HATTA: Καταιγισμός παραπόνων και ανησυχιών για τα πρωτόκολλα αφίξεων τουριστών από 1η Ιουλίου!

1
1010

Από τη στιγμή που ανακοινώθηκαν τα Πρωτόκολλα άφιξης που θα ισχύσουν από την 1η Ιουλίου 2020 για την είσοδο των ξένων επισκεπτών στη χώρα μας, έχουμε λάβει έναν καταιγισμό παραπόνων και ανησυχιών, τόσο από την ευρωπαϊκή και άλλη ξένη τουριστική αγορά όσο και από την εγχώρια.

Μας κοινοποιήθηκαν προβλήματα τεχνικής φύσεως που αντιμετωπίζουν υποψήφιοι ταξιδιώτες που προσπαθούν να συμπληρώσουν την Passenger Locator Form (PLF) στην ιστοσελίδα https://travel.gov.gr/#/. Συγκεκριμένα, το ερωτηματολόγιο -με τη σημερινή μορφή του- δεν είναι εύκολο να συμπληρωθεί:

  • Μεταξύ άλλων, δεν δέχεται ειδικά σύμβολα, η ερώτηση «Προσωρινή Διεύθυνση» οδηγεί σε σφάλμα και η ερώτηση για τα γκρουπ δεν είναι σαφής.
  • Όταν ο ενδιαφερόμενος μπει στην πρώτη μάσκα, αφού έχει επιλέξει “Aircraft”, προσθέσει το όνομα της αεροπορικής εταιρείας και στη συνέχεια μεταβεί στο πεδίο “Flight Number” με Shift+Tab και όχι με το ποντίκι του υπολογιστή, η απάντηση δεν αναγνωρίζεται και το σύστημα προχωρά στην επόμενη εικόνα. Αν, όμως, ξαναμπεί από την αρχή και προχωρήσει κάνοντας κλικ με το ποντίκι του Η/Υ σε κάθε επιλογή, τότε όλα λειτουργούν ομαλά και οι εικόνες προχωρούν όπως πρέπει.
  • Σε κάποιο σημείο υπάρχει η επιλογή «Βόρειο Αιγαίο» και «Νότιο Αιγαίο». Αυτή δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει, διότι ο κάθε ξένος επισκέπτης δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει πού ανήκει διοικητικά το νησί που θα επισκεφθεί. Θα πρέπει να υπάρξει διαφορετική κατηγοριοποίηση, αν θεωρείται απολύτως απαραίτητη.
  • Η δημιουργία του QR Code δεν λειτουργεί όπως πρέπει ακόμη. Υποψήφιος ταξιδιώτης που έστειλε το συμπληρωμένο ερωτηματολόγιο, έλαβε ειδοποίηση παραλαβής με σύνδεσμο για το διαφημιστικό βίντεο της Ελλάδας, αλλά όχι ακόμη τον QR Code.

Άλλοι, σχετικοί με το θέμα, προβληματισμοί έχουν ως εξής:

  • Η ιστοσελίδα https://travel.gov.gr/#/ και η πλατφόρμα για την συμπλήρωση της Passenger Locator Form, στην τρέχουσα beta έκδοσή τους, υπάρχουν μόνο στην αγγλική γλώσσα. Είναι απαραίτητο να γίνουν διαθέσιμες και σε άλλες γλώσσες, για τη διευκόλυνση των ταξιδιωτών –  τουλάχιστον, προς το παρόν, στη γαλλική και τη γερμανική.
  • Το ποιος θα εξεταστεί τελικά στο σημείο εισόδου για τον Covid-19 είναι μια μορφή «λοταρίας», αφού η πληροφορία αυτή περιέχεται στον μοναδικό QR Code που λαβαίνει ο κάθε ταξιδιώτης, αλλά ο ίδιος δεν το γνωρίζει εκ των προτέρων. Όποιος έχει συνεπώς την ατυχία να επιλεγεί για το τεστ, θα χάσει μία ή δύο ημέρες από τις διακοπές του σε απομόνωση, στο δωμάτιό του, περιμένοντας το αποτέλεσμα.
  • Τι θα ισχύσει για τα μέλη της οικογένειά του που, ενδεχομένως, θα μένουν μαζί του στο δωμάτιο;
  • Οι ζητούμενες προσωπικές πληροφορίες δεν συνοδεύονται σε καμία περίπτωση από δήλωση επεξεργασίας, σύμφωνα με τους κανόνες που επιβάλλει ο Κανονισμός GDPR.
  • Το γεγονός ότι ο ταξιδιώτης πρέπει να συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτύου, το καθιστά απαγορευτικό για άτομα που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο ή δεν είναι εξοικειωμένα με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή.
  • Η υποχρεωτική συμπλήρωση του ερωτηματολογίου 48 ώρες πριν από την άφιξη θα έχει δυσμενή επίπτωση στις πωλήσεις της τελευταίας στιγμής.
  • Αν κάποιος ταξιδιώτης, για οποιονδήποτε λόγο, δεν συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο, τι επιπτώσεις θα έχει; Θα έχει τη δυνατότητα να το συμπληρώσει επί τόπου, στον προορισμό;
  • Το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο θα εξακολουθήσει να είναι διαθέσιμο μόνο online; Δεν θα υπάρξει δυνατότητα να το λαβαίνουν οι ταξιδιώτες στο αεροσκάφος ή και στο αεροδρόμιο;

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα ερωτήματα και τις διαμαρτυρίες που έχουμε λάβει για το νέο σύστημα μέχρι τώρα. Είμαστε βέβαιοι ότι θα εξακολουθήσουν να έρχονται.

