Θεμα: ‘’3+ δημοτικά έργα με ιδίους πόρους και 3+ ενστάσεις’’
(πασιφανείς οι διαχειριστικές αδυναμίες της δημοτικής αρχής)
Είδαμε την συνέντευξη τύπου του κ. Δημάρχου και των συνεργατών για τα ‘’3 έργα μεγάλης σημασίας για την οδική ασφάλεια από ίδιους πόρους του Δήμου Κω έτοιμα να ξεκινήσουν στο τέλος της σεζόν και αφορούν:
- κατασκευή νέου κυκλικού κυκλοφοριακού κόμβου στην περιοχή της Μαρίνας Κω, 254.312,94 €
- διαμόρφωση χώρων στάθμευσης στην οδό Γρηγορίου Ε, εκατέρωθεν της οδού Αναπαύσεως, 78.934,66€ και
- την ασφαλτόστρωση της Επαρχιακής Οδού εντός ορίων του σχεδίου πόλεως Ζηπαρίου130.720,92€, Επαναλήφθηκε η εξαγγελία της κατάργησης της σηματοδότησης Νυμφαίας-Αντιστάσεως (μετα τον κόμβο Ευρώπης-σημαίες) κλπ και τελικά για να απαλυνθούν τα αισθήματα αδικίας σε βάρος των κοινοτήτων και ιδιαίτερα της Κεφάλου, μας μίλησαν για το έργο την βελτίωσης του οδοστρώματος από την Ονια προς το Λιμάνι Καμαρίου.
Ωραία! Εχουμε πολλά προβλήματα (διαλυμένα οδοστρώματα και πεζοδρόμια στην πόλη, ανυπαρξία έργων βελτίωσης οδικού συστήματος στις κοινότητες κλπ, κλπ) και θέλουμε να ακούγεται ότι γίνονται έργα!
Μιλάμε για έργα 400.000 € ίδιων πόρων, χωρίς σύγκριση με το αποθεματικό των 24 εκ. (2024) των δημοτικών ταμείων. Τα έργα που εξαγγέλθηκαν μπορεί να είναι χρήσιμα αλλά δεν είναι αιτιολογημένα. Απουσιάζει η πολιτική αιτιολόγηση: Η σκοπιμότητα, η ιεράρχηση, η αποτελεσματικότητα με την αναμενόμενη αποδοτικότητα σε σχέση με την δημοτική μελέτη (Τσιάνος 10/09/2024) η οποία ιεραρχεί τις ανάγκες: πρώτα σε μονοδρομήσεις, μετά στην σύνδεση ποδηλατοδρόμων και επέκταση τους, μετά οι κυκλικοί κόμβοι, η αισθητική αναβάθμιση, η οργάνωση και διαχείριση κυκλοφορίας και στάθμευσης στο κέντρο, η βελτίωση των συνθηκών κίνησης των πεζών και ιδιαίτερα των ατόκων που εκπίπτουν σε ειδικές κατηγορίες (παιδιά, ηλικιωμένοι, ΑΜΕΑ).
Η Δημοτική Αρχή μας, όπως συνηθίζει, επιλέγει κατά βούληση αποσπασματικά έργα και προχωρά όπως κρίνει.
—Οι υπάρχοντες φωτεινοί σηματοδότες Μαρίνας και Νυμφαίας-Αντιστάσεως έχουν χρόνο ζωής 10 και 18 χρόνια. Τόσο τεχνολογικά όσο και ηλικιακά δεν έχουν ξεπεραστεί. Τα τεχνικά έργα κατασκευάζονται με ορίζοντα ζωής 30-50 χρόνων (τότε γίνεται η απόσβεση κόστους κατασκευής). Οι κόμβοι αυτοί λειτουργούν καλά προσφέροντας ασφάλεια και λειτουργικότητα. Όμως πως δικαιολογείται το γεγονός ότι υπάρχουσα κατάσταση και η προτεινομένη είναι προϊόν του ιδίου (σχεδόν) μελετητικού γραφείου; Γιατί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα προτείνεται για το ίδιο πρόβλημα διαφορετική τεχνική λύση. Προφανώς η επιλογή ήταν πολιτική: να τροποποιήσουμε μικρο-έργα, μικρο-υποδομές των προηγουμένων για να αναδείξουμε το δικό μας πρέπει να έχει όρια! Το ‘’χαλώ και φτιάχνω γιατί έτσι μου αρέσει’’ συναντά αντιδράσεις.
