απόλυτα σαφές σε όλους μας πως τη φετινή χρονιά στόχος μας είναι να επιβιώσουμε εμείς και οι εργαζόμενοί μας και να διαφυλάξουμε, παράλληλα, την εικόνα της χώρας μας ως κορυφαίο τουριστικό προορισμό.

Επειδή ωστόσο τα προβλήματα που βιώνουμε είναι πολλά και πολύ φοβούμαστε πως όσο μπαίνουμε μέσα στη σαιζόν θα γίνονται περισσότερα θα πρέπει, πέραν του σχεδιασμού για την επόμενη ημέρα που θα είναι εξίσου δύσκολη, να ληφθούν και επιπλέον μέτρα άμεσα, με κατεύθυνση τόσο την ενιαία αντιμετώπιση των τουριστών που εισέρχονται στη χώρα μας, όσο και την περαιτέρω ελάφρυνση επιχειρήσεων και εργαζομένων στον ξενοδοχειακό κλάδο.

Ως προς το πρώτο ζήτημα, αυτό των ελέγχων, σημειώνουμε τα εξής: Καταρχάς αν αποφασίζουμε ως χώρα πως θέλουμε για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας να κλείσουμε επί της ουσίας τα σύνορά μας στους περισσότερους τουρίστες (γιατί αυτό έγινε με τον οδικό τουρισμό με βάση την απόφαση που λάβατε εν μέσω της τουριστικής περιόδου για υποχρεωτικό τεστ) τότε αφενός μεν η ίδια αντιμετώπιση θα πρέπει να υπάρχει ανεξάρτητα από το μέσο με το οποίο ο επισκέπτης μας έρχεται στη χώρα (οδικώς, με πλοίο ή αεροπλάνο) και αφετέρου δεν νοούνται «αποκλεισμοί» τουριστών βάσει της χώρας προέλευσης.

Αφού θα επισκέπτονται τη χώρα μας μόνο όσοι έχουν κάνει το σχετικό τεστ για ποιο λόγο στερούμε τη δυνατότητα να επισκεφθούν τη χώρα μας σε τουρίστες από τη Σερβία ή τη Ρωσία για παράδειγμα;

Περαιτέρω από τη στιγμή που θέλουμε να είμαστε (και είμαστε) ασφαλής προορισμός θα πρέπει τα υγειονομικά πρωτόκολλα λειτουργίας όλων των επιχειρήσεων να είναι ανάλογα και η τήρηση τους να ελέγχεται με τον ίδιο τρόπο.

Δεν είναι δυνατόν να προκαλείται στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις μια αύξηση στο κόστος λειτουργίας λόγω της εφαρμογής των υγειονομικών πρωτοκόλλων της τάξεως του 5-7%, να τους απαγορεύεται να χρησιμοποιούν τις εσωτερικές κολυμβητικές δεξαμενές, να τους επιβάλλονται ανεφάρμοστοι περιορισμοί στη λειτουργία του μπουφέ, να υποχρεώνονται να συμβληθούν με ιατρό κλπ και γύρω μας να βλέπουμε σε παραλίες, bar, νυχτερινά κέντρα κλπ να μην εφαρμόζεται κανένα απολύτως μέτρο. Για ποιο λόγο υπό αυτές τις συνθήκες να απαιτούμε από τον πελάτη να διαμένει σε ένα αποστειρωμένο ξενοδοχείο;

Ως προς τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων τώρα θέλουμε να επαναλάβουμε πως την παρούσα περίοδο τα ξενοδοχεία είτε άνοιξαν, είτε όχι δεν έχουν έσοδα. Και πώς θα μπορούσαν να έχουν έσοδα όταν η μέση πληρότητα δεν υπερβαίνει το 20% και σε πολλές περιοχές κινείται σε μονοψήφια νούμερα. Οι επιχειρήσεις αυτές πώς θα μπορέσουν να φανούν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, στις δόσεις των ρυθμίσεων των ασφαλιστικών τους εισφορών και των υποχρεώσεών τους προς την εφορία; Πώς θα μπορέσουν να πληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ που είναι ένας φόρος που δεν συνδέεται με τα έσοδα της επιχείρησης;

Σημειώνουμε πως μέχρι σήμερα στις περισσότερες περιπτώσεις οι επιχειρήσεις δεν έχουν λάβει ούτε τα ποσά που προέρχονται από τα εργαλεία χρηματοδότησης που θεσπίσατε (ΤΕΠΙΧ ΙΙ, επιστρεπτέα προκαταβολή κλπ) αν και αυτά έχουν εγκριθεί να χορηγηθούν προς αυτές.

