
Αγαπητέ Φώτη,
πήρες όλο το βάρος πάνω σου και σε συγχαίρω για τις αποκαλύψεις σου ,σχετικά με τον Ρούντολφ Χέρτζοκ.
Επισημαίνω ότι είναι γνωστή η σπουδαία συμβολή του στην ανακάλυψη του Ασκληπιείου της Κω και πολύ πρόσφατα έγινε ευρέως γνωστό από τον συμπατριώτη μας φίλο Νίκο Ιερομνήμων -Γεωδίφη ότι και το συγγραφικό έργο του παραπάνω προαναφερόμενου καθηγητή αρχαιολόγου είναι επίσης σημαντικό και σπουδαίο.
Δεν το απορρίπτουμε αυτό.
Πλήν όμως, αυτά δεν τον απαλλάσσουν και δεν τον αθωώνουν ως » αξιωματούχο» ναζιστή από τα απάνθρωπα θηριώδη εγκλήματα που επέφερε το ναζιστικό καθεστώς στον κόσμο ολόκληρο, στη χώρα μας -με 1264 μαύρες κατοχικές μέρες -αλλά και στο νησί μας με εκτελέσεις απαγχονισμούς συμπατριωτών μας (Κώοι Χριατιανοί, Εβραίοι) και λεηλασίες. των περιουσιών τους.
Το επιστημονικό έργο του Ρ. Χ. ναι, είναι επαινετό ,σύμφωνα με αναφορές τεκμηριωμένων ερευνητών. Όμως και άλλοι ναζιστές υπήρξαν σπουδαίοι επιστήμονες αλλά -χρησιμοποίησαν τις επιστημονικές τους γνώσεις για αποτελεσματικότερες μαζικές θανατώσεις των εγκλείστων στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Όπως ο γιατρός Γιόζεφ Ρούντολφ Μένγκελε -και άλλοι συνάδερφοί του- που επαίρονταν για τα πειράματά του και για την ανακάλυψή του όπου σαν γιατρός, δολοφόνησε εκατοντάδες χιλιάδες συνανθρώπους μας με τις θανατηφόρες ενέσεις που προκαλούσαν άμεση ανακοπή καρδιάς ( περίπου σε 500.000 κρατουμένους.)
Δεν προσθέτω εδώ τίποτα άγνωστο και καινούργιο στην ιστορία, είναι γνωστά όλα αυτά σε Δύση και Ανατολή.
Όμως ο αγώνας σου Φώτη είναι δίκαιος και σωστά επισημαίνεις ότι στην πόλη μας, στο νησί μας γενικά αλλά και στη χώρα μας , την κοιτίδα του πολιτισμού, οι προτομές τοποθετούνται σε δημόσιους χώρους για να μνημονεύουν ανθρώπινες προσωπικότητες που συνέβαλαν στην πρόοδο της ανθρωπότητας ,στον πολιτιστικό προσανατολισμό, στην αισθητική της πόλης και σε καμία περίπτωση δεν έχουν θέση τα σκιάχτρα του θανάτου, οι αιμοσταγείς σφάχτες της ανθρωπότητας και «οι άγγελοι θανάτου» όπως ονόμασαν τους δολοφόνους του Άουτσβιτσ -του Νταχάου, Μπέλσεν κ.α.
Ας το δουν σοβαρά οι έχοντες την πολιτική ευθύνη ταυτότητας της πόλης , της χρήσης των δημόσιων χώρων, και το κυριότερο τα μηνύματα που αφήνουμε στις επόμενες γενιές άν έχουν κατεύθυνση προς το «ωφελέειν ή προς το ¨βλάππτειν»
Υ.Γ..Είναι αυτονόητο ότι σέβομαι τον καλλιτέχνη δημιουργό της προτομής, αλλά η προτομή αυτή δεν έχει θέση σε δημόσιο χώρο της πόλης μας.
Μας προσβάλλει όλους.
Δημήτρης Βοναπάρτης.