Θεωρούμε ότι, αφού δεν είναι πλήρως λειτουργική ακόμη, η συγκεκριμένη διαδικασία θα πρέπει να ακυρωθεί εντελώς για ένα σύντομο χρονικό διάστημα, μέχρι να τελειοποιηθεί, έτσι ώστε να αποφευχθούν προβλήματα, διαμαρτυρίες και εκνευρισμός από την πλευρά των επισκεπτών μας, των οποίων τις διακοπές ασφαλώς δεν θέλουμε να καταστρέψουμε με ό,τι αυτό θα συνεπάγεται για τον τουρισμό μας στη συνέχεια.

Ασφαλώς και πρέπει να υπάρχει έλεγχος των εισερχομένων στη χώρα μας, όμως αυτός πρέπει να γίνεται με ένα φιλικό και ελάχιστα παρεμβατικό σύστημα, το οποίο θα γίνεται ελάχιστα αντιληπτό και δεν θα βάζει σε κίνδυνο την αξιοπιστία της Ελλάδας ως ταξιδιωτικού προορισμού, αλλά αντίθετα θα αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις.

Μεγάλη σημασία πρέπει επίσης να δοθεί στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής (οι οποίες δεν έχουν χρονικό περιθώριο 48 ωρών για τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου), έτσι ώστε να μη χαθούν επισκέπτες από κακή διαχείριση της συγκεκριμένης περίπτωσης, διότι η χώρα μας αυτό το καλοκαίρι στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής ελπίζει ιδιαίτερα, για να αντιστρέψει κάπως τη δύσκολη κατάσταση.
Είναι απόλυτη ανάγκη να επανεξεταστεί το όλο σύστημα που θα θέσουν σε λειτουργία τα Πρωτόκολλα άφιξης, έτσι ώστε να μην υπονομευτεί χωρίς λόγο όλη η τεράστια προσπάθεια που έχει γίνει μέχρι σήμερα από όλες τις πλευρές για μία γρήγορη και επιτυχημένη επανεκκίνηση του τουρισμού μας.

Επιπλέον, εξακολουθούμε να μην καταλαβαίνουμε γιατί, ενώ όλη η Ευρώπη -που έχει πλήρη επίγνωση των κινδύνων από τον Covid-19- επιτρέπει την κυκλοφορία των ειδικών τουριστικών λεωφορείων και των mini van των τουριστικών γραφείων με το 100% της πληρότητάς τους σε επιβάτες, στη χώρα μας πρέπει να περιμένουμε ακόμη μέχρι τις 16 Ιουλίου για να δούμε αν θα υπάρξει αλλαγή στο μέτρο του 65%.
Η συγκεκριμένη εμμονή είναι καταστροφική για τον τουρισμό μας, όπου κάθε μέρα και κάθε επισκέπτης μετράνε στην πρωτοφανή αυτή συγκυρία.

Με όμοιο τρόπο είναι καταστροφικές και οι κατευθυντήριες οδηγίες επανέναρξης λειτουργίας των Μουσείων και των Αρχαιολογικών Χώρων, σύμφωνα με τις οποίες γκρουπ των 30-35 ατόμων θα πρέπει να χωρίζονται σε ομάδες των 8 ή των 15 ατόμων για να ξεναγηθούν σε μουσεία ή σε αρχαιολογικούς χώρους, δηλαδή σε χώρους μεγάλους ή/και υπαίθριους, που δεν δικαιολογούν αντικειμενικά τόσο υπερβολικές προφυλάξεις, ενώ η όλη διαδικασία ανεβάζει υπερβολικά τα κόστη και καθιστά απαγορευτικούς τους χρόνους αναμονής για τους επισκέπτες.

Η Κύπρος, έγκαιρα και συντονισμένα, ανακοίνωσε προς όλους τους ενδιαφερόμενους το πλήρες πρόγραμμά της για την υποδοχή των επισκεπτών της, με αποτέλεσμα να μην αντιμετωπίζει κανένα σχετικό ζήτημα αυτή τη στιγμή. Δεν είναι αποδεκτό η χώρα μας να θέτει τον εαυτό της σε δυσμενέστερη θέση, με μη φιλικά και δυσεφάρμοστα Πρωτόκολλα και με επιμονή σε περιορισμούς στις μεταφορές που δεν διατηρούν οι άλλες χώρες.
Ο χρόνος είναι πολύτιμος, αυτή τη χρονιά περισσότερο από οποιοδήποτε άλλη. Ας μην τον σπαταλήσουμε άλλο!!

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. ΤΙ ΑΛΛΗ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΘΑ ΖΗΤΗΣΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ «ΕΚΝΕΥΡΙΣΤΟΥΝ»ΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΜΑΣ;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