Τα ξενοδοχεία άνοιξαν όχι γιατί περιμένουν να έχουν έσοδα. Το έπραξαν γιατί θεώρησαν πως αυτό ήταν το σωστό για την Ελλάδα μας και τον τουρισμό μας. Το έπραξαν αν και γνωρίζουν πως με αυτό τον τρόπο απλώς θα μεγαλώσουν την δεδομένη οικονομική ζημιά τους και φοβούνται πως σε περίπτωση τυχόν κρούσματος θα υποστούν άνευ λόγου και αιτίας τεράστια δυσφήμιση. Δυστυχώς, όπως εξελίσσεται η κατάσταση, χρειάζεται να ληφθούν γενναίες αποφάσεις προκειμένου οι επιχειρήσεις μας να μην υποχρεωθούν να διακόψουν οριστικά τη λειτουργία τους.

Κλείνοντας, θα θέλαμε να αναφερθούμε και στο πρόσφατο περιστατικό με την μεταφορά δύο Ρουμάνων τουριστών, που διέμειναν σε κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης, σε ξενοδοχείο καραντίνας. Παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες μας συνεχίζετε να επιτρέπετε εν μέσω συνθηκών COVID-19, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, τη λειτουργία των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης. Τα ξενοδοχεία καραντίνας δεν είναι νοσοκομεία. Βρέθηκαν, μετά από πολλές προσπάθειες και πιέσεις, προκειμένου σε αυτά να μπορούν να μεταφερθούν τουρίστες που διαμένουν σε νόμιμα αδειοδοτημένα τουριστικά καταλύματα.

Καταλαβαίνουμε την ανάγκη να διαφυλαχθεί η εικόνα της χώρας και θα βοηθήσουμε για μια ακόμα φορά να βγείτε από ένα αδιέξοδο που οι ίδιοι δημιουργήσατε. Η μόνη απορία μας είναι πότε θα αποφασίσετε και εσείς από την πλευρά σας να προστατεύσετε το ελληνικό τουριστικό προϊόν και την ελληνική ξενοδοχεία».

/thepressproject.gr

Κάλυψη ATOL στα voucher!!!

money_tourism_photo
Αεροδρόμιο Heathrow | © money tourism copyright photo

Την πολυπόθητη απόφαση, από ολόκληρη την ταξιδιωτική βιομηχανία, έλαβε χθες τα μεσάνυχτα η βρετανική κυβέρνηση δίνοντας κάλυψη ATOL στα voucher για ακυρωμένες κρατήσεις λόγω κορωνοϊού.

Πρόκειται για μια πολύ σημαντική απόφαση που δίνει στους πελάτες την εμπιστοσύνη και την βεβαιότητα που απαιτούν οι σημερινές συνθήκες, προκειμένου να ανανεώσουν τις κρατήσεις τους, χωρίς φόβο.

Ο υπουργός Μεταφορών Grant Shapps επιβεβαίωσε για πρώτη φορά σήμερα ότι τα RCNs (σ.σ. vouchers) θα καλυφθούν από το πρόγραμμα ATOL, οπότε εάν ένας ταξιδιωτικός πράκτορας χρεωκοπήσει, οι πελάτες που θα έχουν πιστωτικά σημειώματα, θα αποζημιωθούν από το Ταμείο Trust Travel Air. Η κάλυψη ATOL θα επεκταθεί, ώστε να καλύπτει τα RCN που εκδίδονται από τις 10 Μαρτίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου, για ακυρώσεις που σχετίζονται με τον Covid-19.

