Κώστας Καΐσερλης για την επέκταση της δημοτικής αστικής συγκοινωνίας στα χωριά (στη μνήμη του Σωτήρη Μαραγκού)

29
1737
Αγαπητοί φίλοι
Το άρθρο μου αυτό γράφεται με την ευκαιρία της συζήτησης για την επέκταση της δημοτικής αστικής συγκοινωνίας στα χωριά και κυρίως στην μνήμη του συναδέλφου μου στην Αυτοδιοίκηση και συνεργάτη μου στον ενιαίο Δήμο της Κω αείμνηστου Σωτήρη Μαραγκού. Ενός ανθρώπου που έβλεπε πολύ μακριά στον τεράστιο τομέα  των δημόσιων  συγκοινωνιών ως τοπικού οικονομικού και ταυτόχρονα αναπτυξιακού εργαλείου.
Οι δημόσιες συγκοινωνίες, ή αλλιώς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, εξυπηρετούν τους πολίτες και ταυτόχρονα παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη ενός τόπου. Μπορεί να έχουν δημόσια οντότητα, αλλά και ιδιωτική. Σίγουρα όμως η λειτουργία τους διέπεται από νόμους και ελέγχεται από το κράτος.
Στην Κω τα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς ασκούσαν συγκοινωνιακό έργο σε όλο το νησί και ανήκαν σε κοινοπραξία συμπατριωτών μας μετόχων, μέχρι που ο Δήμος της πόλης Κω δημιούργησε το 1985 την δεύτερη και μοναδική σε όλη την χώρα μέχρι σήμερα δημοτική επιχείρηση αστικών συγκοινωνιών στην πόλη.
Το 2001 και κάτω από την υποχρέωση της χώρας να εναρμονιστεί με το Ευρωπαϊκό δίκαιο για την απελευθέρωση εντός δεκαετίας των δημόσιων συγκοινωνιών, με πρόταση του υφυπουργού Κώστα Καϊσερλη ψηφίστηκε διάταξη νόμου με την οποία παρέχεται η δυνατότητα στους νησιωτικούς Δήμους που είχαν δημοτική αστική συγκοινωνία δηλαδή η Ρόδος και η Κως να εξαγοράσουν την υπεραστική της κοινοπραξίας των ιδιωτών ώστε να ενοποιηθεί το συγκοινωνιακό έργο στα νησιά.
Η νομοθετική διάταξη δεν υλοποιήθηκε και έτσι η μεν Δημοτική Επιχείρηση (ΔΕΑΣ) μετατράπηκε σε κοινωφελή (ΚΕΑΣ) με τον νόμο του Καποδίστρια και μετέπειτα με τον νόμο του Καλλικράτη έπρεπε να ενοποιηθεί με την Κοινωνική Επιχείρηση της Πρόνοιας! Δύο Δημόσιες υπηρεσίες άσχετες μεταξύ τους!
Το 2012 με προτάσεις του Δημάρχου Καϊσερλη και του Προέδρου του ΚΤΕΛ και της ΚΕΑΣ Σωτήρη Μαραγκού ψηφίστηκε νομοθετική ρύθμιση με την οποία παρείχετο η δυνατότητα στην ΚΕΑΣ να μην ενσωματωθεί στην Πρόνοια και να συμμετάσχει μαζί με το ΚΤΕΛ σε Ανώνυμη Εταιρεία των συγκοινωνιών όλου του νησιού.
Και αυτή η πρωτοβουλία ναυάγησε αφενός γιατί ο χρόνος της θητείας και των δύο ήταν ελάχιστος και αφετέρου γιατί υπήρχαν ενστάσεις στην συμμετοχή των ταξί στην Α.Ε.
Στο διάστημα της ίδρυσης και λειτουργίας των τριών Δήμων στο νησί, το 2003, η Περιφέρεια με απόφαση της, δημιούργησε της προϋποθέσεις δημιουργίας δημοτικών αστικών συγκοινωνιών αποκλειστικά εντός των ορίων του κάθε Δήμου Δικαίου και Ηρακλειδών που όμως δεν έγιναν εξ αιτίας του ασφυκτικού νομοθετικού πλαισίου δημιουργίας νέων δημοτικών επιχειρήσεων, του οικονομικά ασύμφορου αποτελέσματος και κυρίως του μεγάλου κόστους εξαγοράς του συγκοινωνιακού έργου που θα παραχωρούσε το ΚΤΕΛ!
