6η ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας 2025, της Δημοτικής Αρχής Κω: Καρδάμαινα, Ζιά, Νέο νοσοκομείο,

0
13

Πριν τη συζήτηση επί του θέματος της ημερήσιας διάταξης, ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στο ζήτημα της απαξίωσης του θεσμού που προκύπτει από την εικόνα των άδειων εδράνων στο Δημοτικό Συμβούλιο
1) Σε ποιο στάδιο βρίσκεται και αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα η υπόθεση της επέκτασης του Σχεδίου Πόλης της Καρδάμαινας, που απασχολεί τους κατοίκους του χωριού πάρα πολλά χρόνια και που όλες οι Δημοτικές Αρχές κατά σειρά υποσχέθηκαν ολοκλήρωσή, ενώ διανοίχθηκαν περιφερειακοί δρόμοι και το ζήτημα παραμένει, με αποτέλεσμα κάτοικοι του χωριού να ανησυχούν για τις ιδιοκτησίες τους. (Επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας, κα Μακρή Κυριακή).
Ο Δήμαρχος, εισερχόμενος στο θέμα, επιβεβαίωσε τη δέσμευση που εκκρεμεί για την Καρδάμαινα. Η διαδικασία για την εκπόνηση της επέκτασης του Σχεδίου Πόλεως Καρδάμαινας ξεκίνησε με πρωτοβουλία του Δήμου το 1988. Η διαδικασία αυτή πάγωσε όταν διαπιστώθηκε πως δεν υπήρχε θεσμοθετημένο χωροταξικό σχέδιο (π.χ. Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο – ΓΠΣ) για τον Δήμο. Η ύπαρξη ενός τέτοιου ευρύτερου σχεδίου είναι νομικά απαραίτητη προϋπόθεση για την εκπόνηση και έγκριση των πολεοδομικών μελετών επέκτασης οικισμών.
Η κα Μακρή αναφέρθηκε εύλογα στη χρόνια καθυστέρηση της υπόθεσης, η οποία επιβαρύνει τους κατοίκους και δημιουργεί αβεβαιότητα για τις ιδιοκτησίες τους. Ο Δήμαρχος, στην απάντησή του, επιβεβαίωσε ότι η διαδικασία είναι σε εξέλιξη, αλλά τόνισε το απαραίτητο βήμα που πρέπει να ολοκληρωθεί:
Τι πρέπει να περιμένουν οι κάτοικοι: Πρέπει να περιμένουν την ολοκλήρωση και έγκριση του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΤΠΣ) του Δήμου Κω, συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στη Β’ Φάση διαβούλευσης του ΤΠΣ. Η εκπόνηση του ΤΠΣ περιλαμβάνει διαδοχικές φάσεις μελέτης και διαβούλευσης (Α’, Β’, Γ’ Φάση). Η ολοκλήρωση της Β’ Φάσης (που συνήθως αφορά την εξειδίκευση των προτάσεων χωρικής οργάνωσης) και η δημόσια διαβούλευση είναι κρίσιμα βήματα πριν την τελική υποβολή για έγκριση. Μόλις το ΤΠΣ εγκριθεί και θεσμοθετήσει την περιοχή επέκτασης της Καρδάμαινας, τότε θα «ξεπαγώσει» η διαδικασία της Πολεοδομικής Μελέτης Εφαρμογής (δηλαδή, η σύνταξη της Πράξης Εφαρμογής) για το συγκεκριμένο τμήμα του οικισμού.
2) Α) Ποιες είναι οι εξελίξεις στην ανέγερση του νέου νοσοκομείου; Β) Πόσο σημαντική για αυτό είναι η ψήφιση των ειδικών όρων δόμησης; (Αντιδήμαρχος, κα Κανταρζή Σταματία).
Ο Δήμαρχος Κω ανέδειξε τον καθοριστικό ρόλο του Δήμου στην ωρίμανση του έργου για το νέο Νοσοκομείο 100 κλινών, παρά το γεγονός ότι δεν ήταν αποκλειστικά δική του ευθύνη. Ο Δήμος ανέλαβε έναν μαραθώνιο διαδικασιών προκειμένου να ωριμάσει το έργο . Οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου προώθησαν τις περισσότερες απαραίτητες εγκρίσεις και τις απέστειλαν στην ΚΤΥΠ (Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.).Εκπονήθηκε το Τοπικό Ρυμοτομικό Σχέδιο για την περιοχή. Έχουν ολοκληρωθεί οι στατικές, αρχιτεκτονικές και ηλεκτρομηχανολογικές μελέτες.Όπως τόνισε ο Δήμαρχος, «Από πλευράς Δήμου όλα έγιναν». Η προώθηση του έργου απαιτούσε την επίλυση μιας νομικής παγίδας που θα οδηγούσε σε μακροχρόνιες διαδικασίες:

Το 2023 διαπιστώθηκε ότι η συνήθης πολεοδομική οδός ήταν χρονοβόρα, με αποτέλεσμα να απαιτείται νομοθετική ρύθμιση.
Η λύση βρέθηκε με τη θέσπιση ειδικών όρων δόμησης, η οποία επιταχύνει τις διαδικασίες και παρακάμπτει τις χρονοβόρες τροποποιήσεις σχεδίων.
Ο Δήμος συνεργάστηκε στενά με το Υπουργείο και την ΚΤΥΠ για την προώθηση της ρύθμισης, η οποία ψηφίστηκε ως Νόμος του Κράτους (Άρθρο 9), δίνοντας τη δυνατότητα ανέγερσης Νοσοκομείου 100 κλινών.