abta

Σε δήλωσή του ο Mark Tanzer, Διευθύνων Σύμβουλος της Ένωσης Βρετανικών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (ABTA), δήλωσε σχετικά: «Η σημερινή πολυαναμενόμενη απόφαση της κυβέρνησης και της CAA, ότι τα πιστωτικά σημειώματα επιστροφής χρημάτων, προστατεύονται από την ATOL, είναι ευπρόσδεκτη από την ταξιδιωτική βιομηχανία. Η απόφαση αυτή, θα δώσει στους πελάτες μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην αποδοχή τους, και ελπίζουμε ότι θα κάνουν εκ νέου κράτηση και θα κλείσει ένα μεγάλο θέμα που αποτέλεσε αντικείμενο προβληματισμού και συζήτησης. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων μηνών, η ABTA ζήτησε από κυβερνητικές υπηρεσίες να λάβουν την απόφαση αυτή, για να δοθεί το αίσθημα εμπιστοσύνης στους πελάτες, καθώς τα μέλη μας αντιμετωπίζουν την χιονοστιβάδα των αιτημάτων επιστροφής χρημάτων, που ακολούθησαν την σύσταση του υπουργείου Εξωτερικών, ακυρώνοντας τα ταξίδια τους».

Σε δήλωσή του ο κ. Shapps είπε: «Θέλουμε να στείλουμε ένα σαφές μήνυμα στους επιβάτες ότι μπορούν να κάνουν κράτηση για τις καλοκαιρινές διακοπές τους με σιγουριά, γι ‘αυτό αποφασίσαμε την προστασία των πιστωτικών σημειώσεων επιστροφής χρημάτων που εκδίδονται ως αποτέλεσμα των ακυρώσεων λόγω Covid-19. Η εξέλιξη αυτή δεν είναι μόνο καλά νέα για όσους θέλουν να ξεφύγουν για ένα διάλειμμα στον ήλιο, κάνοντας διακοπές, αλλά και για τον τομέα των αερομεταφορών και των ταξιδιών που έχουν πληγεί σοβαρά από την πανδημία».

Εκατομμύρια πακέτα διακοπών έχουν ακυρωθεί από το ξεκίνημα του Covid-19 τον Μάρτιο, ασκώντας τεράστια οικονομική πίεση στις ταξιδιωτικές εταιρείες για να επιστρέψουν τα ποσά αυτά στους καταναλωτές.

Σε δήλωσή του, το Υπουργείο Μεταφορών αναφέρει: «Οι επιβάτες που δέχονται voucher για ακυρωμένες διακοπές ως αποτέλεσμα του Covid-19 θα προστατεύονται από το σύστημα Atol – ακόμη και αν η εταιρεία που έχουν κάνει κράτηση , χρεωκοπήσει. Παρέχοντας εμπιστοσύνη στους παραθεριστές, ότι τα πιστωτικά σημειώματα, προστατεύονται εάν τα επιλέξουν έναντι επιστροφών, η σημερινή κίνηση θα σημαίνει ότι οι πελάτες μπορούν να υποστηρίξουν την ανάκαμψη του ταξιδιωτικού τομέα από την πανδημία, αποδεχόμενοι ένα voucher».

Το σύστημα Atol εποπτεύεται από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) η οποία αναφέρεται στο DfT, αλλά το Υπουργείο Επιχειρήσεων (BEIS) είναι υπεύθυνο για τους κανονισμούς για τα οργανωμένα ταξίδια που υποστηρίζει το σύστημα Atol.

Το ταμείο Air Travel Trust που πληρώνει επιστροφές Atol σε περίπτωση αφερεγγυότητας ενός πάροχου ταξιδιών χρηματοδοτείται από prom;hueia 2,50 £ για προστατευμένες κρατήσεις.

Ωστόσο, το ταμείο εξαντλήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την κατάρρευση του Thomas Cook τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, απαιτώντας από την κυβέρνηση – και ως εκ τούτου το Υπουργείο Οικονομικών – να συμφωνήσει να αναλάβει την χρηματοδότηση του προγράμματος Atol προς το παρόν.

– Πηγή:  money-tourism.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

12 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τόσα χρόνια οι ξενοδόχοι, έμπαιναν μέσα, απο Χρισταγάπη και φιλοπατρία παραχωρούσαν τα ξενοδοχεία τους, κέρδος μηδέν.. Και πάνω από όλα ότι έβγαζαν το έδιναν στους εργαζόμενους τους, δεν κρατούσαν τίποτε για τον εαυτό τους..
    Σπαράζει η ψυχή μου.. Τρέχουν ποτάμι τα δάκρυα μου.. Αλλά με παρηγορεί πως είναι πρωθυπουργός ο Μητσοτάκης. Εδώ σου λέει, χάρισε όλη του τη περιουσία, την ελάχιστη, τι είναι τώρα κάτι δισεκατομμύρια στις μέρες μας, για να τα πάρουν οι άνεργοι στον ΟΑΕΔ. ΝΔ κι ας φάω ξερό ψωμί σε 15 μήνες. Μάλιστα, φαίνεται ντράπηκαν οι ξενοδόχοι, να ζητήσουν να ανακοινώνουμε καθημερινά 0 ( μηδέν) κρούσματα σε όλη την Ελλάδα, για να μην πω καλύτερα, να διαφημιστεί η χώρα, ως κολυμπήθρα του Σιλοάμ, όποιος έρχεται εδώ με κοροναιο, θεραπεύεται σε 4 λεπτά και 6 δεύτερα!
    Πάντα τέτοια!