Σήμερα τίθεται το θέμα και συζητιέται η αναγκαιότητα της επέκτασης της δημοτικής αστικής συγκοινωνίας σε όλο το νησί ως λύση του συγκοινωνιακού προβλήματος.  Κάποιοι νομίζουν ότι με την επέκταση θα λυθεί το υποτιθέμενο πρόβλημα αγνοώντας ένα μεγαλύτερο και σοβαρότερο.  Την βεβαία μελλοντική απελευθέρωση των δημόσιων συγκοινωνιών που θα επιτρέψει στα συγκοινωνιακά μεγαθήρια να βάλουν χέρι στην Κω και σε αυτόν τον οικονομικό τομέα με μοναδικό στόχο το κέρδος!
Αυτό προέβλεψε και φοβήθηκε ο αείμνηστος Σωτήρης Μαραγκός το 2001και ξεκίνησε τον εκσυγχρονισμό του ΚΤΕΛ με την βοήθεια του υφυπουργού τότε Κώστα Καϊσερλη και αυτό τον κίνδυνο είδαν και οι δύο όταν συναποφάσισαν το 2011 την ενοποίηση των δύο επιχειρήσεων.
Χωρίς βίαιες και χωρίς μελέτες αμελέτητες κινήσεις. Χωρίς την ανάγκη εξαγορών. Χωρίς συγκρούσεις και αντιδικίες. Με καθαρό τρόπο δίνοντας την δυνατότητα στους ιδιώτες του ΚΤΕΛ ως μετόχους της ενοποιημένης ανώνυμης εταιρείας να διοικήσουν ως γνώστες και καλύτεροι και τον Δήμο να προσθέτει την δύναμη του για το δημόσιο συμφέρον και την επιδιωκόμενη ανάπτυξη του νησιού.
Ήταν η εποχή που δυστυχώς ο κ. Κυρίτσης κατήγγειλε την προεδρία του Σωτήρη Μαραγκού στην ΚΕΑΣ ως ύποπτη άλωσης της από το ΚΤΕΛ και παράλληλα υπήρξε η σύγκρουση του με το ΚΤΕΛ στην επέκταση της αστικής συγκοινωνίας του Δήμου στο Τιγκάκι αγνοώντας τον νόμο και κυρίως επιχειρώντας να επιλύσει ένα κατά την άποψη του πρόβλημα με βίαιο τρόπο, με σύγκρουση και όχι με γνώση, με συνεργασία και συναίνεση.
Χαίρομαι γιατί μπροστά στον ορατό εδώ και τριάντα χρόνια κίνδυνο επέλασης των μονοπωλίων τα ταξί μας εκσυγχρονίζονται, το ΚΤΕΛ είναι ανθηρό και σύγχρονο και λυπάμαι γιατί δεν υπάρχουν φωνές να προειδοποιήσουν ότι κάποια στιγμή θα γίνει το κακό, θα βρεθεί σε κίνδυνο το ΚΤΕΛ και άρα από τώρα να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να θωρακίσουν το συγκοινωνιακό έργο ώστε να παραμείνει στα χέρια των τοπικών συμφερόντων. Απαιτείται γνώση. Απαιτούνται από τώρα χρόνος και κόπος. Και κυρίως απαιτείται εμπιστοσύνη αφού ο αντίπαλος είναι αλλού, ισχυρός και άγνωστος.
Η μελέτη του συγκοινωνιολόγου μας κ. Τυρινόπουλου δείχνει τις τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης των μέσων μεταφοράς με την ενοποίηση του συγκοινωνιακού έργου. Δείχνει επίσης ότι ο ενιαίος συγκοινωνιακός φορέας μπορεί να καταστεί σοβαρό αναπτυξιακό εργαλείο στήριξης των μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων σε όλο το νησί.
Ο Δήμος της Κω δεν πρέπει να είναι φοβικός, ούτε άκριτα διεκδικητικός απέναντι σε τοπικά οικονομικά συμφέροντα. Μπορεί όμως να γίνει καταλύτης όπως έλεγε και εφάρμοζε ο αείμνηστος Γιώργος Γεννηματάς στις μονοπωλιακές επιδρομές των ξένων συμφερόντων σε συνεργασία και σεβασμό με τις τοπικές επιχειρήσεις.

