Η ροδίτισσα Καλλιόπη Χάσκα, ξεχωρίζει κι εφέτος στην τηλεοπτική σκηνή μέσα από το έργο «Grand Hotel». Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Πρωτο Θέμα» η λαμπερή ηθοποιός, μιλά από καρδιάς για την καριέρα της, τους ρόλους της και γενικότερα την επαγγελματική της πορεία.
Ενα δροσερό φθινοπωρινό βράδυ στο αίθριο του «Cigar Room» στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία», τα μάτια της Καλλιόπης Χάσκα λάμπουν πάνω από ένα μπολ με τιραμισού, που μας το σερβίρουν κατευθείαν από το ταψί. Για λίγο, πιστεύω ότι έχω απέναντί μου την Αλίκη από το «Grand Hotel», αυτή τη διψασμένη για περιπέτειες νέα γυναίκα, την τόσο αντισυμβατική, αλλά, την ίδια στιγμή, τόσο ταιριαστή με την εποχή της.
Στην καθημερινή σειρά του ΑΝΤ1 που διαδραματίζεται λίγο μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, σε μια Ελλάδα που ζει με το ένα πόδι στα μαρμάρινα σαλόνια και με το άλλο στις λάσπες του φτωχομαχαλά, η Αλίκη είναι το φως.
Εχουν περάσει μόλις δεκατρείς μήνες από τότε που η Καλλιόπη Χάσκα βρήκε μία θέση στις καρδιές των τηλεθεατών, με όχημα μία ερωτευμένη, δαιμόνια, ασυμβίβαστη γυναίκα στη «Μάγισσα». Η Μεταξία της αγαπήθηκε πολύ από το κοινό και έβαλε οριστικά αυτό το δροσερό κορίτσι από τη Ρόδο, με πτυχία στο μπαλέτο και το τραγούδι, στον τηλεοπτικό χάρτη. Ακολούθησε ένας πρωταγωνιστικός ρόλος στο θέατρο, στο αγαπημένο της έργο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», ενώ ο φετινός χειμώνας τη βρίσκει στη σάλα του «Grand Hotel» να ζει έναν μεγάλο έρωτα, αλλά και να συμμετέχει σε ένα πολύχρωμο μωσαϊκό που περιέχει από οικογενειακές ίντριγκες μέχρι βιασμούς και φόνους.
G.: Τι θα έλεγες ότι απολαμβάνεις περισσότερο στη δουλειά σου;
Κ.Χ.: Βρίσκω ότι η δουλειά μου έχει ένα υπέροχο δίπολο που ακουμπά στον χαρακτήρα μου γιατί αυτά τα δύο άκρα τα έχω κι εγώ. Από τη μια έχει ένα ακαδημαϊκό κομμάτι, ερευνητικό: παίρνεις ένα σενάριο και πρέπει να αποκωδικοποιήσεις έναν ρόλο, το σύμπαν μέσα στο οποίο υπάρχει, να χτίσεις μία οντότητα από την αρχή, να της δώσεις χρώματα, επίπεδα. Να βρεις το σώμα και τη φωνή του. Ξεκινάω με το να διαβάσω ό,τι λογοτεχνικό βιβλίο μπορώ να βρω γύρω από το θέμα, κάνω ιστορική μελέτη της εποχής, βλέπω ταινίες.
Στη συνέχεια θα διαβάσω το σενάριο και θα αρχίσουν οι απορίες, γιατί κάνει το ένα ή το άλλο η ηρωίδα μου, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι ρόλοι. Συνθέτω τα κομμάτια, φτιάχνω playlists στο spotify μου για τον χαρακτήρα μου που τα ακούω κάθε μέρα. Υστερα, μία σημαντική στιγμή για μένα είναι η πρώτη φορά που θα περπατήσω την ηρωίδα μου, που θα σταθεί στα πόδια της.
Η Αλίκη είναι ελάφι, γαζέλα. Από την απέναντι μεριά της έρευνας είναι η στιγμή που πας στη σκηνή, στο πλατό, στο γύρισμα και τα πετάς όλα αυτά από πάνω σου. Δεν σκέφτεσαι συνειδητά τη μελέτη που έκανες, είναι πλέον κομμάτι σου. Παίζεις όπως ένα παιδί που του ζητάς να κάνει το άλογο και το κάνει, δεν το σκέφτεται, χωρίς ντροπή, έχοντας πιστέψει πλήρως πως εκείνη τη στιγμή είναι το άλογο.
G.: Η δουλειά απορροφά το 100% της ενέργειάς σου;
Κ.Χ.: Δίνω πολλή ενέργεια στη δουλειά μου, αλλά στην πραγματικότητα δεν τη βλέπω ποτέ σαν δουλειά. Την αγαπώ τόσο, που την απολαμβάνω. Επίσης δεν θα στερηθώ κάτι, δεν θα πω όχι ποτέ σε μία έξοδο, σε ένα ταξίδι, σε χρόνο με αγαπημένους. Το να είσαι ηθοποιός είναι να δείχνεις τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος. Ο,τι κάνω το κάνω με αγάπη και δόσιμο. Κάπως σαν τον έρωτα της Αλίκης και του Πέτρου, με καθαρότητα και ορμή.
Ετσι θέλω να υπάρχω και να κάνω τα πράγματα, με έρωτα που σε παρασύρει. Αλλιώς ας μην τα κάνω καθόλου. Ολα ή τίποτα.
G.: Πώς έγινες αυτό το κορίτσι, τι σε διαμόρφωσε;
Κ.Χ.: Σίγουρα η λογοτεχνία. Από παιδί και διάβαζα και μου διάβαζαν πάρα πολύ, είναι πυρηνικό κομμάτι του χαρακτήρα μου. Αλλά και όλη μου η συναναστροφή με τις τέχνες. Σίγουρα η οικογένειά μου, που μου έδινε καθημερινά πνευματικά ερεθίσματα. Ημουν παρούσα σε συζητήσεις περί τέχνης, επιστήμης, ανθρώπινου ψυχισμού. Υστερα, η σκληρή δουλειά.
Εζησα δύσκολα στην Αμερική, μακριά απ’ όλα, από την οικογένειά μου, σπούδαζα, δούλευα… Οταν μετά από όλα αυτά έρχεται το φως, δεν μπορείς παρά να το απολαμβάνεις και να είσαι ευγνώμων. Και σίγουρα οι άνθρωποι που με στήριξαν και πίστεψαν σε μένα. Και μια ελάχιστη, μικρή καλή κουβέντα μπορεί να σου αλλάξει τον κόσμο.
G.: Πώς βλέπεις το μέλλον σου, σαν σκακιέρα ή σαν ανοιχτό ορίζοντα;
Κ.Χ.: Γενικά είμαι τύπος που σχεδιάζει, προγραμματίζει, αλλά το μυαλό μου και η φαντασία μου τρέχουν. Δεν έχω καταφέρει και ούτε έχω προσπαθήσει να τα δαμάσω. Σκέφτομαι ρόλους και έργα και τη σκηνοθεσία και την παραγωγή. Θέλω να κάνω δουλειές για τις οποίες να είμαι περήφανη και να συνεχίσω να έχω πάθος για τα πράγματα.