  2. Πάρτε κάνα δανεικό από τους υπαλλήλους σας , τόσα φράγκα τους έχετε δώσει. Και μην τυχόν και μας βγει το όνομα με κανένα κρούσμα …… απόλυση!!!!

  3. Να μας πούν οι κακόμοιροι οι Ξενοδόχοι στις επενδύσεις που έχουν κάνει, πόσα είναι τα «ιδία κεφάλαια» που λένε και οι οικονομολόγοι. Δηλαδή στο χιλιάρικο που επένδυσαν, πόσα λεφτά έβαλαν από την τσέπη τους. Το 10%, το 20%, χώρια τις τζάμπα επιδοτήσεις τα υπόλοιπα σε ποιούς τα χρωστούν?
    Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε νέες μονάδες και προεκτάσεις παλαιών μονάδων χιλιάδων νέων κλινών. Με τι λεφτά ρε παιδιά, αφού δεν υπάρχει μία όπως λέτε?

  4. Παλιά μου τέχνη κόσκκινο. Χρόνια κρύβουν έσοδα, χρέη,λ…., καταπατήσεις, ΤΩΡΑ θα κρύβουν και τα κρούσματα…..

  5. Εσείς όλοι που σχολιάζετε κατ’ αυτόν τον τρόπο και βρίζετε τους ξενοδόχους γιατί εσείς τα ξέρετε όλα, με τι απασχολήστε ? Γιατί δεν γίνεστε ξενοδόχοι να σας δούμε ? Ο ξενοδόχος και ο κάθε επιχειρηματίας έχει διαθέσει κάποια κεφάλαια όποια και όσα είναι αυτά, έχει πάρει ρίσκα σε δύσκολες καταστάσεις για να ανοίξει την επιχείρηση ή το ξενοδοχείο για να μπορούν να έρθουν τουρίστες στο νησί και να δουλέψετε και εσείς που τους βρίζετε. Εάν δεν άνοιγαν πάλι θα τους βρίζατε. Τι θέλετε ακριβώς ?

    Και όχι δεν είμαι ξενοδόχος, εργαζόμενος είμαι.

  6. ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ !!!!ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΝΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ.

  7. Προς ξενοδόχους κλείσιμο το ξενοδοχείο σας αποζημιώσει σε όλο το προσωπικό γιατί τόσα χρόνια τα έχεις βγάλει τα λεφτά
    Και κάτι αν δεν σου αρέσει άλλαξε χώρα έτσι και αλλιώς σάν χώρα σα δύσκολα μόνοι μας είμαστε εσείς μια Ζωή την κοπαναγατε

    • Η Ελληνική γλώσσα είναι η πλέον σωστή, ακριβής και ευέλικτη γλώσσα
      στον κόσμο. Με την προυπόθεση, βέβαια, να την μελετήσει πρώτα κανείς
      (ένδειξη πραγματικού ενδιαφέροντος για την Ελλάδα και τον κώδιακα συνεννόησης των Ελλήνων που λέγεται ΓΛΩΣΣΑ).
      Ακόμα και οι οπλαρχηγοί του αγώνα την μιλούσαν και την έγραφαν με πλήρη σεβασμό στις
      ιδιαιτερότητες , τοπικό χαρακτήρα και όλα όσα ήθελαν να εκφράσει η γεμάτη Ελληνικά συναισθήματα
      ψυχή τους. Και ναι κύριε τάχα μου, ΔΕΝ πληρωνόντουσαν απο το άρμεγμα της σκελετωμένης πλέον αγελάδας, εις το όνομα της παροχής υπηρεσιών ( γιαυτό καταταγήκατε και βάλατε την χαρακτηριστική στολή made in U.S.A.), το καταλαβαίνω, το έζησα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