Με την ολοκλήρωση της ωρίμανσης από τον Δήμο, η ευθύνη περνά στην Κεντρική Διοίκηση:

Εύρεση Χρηματοδοτικού Εργαλείου: Εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων.
ροκήρυξη Διαγωνισμού: Το επόμενο βήμα είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού μελέτης-κατασκευής για την ανάδειξη της αναδόχου εταιρείας.

3) Ποια είναι η εξέλιξη στη δημιουργία οδών διαφυγής στον ορεινό οικισμό της Ζιάς; (Αντιδήμαρχος, κα Χατζηθωμά-Κυπραίου Κατερίνα).
Ο Δήμαρχος ΚΩ απάντησε στην κα Χατζηθωμά-Κυπραίου Κατερίνα για τις οδούς διαφυγής στον ορεινό οικισμό της Ζιας τονίζοντας ότι τα τελευταία χρόνια υλοποιήθηκαν έργα που δεν είχαν γίνει στο παρελθόν. Η κύρια παρέμβαση για την ασφάλεια αφορά τη διάνοιξη δρόμων που προηγουμένως δεν υπήρχαν. Η δημιουργία αυτών των νέων οδών είναι ζωτικής σημασίας καθώς συνδέεται άμεσα με τη θέσπιση ασφαλών οδών διαφυγής σε περίπτωση εκτάκτων αναγκών όπως πυρκαγιά ή σεισμός, ένα κρίσιμο θέμα για έναν ορεινό και πυκνοδομημένο οικισμό. Παράλληλα με το οδικό δίκτυο ο Δήμος προχώρησε στη δημιουργία οργανωμένων χώρων στάθμευσης. Αυτό βελτιώνει την κυκλοφορία και επιτρέπει την ευκολότερη πρόσβαση οχημάτων έκτακτης ανάγκης, καθώς αποσυμφορεί τους στενούς δρόμους:
Δρομολογήθηκε η διαδικασία για οργανωμένο χώρο στάθμευσης 5 στρεμμάτων.
Προστέθηκε επιπλέον 2,5 στρέμματα όμορης έκτασης για χρήση ως πάρκινγκ έπειτα από διαγωνιστική διαδικασία.
Συνοψίζοντας το ζήτημα των οδών διαφυγής αντιμετωπίζεται με συγκεκριμένες διανοίξεις δρόμων – διαφυγής και με την παράλληλη δημιουργία χώρων στάθμευσης που ενισχύουν την οδική ασφάλεια και την πρόσβαση σε περίπτωση κινδύνου.
Σχετικά με την κατασκευή του νέου κυκλικού κόμβου στη Μαρίνα, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος απάντησε ότι οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει. Οι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα παραμείνουν σε ισχύ μέχρι την παράδοση του έργου σε κυκλοφορία, η οποία προσδιορίζεται τον Μάρτιο 2026. Λόγω της έναρξης των εργασιών, ισχύουν οι ακόλουθες προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, οι οποίες βασίζονται στη μελέτη κυκλοφοριακής διευθέτησης κατά την κατασκευή:
Αποκλεισμός Κίνησης: Αποκλείεται η κίνηση των οχημάτων σε τμήμα των οδών Γ. Παπανδρέου και Αρτεμισίας (από τη διασταύρωσή τους με την οδό Μανούση έως την είσοδο της Μαρίνας).
Κίνηση προς Ψαλίδι: Η κυκλοφορία από την παραλιακή οδό (Β. Γεωργίου) προς το Ψαλίδι θα γίνεται μέσω των οδών Χαρμύλου και Μακρυγιάννη.
Κίνηση προς Πόλη: Η κίνηση από το Ψαλίδι προς την πόλη της Κω θα γίνεται μέσω της αριστερής στροφής προς την οδό Μακρυγιάννη.
Μεγάλα Οχήματα προς Λιμάνι: Η κίνηση των μεγάλων οχημάτων προς το λιμάνι της Κω θα γίνεται μέσω της οδού Φαιναρέτης.
Διευκρίνιση: Σε περίπτωση δυσκολίας κίνησης των μεγάλων οχημάτων από την οδό Φαιναρέτης, εναλλακτικά θα κινούνται από την οδό Χαρμύλου, η οποία θα μονοδρομηθεί από την Μακρυγιάννη έως την πλατεία 7ης Μαρτίου.

πηγη: https://www.kostv.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