Κώστας Καΐσερλης

29 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΓΙΑΤΙ ΕΙΧΑΜΕ ΕΝΑΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΠΟΥ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ ΤΟ ΝΗΣΙ ΓΙΑ 9 ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ.ΜΑΣ ΤΟΝ ΠΑΣΑΡΑΝΕ ΟΙ ΠΑΣΟΚΟΙ,ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΩΝΕ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑΞΙΔΙΑ.ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΞΑΠΟΣΤΕΙΛΑΜΕ ΔΙΑ ΠΑΝΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΣΙ.ΣΥΓΝΩΜΗ ΚΩΣΤΑ ΜΟΥ,ΑΛΑ ΟΙ ΠΑΣΟΚΟΙ ΔΕΝ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΚΩ ΑΛΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΕΛΛΑΔΑ.ΦΤΥΩ ΤΟΝ ΚΟΡΦΟ ΜΟΥ ΟΤΑΝ ΑΚΟΥΩ ΓΙΑ ΠΑΣΟΚΟΥΣ.

  2. ΟΤΑΝ άκου ΣΎΡΙΖΑ, ΝΔ, ΚΚΕ, ΔΗΜΑΡ, ΚΙΝΑΛ, ΛΕΒΕΝΤΗ…. ΔΗΛΑΔΉ ΌΛΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΌ ΣΑΘΡΟΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ (+ΠΑΣΟΚ…. ΠΑΛΙΌ, ΝΕΟ

  3. Ο ΚΑΙΣΕΡΛΗΣ Και ο Κ.Μαραγκος.ειχαν όραμα πως να βοηθήσουν την Κω

    ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΙΧΑΝ όραμα.. Πως να φάνε περισσότερα… Από τα 170 εργα

  4. Αλλά κ αλλα μονο κ μονο να μην γίνει αστική περιοχή ολη η Κως !! Ρωτήσατε τα χωριά κύριε καισερλη και εξήγησε γιατι να μην υπαρχή ιση μεταχηριση πολιτη τησ Κω με πολίτη της αντημαχειας η κεφαλου η καρδαμαινας!!! Δεν πληρώνουν δημοτικά τέλη??? Γιατί αυτή η διάκριση???

  5. Πασοκος και ο καισαρλης πασοκος και ο κυριτσης.
    Αλλα ολα τα δακτυλα δεν ειναι ιδια.
    Ο ενας σεβοτανε τους πολιτες, και ο αλλος τους εβριζε.
    Ο ενας δουλευε, και ο αλλος εκανε κρουαζιερες!!!
    Ο ενας μεγαλωσε την πολη, και ο αλλος την καταστρεψε!!

    • ΠΟΣΟ ΛΙΓΟ ΞΕΡΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΙΣΑΡΛΗ! ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΤΗΣ ΑΡΚΟΥΔΑΣ ΤΟΥ ΕΔΙΝΕ ΤΟ ΠΑΣΟΚ. ΤΙ ΕΓΙΝΑΝ ΤΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΡΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ; ΨΑΞΟΥ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΑΓΑΘΙΑΡΗ!

    • Χωρις τα λεφτα του ΠΑΣΟΚ … ….
      Αλλα δεν φταιει κανεις… φταινε αυτοι πιυ τον θεωρουσαν ΠΑΣΟΚ!!!
      Λεφτα…. λεφτα … και τσαμπα μαγκες …. με στρατο ψηφοφορων…
      Αλλα οπως παντα … ολα τα ωραια τελειωνουν!!!
      Καθηστε σπιτακι σας …
      τριαντα χρονια ηταν αρκετα!!!

  6. Καισαρλη προσεχε μη μας τον ξαναφυτεψεις τον υβριστη…ευτυχως τον ξεκουμπησε ο θεοδοσης!!

    • 😂Ο πρωτος που αναφερθηκες ηταν ενας εκ των τριων πιυ βαλανε τον νυν μπροστινο!!!!
      Συριζαιικη τακτικη η διαστρεβλωση ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ!

      • 70 σκαλια θα εχει το πηγαδι σας!!!!
        Μην παραμυθιαζεστε!!!
        Υπαρχουν πολλοι πλεον με αντιγητευτικα και αντιτριοφλωρικα αντισωματα!!😭

  7. Θα τρελαθούμε τελικά.Ο άνθρωπος που ήταν δήμαρχος 50 χρόνια κατηγορεί και ψάχνει λύση από άλλους 10 χρόνια μετά που ο λαός τον έστειλε σπίτι του.Βασικα για άλλη μια φορά «εμείς θέλαμε αλλά δεν μας άφησαν και δεν προκάναμε.Οι άλλοι οι κακοί δεν ήθελαν».Αν δεν ήταν τραγικό που ακόμα κάποιοι μας υποτιμούν θα ήταν γελείο.Κάτι άσχετο πως θα σταθεί μια επιχείρηση που θα έχει δουλειά 3-4 μήνες και τους υπόλοιπος το πρωσοπικο θα είναι πολύ μεγαλύτερο από τους πελάτες;Που θα διοιηκητε από κάποιον άσχετο σύμβουλο και διοικητικό συμβούλιο άσχετους και αποτυχημένους να εκλεγούν;Επιτέλους μην μιλάτε για άλλες εποχές.Ελάτε στο σήμερα.Δεν θυμάμαι την είχε προτείνει για …. Συνεργατική;

  8. «Την βεβαία μελλοντική απελευθέρωση των δημόσιων συγκοινωνιών που θα επιτρέψει στα συγκοινωνιακά μεγαθήρια να βάλουν χέρι στην Κω και σε αυτόν τον οικονομικό τομέα με μοναδικό στόχο το κέρδος!»

    Τον σταυρό μας κάνουμε να ιδιωτικοποιηθούν οι δημόσιες συγκοινωνίες μπας και δούμε προκοπή στο νησί. Τα έχουμε ξαναπεί όπου μπλέκει το δημόσιο και οι συνεταιρισμοί χρυσό πιάνου σκ@τ@ γίνεται…

  9. Μόνο ο Σωτήρης!!!!!! Μόνο αυτός ενδιαφερόταν για το νησί του!!!! Τέλος… Όλοι οι άλλοι.. Άσε…
    Εδώ και τώρα να αξιοποιηθούν οι συγκοινωνίες του νησιού…
    Εχει δίκιο ο Κώστας…

  10. Κώστα χωρίς να είμαι κάθετα αντίθετος με τις συνεργατικές, έπρεπε έξω απ' το Οινοποιείο

    Να κρεμάσεις τιμητική πλακέτα προς τιμήν της συνεργατικής των γύφτων,που καννιβάλησαν ένα μέρος της κληρονομιάς του Κωακού λαού..
    Αν δεν έμπαιναν τα βαριά εργαλεία να ξεγυμνώσουν και διατρήσουν τοίχους και όλα,είμαι σίγουρος ότι δεν θα έπεφτε με τον σεισμό.

    • το Οινοποιείο το «ξεφόρτωσαν» το 2008, επί πρώτης θητείας του κυρίτση

  11. Χαχαχαχα.Πρειπει να ταχείς χαμένα όπως ο ..λακας σου.χοχοχοχο ακου βοα!!!!!!!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