— Το πάρκιγκ στην Οδό Αναπαύσεως: Δεν είναι τα κράσπεδα και η ασφαλτόστρωση που προτείνονται που θα το μετατρέψουν σε θελκτικό δημοτικό πάρκιγκ. Αρκούσε η δημιουργία εισόδου-εξόδου, η σηματοδότηση, ο καθαρισμός, η διατήρηση του πρασίνου και η απλή χαλικόστρωση. Αντί αυτών των απλών ενεργειών ο Δήμος είναι υπεύθυνος της χρόνιας εγκατάλειψης, το σκουπιδαριό, την αποξήλωση του πρασίνου, την αποκρουστικότητα του χώρου. Για αυτό φταίει …η αρχαιολογία! Οι ανούσιες φιλοφρονήσεις δεν άφησαν χώρο ευχαριστιών στο ΒΑΚΟΥΦ..
— Το 3ο έργο της ασφαλτόστρωση του επαρχιακού δρόμου εντος του σχεδίου πόλεως Ζηπαρίου δημιουργεί ερωτηματικά. Είναι έργο του 2007 με προδιαγραφές οδοστρώματος βαρέων οχημάτων και με δίκτυο ομβρίων. Δημιουργούνται ζητήματα βεβιασμένης αντικατάστασης του οδοστρώματος την στιγμή που η κατάσταση του δεν είναι κακή αφού έχει 19 χρόνια ζωής μόνον!
—Αν μπούμε στην διερεύνηση άμεσων εναλλακτικών προτάσεων θα φανούν οι αδυναμίες και τα λάθη της Δημοτικής αρχής. Κάτ αρχήν στο Ζηπάρι υπαρχει θεμα κυκλοφοριακής συμφόρησης στο τμήμα που θα επισκευαστεί. Στην πράξη και σήμερα η κίνηση από και προς την πόλη μέσω Ζηπαρίου διαμοιράζεται με τον περιφερειακό δρόμο του σχ. πόλεως. Προς αυτή την κατεύθυνση θα ήταν πιο παραγωγικό να κινηθεί ο Δήμος! Αυτή την προοπτική δεν θα το αποφύγει. Από τώρα πρέπει να μπει στο στόχαστρο η αναπτυξιακή κυκλοφοριακή μετα-ρύθμιση στην οικισμό ενσωματώνοντας πεζοδρομήσεις και ποδηλατοδορμήσεις προωθώντας τον τοπικό αστικό εκσυγχρονισμό .
—Στο θεμα της αντικατάστασης των σηματοδοτημένων κόμβων με κύκλους να μεν θα βελτιωθεί από άποψης κίνησης οχημάτων η κατάσταση όμως η πρόταση υστερεί ως προς το θεμα την βελτίωσης και της ασφάλειας της κίνησης των πεζών. Ο τουριστικός χαρακτήρας της πόλης δεν έχει επηρεάσει την επικαιροποιημένη κυκλοφοριακή μελέτη 2024 στην οποία βασίζονται τα 3 έργα οπού αγνοείται η επεκταση-ενσωμάτωση νέων ποδηλατοδρομησεων.
Κλείνουμε με την εξαγγελία του βελτιωσης του δρόμου στο Καμάρι οπού ο κατασκευαστής του αποχετευτικού τον έχει μετατρέψει σε λακουβόδρομο και έχει αναφερθεί ως μεγάλο έργο στο δημοτικό συμβούλιο. Το έργο υετό έχει μια προϊστορία. Από την εποχή του CLUB MED! Να γίνει ο δρόμος με ένα πεζοδρόμιο να μπορεί περπατήσει κάποιος από το IKOS, πια, στα λίγα ‘’μαγαζιά’’ που έμειναν στο ΚΑΜΑΡΙ. Ζητήσαμε από τις υπηρεσίας να δούμε το σχεδιο, του δρόμου. Να δούμε τι προγραμματίζεται να γίνει. Δεν μας έδειξαν κάτι. Δεν καταλάβαμε αν υπαρχει η δεν υπάρχει κάποιο σχεδιο. Ζητήσαμε την τεχνική περιγραφή. Ούτε αυτή! Θέλουμε να πιστεύουμε ότι κάτι υπαρχει. Το οδόστρωμα μπορεί να αλλάξει. Το εάν όμως ο δρόμος θα αποκτήσει σαφή τεχνικά χαρακτηριστικά, συγκεκριμένο πλάτος, πεζοδρόμιο, δίκτυα, σηματοδότηση, ζώνη ποδηλάτου και ότι εν τέλει δεν θα είναι μια προχειρότητα και ότι θα εξυπηρετήσει την τοπική ανάπτυξη, δεν το πιστεύουμε! Δυστυχώς.
Ν. Μυλωνάς
ΟΤΙ ΝΑΝΑΙ.με ιδιους πορους για να γεμισουν οι αδειες τσεπεσ των δημαρχων.αυτη ειναι η ελλαδα.